Student communicatie zoekt stageplaats

Subforum Java 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
--Kai--
Gebruiker
spacer line

HoiHoi,

Zat zomaar wat te googelen op zoek naar een stage in Jakarta en kwam op dit forum terecht....Zoals ik al zag zijn er al meerdere topics over stages gezocht, heb ze wat vluchtig doorgelezen maar zag dat ze over hele andere stageplekken gaan die ik zoek...Ik studeer Communicatie op hbo niveau, moet pas over een anderhalf jaar stage lopen (en dan het liefst in Jakarta), ja ik weet het, ben er vroeg bij, maar aangezien ik meestal zo'n laatste moment persoon ben.. Emoticon: Very funny d8 ik..laat ik eens een x op tijd met iets beginnen Emoticon: Cooool Helaas heeft mijn school geen enkel contact met Azië, dus moet ik het zelf allemaal uitzoeken. Maar eerlijk gezegt wordt ik er op internet ook niet veel wijzer van. Emoticon: Confused Heb al gekeken op sites van verschillende bedrijven maar ze zoeken toch vaak iemand met een economische/technische universitaire achtergrond. Emoticon: Nooo Dus heeft iemand toevallig tips voor mij...Bestaat er bv. een site waar je je CV op kan plaatsen en waar bedrijven uit Azië zo af en toe stagaires van af plukken ? Iemand op mijn school zei zoiets maar wist het adres van de site ook niet meer. Of kent er iemand die dezelfde of een soortgelijke studie heeft gedaan als ik en ook stage is gaan lopen in Indonesië ? Ik zou graag in contact komen met zo iemand zodat diegene mij wat meer zou kunnen vertellen over zijn/haar ervaringen ? Ik heb het al op school gevraagt maar helaas is niemand tot nu toe stage gaan lopen in Indonesië, hoe dat kan weet ik ook niet want het is een harstikke interessant land. Andere geweldige tips of ervaringen zijn natuurlijk ook harstikke welkom !

X Kaïa

Kai

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Hoi X met Kaia,

Een user-naampje dat is toch niets teveel gevraagt zou je denken ? Emoticon: Wink

M-Solo.

Live life to the max.......

--Kai--
Gebruiker
spacer line

haha zal het gelijk even aanpassen Emoticon: Blush
En mijn naam is trouwens gewoon Kaïa Emoticon: Wink

Kai

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Communiceren is toch niet je grootste goed geloof ik, met al die hoofdletters. Emoticon: Nooo

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Wellicht weer een tip om de search functie te gebruiken... recentelijk nog een aantal topics over volgeschreven...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

andre
Gebruiker
spacer line

Goede tip over stage communicatie in Indonesie: Vergeet alles wat je geleerd hebt; communicatie gaat hier heeeeel anders Emoticon: Stupid

Bagaimana prestasi supplier itu? lumayan pak...

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Je kan diverse ministeries , en de PemKot (?) Jakarta , en alle grote indonesische bedrijven aanschrijven.
Bank Indonesia , Pertamina , Telkomsat ?(in ieder geval de grote staatsbedrijven) , en andere Grote Banken in Jakarta.
(voor adressen en sites kan je gaan googlen).
Ze hebben allemaal public relation afdeling .(HuMas).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kadir
Gebruiker
spacer line

hi kai,

heb zelf stage gelopen in surabaya en bali, niet in jakarta.. maar heb zart vrienden die het daar gedaan hebben.. het beste is gewoon om bij bedrijven langs te gaan. dus gewoon naar Indonesie vliegen.... dan maak je beste kans.. het is eigenlijk heel makkelijk om er een stageplek te vinden... ook kan je informeren bij hogeschool rotterdam, afdeling Asian business management... misschien hebben ze daar wat....

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-02-2006 23:05 kadir wrote:
hi kai,

informeren bij hogeschool rotterdam, afdeling Asian business management... misschien hebben ze daar wat....

of bij de HES amsterdam TMA (trade management asia)
een mede user ene F.S. zit waarschijnlijk nog daar.

