Twee figuren, die de aandacht krijgen, P.P en Westerling……….van die tijd.
Maar toch te weinig gedocumenteerd materiaal,
http://home.iae.nl/users/arcen(...)/NedIndie/poncke.htm
http://www.kirstenvos.nl/categ(...)dische-nederlanders/
Om Sid je mening heeft enorme vooroordeel in zich,
Je zou eerst die film moeten gezien hebben, dan kom je tot een andere oordeel.
Wat zou u doen als je vrouw vermoord is door je kameraden?
Neen er heeft daar, een vies spelletje gespeeld geweest, zowel politiek, als in de lande zelf.
gezien het zwijgen van de knil meerderheid, en het niet openbaren van gebeurtenissen.
Nou het is niet kortzichtig te noemen,Henky, het is de ondeskundigheid van ons onwetendheid, door de veteranen zelf veroorzaakte stilzwijgen.
Geloof mij, dat ze heel veel hebben meegemaakt,waardoor er zekere velen getraumatiseerd waren.
Maar ze zijn niet eerlijk geweest door schuld van de toenmalige regering, die het volk, ons dus, op een verkeerde mannier hebben voorgelicht.
Ik merkte ook, dat mijn oudere wijlen broer, niet los liet over die tijd.
Hij heeft stilzwijgend alles mee het graf meegenomen, zelfs zijn kinderen weten niets van die tijd.
En kijk als we er van hadden geleerd, dan hadden de nu zittende regering met Balkenelende, van het CDA, door invloed van NAVO Generaal De Hoop Scheffer die dat ook mede bedacht had, als minister van Buitenlandse zaken , niet weer verkeerde beslissingen gemaakt.
Want nu komen er ook steeds meer jongens, en meisje terug met trauma’s uit Afghanistan, cebrenica.
Daar gaan ze totaal aan voorbij, ze beseffen niet wat er de gevolgen zijn, en dat goed weten in te schatten.
Ze wilden goede sier maken bij Busch, dat noemt men, eigen trots eerst, niet willens, en wetens, te willen toe geven, dat die missie, die vooral militairen in een oorlog situatie brachten.
Ik noem dat christelijke dwalingen van de grootste orde, want juist zei zijn te veel uit hun geloof zo sterk om even te laten zien wie ze zijn.
En wie blijft met de trauma’s zitten juist ja Truus,en Jan met die groene, en zwarte baretten…………..