Het is weer zover

Subforum Bali, het godeneiland 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
chirpy
Gebruiker
spacer line

Op vakantie gaan is niet altijd een lolletje. Het poetsen van je huis, het pakken van de rugzak, de lange vliegreis...maar dan, dan begint het. Dinsdag is het zover. Zal ik de groeten doen van jullie aan al de Balinezen? Wanneer ik weer heerlijk op mijn varanda zit, of aan de rand van de Sawah, wanneer ik me onderdompel in de muziek en dans, wanneer ik het heerlijke eten eet in het Bumbu restaurant aan de Jalan Suweta, wanneer ik mijn soep eet in Kokos Bar in Bang Kiang Sidem, dan zal ik aan jullie denken en aan deze geweldige site. Jeroen bedankt. Houdoe, Joep

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Chirpy,

Prettige vakantie, en denk maar niet aan mijn op Bali, want voor je het weet gaat er weer een bom af (in de soep of zo) Emoticon: Stupid

Salam dari Solo Emoticon: Shiny

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Prettige vakantie, en denk maar niet aan mijn op Bali, want voor je het weet gaat er weer een bom af

Kom op Lon, we weten dat je geen Bali liefhebber bent...maar ieder zijn eigen stekkie toch Emoticon: Puh! . Manado heeft ook wel iets, en solo wil ik ook nog weleens bezoeken ivm dat mijn hond daar vandaan komt...die beesies hebben een beter leven op bali Emoticon: Nice .

Grt,

M-Solo.
P.s. blijf on-topic he Emoticon: Wink

Live life to the max.......

chirpy
Gebruiker
spacer line

Beste Lon, Bali heeft voor mij meer vrijheid te bieden dan ik heb ervaren op de andere eilanden waar de Islam, dwz. de doorgeslagen Islam je niet met rust laat. Toch ga ik het weer proberen om naar Java te gaan in de hoop dat daar geen mes in mijn keel wordt gestoken. Je kunt overal bang voor zijn en je weet dat indien je het gevaar met een open geest tegemoet treedt, de agressie verdwijnt.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Chirpy,

Een ieder moet zijn vakantie doorbrengen waar hij/zij zich het prettigst bij voelt, dat heeft men verdient na een jaar de buffel te hebben uitgehangen toh. Bali is een schitterend eiland, het wordt echter bewoond door een stelletje engerds. De meesten zijn gewoon afstammelingen van gevluchte Javanen trouwens. Als wandelende portefeuille voel ik me daar onvrij. Ja de Islam, wordt steeds erger, maar na jaren wen je dr aan. In Midden-Java valt het wel mee. Mes door de keel? Heb je daar voorbeelden van, Javanen zijn m.i. niet zo agressief, niet zo erg als die assertieve ouwetjes in NL in het openbaar vervoer bijv.als de conducteur toevallig een Marokkaan of Suri is. Angst moet je nooit hebben. Fear is a man's best friend, denk ik altijd. Ik wil volgende week naar Ambon e.o. maar heb net van een Ambonese vriend hier in Solo de raad gekregen niet te gaan,want op Hitu en Haruku zijn ze niet zo gek van vreemdelingen. Ik lach er om, ga even naar een salon hier in de buurt en laat mn haar zwart verven, mijn bahasa Indonesia is goed genoeg om als iemand van hier door te gaan. Gaat het mis, dan zal ik eeuwig in Indonesia verblijven, is mijn best. Zijn ze hiero ook van die sijkert verlost. Ik zal een fotootje laten maken dan kan die evt. in de begrafenisstoet meegedragen worden met een leger snikkende vrouwen erom heen, huilen omdat ze er te weinig uitgehaald hebben financieel gezien.

Gruces

arie_h
Gebruiker
spacer line

Dooorgeslagen islam? Mes in je keel? Weet je wel zeker dat je op hetzelfde Java als ik ben geweest? OK, de gemiddelde Javaan mag een vervelend, mietig ettertje zijn (jammer dat die 75 miljoen gemiddelde Javanen het imago van de 5 miljoen Javanen die wťl ballen hebben zo naar beneden halen trouwens), maar extremistische moslims en messen in kelen heb ik er niet gezien. Die (actieve!) fundamentalisten zijn naar mijn idee nog zeldzamer dan de bovengemiddelde Javanen waar je wťl een normaal gesprek mee kunt voeren, dus zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen.
Ik voel me in de meeste Nederlandse 'mindere buurten' 's avonds een stuk onveiliger dan in willekeurig welke Javaanse kampung dan ook. Niet dat ik er die wijken voor mijd overigens. Net terug van een zakentrippie naar Borgerhout (bij Antwerpen) en aldaar in drie uur tijd meer burqa's en baarden gezien dan op heel Java in drie maanden. Ik geef echter toe: messen heb ik niet geteld.