--Kai--
Gebruiker
spacer line

On 16-02-2006 23:05 kadir wrote:
hi kai,

heb zelf stage gelopen in surabaya en bali, niet in jakarta.. maar heb zart vrienden die het daar gedaan hebben.. het beste is gewoon om bij bedrijven langs te gaan. dus gewoon naar Indonesie vliegen.... dan maak je beste kans.. het is eigenlijk heel makkelijk om er een stageplek te vinden... ook kan je informeren bij hogeschool rotterdam, afdeling Asian business management... misschien hebben ze daar wat....

Ja ik ga er in de zomervakantie heen...alleen helaas niet naar jakarta maar alleen naar bali en de molukken maar misschien kan ik mijn ouders over halen om toch een paar dagen Jakarta aan te doen Emoticon: Wink en indd van die studie op de HES had ik gehoord, dus is inderdaag een goede tip om daar eens te informeren...

Kai

kadir
Gebruiker
spacer line

ja.. ik heb die studie toevallig afgemaakt.. in rotterdam. wist niet dat het ook kon in amsterdam... kai wilt naar de molukken??? das nie makkelijk, dacht ik.....

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 18-02-2006 00:05 kadir wrote:

ja.. ik heb die studie toevallig afgemaakt.. in rotterdam.

wist niet dat het ook kon in amsterdam.

Heb je nog mazzel, in het begin jaren heb je weinig konkurenten in de arbeidsmarkt en geven ze nog baangarantie.

In Amsterdam zitten ze ook al een paar jaren.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 16-02-2006 09:39 andre wrote:
Goede tip over stage communicatie in Indonesie: Vergeet alles wat je geleerd hebt; communicatie gaat hier heeeeel anders Emoticon: Stupid
Bagaimana prestasi supplier itu? lumayan pak...

"Barangkali pakai cabé rawit banyak ....... kan Emoticon: Wink Emoticon: Clown Emoticon: Clown "

Kai, als je zo 'out of the blue' begint kun je lang zoeken, met alle goed bedoelde adviseurs ten spijt ..... maar ga eens 'googelen' op sites van INDOnesiese universiteiten ....... de naam 'Kai' geeft aan dat je een 'Kayese achtergrond heb' (???) .......
'Als je een christelijke achtergrond heb moet je op de site kijken van 'Universitas Salatiga'; zij kunnen je misschien helpen aan contacten met de 'Pattimura Universiteit' op Ambon - die ook weer hun contacten hebben .....
'Universitas Salatiga is een christen universiteit op Java.'
Doe voor je 'zoekopdracht 'een + teken' of doe 'het' tussen aanhalingstekens "/" en 'zoek' altijd met 'en/en'; je mag meerdere 'zoektermen' aangeven ......

Banyak succès nona ........ !!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

'Ahu kura ahia, mansia nia'

--Kai--
Gebruiker
spacer line

On 18-02-2006 00:05 kadir wrote:
ja.. ik heb die studie toevallig afgemaakt.. in rotterdam. wist niet dat het ook kon in amsterdam... kai wilt naar de molukken??? das nie makkelijk, dacht ik.....

Ow jahwel hoor, je vliegt van amsterdam naar jakarta, van jakarta naar makassar, van makkassar naar ambon, en dan met een 7de hands vliegtuigje Emoticon: Wink naar kai Emoticon: Shiny een hele reis dat wel maar het is het elke keer weer helemaal waard..

Kai

--Kai--
Gebruiker
spacer line

On 18-02-2006 15:35 AnisJ wrote:

...

"Barangkali pakai cabé rawit banyak ....... kan Emoticon: Wink Emoticon: Clown Emoticon: Clown "

Kai, als je zo out of the blue begint kun je lang zoeken, met alle goed bedoelde adviseurs ten spijt ..... maar ga eens googelen op sites van INDOnesiese universiteiten ....... de naam Kai geeft aan dat je een Kayese achtergrond heb (???) .......
Als je een christelijke achtergrond heb moet je op de site kijken van Universitas Salatiga; zij kunnen je misschien helpen aan contacten met de Pattimura Universiteit op Ambon - die ook weer hun contacten hebben .....
Universitas Salatiga is een christen universiteit op Java.
Doe voor je zoekopdracht een + teken of doe het tussen aanhalingstekens "/" en zoek altijd met en/en; je mag meerdere zoektermen aangeven ......

