Sfeer op de Indonesische ambassade in Den Haag

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Ik bezocht vandaag voor het eerst de Indonesische ambassade in Den Haag.Ik dacht er wel lang te zullen zijn maar stond na 15 minuten alweer buiten.Voor mijn vrouw haar paspoort te verlengen dus,maar wat is er toch een koele sfeer op die ambassades altijd.Wie heeft vergelijkbare ervaringen?Mijns inziens is een ambassade het visitekaartje van een land en zou je er toch een warmere sfeer verwachten.In werkelijkheid is er zelfs geen kopje koffie te vinden en voor de kleine ook geen speelhoekje of zo.Ook oogt het binnen een beetje rommelig met al die oude archiefkasten en vraag ik me ook af hoe iemand boven komt bij de pasafdeling die slecht ter been is,want er is een zeer hoge trap naar boven en ik denk geen lift.Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Emoticon: Nooo

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Ben je weleens op de Ned amb in JKT? Ziet er allemaal erg gelikt uit van onze belastingcentjes maar vriendelijkheid hoef je daar ook niet te verwachten. Vind het nog steeds erg vreemd dat ik met mijn rugzak mocht doorlopen en dat mijn meisje haar tasje in een kluis moest achterlaten.
Typisch Indonesische sfeer wanneer je in DH komt. Zeker met die archiefkasten... lekker rommelig... heb me lekker zitten opvreten dat ik een dik uur moest wachten op niets om mijn meisje aan te kunnen melden. Hoort er allemaal bij Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

topic titel aangepast.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Ben je weleens op de Ned amb in JKT?

Tja en die zijn nog een tikkie erger...begrijpelijk dat ze op de Indonesische ambassade zo vreemd doen....niet vergeten dat je nog ff langs de vreemdelingen-politie moet als je hier in nl op vakantie komt he Emoticon: Frustrated .

Live life to the max.......

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Klopt , sfeer is erg koel.
Behalve als je toevallig iemand kent.
Over de rommel , het is altijd zo geweest.
Hou ik ook niet om daar te komen , zo min mogelijk.
(Heb zelfs meer dan 30jr nooit meer meegevierd met de 17 agustus in Wassenaar.)
Als je tegen lunchtijd komt , kan je ook mee eten in hun restaurant .
Staat achter de bijgebouw.
Je moet gewoon vragen of het mogelijk is om te gaan eten.
Ik heb een paar keren meegegeten en koffie gedronken(niet gratis).
Weet niet of het nu nog kan , moet binnenkort mijn paspoort verlengen voor het geval dat er plotseling een aanbieding komt.(zeer goedkoop ticket )

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Ik was er vorig jaar voor mn B439 visa, ik belde pak Kambu (orang Sorong) op (2 secretaris Economische zaken houdt zich ondermeer bezig met de visa), die ik een maand daarvoor op Biak ben tegen gekomen, hij was uitermate vriendelijk regelde persoonlijk mn visa, die ik dezelfde dag na twee uurtjes kreeg, wij hebben samen tussen de middag geluncht in de kantine en met een goed gevoel ging ik weer weg stapte en stapte ik op de tram naar CS

Buiten was het koeler dan in de ambassade....

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Hi Goy.( afk. van Goyang2)
Sorry ik ken je niet zo goed om Paul te zeggen Emoticon: Smile
Natuurlijk heeft niet iedereen een kennis maar een persoonlijke benadering kan wel wonderen doen.
Mijn ervaring is dat ik ook vaak onbeschofte bule's ziet die op of aanmerkingen hebben over hoe snel(of traag), vriendelijk (of vriendelijk) die local staf zijn. Ze zeggen dat niet gelijk tegen de betrokken persoon/lokketist maar wel openlijk in de wachtruimte.
Dus kan me ook voorstellen dat je als lokettist ook kribbig wordt als je per dag x aantallen lastige klanten hebt.Of als je per ongeluk iets van bepaalde opmerkingen / soms verwensingen hoort.
Gaan ze ook op hun strepen staan.Menir uw foto klopt niet , of menir/meprau u heb te weinig papieren etc .Of Menir u moet terug komen als u papieren compleets zijn.
(Daarna sissend antwoord : GVD moet ik weer snipperdag nemen , kost tijd , geld , wat een stelletje ---).
Heb een paar keren een bijna oeverloze discussies meegemaakt , en welke opmerkingen een kwade toerist in spe daarna geven.
Moest soms lachen , de opmerkingen van uit de zijde van de boze klant (eventueel aangevuld door anderen) en de opmerkingen van de loket medewerkers.
groetjes

andre
Gebruiker
spacer line

Ja, daar waar je je paspoort moet verlengen is inderdaad een rommelige hoek. Het doet mij het meeste denken aan een willekeurig catatan sipil of immigrasi kantoor in Id.

