Vogelgriep

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Neles
Gebruiker
spacer line

Hey hallo,

kan iemand mij vertellen wat de huidige situatie omtrent het vogelgriepvirus in Indonesie (Java,Kalimantan) is?
Worden er nog steeds veel nieuwe gevallen geconstateert? En slachtoffers?
Heeft het virus grote invloed op reizigers en locals?

Ik ga in Juli (weer) naar Indonesie en laat me niet afschrikken door de vogelgriep, maar wilde alleen even weten hoe de huidige stand van zaken is. De informatie die we hier in NL doorkrijgen is vast niet zo accuraat als de informatie van mensen die daar nu zijn of net terug zijn.

Groeten,
Neles

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Ik moet even in mijn 'zuiver kristal' bol kijken ....... ik zie nog niets Emoticon: Clown Emoticon: Clown
'Wat ik wil zeggen ..... alles 'vraag en aanbod' Indahnesia is gťťn persbureau ... maar wie weet ???'

'Ahu kura ahia, mansia nia'

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Het zal vrij acuut toeslaan (nu dus nog niet, het virus moet nog EEN stap verder muteren). Daarna zal het niet veel uitmaken waar je zit, denk je nu echt dat ze het virus kunnen bedwingen in Azie met al die vliegtuigen vol toeristen vanuit SE-Azie?? Er gaan miljoenen doden vallen, bidt maar tot God/Allah dat jij er niet bijhoort.

Gracias. Sama sama

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Doc Kiw,

Wie behoren hier tot de "doelgroep"? Zijn dit de kinderen, ouderen en zwakkeren of kan iedereen het slachtoffer worden?

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Nou dat is het hem juist...sommige studies geven juist aan dat jongeren door hun sterke immuunsysteem een grotere kans lopen op overlijden dan ouwe lullen en chronisch zieken... Het lijken altijd kinderen en jong-volwassenen te zijn die overlijden..

(Vogel)griep werkt in principe zo: een virus wordt geinhaleerd in de longen, daar zorgt het voor een "out of proportion" immuunreactie waardoor uiteindelijk het hele lichaam in brand staat en soms zelf kapot gaat aan zijn haar eigen immuunreactie. Het virus is zelf eigenlijk vrij onschuldig, maar is wel heel goed in staat het immuunsysteem op te jutten.

Daarom is het heel goed mogelijk dat juist jonge mensen het meeste risico lopen, juist omdat ze zo'n goed functionerend immuunsysteem hebben. Je bent gewaarschuwd!

Gracias. Sama sama

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Hmm zit meer aan een evac. plan te denken voor mijn meisje... mocht het ooit zover komen. Zag Step al op TV verkondigen dat het WHO bang is dat JKT/ Indonesie de plaats zal zijn waar het virus zich het eerst muteert.
Maar goed vliegen heeft geen zin.... net als destijds met SARS. Bepaald percentage van de lucht in de cabine wordt gerecycled dus we ademen alles rustig weer in.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 23-03-2006 20:29 kiwimave wrote:
grotere kans lopen op overlijden dan ouwe lullen en chronisch zieken... Het lijken altijd kinderen en jong-volwassenen te zijn die overlijden..

Verschrikkelijk!! ... Bedankt dok, ik kan weer slapen. Emoticon: Shiny

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

*kuch*... ik zit met wat kippen om me heen in de kampung en ik leef zo al 4 weken. Af en toe wordt er nog wel een nieuwe besmetting of overlijden bekend, maar het gaat volgens mij niet harder als enkele maanden geleden.

