Voor het eerst naar Indonesie!? Wie kan ons helpen...

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
NEC4EVER
Gebruiker
spacer line

Mijn vriendin en ik willen deze zomer naar Indonesie, we hebben al wel Azie ervaring (Thailand en Vietnam), maar dat waren op eigenlijk alle gebeiden veilige landen. Over Indonesie hoor/lees je nog wel eens wat, dus vroegen wij ons af hoe veilig het nou is om drie weken door Indonesie te trekken!? Is het een beetje stabiel allemaal?

Verder zoeken we natuurlijk naar een leuke route voor die drie weken, het liefst zonder malaria 'problemen'. Ten eerste voor de kosten, ten tweede omdat we die zooi niet willen slikken. We hebben gelezen dat je op Bali en Java niks nodig hebt, maar voor de 'jungle' wel? Wat houdt dat precies in? Stel dat we twee dagen op excursie gaan 'door de jungle' (is zoiets te vergelijken met een nationaal park in thailand?) heb je dan per sť malariapillen nodig? En hoe zit het met Sumatra?

En als toevoeging op onze rondreis zouden we graag willen weten wat je zoal zou kunnen doen in drie weken (Bali/Java/Sumatra). Moet je dan echt ťťn eiland kiezen omdat je anders teveel aan het reizen bent? Of kan je het makkelijk combineren?

Tot slot zijn we als echte hollanders natuurlijk op zoek naar goedkope vliegtickets, de 'beste' die ik tot nog toe kon vinden is van Frankfurt rechtstreeks naar Jakarta voor ongeveer 850 euro per persoon. Iemand nog tips?? Overigens wonen we in Nijmegen dus voor ons is het handig om via Duitsland te vliegen.

Ik zie dat het inmiddels flink wat vragen zijn, uiteraard zijn we zelf ook aan het zoeken geweest maar zijn erg benieuwd naar meningen van onze land- en lotgenoten Emoticon: Nice

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Voor het antwoord op veel van je vragen klik je hier Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

HorasBatak
Gebruiker
User icon of HorasBatak
spacer line

De kans op malaria is op Sumatra in het gebied rond het Toba Meer klein, in de grotere plaatsen zoals Medan, Pematang Siantar heb je meer kans op dengue.

Alhoewel de plaatselijke GG&GD (commercieel de laatste jaren) hier wel een andere mening over zal hebben.

De enige reden wat ik kan bedenken om toch malaria tabletten te slikken; de kans dat je reisverzekeraar niets vergoed als je toch malaria opgelopen hebt.
De verzekeraars grijpen tenslotte alles aan om niet te betalen.

Horas

Kepala botak tapi dengan otak

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-03-2006 09:53 HorasBatak wrote:

De enige reden wat ik kan bedenken om toch malaria tabletten te slikken; de kans dat je reisverzekeraar niets vergoed als je toch malaria opgelopen hebt.
De verzekeraars grijpen tenslotte alles aan om niet te betalen.

Je reisverzekeraars niets vergoed---

Dan ben je in de aap gelogeerd.
(of logeren bij de aap)
wah soesah dese hollandse spreekwoorden

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Gisteren las ik in het Kompas, edisi Jawa Tengah dat er in de Kabupaten Magelang waarin ook de Kecamatan Borobudur legt afgelopen jaar 92 gevallen van endemische malaria zijn aangetroffen. Ook in Kulon Progo, in het Westen van D.I.Y. heerst er weer/nog maleria. Ik slik alleen van die rotzooi in Papua. Laatst opde Molukken ook niets genomen, terwijl daar toch Malaria heerst.Elke keer als k een mug hoorde dacht ik : dat ister eentje. Heb je nog deman berdarah Avian Flu en in Nederlan zijn de kindertjes te vet.

Gruces

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Veel arak drinken , lusten de muskieten je bloed niet.

NEC4EVER
Gebruiker
spacer line

Iemand ook nog iets ONtopic te melden over onze vragen!? Emoticon: Confused

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 03-03-2006 15:49 NEC4EVER wrote:
Iemand ook nog iets ONtopic te melden over onze vragen!? Emoticon: Confused

Is een beetje moeilijk, want uit de vraagstelling blijkt duidelijk gemakzucht en ook dat je geen huiswerk hebt gedaan, kortom een dikke onvoldoende (2 min) Emoticon: Shiny

Gruces

andre
Gebruiker
spacer line

On 03-03-2006 00:51 NEC4EVER wrote:
We hebben gelezen dat je op Bali en Java niks nodig hebt, maar voor de jungle wel?

Java en Bali is geen probleem, behalve dan dat je er geen jungle hebt. (Ujung Kulon uitgezonderd).