Wat Ambon betreft: de d, e en f-pupillen van een Molukse voetbalclub hier in NL gaan er van de zomer op 'trainingskamp' en doen er een toertje langs lokale clubs. En als gastjes van die leeftijd mogen, kunnen en durven gaan, zal het allemaal wel meevallen daar.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Joep, relax! Groetjes aan Miriam als je haar nog spreekt Emoticon: Wink
Johan

Begin de details te vergeten

Salam
Gebruiker
spacer line

semua orang-orang
Ik wil toch even reageren op al het bovenstaande.Ik kom nu voor het 2 jaar in Bandung (kampung sekeloa)en ik zal je zeggen dat ik me er geen minuut onveilig gevoeld heb. Ik liep zelfs als bule s avonds van mijn huis naar het internetcafe om 19.00 uur en liep s nachts terug helemaal alleen elke dag.,
Zoals ik zei heb ik me geen seconde bang ,onveilig, laat staan angstig gevoeld. Ik geloof best dat het niet overal hetzelfde is maar ik voel en voelde me er veilig.Moet wel zeggen dat het me in het begin irriteerde dat er s morgens vroeg om 4.00 allah hubar geschreeuwd werd door de luidsprekers die 0m de 10 meter stonden. Maar verder TOPIE

arie_h
Gebruiker
spacer line

allah hubar? volgens mij is het ůf allahu akbar! ůf hoeba-hoeba hophophop (hoe heten die krengen ook weer? marsipulami's of zo?) Emoticon: Smile

chirpy
Gebruiker
spacer line

Jongens bedankt voor de berichten. Ik ben totaal niet bang, want met bang zijn bereik je niets. Er zijn trieste verhalen waar christenmeisjes de keel werd doorgesneden(niet op Java), er zijn verhalen dat je hier en daar roadblocks hebt die je laten betalen voor de bouw van een moskee. Mijn opmerking was wat badinerend. Echter op Lombok heb ik erg onprettige ervaringen gehad met Moslims, die heel schizofreen je aan de ene kant , belazeren als christenhond vervloeken en graag weg willen hebben en aan de andere kant je centen niet kunnen missen. Ze leven in een spagaat.
Londoh, de grootste afleggers en bedonderaars zijn op Bali wel de Javanen die in groten getale oversteken. Gezegd moet worden dat ook de Balinees de kunst van het bedriegen heeft ontdekt. Trouwens Lon, wanneer ik op Bali de pijp uitga, dan kan ik met de kosten die de Dela voor mij betaalt als begrafenisondernemer, een heel dorp afhuren dat me gaat cremeren. En ik zal ervoor zorgen dat ik vanuit de koe of stier kijk wie er allemaal zijn en wie er bedroefd is... Ik zal ze.

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Fijne Vakantie, en doe ze de groeten daar in Eindhoven.

Greetings from Phuket, thailand

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

de grootste afleggers en bedonderaars zijn op Bali wel de Javanen die in groten getale oversteken
Je zal wel vrienden maken bij de Balinezen met deze opmerking, even niet vergeten dat de Balinees en ook de toerist deze Javanen bitter hard nodig hebben om op hun wenken bediend te worden.
Ik zou graag eens mee maken dat deze Javanen aan het einde van de Ramadan nog massaler dan nu huiswaarts keren en dan eens wat langer weg zullen blijven dan nu het geval is.

De Javanen waar zo veel negatief over word gepraat en geschreven zijn wel goed genoeg om per persoon iedere 3 maanden IDR100.000 te betalen voor een verblijfsvergunning (KIPS) en dat terwijl een dagloon voor een arbeider hooguit IDR30.000 per dag is.
Tuti & Jan

marcotje
Gebruiker
User icon of marcotje
spacer line

Ik twijfelde even of ik zou reageren maar ik doe het dan maar toch. Mogelijk kunnen we hier iemand mee van dienst zijn denk ik dan maar. Volgende week gaan we weer naar Bali en vorig jaar zijn we voor het eerst 3 dagen in Java geweest. We verbleven in Yogjakarta en ik heb me daar werkelijk geen seconde onveilig gevoeld. Geen toestanden, geen gevaar. Waar al deze indianenverhalen vandaan komen is me dan ook een raadsel. Ditzelfde geld overigens ook voor Bali, nimmer een gevoel van oveiligheid gehad. Het blijft een FEEST om daar elk jaar terug te mogen keren.

