'Ben u (al) nog aan de fles'

Subforum IndonesiŰ op z'n Nederlands 
130 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŰ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Steeds meer mensen ˇˇk Nederlanders beginnen zich te interesseren voor de 'Indische methode' van hygiŰne,'bot˘l ceb˘h', vooral als met last krijgt van 'aambeien/panyakit wasir' ..... niet iedereen kan zich een 'bidet' veroorloven in een kleine Nederlandse badkamer .... (om een voorbeeld te noemen)
Vaak wordt dit ˇˇk door een huisarts aangeraden ........

Of passen INDOnesische nakomelingen in Nederland zich aan aan de 'Nederlandse methode' van 'papier' (pŔpŔr) ......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik dacht altijd dat een 'bidet' voor de voeten wassen was?
Het met (pappier) peper smeren van de ene kant naar de ander kant.
Je ziet als je op voetbal kleedkamers bent meestal rem sporen, in die onderbroeken?
Maar zins dat ik in Indonesie bent geweest ben ik overgestapt naar kleine shower, op het toilet.
Dat bevalt mij het meest, en hygiŰnies Emoticon: Shut up! Hier in Holland!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Ik heb die flessen vroeger thuis gehad voor die gene die niet zonder konden,tot er een Amerikaan op visitie kwam ,die vroeg waarom die twee flessen er stonden,dacht hij dat het voor diegene was die een te lange zit had eruit konden drinken,dus dronk hij een van die flessen half leeg.
Heb maar ook z÷n kleine douch aangeschaft,maar met warm aan koud water heerlijk !!!!! Emoticon: Yawn

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Mijn vroegere huisarts ,die in 'IndiŰ' was opgegroeid zei altijd: "Sinds ik ˇˇk aanbeien heb, is die 'botol cebok' mijn 'beste vriend' ...... dus sleep ik hem overal mee.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 28-03-2006 16:39 AnisJ wrote:
Mijn vroegere huisarts ,die in IndiŰ was opgegroeid zei altijd: "Sinds ik ˇˇk aanbeien heb, is die botol cebok mijn beste vriend ...... dus sleep ik hem overal mee.

Zegt eigenlijk genoeg waarom mensen van die paddestoelen hebben hier....ik heb er weinig last van in nl....ivm dat ik hier de vochtige na-doekjes gebruik!...komt eigenlijk op hetzelfde neer als de botol Cebok. Als ik weer thuis ben in indonesie dan is het natuurlijk weer met de ember uit de mandi-bak Emoticon: Puh! ..heerlijk verfrissend gewoon.

Live life to the max.......

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ja want natte doekjes kan je wel gebruiken in Indonesie maar niet door de toilet spoelen.
Die semtank komt dan verstopt te raken.
Maar je kan het ook niet kopen daar, ik heb ze niet gezien in de warenhuizen. Emoticon: Devil
"Hurken", Een gat met twee voeten antislip Jamban Neen dat zit er voor mij niet in, ik val achter over, dus een Europesche toilet is voor mij een must Emoticon: Yes!

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Het zijn eigenlijk 'slagaderen' op een 'vreemde plaats' .........

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

gevonden op een site over China .
het schijnt in china de oplossing te zijn voor toilet gaan voor Europianen Emoticon: Confused

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Het schijnt dat 'het gehurkt' zitten ˇˇk een goede invloed heeft op de spieren van de bekken ......
Misschien dat Indahnesias 'online dokter' Kiwimave hier mÚÚr over weet te melden ......

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Je traint natuurlijk wel je bekken en rompspieren met dergelijk gedrag.

Het is nooit systematisch onderzocht of dit soort houdingen nu bevorderlijk zijn voor de gezondheid. Wel weet men dat een hernia nauwelijks voorkomt in Indonesie (alleen bij soldaten die gedwongen worden iedere dag op een plank te liggen). En dan bedoel ik een echt hernia (inklemming van een uittredende zenuwbundel die acuut ernstige pijn en uitvalsverschijnselen veroorzaakt), en niet zozeer wat aspecifieke lage rugpijn (dat komt in NL ook veel vaker voor, maar dat heeft met het "belonen" van dit soort ziektes te maken (ZW/WAO etc).

Gracias. Sama sama

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Emoticon: Confused

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 28-03-2006 18:00 Martin-Solo. wrote:

...

Zegt eigenlijk genoeg waarom mensen van die paddestoelen hebben hier....ik heb er weinig last van in nl....ivm dat ik hier de vochtige na-doekjes gebruik!...komt eigenlijk op hetzelfde neer als de botol Cebok. Als ik weer thuis ben in indonesie dan is het natuurlijk weer met de ember uit de mandi-bak Emoticon: Puh! ..heerlijk verfrissend gewoon.

Ating 'eet weer van twee/2 walleces' Emoticon: Clown Emoticon: Clown Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zegt eigenlijk genoeg waarom mensen van die paddestoelen hebben hier....ik heb er weinig last van in nl....ivm dat ik hier de vochtige na-doekjes gebruik!...komt eigenlijk op hetzelfde neer als de botol Cebok. Als ik weer thuis ben in indonesie dan is het natuurlijk weer met de ember uit de mandi-bak ..heerlijk verfrissend gewoon.

Gemak dient de mens, maar die doekjes die je bedoelt zijn voor de ambtenaren die werken in die sector een vervelende bijkomstigheid.
Ze brengen schade aan de maal machines die ze 4 X per jaar schoon moeten maken.
Een gemeentelijke waarschuwing ging ook hier te ronde.
Maar hoe je krijg je die patat anders droog?
Zo'n Japanse toiletpot is erg duur met zon fhun er in, zou ideaal zijn.
Want in dit koude kikkerland wordt je niet snel droog en zo,n natte broek schijnt snel door
Ik heb tegenwoordig een hekel aan om op een vreemde pot te gaan zitten.
Door en door verwend je eigen dus een grote reiziger wordt ik niet meer.
Zelfs het toilet in het vliegtuig is voor mij een grote strijd.
Je kleine jongen zou er maar in vallen! dan is het sjuuuuuut weg?

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

'Ziel' yth.,

"Maar 'kleine jongens' worden ˇˇk groot, dus blijft hij voor 'het gat' vastzitten .... Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Clown Emoticon: Clown Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud !!!"

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,215,389 pageviews Een website van indahnesia.com