Bij de GG/GD houden ze kaarten bij met malaria gebieden

Moet je dan echt ťťn eiland kiezen omdat je anders teveel aan het reizen bent? Of kan je het makkelijk combineren?

Op Sumatra is reizen een langdurige bezigheid, of je dit eiland aandoet hangt er van af wat je wil doen. Wil je de verplichte nummers (Burubodur, Bromo, Blok M Emoticon: Wink ) aandoen, of wil je "lonely planet discipelen" ontlopen?

Java, Bali en Lombok zijn met de juiste keuzes te doen (dus niet: " goed te doen" Emoticon: Wink in drie weken.

Geef dus aan wat voor toerist je bent... dan kunnen mensen echt waardevolle tips geven!

Bovengenoemde Ujung Kulon is trouwens een aanrader, als je " twee dagen door de jungle wil trekken "

NEC4EVER
Gebruiker
spacer line

On 03-03-2006 15:58 londoh wrote:

...

Is een beetje moeilijk, want uit de vraagstelling blijkt duidelijk gemakzucht en ook dat je geen huiswerk hebt gedaan, kortom een dikke onvoldoende (2 min)

Gruces

Emoticon: Yawn Gemakzucht!? Ik weet niet hoeveel uur je moet hebben gezocht om op dit forum een vraag te mogen stellen, maar is een avond dus niet genoeg!? Emoticon: Frustrated

Sorry hoor, maar na heel wat indonesie sites, forumdiscussies, Lonely Planet, Travelmap etc te hebben gelezen hadden we nog wat vragen en die hebben we hier geplaatst.

NEC4EVER
Gebruiker
spacer line

Thanks Andre Emoticon: Smile
Wat voor soort toeristen zijn wij!? We reizen graag rond, pakken het liefst ook een grote stad mee en aan het eind een paar dagen strand. Tussendoor veel cultuur snuiven, naar de 'locals', beetje jungle enz...

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

NEC4ever,

Je bent nog niet zo lang hiero op dit forum zie ik ...... je kunt zat van je gading vinden, als je geduld heb ..... gebruik onderaan de 'search' mogelijkheid .....
en geef jouw onderwerp op ..... zo ik heb even voor onze 'moderator' 'meegedacht' .........

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 03-03-2006 17:10 AnisJ wrote:
gebruik onderaan de search mogelijkheid .....
en geef jouw onderwerp op ..... zo ik heb even voor onze moderator meegedacht .........

Volgens mij ging de eerste post hier ook al over Emoticon: Bye bye

Vragen over goedkope tickets, e.d. worden hier wekelijks gesteld... veiligheid en malaria komen ook vaak hier aan de orde... dus ik kan het alleen maar met Pak Londoh eens zijn. Emoticon: Yes!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Met me meedenken hoef niet hoor Anis, dat stond er al eerder Emoticon: Smile

nec4ever, je kunt dus de zoekfunctie eens gebruiken. Die is er speciaal voor gemaak om dingen terug te vinden, wel zo handig voor de nieuwelingen.

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Terug van carnaval Jeroen Emoticon: Smile

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hey, hij is datang!

Begin de details te vergeten

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Diar Pulang

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Nga, datang di Yogya. tidak pulang

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Pulang di Yogya ikke begrijp.
JohanN. ada krupuk enak di Kantor? Njang ongebakken?
Tjoba jij stuur.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Perhatian-perhatian Saudara/i. Topic ini adalah topic dalam bahasa Belanda, tolong dipakai moerstaalnya. Okey ? Trims Emoticon: Yeah right!

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Ha Ome Lon,
Dat was een 99-grammetje als je begrijp wat ik bedoel.
JohanN. is een goede vriend geworden dankzij dit forum.
Umberto Emoticon: Laugh out loud

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Voor de duidelijkheid: Jeroen is de kippen aan het voeren op zijn erfje in Yogya. Aduh, mist ie hier de sneeuw.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Algemene advies
Ik zou wel gaan uitkijken met die kippen .
Strakjes kena flu burung .

Dus de andere heren/vrienden worden bij dese gewaarschuwd , houdt afstand van de kippen.
Je kan flu burung krijgen.
Cilaka .

Het is ook gevaarlijk als je andere soort kippen houdt .(piara).
Je krijgt geen flu burung maar mss wel je dat je burung flu. krijgt.

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

[edit] verkeerde topic

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

[edit] sorry nogmaals verkeerde topic... beetje opgefokt omdat de blauwe mafia weer eens een geel papiertje onder mijn ruitenwisser stopt. Leve onze hoofdstad Emoticon: Worship

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,694,271 pageviews Een website van indahnesia.com