Visum en frustratie

Subforum Het visumgebeuren 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

In de vergelijking tussen Indonesiers die een visum voor Nederland moeten aanvragen en Nederlanders die een Indonesch visum nodig hebben is er natuurlijk wel een verschil:

Nederland heeft helemaal geen belang bij Indonesiers die hier naar toe komen. Omgekeerd heeft Indonesie dat belang natuurlijk wel, daar de doorsnee toerist een leuk zakje geld komt brengen.

Je zou verwachten dat Indonesie daar van geleerd zou hebben, maar tot op heden helaas.

Dat de KBRI te den haag er een puinhoop van maakt is niet zozeer om Nederlanders te pesten, maar ze zijn daar gewoon niet in staat om e.e.a. op een vlotte manier af te handelen. Efficiente administratie en Indonesie zijn twee dingen die nu eenmaal niet samen gaan.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ik ondervond nooit geen problemen bij de ambassade, aardige mensen, beetje ngombrol2 geef mn papieren af en sta een uur later weer buiten de poort, het werkt in je voordeel als je iemand kent die op de ambassade werkt... Heb nu overigens een business multiple entry visa,

EEn UUr voor papieren afgeven is dat dan niet een beetje te lang?
Maar vorig jaar ging het bij ons sneller 3 formulieren met kopien van Tickets.
Even in de rij gestaan 6 personen voor ons, het ging best snel.
Dat jaar daar voor dat was een puinhoop .
Er stonden toen rijen tot buiten de poort, ze hebben schijbaar van geleerd nu gaat het met nummertjes.
Na 14 dgn nummer inleveren, en je klaar is koos kees en de rest Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

On 02-02-2006 12:05 kastanja wrote:

Nu zijn we op het volgende probleem gestuit, we gaan met zijn 4-en.Mijn vrouw vliegt bij KLM, dit betekent dat als we de visum aanvragen dat mijn vrouw haar paspoort minimaal 11 dagen kwijt is.Dit terwijl ze nog moet werken
in die 11 tussen liggende dagen omdat ze dan in het buitenland zit.

Ok volgende mogelijkheid was, spoedprocedure...voor de lieve som van 110EUR! Wij bellen naar de ambassade ...na 3000x de telefoon overgaan wisten ze mij te vertellen dat die spoedprocedure niet meer geldt!

jij en de andere 2 in nederland op ambassade visum aanvragen en
laat je vrouw naar duitsland gaan naar een indonesische ambasade
en bel vantevoren om te vragen of het dezelfde dag nog kan, meestal
lukt dat wel in duitsland. ik zelf doe visum aanvraag in hamburg (vorige week nog) voor 35 Euries en heb mun visum binnen 3 uur in mijn paspoort zonder bijbetaling, ik werd nooit gevraagt naar een bewijs van woonverblijf in duitsland, al heb ik dat wel. vraag gewoon na, het is de moeite waard toch
waar staat geschreven dat je je visa alleen maar in je eigen land mag aanvragen

tis de vraag of je het eind wil rijden voor die 11 dagen voordeel
als het probleem is dat je vrouw niet kan zonder paspoort deze zijd vast wel,
geldvoordeel valt grotendeels wel weg vanwege de reiskosten

benodigt:
2 pasfotoīs - visum-aanvraag formulier (downloaden) -
35 euro - vliegticket - paspoort

http://www.kjrihamburg.de/cms/content/view/15/41/

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 03-02-2006 12:58 miroslav wrote:
,Wat ik niet begrijp hoe die andere stewardessen gezagvoerders van de klm het dan doen zouden ze ook elke keer hun paspoort 11dagen kwijt zijn of hebben ze allemaal dubbele paspoorten wat ik bijna niet geloof.Miroslav Emoticon: Smile

Flightcrew vallen in een uitzonderingsregel en hebben niet de reguliere visa nodig.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

kastanja
Gebruiker
spacer line

Vandaag 6 februari haalt mijn vrouw haar 2e paspoort op in een versneld procedure via de locale gemeente. Paspoort kost 40EUR en nog een 40EUR extra voor versneld procedure. Morgen naar de ambassade toe met alle papieren incl. KTPkopieen dan hoop ik dat alles klaar is voor 24 februari! Want de 27e willen we vertrekken, zoniet vertekken we als de visum gereed is.

kastanja
Gebruiker
spacer line

Gisteren naar ambassade geweest, visum is 21 febr. klaar. Gelukkig mooi op tijd dus... stond binnen 10 min. buiten. Maar gelukkig ondanks alle papieren en poespas met 2e paspoort alles op tijd klaar.

eveline
Gebruiker
spacer line

ik lees veel over Singapore....maar heeft iemand ervanring met visa aanvraagd in KL hoe en hoelang dat is? Waar zit Ind. ambssade in KL eigenlijk? Ik heb wel begrepen dat wanneer je een stopover van een paar dagen elders maakt dat je het dan gewoon het vliegtuig in mag in op Schiphol. Heeft iemand dat ervaring in of iemand die het weet?
Gaarne een spoed antwoord...want mijn vriend gaat dan via KL en zal alle waarschijnlijk zijn visa daar moeten regelen....alvast bedank, Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

limoen
Gebruiker
spacer line

VRESELIJKE sfeer bij die ambassade in DH, wij ook om beroepsredenen kunnen paspoort niet langer dan 1 of 2 dagen kwijt.
Lijkt wel IJzeren Gordijn opnieuw.

En wat zijn ze eigenwijs en hebben er pret om dat ze vervelend kunnen zijn!

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Tja dat spelletje hebben we te danken aan de NL ambassade.

Live life to the max.......

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 24-02-2006 14:35 limoen wrote:
VRESELIJKE sfeer bij die ambassade in DH, wij ook om beroepsredenen kunnen paspoort niet langer dan 1 of 2 dagen kwijt.

