Ketoprah - Gado2 - Pecil - Tahu Campur: Wat is verschil ???

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Wie kent de vershillen tussen deze gerechten in ingrťdiŽnten en bumbus, zijn er ůůk regionale verschillen ???
Of interpretaties ....... ???

'Ahu kura ahia, mansia nia'

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Alleen bestemd voor lekkerbekken,het volgende Gado Gado zoals bij een ieder bekend heeft als basis,groenten die geblancheerd zijn zoals kool sperciebonen,tauge,tahu en tempe ( licht gebakken).
De pindasaus als basis pindakaas met sambal of rawit,een beetjes daun jeruk purut,en soms wat asem,dit heeft met de vele varianten te maken.,die in sommige streken wel en niet gebruikt worden.
Pecel is meestal gemaakt van kangkung,stukjes komkomer en zelfs bangkuang,saus heeft als basis het zelfde als Gado Gado alleen met toevoeging van kencur en een beetje trassie,ook wordt het geheel tot een soort mengelmoes door elkaar gehuts,en is iets donkerder van kleur,meestal iets pittiger van smaak dan Gado Gado.
Tahu Campur is gemaakt van licht gebakken tahu met tauge ,seldrei stukjes komkomer ,soms weleens eens suoen ( glas vermecelli )de saus is op bassis van kecap manis ,knoflook,rawit,en petis (gefermenteerde garnalen).
Al deze gerechten veschillen van streek tot streek met de zelfde benamingen,zoals gado gado jakarta ,tahu ketoprak surabaya enz enz.
Dus voor een ieder de moeite waard om hiermee aan de slag te gaan.
wie volgt >>>>>>>>>>>>>>>

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

En ketoprah ...... ???
Ik weet wel met gebakken 'kacang' in soyasaus ..... maar verder ......

Welke hebben 'kencor' als ingrediŽnt ......

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

En niet te vergeten gebakken emping.Jammer te laat gelezen het bericht.Ik heb net Gebakken aardappeltjes zalm en salade gegeten.
Umberto

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Ketoprak meestal gebakken tahu stukjes komkomer gesneden ,seldrei,gebakken uitjes en emping.
De saus is op basis van kecap rawit,jeruk nipis.
Kencur is meestal te vinden in pecel !!!!!!!!!
UMI je hebt nog een kans,,,,,,,,

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Mijn tanden wateren,,,,,,

Ik ben natuurlijk een lekkerbek.
Dus wat dacht je van Lotek?
Een opmerking wel dus bij de Lotek: Groenten die wij hier redelijkerwijs in ons missiegebied hebben is : Zeekraal en Lamsoor.Halfgaar koken en de Loteksauce er over doen.Brambang Goreng erover.Kan nog net naar buiten om een Marlboro -Light op te steken.Mijn kreteks zijn verleden tijd en wacht op een meebrenger. Dank Tukad Ganga.
Umberto

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Umi lotek en karedok zijn gerechten uit Sunda dus rauwkost,van diverse groenten met saus eroverheen,en zelfs stukjes rempejek.,
Ze zeggen in Indonesie als je met een Sundanese trouwt wordt je rijk,het antwoord is simpel meeste sundanezen houden veelal van rauwkost ( sambal met lalapan) dus zal het huishoud budget enorm naar beneden brengen,vandaar die uitspraak !!!!!!!!!!!!!!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

nou tukad weet ik niet hoor, maar eigelijk ben ik heel tevreden met mijn lieverd uit Malang. we zijn net duo penotti: blank en bruin, maar stapelgek op elkaar!
Soedanees,Ambonees,Chinees, Balinees:er ging een wereld voor mij open, net ontdekt

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 01-10-2006 22:41 merapi wrote:
nou tukad weet ik niet hoor, maar eigelijk ben ik heel tevreden met mijn lieverd uit Malang. we zijn net duo penotti: blank en bruin, maar stapelgek op elkaar!
Soedanees,Ambonees,Chinees, Balinees:er ging een wereld voor mij open, net ontdekt

"Di INDOSnesos tida ada 'penoti', cuma 'kuť lapis kering atau basa' ........"

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

OomAnis ,
denk dat ze het hebben , mss van andere merk.
Jaaren geleden nam ik ook mee voor mijn kleine neven .
Veel A merken uit Europa/Hollanda werden ook verkocht , zo niet dezelfde produkt met een andere naam. (desnoods met een indonesos naam Dwi Pa Noti).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,147,919 pageviews Een website van indahnesia.com