Banyak succès nona ........ !!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

thx AnisJ, voor je advies...
ik heb indd een kaiese achtergrond, half kaiees, half NL

Kai

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-02-2006 17:02 --Kai-- wrote:
HoiHoi,

Heb al gekeken op sites van verschillende bedrijven maar ze zoeken toch vaak iemand met een economische/technische universitaire achtergrond. Emoticon: Nooo

Hi .K
Is het zo dat ze alleen maar stagiairs op W.O. niveau aannemen ?
Nemen ze geen HBO er ?
Als je geen bezwaar heb wil ik ook wel gaan informeren , alleen bij een Indonesische bedrijf.
Kan ik jou op je e- mail adres bereiken ? , ik moet wel iets meer weten van welke school je afkomstig ben , ze zijn daar een beetje gevoelig over de ranking van de scholen.
En hoe zit dat als ze geen vergoeding kunnen geven ?
groetjes

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Kai yth.,

Kai nona, als je op mijn naam 'anisj' clickt dan krijg je een aantal topics waar ik op gereageerd had of 'gepost' had één ervan bericht dat Google ook in het (b.) INDOnesia, Javaans, Sundanees is ...... als je het (b.) INDonesia machtig ben of familie/kennissen heb die jou ermee kunnen helpen kun je misschien 'Google op z'n INDOnesisch' proberen ..... het zoeken wordt dan specifiek 'lokaal INDOnesisch'; je kunt ook de Australische Google gebruiken, maar naar al , die voorvallen tussen de twee landen, of het bruikbaar is ......

c.asselin.free.fr/french/googleworldwide.htm

Voor 'academici' is er óók een speciale 'zoekengine', misschien vindt je daar óók iets vóór jou:

[url]infomine.ucr.edu[/url]

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Alle grote indonesische bedrijven ,banken , departementen, ministeries , PemKot(Pemerintah Kota) hebben hun eigen HuMas afdeling (Hubungan Mayarakat).
Eerlijk gezegd ik weet niet wat een Communicatie student op school leert .
Is een ICT afdeling ook een mogelijke plaats ?

esgerrits
Gebruiker
spacer line

On 15-02-2006 17:02 --Kai-- wrote:
Heb al gekeken op sites van verschillende bedrijven maar ze zoeken toch vaak iemand met een economische/technische universitaire achtergrond. Emoticon: Nooo Dus heeft iemand toevallig tips voor mij...Bestaat er bv. een site waar je je CV op kan plaatsen en waar bedrijven uit Azië zo af en toe stagaires van af plukken ? Iemand op mijn school zei zoiets maar wist het adres van de site ook niet meer. Of kent er iemand die dezelfde of een soortgelijke studie heeft gedaan als ik en ook stage is gaan lopen in Indonesië ? Ik zou graag in contact komen met zo iemand zodat diegene mij wat meer zou kunnen vertellen over zijn/haar ervaringen ?

Aloha Kaïa!

Ik ben een maandje geleden teruggekomen van een halfjaar stage Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Lowe Indonesia in Jakarta! http://www.lowe.co.id

Je zegt dat de meeste bedrijven waar je op gezocht hebt, dat ze toch meer een economische/technische achtergrond eisen.. Nou, Lowe Indonesia is daar wat soepeler in kan ik je vertellen! Ik ben er bijna zeker van dat als jouw leerdoelen aansluiten met wat Lowe je kan bieden dat je dan wel degelijk wordt geaccepteerd. Je moet maar effe op de site kijken, maar in het kort is Lowe een groot advertising agency / marketing communications agency, hoe je het ook wilt noemen... behorend van de top 5 agencies in de wereld (met wereldwijde filialen, ook in ons Amsterdam) en zelfs de top 3 van Indo (jaaaaaaa moet tog ff noemen he) Emoticon: Puh! Het telt zo'n 160 werknemers en 4 verdiepingen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je te maken hebt met een klein lokaal bedrijfje.

