weer een visumvraag

Subforum Het visumgebeuren 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
niels
Gebruiker
spacer line

het zit zo. ik ben nu in marokko en ben 1 maart weer in nederland en dan ga ik weer op reis maar ik wil eerst een visum aanvragen voor indonesie. ik wil een ticket naar indonesie boeken op 5 juni zodat ik de 6 de aankom in indonesie. kan ik 1 maart alvast mijn visum aanvragen, via een visumburo? een toeristen visum moet binnen 90 dagen ingaan. wil dit zeggen dat de 60 dagen die je hebt, binnen deze 90 dagen zitten of mag je na 90 dagen de eerste van de 60 dagen laten ingaan.
welke datum komt er dan op mijn visum te staan precies. 3 maart of 13 maart maakt nogal een verschil aangezien het 12 werkdagen duurt. het komt alle nogal precies, weinig speling

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Na datum van aanvraag/ verwerking van visum nog 90 days of issue en vervolgens na aankomst nog 30/ 60 daagjes om te blijven. Niet zo moeilijk toch Emoticon: Wink

Edit: Of toch wel... volgens mij moet je toch binnen 90 dagen je 60 dagen visum hebben gebruikt Emoticon: Confused Zo lees ik in ieder geval wel van het visum af.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

garuda
Gebruiker
User icon of garuda
spacer line

op je visum komt ten eerste de UITGIFTEDATUM van je visum te staan. Dan heb je 90 dagen de tijd om je visum te gebruiken, kidewado (kind kan de was doen)

I AM THE MOST CRAZIEST IN THE WHOLE WIDE WORLD!!!!!

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Je moet binnen 90 dagen na uitgiftedatum je visum gebruiken. Vanaf het moment van entry in Indo gaan je 60 dagen in.

josari
Gebruiker
spacer line

zie ook www.visumdienst.nl
geadviseerd wordt aanvraag niet te vroeg indienen.

30 dagen voor vertrek is voldoende

niels
Gebruiker
spacer line

het is me nog steeds niet duidelijk of ik nu alle 60 dagen binnen de 90 dagen voorgestelde tijd moet gebruiken of dat ik moet zorgen dat ik na maximaal 90 dagen na uitgifte van het visum mijn paspoort afgestempeld krijg in indonesie. ik las dit wel op site van visumdienst: " Visum gebruiken binnen 3 maanden na datum afgifte " maar ik weet niet hoe ik dit moet interpreteren. Emoticon: Confused

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ach je moet het net zien als dat pakkie kaas dat je vanochtend bij AH kocht en waarop staat:

Uiterlijk houdbaar tot 09 mrt 2006 Emoticon: Puh!

Gruces

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 09-02-2006 16:11 niels wrote:
het is me nog steeds niet duidelijk of ik nu alle 60 dagen binnen de 90 dagen voorgestelde tijd moet gebruiken of dat ik moet zorgen dat ik na maximaal 90 dagen na uitgifte van het visum mijn paspoort afgestempeld krijg in indonesie. ik las dit wel op site van visumdienst: " Visum gebruiken binnen 3 maanden na datum afgifte " maar ik weet niet hoe ik dit moet interpreteren. Emoticon: Confused

Er staat in andere bewoordingen " zorg dat je binnen 90 dagen na uitgifte met je reet in IndonesiŽ zit".

Op je visum staat 90 dagen, en de visumdienst zegt 3 maanden. Echter, drie maanden kan ook 92 dagen zijn. Volgens de regeltjes ben je dan dus 2 dagen te laat.

garuda
Gebruiker
User icon of garuda
spacer line

hou je aan de 90 dagen, men gaat uit dat een maand 30 dagen heeft, vandaar.

I AM THE MOST CRAZIEST IN THE WHOLE WIDE WORLD!!!!!

ommi80
Gebruiker
spacer line

Mensen mensen, please please help me out?!!! Sorry voor de onderbreking!! Ik ben een student (Indonesisch van afkomst), en ik verlang al zo lang stage te gaan lopen in IndonesiA!! Mijn stageperiode zal beginnen op 27 augustus 2006 en eindigt op 17 januari 2007 (hix2 Emoticon: Cry ). En wat voor mij ook heel erg belangrijk is, is dat mijn neef gaat trouwen op 1 juli 2006. Deze zou ik natuurlijk ook voor geen goud willen missen. Maar als ik een keuze moest maken tussen het huwelijk van mijn neef ťn mijn stage, dan gaat mijn voorkeur naar het laatste.