Maar als je naar achter loopt, naar de kantin, daar is het wŤl gezellig en kan je lekker eten. Je kan zelfs naar buiten om aan het water je batagor te eten. Goed, geen RVS en glas, geen goud dat blinkt maar wel schoon.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 06-04-2006 08:55 andre wrote:
Maar als je naar achter loopt, naar de kantin, daar is het wŤl gezellig en kan je lekker eten. Je kan zelfs naar buiten om aan het water je batagor te eten. Goed, geen RVS en glas, geen goud dat blinkt maar wel schoon.

Hi Andre , je moet niet te veel reclame gaan maken.
Strakjes gaat iedereen daar zitten.
Of krijgt je % .

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

On 06-04-2006 08:39 sidia wrote:
Hi Goy.( afk. van Goyang2)
Sorry ik ken je niet zo goed om Paul te zeggen Emoticon: Smile

Hi Sidia,

Noem me gewoon maar Paul.... Emoticon: Wink

On 06-04-2006 08:39 sidia wrote:

[Natuurlijk heeft niet iedereen een kennis maar een persoonlijke benadering kan wel wonderen doen.

Het was puur geluk dat ik pak Kambu vorig jaar ben tegengekomen op Biak waar ik woon, hij was daar met een medewerker van WMD Waterleidingmaatschappij Drenthe om een waterwin project op Biak te bekijken, tevens was er een fauna expositie waar elke kabupaten vetegenwoordigd was. Ik ontmoete daar vanuit mn bijdrage voor Biak Numfor een aantal orang2 penting oa hij pak Kambu en deze gaf zn mobiele telefoon en zn prive nummer van zn dienst woning in Scheveningen. Zeker makkelijk als je mensen kent bij de KBRI. Emoticon: Shiny

En die kibbige mensen die daar chagarijnig staan te doen als ze weer van het kastje naar de muur gestuurd wordt, vaak lezen ze niet goed wat verlangd wordt. Een bewijs kunnen laten zien dat je een retourticket hebt,

Voor Papua geldt dat je niet moet vertellen dat je daar naar toe wil gaan het visum wordt je geweigerd. Maar goed dat kunnen ze ook niet weten die turis, maar dat weten de reisorganisatie's in Nederland wel GEVOLG: die turis gaan totaal gefrusteerd naar huis want krijgen geen visa voor Indonesie omdat de ambassade geen visa afgeeft, en dan krijg je twijvel bij de turis,

De organaisatie in Nederland laten tickets issuen AMS-CGK , en zetten een lokaal agent in die de binnenlandse vluchten regelt zodat op papier de turis naar Jakarta gaat een overland toer doet oid en een paar weken later weer naar Nederland gaat. Niemand die weet dat die toerist naar Papua gaat....

Ach een beetje ngombrol en er een dagie van maken, geen gestress daar op het KBRI en meenemen wat je mee moet nemen voor een visa.

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Sorry Jeroen dat dit bericht een paar keer verstuurd is....maar mn verbinding is slecht, ik zit met een wireless verbinding en af en toe ligt de verbinding er effe uit dus komt het eea als ik het wil versuren niet goed over Emoticon: Confused ....en verstuur ik nog een keer
OPMERKING BEHEERDER

is opgeruimd hoor, als ik het voorbij zie komen veeg ik het netjes aan. Je kunt eventueel een melding maken via het ' topicreport', dat gele driehoekje bovenaan het onderwerp. Dan zie ik het sneller.

Geplaatst door Jeroen @ 06-04-2006 13:22

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Ik ben je zeer erkentelijk Jeroen...

Opgeruimd staat netjes Emoticon: Wink

Terima kasih

Paul

zieleffe
Gebruiker
spacer line

zijn deze formulieren nog steeds in gebruik?
Normaal visum aanvragen samen met 2 pasfoto's,copie retoer ticket, bewijs Inkomen, verzekering papieren?
b.v.d Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

Ja hoor. Afgelopen januari nog wel. Ook de spelfouten staan er nog in.

Bewijs inkomen, verzekeringspapieren? Voor een normaal visum? Nee hoor. Daar hebben ze mij tenminste niet om gevraagd. Maar waarom kijk je niet gewoon op www.indonesia.nl? Staan ook de formulieren. Of heb je geen internet?