Ik doe communicatie & multimedia design aan de Hogeschool Rotterdam, wat anders dan communicatie wat jij doet, maar ik denk dat we veel overeenkomsten hebben Emoticon: Smile Ik weet niet in welk jaar je zit en wat voor stage je zoekt, maar ik ben er zeker van dat jullie er wel uit moeten komen! Als je wil weten wat ik zoal heb uitgevreten, om een beeld te krijgen van de mogelijke werkzaamheden/projecten waar je mee te maken krijgt kun je kijken op mijn stageweblog http://kusumowati.blogspot.com . Daar kun je alles rustig nalezen.

Mocht je besluiten Lowe een mailtje te sturen, doe dat dan naar ibu Viena Meuthia, zij gaat over het aannemen van de stagiaires! Haar email is viena.meuthiaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.loweworldwide.com Heb een beetje geduld met het afwachten van een snel antwoord, want daar is ze al gauw te druk voor :( Als je echt ongeduldig bent, kun je het beste bellen! Wees niet bang, tis een ontzettend aardige vrouw!

Anywayz, give it a try, hopelijk ben je met deze optie een beetje geholpen! Mocht je nog vragen hebben, dan email je me maar!

Grtz, Sana

--Kai--
Gebruiker
spacer line

On 21-02-2006 10:50 esgerrits wrote:

...

Aloha Kaïa!

Ik ben een maandje geleden teruggekomen van een halfjaar stage Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Lowe Indonesia in Jakarta! http://www.lowe.co.id

Hey !
Ja jij bent precies degene die ik zoek haha Emoticon: Shiny
Ik heb je weblog gelezen, zo te lezen was het helemaal super daar !!
Ik heb je iniedergeval teruggemaild dus hoop snel iets van je te horen..
grtz Kaïa

Kai

--Kai--
Gebruiker
spacer line

On 20-02-2006 16:25 sidia wrote:
Alle grote indonesische bedrijven ,banken , departementen, ministeries , PemKot(Pemerintah Kota) hebben hun eigen HuMas afdeling (Hubungan Mayarakat).
Eerlijk gezegd ik weet niet wat een Communicatie student op school leert .
Is een ICT afdeling ook een mogelijke plaats ?

Hey Sidia,
Nee geen ICT. We werken op school wel met bepaalde programma's waarmee je dingen kunt ontwerpen/bewerken maar van ICT weet ik weinig af Emoticon: Wink Je kan het zo gek niet bedenken of het heeft met Communicatie te maken. Maar om het wat concreter te maken heeft Communicatie te maken met reclame, concepten bedenken (marketing dus) en daarnaast heeft een corporate kant waarmee je bv. bij bedrijven kan werken om de interne/externe communicatie te regelen dus als personeelsmanager of degene die de pers te woord staat etc. Eigenlijk kan ik bijna bij elk bedijf te terecht want in elk bedrijf speelt wel een vorm van communicatie. Ik ben eigenlijk op zoek naar een creatief bedrijf, waarin ik mijn o-so-creatieve ideen in kwijt kan Emoticon: Shiny Emoticon: Wink .....

Kai

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Kijk anders onder www.qnap.nl De directeur woont in Son en Breugel.
Als ie niet naar Jakarta is voor z'n bedrijf.Hij is een belanda maar very o.k. hoor.
Hij heeft een kantoor daar geopend.Proberen kan geen kwaad.

Umberto

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 21-02-2006 13:06 --Kai-- wrote:

...

Ik ben eigenlijk op zoek naar een creatief bedrijf, waarin ik mijn o-so-creatieve ideen in kwijt kan Emoticon: Shiny Emoticon: Wink .....

Als het niet lukt bij loewe , kan je proberen om Bank indonesia(De Centrale Bank) aan te schrijven.
Het is een gigantisch staatsbedrijf.
www.bi.go.id

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,397,698 pageviews Een website van indahnesia.com