Groentje vraagt reis-raad aan de kenners!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bomees
Gebruiker
spacer line

Hallo!

In mei vertrekken we naar Indonesie! Yeeeeh! Maar omdat ik voor het eerst van het continent afga wil ik toch de reis die we voor ogen hebben even voorleggen aan de kenners...dit is zo'n beetje de bedoeling:

dag 1: aankomst Bali....verder naar Sanur
dag 2: BALI: Sanur (bijkomen vd reis)
dag 3: BALI: Sanur -> Ubud
dag 4: BALI: Ubud
dag 5: BALI: Ubud
dag 6: BALI : Ubud -> FLORES
dag 7: FLORES (iig naar Ruteng ivm roots vriend)
dag 8: FLORES
dag 9: FLORES
dag 10: FLORES
dag 11: FLORES -> LOMBOK
dag 12: LOMBOK
dag 13: LOMBOK
dag 14: LOMBOK
dag 15: LOMBOK
dag 16: LOMBOK
dag 17: LOMBOK -> GILI TRAWAGNAN
dag 18: GILI TRAWAGNAN
dag 19: GILI TRAWAGNAN
dag 20: GILI TRAWAGNAN
dag 21: GILI TRAWAGNAN -> BALI
dag 22: BALI
dag 23: BALI
dag 24: BALI -> AMSTERDAM Emoticon:

Nu ben ik benieuwd of dit reeŽl is? Of het te veel is in zoveel dagen of juist te weinig! Het schema hangt natuurlijk wel een beetje af of we op die dagen vluchten kunnen krijgen. We zijn van plan om als we aan komen op het vliegveld meteen de binnenlandse vluchten van BALI -> FLORES, FLORES -> LOMBOK te boeken...dat is toch het makkelijkst??

We hebben (buiten Sanur/Ubud en Ruteng) niet echt een invulling over wat we gaan doen op de eilanden dus als jullie tips hebben en absolute must do's dan zijn die van harte welkom!

Ook vroeg ik me af of jullie misschien een malariapillen-tip hebben...we gaan maar 3,5 week en ik heb niet zo'n zin om dan ook nog eens ziek te zijn..dus misschien weten jullie de ultieme malaria-pil?!

Alvast heeeeeeel erg bedankt! Emoticon: Smile

het groentje!

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Ik ben een kenner en kan me wel in deze trip vinden. Hoewel 4 dagen gili trawangan...is toch wel een beetje erg lang, dan ben je wel uitgekeken op dat eiland. En in 1 dag van Ubud naar Flores?? Vraag me af of dat mogelijk is..

Malariapil zonder veel bijwerkingen: Malarone. Nadeel duur. Of Lariam/Mefloquine, iets meer bijwerkingen, maar goedkoper

Maar ik wil hier mijn handtekening wel onder zetten Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

bomees
Gebruiker
spacer line

Yeeeeh! Ben blij dat je het wat vind!

De planning was om van Den Pasar naar Flores (labuhanbajo) te vliegen en dan vanaf Ubud zo hup naar Den Pasar het vliegtuig in...ben me niet zo bewust van de afstanden op Bali tussen misschien is het wel niet te doen hoor, haha...
Maar dan kunnen we misschien een dagje Gili eraf halen en die daartussen stoppen! Hoewel...die dagen Gili zijn voor het ff niksen...boek lezen, snorkelen...heerlijk! Emoticon: Yes!

Maarre...wat is duur qua Malariapillen??

Emoticon: Smile

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Hi Bomees,

Ik slik al een paar jaar geen malaria medicijn en laat dat ook maar zo. De lokale kennis hier gaat nog altijd verder dan de GGD adviezen in NL.

Neem contact op met de plaatselijke GGD, aan de hand van jou reisbestemmingen kunnen zij een indicatie/advied geven.

Malarone schijnt goed te zijn maar duur.
Ik gebruik obat tradisional (daun en bunga papaya). Malarone is niet te krijgen waar ik woon in Indonesie. Om de haverklap van die obat2: profylaxen nemen is duur en geen doen. Een erg goed middel in de tropen is nog altijd: voldoende rust, veel drinken en een gezond eetpatroon.

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

mefloquine Lariam tabl. 250 mg 6 tabl. Ä 16,19 1 tablet/dag
atovaquon/proguanil Malarone tabl. 12 tabl. Ä 28,43 1tablet/dag

Traditionele shit werkt niet tegen malaria, rusten, veel water drinken en een gezond vreten helpt wel tegen andere ziektes, niet tegen malaria.

Ik twijfel trouwens op je wel alle moeite moet doen om voor deze reis malariatabletten te nemen. Op Java en Bali komt sowieso niet of nauwelijks de gevaarlijke vorm van malaria voor, op Lombok en Flores maar zeer zelden, alle steden zijn malariavrij. je reist bovendien in het droge seizoen, dan komt er bijna geen malaria voor. Papua is trouwens wel een "high-risk" gebied.

Niet medicamenteuze preventieve maatregelen zijn trouwens veel belangrijker dan alle pillenshit bij elkaar, 'zoals s avonds een lange broek dragen met gesloten schoenen, slapen in een kamer met AC etc.

Aangezien het risico op malaria erg laag is zou ik je adviseren gewoon een strip Mefloquine ter plekke te kopen (voor de zeer kleine kans dat je malaria krijgt, als je die pillen alsnog slikt wordt je weer beter), dan kan je het bezoek aan de GGD besparen (die gasten zijn schrikbarend duur). Malariapillen kan je in elke apotik in Bali kopen.