Met heel veel kepala pusing en errug bingung weet je wel, ben ik dus nog steeds niet tot de juiste oplossing gekomen om dus in totaal 7 maanden te mogen verblijven (zonder het land in en uit te gaan). 2 maanden vakantie met vervolgens mijn stage van 5 maanden. (Ī 21 juni 2006 tot 20 januari 2007)

Omdat je met een business visa maximaal 6 maanden (aaneensluitend) in IndonesiŽ mag zitten, wordt het moeilijk voor mij om de bruiloft mee te kunnen maken.

Mijn contactpersoon van het bedrijf waar ik stage ga lopen, zal binnenkort op mijn verzoek bij de immigratiedienst aan moeten geven "hoelang" en waarvoor ik in IndonesiA verblijf. Dus ik moet wel weten of ik op ťťn of andere manier (i.v.m. mijn stage) 7 maanden aaneensluitend in IndonesiŽ kan verblijven i.p.v. die stomme 6 maanden. En dit zonder al te veel toestanden en kosten.

Kun je mij hierbij op weg helpen?!?!?!?

Thank you already!!! Emoticon: Smile Emoticon: Worship

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

totaal 7 maanden te mogen verblijven (zonder het land in en uit te gaan)... tja, dat wordt een KITAS aanvragen.. 1200 dollar per jaar, belastingnummer, officieel salaris.. ect..ect.. kan allemaal, maar of je daar vrolijk van wordt.

ommi80
Gebruiker
spacer line

Haha, nee ik denk niet dat ik dat ga doen. Ik heb net een mailtje ontvangen van Tutti & Jan van ik geloof londoh. Zij hebben mij aangeraden om een "multiple journey business visa" te nemen.

Hiermee hoef ik alleen maar na 6 maanden het land uit te gaan en zonder opnieuw een visum aan te vragen; geen kosten (alleen voor de ticket dan) ; geen zorgen; geen moeite, alleen op en neer te reizen (b.v. naar Singapore).
En ik kan vervolgens met deze visa weer dezelfde procedure afgaan (2maanden > verlengen 1maand x 4 = totaal 6 maanden). Maar ik hoef dan alleen nog maar 1 maand stage te lopen helaas.

Thanx anyway for ur advice,

See you! Emoticon: Cooool

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

en vergeet niet: IEDERE DAG OVERSTAY VISUM USD 20 BOETE

Ik ken een Maleisische student die dacht van "mijn visum is verlopen, maar die Indonesiers zal het waarschijnlijk niet uitmaken want die zijn zelf ook te laat met alles"... nou die gast moest gewoon 700 dollar neerleggen anders mocht hij het land niet uit...

Vergeet nooit: als ze geld ruiken ben jij als blanke verloren..

Gracias. Sama sama

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 12-04-2006 15:41 kiwimave wrote:
Vergeet nooit: als ze geld ruiken ben jij als blanke verloren..

Erger nog : Seorang Barat bau duit Emoticon: Laugh out loud

ommi80
Gebruiker
spacer line

Betreft: visum voor 2 maanden (vakantie) + stage van 5 maanden (hoofddoel) = 7 maanden in totaal (Multiple Journey Business Visa)

URGENT NOTIFICATION

In regards to the information from immigration authority there will be a major change of policy in connection with Multiple Entry Business Visa.
As we all knows that Multiple Entry Business Visa is grant 60 days of stay with possibility to be extended while you are in Indonesia.

The new immigration policy will close the opportunity to extend your Multiple Entry Business Visa after the 60 days expired in deferent word is ď Not extendableĒ which mean the Multiple Entry Business Visa holder has to leave the country after the 1st 60 days since entering Indonesia/Bali, at least you have to take one day trip to Singapore and back to Indonesia to begin another 60 days.
So far, this information is a preview from them and the application of this new policy will be followed by proper and official letter from Ngurah Rai Immigration. So do we, we will update you in a quickest manner when this policy is applied.
Thank you very much for your attention.
Regards,
................, Visa & Business Consultant

Kan iemand mij vertellen of dit (daadwerkelijk binnenkort) zo gaat worden/al zo is?