Hmm, tja, wat is er nieuw aan eigenlijk he?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-02-2006 14:42 Martin-Solo. wrote:

...

Dat is wel erg slap om daar de Nederlandse ambassade de schuld van te geven. Alsof die ambassade er iets aan kan doen dat de andere Schengen-landen allerlei eisen stellen. Daaraan zijn zij gebonden. Het is dat oude spelletje om altijd maar de ambassade van alles de schuld te geven.
Ook is de Nederlandse ambassade niet verantwoordelijk voor de mentaliteit van stijfkoppigheid, "lange tenen" van de Javaan, hierarchie, etc. Die stupide mentaliteit is niet gekweekt door de Nederlandse ambassade maar is er al sinds eeuwen (zelfs van voor de koloniale tijd).
En als er iemand de schuld moet hebben dan is het wel NOS-journaliste Step Vaassen met haar gewoonlijke, "doortastende", "olifanten in een porceleinkast" manier van interviewen van een Indonesische minister; een dame die na jarenlang verblijf in RI nog steeds niet beseft waar ze zich bevindt.

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

On 24-02-2006 14:42 Martin-Solo. wrote:

...

Dan overschat je de impact van de Nederlanders en de ambassade in het bijzonder behoorlijk.

Volgens mij is de oorzaak de volksaard van de Javaan. En die is: likken naar boven en trappen naar onder. En dat in onvoorstelbaar sterke mate.

Gelukkig zijn wij in contacten met hun meestal de sterke en dan lukt het dus wel, maar o wee als wij in de zwakke positie zijn, zoals bij de ambassade, bij de paspoort controle, etc. dan gaat het ook heel vaak helemaal mis.

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 24-02-2006 14:35 limoen wrote:

Beetje kortzichtig hoor om het te vergelijken met het ijzeren gordijn... neem een dubbel paspoort als je deze nooit lang kwijt kan hebben.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

jonnyambarawa
Gebruiker
spacer line

Hoi..
Wie weet of je nog steeds je visum in amsterdam kan halen?,en wat het visum me als het binnen vijf dagen geregeld wordt kost.
ook zou ik willen weten of aanvraag van visum met nderlandse paspoort in madrid mogelijk is?,en hoe lang de aanvraag daar duurt..ook 10 dagen??,en of daar een spoed visum binnen vijf dagen te regelen is??.
alvast bedankt voor de reacties.
jonny

jonnyambarawa
Gebruiker
spacer line

hoi..
wie weet of ik met mijn nederlandse paspoort visum kan aanvragen in madrid??,en wat mij dit visum gaat kosten als het binnen vijf dagen klaar is??,als dit uberhaubt mogelijk is?.
en mijn laatste vraag is..of je ook nog steeds een visum kan aanvragen in amsterdam??.
jonny

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

On 09-03-2006 00:53 jonnyambarawa wrote:
of je ook nog steeds een visum kan aanvragen in amsterdam??.

In Amsterdam kan je niet meer een visum regelen, ik geloof dat het niet meer mogelijk is sinds januari. Voor je andere vraag moet ik je het antwoord schuldig blijven, misschien heeft een ander hier op forum wel antwoord hier op.

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 09-03-2006 00:53 jonnyambarawa wrote:
hoi..
wie weet of ik met mijn nederlandse paspoort visum kan aanvragen in madrid??,en wat mij dit visum gaat kosten als het binnen vijf dagen klaar is??,als dit uberhaubt mogelijk is?.
en mijn laatste vraag is..of je ook nog steeds een visum kan aanvragen in amsterdam??.
jonny

......zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden" (MattheŁs 7 Emoticon: I love it ).

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

On 09-03-2006 03:18 londoh wrote:

......zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden" (MattheŁs 7 Emoticon: I love it )

''Amen'' brother.... Emoticon: Worship

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

ommi80
Gebruiker
spacer line

Mensen mensen, please please help me out?!!! Sorry voor de onderbreking!! Ik ben een student (Indonesisch van afkomst), en ik verlang al zo lang stage te gaan lopen in IndonesiA!! Mijn stageperiode zal beginnen op 27 augustus 2006 en eindigt op 17 januari 2007 (hix2 Emoticon: Cry ). En wat voor mij ook heel erg belangrijk is, is dat mijn neef gaat trouwen op 1 juli 2006. Deze zou ik natuurlijk ook voor geen goud willen missen. Maar als ik een keuze moest maken tussen het huwelijk van mijn neef ťn mijn stage, dan gaat mijn voorkeur naar het laatste.

Met heel veel kepala pusing en errug bingung weet je wel, ben ik dus nog steeds niet tot de juiste oplossing gekomen om dus in totaal 7 maanden te mogen verblijven (zonder het land in en uit te gaan). 2 maanden vakantie met vervolgens mijn stage van 5 maanden. (Ī 21 juni 2006 tot 20 januari 2007)

Omdat je met een business visa maximaal 6 maanden (aaneensluitend) in IndonesiŽ mag zitten, wordt het moeilijk voor mij om de bruiloft mee te kunnen maken.

Mijn contactpersoon van het bedrijf waar ik stage ga lopen, zal binnenkort op mijn verzoek bij de immigratiedienst aan moeten geven "hoelang" en waarvoor ik in IndonesiA verblijf. Dus ik moet wel weten of ik op ťťn of andere manier (i.v.m. mijn stage) 7 maanden aaneensluitend in IndonesiŽ kan verblijven i.p.v. die stomme 6 maanden. En dit zonder al te veel toestanden en kosten.

Kun je mij hierbij op weg helpen?!?!?!?

Thank you already!!! Emoticon: Smile Emoticon: Worship

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,115,791 pageviews Een website van indahnesia.com