Meer info: http://www.cdc.gov/travel/regi(...)almalaria/seasia.htm

Gracias. Sama sama

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Lombok & Gili heb je in ieder max. 3 dagen ook wel gezien. Dan kan je beter een mooie tocht over flores maken en daar een dagje langer blijven.

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Traditionele shit werkt niet tegen malaria, rusten, veel water drinken en een gezond vreten helpt wel tegen andere ziektes, niet tegen malaria.

Afgelopen november malaria tertiana opgelopen in Manokwari, voelde het eea al opkomen: hoofdpijn. Begint het meestal mee. Thee laten trekken, met papaya, (sterk bittere smaak) er zijn natuurvolkeren die erg goed weten wat kan op een traditionele manier. Enfin, ik kwam van mn tertiana af

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 16-02-2006 20:15 goyang2 wrote:

...

Afgelopen november malaria tertiana opgelopen in Manokwari, voelde het eea al opkomen: hoofdpijn. Begint het meestal mee. Thee laten trekken, met papaya, (sterk bittere smaak) er zijn natuurvolkeren die erg goed weten wat kan op een traditionele manier. Enfin, ik kwam van mn tertiana af

Hmmm waarschijnlijk een Plasmodium Vivax infectie? Goyang2 je weet toch dat bij deze vorm van malaria de parasieten zich kunnen "verstoppen" in de lever en jaren later een relaps kunnen veroorzaken??... als je wilt dat de malaria niet terugkomt slik dan een paar primaquine-tabletten. Is maar een tip van iemand die geneeskunde heeft gestudeerd...

Trouwens die primitieve volkeren zullen vast wel hun middeltjes hebben die werken.. heb je toevallig kininebomen bij hun kampong zien staan?

Gracias. Sama sama

Tikus
Gebruiker
User icon of Tikus
spacer line

On 16-02-2006 14:01 bomees wrote:
Yeeeeh! Ben blij dat je het wat vind!

Maarre...wat is duur qua Malariapillen??

Ja, wat is duur? Misschien wordt het wel vergoed door je ziektekostenverzekering?/?

Bae sonde bae, tanah timor lebe bae

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

On 16-02-2006 22:55 kiwimave wrote: [heb je toevallig kininebomen bij hun kampong zien staan?

Idd er waren kinine bomen, en met een mengsel van papaya en kinine heb ik een paar dagen dit obat-je tradisional genomen en voelde me gelijkdelijk beter. Heb er wel een paar pillen achteraan genomen (lariam).

Groetjes

ruud zevenhoven
Gebruiker
spacer line

Hallo bomees;
Zijn jullie backpackers of anders,mijn inzicht op je programma vraagt opheldering in ; je transport overland,heb je die of moet dat ook nog daar terplaatse geregeld worden.Je kan van Bali ook met de boot gaan en waarschijnlijk dan een vlucht pakken van Lombok -Flores.en dan Floren -Bali.Check bij aankomst in Bali direct de vluchten van Lombok-floris-Bali.
En qua de aantal dagen in Lombok en Gili is wel lang hoor.Mogelijk kan je
zo'n 3 a 4 dgn extra op flores gebruiken,maar dat hangt natuurlijk af van wat je in Lombok en/of in Flores zoekt.
Goede reis en veel vacantie plezier

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

hallo bomees,

kijk even op de site van het havenziekenhuis in rotterdam.

www.travelclinic.com

daar staan alle gegevens betreffende inentingen op en de malariaprofylaxe,
voor jou misschien belangrijk, de prijzen staan ook op de site.
groet yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

bomees
Gebruiker
spacer line

Heel erg bedankt voor de vele reacties!! Daar heb ik wat aan! Yeeeeh! Emoticon: Smile

Over onze reis: Het is inderdaad de bedoeling om de binnelandse vluchten van Bali naar Flores (labuan bajo) en van Flores (waarschijnlijk ook labuan bajo) naar Lombok als we aan komen op Den Pasar te regelen. Ik kan ook eerlijk gezegd weinig binnelandsevluchten vinden op internet. Of een vluchtschema of iets dergelijks zou wel handig zijn! Dan weet ik iig of deze vluchten op de deze dagen mogelijk zijn...

Dat we zolang op Gili willen zijn is omdat ik ff wil relaxen daar...boek, eten, snorkelen etc... !! We hadden ook aan de hand van dit Topic al bedacht om 1 dag van Lombok af te halen (zodat we er 4 hele dagen zijn) en er bij Flores 1 bij te stoppen (zodat we er 5 hele dagen zijn). Op Flores hebben we 1 doel en dat is Ruteng omdat mijn vriendjes moeder daar is geboren en verder willen we daar een beetje ronddartellen naar alles wat mooi is! Op Lombok hebben we eigenlijk ook nog geen plannen dus denken jullie dat 4 hele dagen daar te lang is?? We kunnen er dan ook nog 1 dagje vanaf halen en die bij Flores OF bij Bali plakken....Moeilijk, moeilijk, haha! Emoticon: Confused

Over de Malaria: Ik denk dat we toch maar voor die Malarone gaan...het ziekenfonds betaald 80% terug enne..hier in nederland lusten de muggen altijd wel pap van me dus ik neem toch maar het zekere voor het onzekere!!
Bedankt voor de prijzen!

bomees
Gebruiker
spacer line

Oja....we gaan inderdaad backpacken!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,742,222 pageviews Een website van indahnesia.com