Weet iemand hier meer over? Emoticon: Confused

Of blijft de regeling voor een multiple journey business visa hetzelfde? Dus dat je na twee maanden wťl de mogelijkheid hebt om dit visum telkens met ťťn maand te kunnen verlengen bij de immigratie in IndonesiŽ. En dat je na in totaal 6 maanden daar te hebben gezeten, even het land "in en uit" moet gaan om vervolgens dit visum weer op dezelfde wijze als hievoor kunt gebruiken. Ik hoop īt ... Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-04-2006 21:49 ommi80 wrote:
Of blijft de regeling voor een multiple journey business visa hetzelfde? Dus dat je na twee maanden wťl de mogelijkheid hebt om dit visum telkens met ťťn maand te kunnen verlengen bij de immigratie in IndonesiŽ. En dat je na in totaal 6 maanden daar te hebben gezeten, even het land "in en uit" moet gaan om vervolgens dit visum weer op dezelfde wijze als hievoor kunt gebruiken. Ik hoop īt ... Emoticon: Yes!

Houd er altijd rekening mee dat die verlenging geen RECHT is maar een GUNST van de immigratie. Dit wordt vaak verkeerd opgevat. Vorige week nog iemand kwaad omdat zijn Sosial Budaya na 5 maanden niet meer werd verlengd zonder opgave van redenen. Dat kan dus gewoon gebeuren en is het recht van de immigratie. Normaal gesproken is een maandelijkse verleging mogelijk maar het is geen recht; idem dito voor een business visum.

ommi80
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je reactie Yogya- Bali!

Een gunst? Emoticon: Confused Dus eigenlijk afhankelijk van hoeveel geld je hebt voor de verlenging zou ik bij wijze van tot een jaar kunnen verblijven. Want je mag met zoīn M-JBV tot een jaar geldig IndonesiŽ in en uit reizen zonder dat de rechten van dit visa vervallen.

Oeh, toch bestwel linke Indomie! Emoticon: Devil Ik wil namelijk 7 maanden verblijven in Indo. En wat ik absoluut niet kan gebruiken is dat de immigratie mijn M-JBV niet meer wilt verlengen in mijn laatste maand stage Emoticon: Cry .

Ik heb dan wel zoīn M-JBV (die tot een jaar geldig is), maar ik kan niet aantonen nadat er telkens 2 maanden verstreken zijn dat ik het land uit ben gegaan (met stempels), wat volgens de nieuwe wet wel zou moeten Emoticon: Talk to the hand , toch? Volgens mij zou ik dan bestwel de gebakken pisang kunnen zijn met mijn illegale M-JBV Emoticon: Bye bye .

Mijn contactpersoon van mijn stagebedrijf was al aan het informeren bij de immigratie, en zij zei dat die mogelijkheid er wel was voor mij om 7 maanden aansluitend in IndonesiŽ te verblijven met zoīn M-JBV. Alleen dan zou ik wel extra moeten betalen. Ik weet nog niet hoeveel, maar klinkt op zich wel gunstig he? Emoticon: Yes!

Hoe zit het nou bij de Indonesische ambassade? Er stond namelijk op de website indonesie.nl dat je als M-JBV-reiziger in het afgelopen jaar minimaal 3x naar IndonesiŽ gereisd moest hebben Emoticon: Blush . Dat was een vereiste. Kunnen ze hierover moeilijk doen, bij het ophalen van mijn M-JBV wat betreft mijn stage? Dat kan ik namelijk niet aantonen... Dat zou toch belachelijk zijn? Ik vond dat zoiets raars, misschien heb ik het wel verkeerd begrepen. Maar dat was echt wat er stond (in het Engels, hehe)

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Haha.. met extra betalen zal het vast wel lukken idd. Houd er echter rekening mee dat als de wet zegt, dat het niet kan en je betaald voor een mogelijkheid, dat dit geen garantie is dat je geen gezeik krijgt, wet gaat boven geld, zeker als je steeds een ander persoon voor je hebt.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Inderdaad hangt de "gunst" af van de ambtenaar die je tegenover hebt. Als je zelf aardig bent voor de ambtanaar is de ambenaar ook aardig voor jou, volgens het aloude principe voor wat hoort wat Emoticon: Shiny Zelfs verlengen voor een 7e maand zou tot de mogelijkheden kunnen behoren. ik heb ooit een toeristenvisum met een week kunnen laten verlengen. Ze zijn erg inventief met de mogelijkheden, zowel die de ontvanger van het visum aangenaam stemmen maar ook die hem moordneigingen bezorgen. Geld is vaak de sleutel.

Gruces

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,858 pageviews Een website van indahnesia.com