en oh ja Chirpy, jou zin is echt de beste :
" Je kunt overal bang voor zijn maar weet dat indien je het gevaar met een open geest tegemoet treedt, de agressie verdwijnt "

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://home.iae.nl/users/arcen(...)edIndie/bali.htm#top
Hier is wat geschiedenis te zien, van Bali.
Via de home site van iemand die er pracht werk van hebben gemaakt.
http://home.iae.nl/users/arcengel/index.html Emoticon: Worship

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Met een glimlach en vriendelijke houding en geduld kom je al heel ver om er voor te zorgen dat je leuk contact krijgt met de Javanen

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 04-06-2006 11:30 sandra wrote:
Met een glimlach en vriendelijke houding en geduld kom je al heel ver om er voor te zorgen dat je leuk contact krijgt met de Javanen

Nou de Javanen zorgen zelf wel voor leuk contact..orang barat banyak duit toh, daar kunnen ze echt niet van slapen Emoticon: Laugh out loud

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

beetje knipogen in de clubs en je krijgt ook leuk contact met de javaanse Emoticon: Wink

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 27-03-2006 05:59 Tuti & Jan wrote:
de grootste afleggers en bedonderaars zijn op Bali wel de Javanen die in groten getale oversteken
Je zal wel vrienden maken bij de Balinezen met deze opmerking, even niet vergeten dat de Balinees en ook de toerist deze Javanen bitter hard nodig hebben om op hun wenken bediend te worden.

Kunnen we langzamerhand niet stellen dat de Javanen de Marrokanen van Bali zijn geworden? Ik bedoel dat dan in positieve zin, de eerste generatie gastarbeiders die voor ons de vuile werkjes kwamen opknappen? Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Tuti & Jan : Hebben wij al lang niet meer hier gezien op de site.
Ze hebben de benen genomen, of er is iets wat wij niet weten? Emoticon: Laugh out loud

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

OP JAWA
perhaps-maybe-

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Misschien terug naar Nederland Emoticon: Shiny

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 04-06-2006 17:24 londoh wrote:
Misschien terug naar Nederland Emoticon: Shiny

Londoh gedenkt toch niet dat ze jou achteraan gaan.
Al hoewel je even moet bijtanken om het vol te houden in Indonesia.
Het verbaast mij ook dat er veel over Denktanck gesproken wordt, onder de politiekers, wie zou er meer moeten denken dan zij. Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Geintje Ziel, we weten hier allen hoe T & J over NL denken, maar ook zij kunnen niet zonder. Mijn geval is anders, ik ben gewoon niet zo gek van Indonesia dat ik blind ben. Net wat je zegt bijtanken, als ik er 8 maanden heb gezeten wil ik er even niets meer van weten. 5 jaar geleden heb ik ernstig overwogen naar Malaysia te verhuizen, stom dat ik dat niet heb gedaan, maar ja gelul achteraf, heb je ook geen zak aan.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-06-2006 17:48 londoh wrote:
5 jaar geleden heb ik ernstig overwogen naar Malaysia te verhuizen,

Dat zou ik ook doen als ik een nederlander was.
Heb ooit ergens in een andere topic geschreven dat het zelfs beter kan zijn om daar te gaan vestigen in plaats op bali.
Ze hebben ook zo'n regeling voor LanSia malaysian style (ouderen van dagen).
Je kan ook huizen kopen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 04-06-2006 17:48 londoh wrote:
. 5 jaar geleden heb ik ernstig overwogen naar Malaysia te verhuizen, stom dat ik dat niet heb gedaan, maar ja gelul achteraf, heb je ook geen zak aan.

Ik moet ook zeggen dat malaysia wel aantrekkelijk vind, de stad KL spreekt mij erg aan.
Ik vind het een beetje de combinatie tussen HongKong en Singapore.

een jaar geleden kreeg ik de kans daar te gaan werken, maar na een paar reisjes met mijn (indonesische) vrouw hebben we toch maar besloten dat niet te doen.

Ik merkte het niet zo, maar mijn vrouw was helemaal ziek van dat land.

De manier hoe ze daar indonesiers behandelen (zeker vrouwen) is erg zegt ze.

Ik merkte achteraf dat de meeste werksters, nanny's en ander (laaggeschoold) werk gedaan word door indische vrouwen.

Indonesiers zijn een beetje de turken van nederland 1960 in malaysia.

Kon ik me wel een beetje van haar voorstellen dat ze daar liever niet wilde wonen...

Greetz

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,147,460 pageviews Een website van indahnesia.com