Er zijn geruchten dat er op Sulawesi een uitbraak is, maar daar zijn nog geen officiele berichten van.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Kuch kuch terug. Maar met de hand voor de mond!...
Iedereen die ik hier (Semarang) spreek, vindt het overdreven en bagateliseert het probleem.
Bij mijn buurman lopen de kippen nog vrolijk en vrij om het huis. Hij heeft ook nog een duiven hobby. Niet voor de races maar ze eten de eieren. Als ze uitvliegen bombarderen ze soms mijn barbeque.
Tamiflu is nergens te koop. Bidden schijnt de remedie bij uitstek te zijn.
De beste info vind je op het Nederlandse journaal en via de forum dokter. Emoticon: Talk to the hand

EdwinJ
Gebruiker
spacer line

On 23-03-2006 19:37 kiwimave wrote:
Het zal vrij acuut toeslaan (nu dus nog niet, het virus moet nog EEN stap verder muteren). Daarna zal het niet veel uitmaken waar je zit, denk je nu echt dat ze het virus kunnen bedwingen in Azie met al die vliegtuigen vol toeristen vanuit SE-Azie?? Er gaan miljoenen doden vallen, bidt maar tot God/Allah dat jij er niet bijhoort.

Sjonge, Kiwimave, wat kan jij doemdenken zeg.
Van SARS dachten ze indertijd ook dat dat ook in NL tot veel slachtoffers zou komen. En wat bleek uiteindelijk?
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen.

Salam,

Edwin

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Kiwimave die struisvogel/kasuari die stopt toch gewoon zijn 'otak' in het zand ..... Emoticon: Clown Emoticon: Clown als remedie Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Alle gekheid op ťťn satu satťh stokje ...... het is wel zorgelijk !!!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Robert-333
Gebruiker
spacer line

Het is zeer zorgelijk ik durf geen sateh ajam meer langs de kant van de weg te eten Emoticon: Cry

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 28-03-2006 14:04 Robert-333 wrote:
Het is zeer zorgelijk ik durf geen sateh ajam meer langs de kant van de weg te eten Emoticon: Cry

Ooh, maar in een restaurant hebben ze ook sate ayam, geen probleem hoor. En ook die van de straatkant smaakte vorige week nog prima.

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Ach ,zolang de regering een struisvogel politiek op nahoud niks aan de hand ik zie niets en ik hoor niets,zoals Anis het omschrijft.
Volgens de wereld gezondheid organisatie,wanneer er werkelijk iets uitbreekt zal indonesie het eerste land zijn ,die getroffen zal worden.
Zoals de indonesier zelf omschrijft is het mijn tijd om te gaan dan ga ik met of zonder vogeltje

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

23rd human bird flu death confirmed in Indonesia
JAKARTA : Indonesia's 23rd bird flu fatality has been confirmed by tests carried out by the World Health Organisation (WHO), while local tests showed another patient is infected.

"We have just received the results and they are positive," the health ministry's I Nyoman Kandun told AFP, referring to tests of samples from the 23rd victim, a one-year-girl from the capital Jakarta.

The girl died just over a week ago at Indonesia's main hospital for bird flu patients, Sulianti Saroso, after coming into contact with sick chickens near her house.

http://www.channelnewsasia.com(...)/view/200924/1/.html
Nieuws uit een krant Emoticon: Blush

Weer dode door vogelgriep in IndonesiŽ
01 april 2006, 10:53 (plaats uw reactie)

JAKARTA (ANP) - In IndonesiŽ is opnieuw een sterfgeval als gevolg van besmetting met vogelgriep vastgesteld. Dat heeft het Indonesische ministerie van Gezondheidszorg meegedeeld na onderzoek van bloedmonsters van het slachtoffer in een laboratorium van de VN-gezondheidsorganisatie WHO in Hongkong.

Het gaat om een meisje van een jaar oud, dat ruim een week geleden is overleden. Zij is het 23e slachtoffer van besmetting met het ook voor mensen gevaarlijke virus H5N1. Volgens het ministerie in Jakarta had het kind geen contact gehad met pluimvee, maar woonde zij wel in een deel van de stad waar veel pluimvee wordt gehouden.

Volgens de meest recente cijfers van de WHO zijn sinds 2003 105 mensen overleden aan vogelgriep.

In Ned internet

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,654,520 pageviews Een website van indahnesia.com