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ha haha ja ik heb een kijkdoos (gehad)
Maar bedankt voor die melding Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 06-04-2006 14:49 zieleffe wrote:
Normaal visum aanvragen samen met 2 pasfotos,copie retoer ticket, bewijs Inkomen, verzekering papieren?
b.v.d Emoticon: Laugh out loud

Laatste keer maar 1 pasfoto nodig gehad... en bewijs inkomen daar werd niet om gevraagd... mijn uang in ongeschonden contanten was wel weer belangrijk. Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

[quotezijn deze formulieren nog steeds in gebruik?][/quote]

Voorheen 1 velletje met beide kanten bedrukt ! maar heden wordt het alleen maar geaccepteerd met 2 A4tjes aan 1 zijde bedrukt Emoticon: Yeah right! .

Live life to the max.......

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Thanks voor de reacties.Ik wil niemand op het verkeerde been zetten,maar mijns inziens is het juist in een ambassade,het visitekaartje van een land,van belang dat je klanten van s'morgens tot laat met het zelfde vriendelijke gezicht te woord staat.Een opmerking of gedrag van een minder beschaafde klant mag nooit tot gevolg hebben dat ze tegen jou bot gaan reageren.Maar bedankt voor de kantinetip...lekker als je toch een kopje koffie of zo kan halen ergens.Per slot van rekening rij ik dik een uur en dat voor een kwartier werk.Tot slot geloof ik best dat ze daar in Den Haag hun best doen,maar een eerste bezoek is vaak van belang gezien je indruk daarvan.Ook ik weet van de situatie in Jakarta...ben daar al zeer starre mensen tegengekomen,maar valt me op dat daar de mensen van de ambassade vriendelijk waren ten opzichte van de mensen achter het loket,die mij slechts minnetjes behandelden.Inmiddels is daar geloof ik de situatie verbetert.Enfin,over enkele weken ga ik nogmaals en hoop dan beter te kunnen berichten,groetjes uit Hellevoetsluis. Emoticon: Wink

RIS_72
Gebruiker
User icon of RIS_72
spacer line

houding vond ik en mijn indo partner nogal arrogant van het Indo ambassade personeel in Den Haag toen we er waren ter aanvraag nieuw indo paspoort lachje kon er neit echt af , best jammer voor een altijd zo vriendelijk volkje

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 06-04-2006 18:01 Richy wrote:

...

...mijn uang in ongeschonden contanten was wel weer belangrijk. Emoticon: Smile

Inderdaad HEEL BELANGRIJK Richy, ik had eens een keer een biljet van 50 euri meegenomen waar een scheurtje in zat, die accepteerden ze gewoon niet (alsof het melaats was), dus toen moest ik eerst een pin-automaat zoeken in de buurt (die erg schaars gezaaid zijn in die ambtenarenbuurt) en vervolgens mocht ik weer terugkomen...

Ik denk dat Indonesie blij mag zijn met het verkrijgen van iedere harde Euro, die rupiahbiljetten van hen zien er misschien erg gelikt uit maar zelf pleepapier is nog waardevoller dan dat speelgoedgeld Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik nam in Indonesia eens van een gepanikeerde turis een gescheurd maar nieuw 50 euri biljet over voor 75% vd prijs, even een plakbandje er op en inwisselen, makkelijk verdiend Emoticon: Shiny

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

On 26-04-2006 19:36 RIS_72 wrote:
houding vond ik en mijn indo partner nogal arrogant van het Indo ambassade personeel in Den Haag toen we er waren ter aanvraag nieuw indo paspoort lachje kon er neit echt af , best jammer voor een altijd zo vriendelijk volkje

Ze zijn alleen vriendelijk als ze niets te vertellen hebben. Zou gauw ze een pet op hebben is het afgelopen met de vriendelijkheid.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik ben dr heel lang niet geweest, ik haal mijn visa in KL of S'pore, Vooral S'pore is OK. Bij mijn laatste aanvraag had ik een pasfoto van 12 jaar oud bijgevoegd en de man achter het loket zei er iets van. Ik antwoorde met "Je schaamt je toch rot met zo een ouwe kop". Dat werd lachend geaccepteerd.

Gruces

joost
Gebruiker
spacer line

Kom je nu voor een visa of om een sfeer te proeven.
Wat een slap gelul zeg.
V oorts heb ik sinds het visum is ingelast maar 1 pasfoto moeten inleveren.
Kwestie van inlezen en ........
Heb er altijd een goede lunch kunnen kopen bij zeer vriendelijke mensen.
Bij welke ambassade kan dat nog meer?
Omong kosong

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,737,933 pageviews Een website van indahnesia.com