Zwanger op vakantie naar Bali? Wie heeft hier ervaring mee?

Subforum Bali, het godeneiland 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bianca
Gebruiker
spacer line

Beste Bali-liefhebbers,

Ik ben zwanger en heb alle inentingen gehad die worden aangeraden voor Bali. Als we besluiten om te gaan, vertrekken we rond half april en dan ben ik ongeveer 4 maanden zwanger. Kennen jullie mensen die zwanger op vakantie naar Bali zijn gegaan? Hoe zijn de ervaringen? We zouden er graag naartoe gaan, maar ik wil niet teveel gevaar lopen.
Uiteraard hou ik rekening met het water, het eten, de accommodaties, dat moet allemaal schoon zijn. Ik heb in het verleden vaker lange reizen gemaakt, maar toen was ik niet zwanger. Dank je wel voor jullie reacties!

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Hopelijk toch geen BMR inenting in de afgelopen 3 maanden he?

Een aantal adviezen:
- De eerste 3 maanden (eerste trimester) worden de orgaansystemen aangelegd in de ongeboren vrucht, dan is hij/zij ook het meest kwetsbaar. Daarna neemt het gevaar voor de foetus steeds meer af richting einde zwangerschap.
- Een aantal malariamiddelen zijn giftig voor de ongeboren vrucht, als je malariamiddelen nodig hebt altijd ff de arts/GGD goed duidelijk maken dat je zwanger bent en hoe lang. Overigens heb je op Bali geen antimalariamiddelen nodig, malaria komt daar niet of nauwelijks voor, zeker niet in het droge seizoen. (zie andere topic).
- Wat veruit het belangrijkste is op zo'n reis om nog meer dan anders hygienisch te leven. Dus jezelf verbieden eten bij de warungs te kopen (ook al ziet het er zo lekker uit), alleen water uit de fles te drinken en in een goed hotel te verblijven. Geen felkleurige t-shirts kopen ter plekke: veel kleurstoffen die in de Indonesische kledingindustrie worden gebruikt zijn schadelijk voor de vrucht. Ook zo min mogelijk contact maken met loslopende beesten (Zeker uitkijken met katten ivm toxoplasmose)
- Zwangeren hebben een verhoogde kans op het krijgen van diepe veneuze trombose. Drinkt daarom veel (water of vruchtesap) tijdens de vlucht, geen alcohol of koffie/thee. De kans is klein dat dit optreedt, wil je de kans nog eens verkleinen slik dan 1 aspirine 500mg 1 dag voor de vlucht, dat verdunt het bloed.
- Je blijft altijd een extra risico op complicaties tijdens de zwangerschap lopen als je op reis gaat naar een tropisch gebied, maar met de nodige voorzorgsmaatregelen kan je dat risico minimaliseren. Succes!

Gracias. Sama sama

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Kijk dat noem ik nou eens een goed advies!!!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 08-03-2006 19:28 Richy wrote:
Kijk dat noem ik nou eens een goed advies!!!

Vinje ? Het is zeer uitgebreid, en klinkt ook wel deskundig, maar ik werd er een beetje bang van. Wat een mens allemaal ken overkomme as ie met vakantie gaat. Toch misschien wel aantrekkelijk een speciale Indonesia dokter op dit forum. Gelukkig niet voor mijn, want ik zie bijna nooit een dokter. Ik ben iemand die ineens zomaar doodvalt, lekker praktisch en ook kassa voor mn verzekering, alleen het moment is nog niet bepaald, eerst moet die engel van mn schouder dr af.

Ach U ken toch allemaal dood vallen Emoticon: Shiny

Dus waar maken we ons druk om

Gruces

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 08-03-2006 19:37 londoh wrote:
Toch misschien wel aantrekkelijk een speciale Indonesia dokter op dit forum.

