gezellige mensen in bandung

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jeffreyverhees
Gebruiker
spacer line

Ik doe ik een hbo opleiding en vanaf eind April ga ik 2 maanden stage lopen in Bandung. Weet iemand of dit een stad waar veel Nederlandse (Internationale) mensen zijn, zo ja waar? Heeft iemand ook advies over leuk vermaak in de avonduren?
Ben je toevallig dan ook in Bandung en het lijkt je leuk om samen te gaan stappen/eten laat even iets weten en wie weet zie ik je binnenkort.

Groeten,
Jeffrey

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Na een weekje wil je geen Nederlanders meer tegenkomen en staat je agenda vol met afspraakjes met "studentes" die weleens met een bule opstap willen gaan. Even een tip... wees voorzichtig met het geven van je tel nr. Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

En die "studentes" hoe materialistisch ze zich ook gedragen zullen met hun schoonheid jou voor altijd de Hollandse vrouw doen vergeten...

Dit is een waarschuwing Jeffrey, nu kan je nog een ander land kiezen. Ga gewoon lekker naar Zuid-Afrika, daar kunnen die negerinnen je tenminste niet van de stage afleiden...

Gracias. Sama sama

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Absoluut waar, ik hoop voor je dat je geen vriendin in Nederland hebt nu, die kan je beter alvast gedag zeggen voordat je naar indonesie komt,... he he

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hallo is dat echt waar maakt dat het verschil?
In Bandung is nog wel wat te beleven Café Noordzee, Amsterdam Jl Braka.
Verders is het alleen eten het belangrijkste daar
Gezellige restaurantjes, terrasjes met vijvers,enz.
Ergens boven op een berg na vele gaten in de weg doorstaan te hebben (naam ben ik vergeten),kijk je over Bandung heen s’avonds een prachtig uitzicht
Voor 25.000rmp heb je een bord vol rijst (nasi goreng) 10,000 Juich, Mango, banaan ,sinas,enz.
Een uurtje van Bandung Ciater een warm water bron.
En Holland Bakkery hapt zo heerlijk luchtig weg Emoticon: Puh! Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 04-04-2006 11:22 zieleffe wrote:
Ergens boven op een berg na vele gaten in de weg doorstaan te hebben (naam ben ik vergeten),kijk je over Bandung heen s’avonds een prachtig uitzicht

Dago theehuis misschien? Je ziet geen **** omdat Bandung al net zo vervuild is als JKT.
Trouwens waarom zou je Westerlingen daar willen ontmoeten? Je gaat toch zeker daar heen voor de lokale cultuur Emoticon: Confused

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voor 25.000rmp heb je een bord vol rijst (nasi goreng) 10,000 Juich, Mango, banaan ,sinas,enz.
Voor die prijs mag je ook een goede hap verwachten, voor de helft kan het ook erg goed zijn, uiteraard in restaurants zonder Hollandse naam.
Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Dago thee huis was vroeger DE plaats , kan je naar Bandung kijken.
Een paar jaar geleden is The Peak, Kampung Daun en Sapu Lidi.
geopend , de ligging /ambiaance is perfect (de prijzen ook). Nu heb je ook de restaurant bij Dago Pakar . Kan je ook tegelijk kijken naar je toekomstige villa.
Daar komen de Jakartanen en Bandungers om te gaan eten en jalan2.
In de week end is het tjokvol , je moet vaak in de rij gaan wachten om te kunnen eten.Heb in 2004 bijna 1 uur moeten wachten om ergens te kunnen aanschuiven.Je moet praktisch in de rij gaan staan en werd pas opgeroepen als er een plaats vrij is.Dus 1 keer maar nooit meer.
Een porsi kupat tahu van 15.000 rp is ook super enak.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Tuti enJan

Ik bedoel de ook in een Indon.Restaurant

Vergeleken met Ned. begrippen, ja heel goedkoop!
Vergeleken met andere huishoudelijke behoeftes van de doorsnee Indonesiër
Dat betaalbaar is, een ongelijke verhouding.
Kosten van Telefoon gebruik b.v. een 1 op 10 je betaalt toch met gewoon gebruik 200.000 tot meer aan telefoon kosten.
En dan heb je een telefoon aansluiting waar je niet naar het buitenland kan telefoneren.
Hier bij Juffrouw Tok 17,95,( +/- 180.000) rmp, voor Kip, en wat vers sla en frietjes Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

arie_h
Gebruiker
spacer line

In Bandung is nog wel wat te beleven Café Noordzee, Amsterdam Jl Braka

Die kroegen zitten vol hoeren, man. Ik zie daar meestal alleen maar vieze ouwe mannen op zoek naar een sayang voor de nacht...
Er is veel meer te beleven in Bandung. Nachtclubs, discotheken, etc. Ook vol meisjes met 'economische motieven', maar het zijn er tenminste geen pro's en er komen ook locals...

En Holland Bakkery hapt zo heerlijk luchtig weg

Vind je? Ik heb het niet zo op van die winkelketens. Matige kwaliteit voor veel te veel geld. Probeer de bakkerij halverwege jl. Braga liever (vroger bekend als 'Het Snoephuis') - oude Nederlandstalige eigenaresse, volop ambachtelijk gemaakte bokkepoten, taaipoppen en kattentongen e.d. te koop.

Dago theehuis misschien? Je ziet geen **** omdat Bandung al net zo vervuild is als JKT.

't Is dat ik alleen afdrukkies en geen scans van m'n foto's heb, maar het is er écht niet altijd potdicht van de smog... Nog altijd een leuke plek om een paar uur te chillen.

Even uit mijn blote hoofd: er is een Nederlandse bibliotheek in Bandung, ik meen bij een katholieke kerk (niet dé katholieke kerk trouwens)... Iets van S. Urbanus of iets van dien aard? Daar tref je wellicht mensen die je aan adressen kunnen helpen van Nederlanders en Nederlandstaligen in Bandung die níet hele dagen van de dames lopen te snoepen in jl. Braga...

Je moet even je weg vinden, maar het 'Parijs van Java' heeft echt wel veel te bieden...

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 04-04-2006 18:57 arie_h wrote:
t Is dat ik alleen afdrukkies en geen scans van mn fotos heb, maar het is er écht niet altijd potdicht van de smog...

Hmm... na een regenbuitje misschien Emoticon: Confused Zo zag ik na 4 maanden in JKT ook eindelijk eens de bergen Emoticon: Smile

arie_h
Gebruiker
spacer line

Kan zijn dat ik qua timing de grootste lucky basterd ever was, maar ik ben binnen een paar weken tijd iets van vier, vijf keer naar het theehuis geweest en heb zeker drie keer redelijk helder weer gehad... Beginnersluck wellicht Emoticon: Smile

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-04-2006 18:57 arie_h wrote:

...

Die kroegen zitten vol hoeren, man. Ik zie daar meestal alleen maar vieze ouwe mannen op zoek naar een sayang voor de nacht...

Ben paar keren langs geweest .Durf niet eens binnen te komen.
Die indruk heb ik ook , ik zou me ook gaan schamen als ik daar gesignaleerd werd.Eigenlijk dubbel schamen , stel is voor dat ze mij gaan aanzien als de plaatselijke gigolo / de tijdelijke sayang van een hollandse meprou.
En mijn eigen meprou word aangezien als een loslopende bule .
Cilaka seh.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

arie_h
Gebruiker
spacer line

Ach, ik stap er gerust binnen. Maar leuk is anders. Het is ook weer niet zo dat je dat soort tenten daar kunt vergelijken met de échte obscene tenten in Nederland vind ik. Maar over het algemeen kun je tenten als de Northsea Bar & Amsterdam Café beter mijden.
In dezelfde straat, er pal naast zelfs dacht ik, ligt wel een leuk eetcafé. Komen ook locals (vrouwen én mannen), dus dat zit op het hoerenvlak wel goed/beter.

De betere uitgaansbuurten van Bandung vind je tegenwoordig toch ten noorden van het spoor. Ten zuiden, waar jl Braga ook ligt, is een beetje vergane glorie.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bandung is in z'n geheel vergane glorie. Ben er net 4 dagen geweest en moet er komende week 5 dagen naar toe. Bij Bandung vergeleken is Yogyakarta een wereldstad - en dat is al een provinciaals gat.
Nee, valt behoorlijk tegen als stad m.b.t. vertier. De bekende Braga ja, waar de meisjes gelijk om je heen hangen en je vertellen: Oh, mister ganteng ya. En vervolgens al over een short-time gaan praten (daar komen de pegels om de hoek kijken).
Dat eetcafe is in het weekend ook een verlengde van Northsea bar (waar trouwens meer locals zijn dan buitenlanders). Dus zelfde laken een pak.

Jeffrey, als je contacten zoekt met Nederlanders kan je altijd even met het Nederlandse consulaat contact opnemen (waar trouwens geen Nederlanders werken).

andre
Gebruiker
spacer line

Beste Jeffrey,

Ga eens naar Mexico caffee, in een "gang" tegenover het sheraton hotel. Soms een Nederlander, maar vooral wat cosmopolitische (ahem) Indonesiërs. Café/restaurant Gambrinus is leuk en je kan er heel lekker India's eten.

Je kan op dit forum 's zoeken op Bandung, misschien dat dat nog meer oplevert.

Waar ga je stage lopen als ik vragen mag?

jeffreyverhees
Gebruiker
spacer line

In ieder geval bedankt voor je advies.

Ik ga stage lopen bij een textiel fabrikant die polyester stoffen maakt.
Bij dit bedrijf mag ik op verschillende afdelingen meewerken.

Nog drie weken en dan ervaar ik zelf hoe Bandung is.

Salam
Gebruiker
spacer line

Jeffrey , ik en mijn vrouw gaan op 3 jun naar bandung waar we
een huis e,d hebben.
Wie weet lopen we mekaar wel tegen het lijf.
Ik woon trouwens in Sekeloa en daar zijn niet zoveel BULE te zien.

Groetjes

Fotograaf
Gebruiker
spacer line

On 03-04-2006 20:17 kiwimave wrote:
En die "studentes" hoe materialistisch ze zich ook gedragen zullen met hun schoonheid jou voor altijd de Hollandse vrouw doen vergeten...

Dit is een waarschuwing Jeffrey, nu kan je nog een ander land kiezen. Ga gewoon lekker naar Zuid-Afrika, daar kunnen die negerinnen je tenminste niet van de stage afleiden...

Wat een gezwets seg! Emoticon: Laugh out loud
Ek seg once you go black, you never go back! Emoticon: Puh!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,699,973 pageviews Een website van indahnesia.com