Scheelt op z'n minst weer een consult... en dat in deze tijden Emoticon: I love it

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-03-2006 16:27 Bianca wrote:
Beste Bali-liefhebbers,

Kennen jullie mensen die zwanger op vakantie naar Bali zijn gegaan?

Sorry, ik ben geen Bali-liefhebber (eerder een Bali-hater) en of ik mensen ken die zwanger op vakantie naar Bali zijn gegaan? Ja, enkele duizenden zwangere Balinese vrouwen. What's the difference between a pregnant western woman and a pregnant Balinese woman? Als de Balinese haar zwangerschap kan overleven op Bali, waarom dan een Nederlandse niet?
Mij vrouw was 7 maanden zwanger toen we naar Bali gingen per bus uit Yogya (en laatse stuk bij Banyuwangi 7 km per ojek). De baby is er net niet uitgehobbeld en het resultaat is dik in orde.
So don't worry. If an Indonesian survives why not a Duth woman?

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 08-03-2006 16:40 kiwimave wrote:

Een aantal adviezen:

Hey doktor,

Hoe staat het met de antibiotica waar de patient hier mee doodgegooid wordt?
Kan tijdens de zwangerschap elk soort maar ongebreideld geslikt worden als de medicijnman dat voorschrijft? En verdient het ook aanbeveling voor de patiente om als moslima gekleed naar de dokter te gaan om opzettelijk verkeerde diagnose te voorkomen?
Ik vraag dat voor Bianca .
Zelf ben ik zwanger van een Erdinger kindje. Emoticon: Nice

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Ik zou het risico niet nemen. Simpel. Maar ben wel met mijn koters naar indonesie geweest toen ze half jaar waren enzo. Maar een zwangerschap van een westerse vrouw moet je naar mijn mening niet gaan verplaatsen naar een andere klimaat met andere leefregels, hygiene en diagnoses van artsen.

Begin de details te vergeten

eveline
Gebruiker
spacer line

Hi Bianca, hier ben ik op Bali nu, 24 weken zwanger...ik denk dat je hier net als in NL hetzelfde dingen meer aandacht moet gaan besteden...zoals eten en hygiene etc.etc. Bacterie gevoeligheid...niet alleen in Bali dus..zoals franse kaas, alles wat rauw is etc.etc.
IK heb om eerlijk gezegd hier geen last van. En ik kom vrouwen tegen die verder zijn in haar zwangerschap dan ik.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 09-03-2006 10:41 eveline wrote:
En ik kom vrouwen tegen die verder zijn in haar zwangerschap dan ik.

Hoe verder in de zwangerschap hoe minder gevaarlijk voor de ontwikkeling van het kind, maar het ironische is dat het naarmate de zwangerschap vordert wel steeds gevaarlijker voor de moeder wordt.

Over die antibiotica: Bij zwangeren en vrouwen die borstvoeding geven is alleen de groep van Beta-lactam antibiotica (penicilline, amoxicilline etc) bewezen veilig. Andere groepen kennen bepaalde risico's voor de vrucht en moeten zeker niet als eerste keus gebruikt worden. De gemiddelde Indonesische dokter schrijft voor ieder kwaaltje een aantal verschillende pillen voor, 75% van deze pillen kan je direct weggooien. Advies: wordt je ziek in Bali als zwangere, neem dan niet genoegen met de lokale zorg maar ga naar het internationale ziekenhuis waar de de kwaliteit van wat wij in het Westen gewend zijn benaderd wordt. Zit je ernstig in de shit vlieg dan naar Singapore.

Gracias. Sama sama

Dorus
Gebruiker
spacer line

Maar hoe zit dat dan met de liters melk of yoghurt die je als zwangere naar binnen moet werken om aan je eiwitten te komen? Hoe komen de zwangere Balinezen aan hun eiwitten. En dan heb ik het niet over de dierlijke eiwitten.
Ik ben 10 weken zwanger als ik ga en 15 weken (hoop ik) als ik terugkom.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,245,137 pageviews Een website van indahnesia.com