rondreis java-bali: groepsreis of individueel

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
101 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
-Luna-
Gebruiker
spacer line

Hallo, zou iemand mij advies kunnen geven? Ik wil in mei naar java en bali.
Ik ga met mijn dan kersverse man voor 2 weken (erg kort, maar ging niet anders ivm werk en studie). We hebben gekeken naar reizen via reisburo's; met een uitgestippelde individuele reis zijn we 500 euro meer kwijt dan als we met een groepreis mee zouden gaan (Foxreizen).
Wij zijn geen backpackers, ik heb alleen ervaring met reizen in n-amerika, maar dat is dan ook makkelijk.
We willen het liefst op ons zelf gaan, maar we vroegen ons af of het niet heel tijd gaat kosten om alles ter plekke zelf te regelen qua accomodatie en vervoer. En is het anders iets om alle accomodatie al in NL te regelen? Waar ik mee zit is hoe het vervoer te regelen, heb het liefst een auto met chauffeur?

En dan nog een vraag wat vinden de kenners van Benoa in bali?

Alvast bedankt voor alle tips en adviezen.

Groeten Luna

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Luna,
Twee weken is wel erg kort, maar je zou in Bali excursies kunnen maken en bijvoorbeeld Yogyakarta kunnen bezoeken.
Er zijn dagelijks meerdere vluchten vanaf Bali naar die stad, dus die hoef je echt niet in Nederland te boeken, een ticket voor de goedkoopste klasse zal moeilijk zijn maar wij schatten dat je voor 100Euro per persoon op en neer vliegt.
In Yogya en omgeving is erg veel te zien, op deze site is al reclame gemaakt voor een klein hotel in die stad, de link kan je vinden op onze site.

In Benoa komen we vaak maar echt details over hotels etc.hebben we niet, het strand tussen de dure hotels in Nusa Dua is wel echt aan te bevelen, daar is een leuke wandeling te maken en daar word niet aangeklapt zoals in Kuta.
Succes met de voorbereidingen,
Tuti & Jan

-Luna-
Gebruiker
spacer line

Bedankt Tuti en Jan. 2 weken is inderdaad erg kort, maar het is dat of weer een jaar uitstellen. Mijn ouders komen allebei uit Indonesie. Ik ben er nog nooit geweest en ik wil al heel lang zo graag. Nu ga ik er heen op huwelijksreis en dan doen we zo veel mogelijk bijzondere plekken van Java en Bali (lees: toeristische attracties). Dan wil ik er graag binnen 3 jaar nog een keer heen om de geboorteplaatsen van mijn ouders te bezichtigen; Surabaya en Semarang. Daar is nu geen tijd voor.
Maar ik wil dus het liefst individueel een rondreis maken, maar mijn vriend is daar niet zo voor, dit vanwege al het geregel. Nu is er een groepsreis voor 16 dagen Java-Bali voor 1350 euro incl alles (ticket, overnachtingen, visum , eten etc) per persoon. Is dit een redelijke prijs? En mensen die ervaring hebben met groepsreizen, ben je echt de hele tijd met de groep?

Groeten Luna

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Luna,
Als je op de Japanse wijze iets van Indonesie wil zien is een groepsreis zeker te overwegen, vergeet echter niet dat het erg lange dagen zijn om in een korte tijd zoveel mogelijk te zien.
Zelf heb ik eerder groepsreizen gemaakt naar Thailand, Sri Lanka en ook binnen Europa en heb geen reden tot klagen gehad, je krijgt echt waar voor je geld, Kras had bij mij de voorkeur maar met Fox-reizen was het ook prima.
Uiteraard komt er bij de prijs ter plekken nog wat geld bij voor de busboy, gids en entree van bezienswaardigheden.
Op die 1350 Euro lijkt mij niets aan te merken, tel pakweg 1000 Euro voor vlucht, visa dan heb je nog 350 Euro p.p over om zelf voor zaken te zorgen, dat moet ook goed lukken.
Een leuke hotelkamer in zowel Bali als Javva moet lukken voor 20 Euro per nacht (voor samen)
De vlucht Denpasar naar Yogya heb ik al geschreven.
Als je in Yogya vervoer nodig hebt schat ik dat op 30 Eurpo per dag.
De Borbudur en Prambanan vragen als entree een tarief in US$ kan ik me nog herinneren.

Op huwelijksreis ging ik zeker niet met een groep mee, lekker met zijn tweetjes en niet te veel plannen.
Groetjes,
Tuti & Jan

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Luna,

Wat een heerlijk romantisch idee zeg, met een goedkope groepsreis op huwelijksreis. Kan je na afloop je boterbrieffie weer inleveren, zo een hekel heb je aan de totale mensheid gekregen. Heb je nog roots in Indonesia ook, wat denk je dat zoiets emotioneel teweeg brengt terug in de Negri pan erkomst. Als dat je niets doet ben je een stuk beton. Als je toch de poen heb zoek je toch een paar superromanische locaties uit en gaat het rustig aan doen, maar een paar dingen zien die je van je levesdagen niet vergeet. Accomodaties en vervoer zijn gemakkelijk ter plekke te regelen. Beginnen in de Kebon Raya te Bogor, niet naar Jakarta is een vuile teringzooi, dan per auto door het mooiste deel van Java : Sunda. Yogya de Borobudur heel vroeg in de ochtend met je Sayang hand in hand op de trappen. Dan effies naar Semarang, want daar leggen roots, er is veel in Semarang de moeite waard even proeven aan waar je vandaan komt. Je zou in het bergoord Bandungan kunnen gaan zitten, koud daaro, 's avonds lekker dicht tegen elkaar aan. Lengkong vreten tot je aan de schijterij raakt. Zou je nog iets in Oost Java kunnen doen: Bromo of zo en dan naar het eiland van Jan: Bali, daar mag ik niet meer komen, schitterend eiland daar niet van, maar ik moet die Balinezen niet, doch Jan weet er alles van. Ik zou zeggen pelan-pelan dan selamat bermadu-madu.

Gruces

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Jakkes, op een moord tempo door Java naar Bali in twee weken.

Ik doe af en toe de Sumatra, Java Bali reis voor voor een grote Ned organisatie uit Amsterdam . Op zich een goed programma zij het dat het zo een beproefde formule is. Werkelijk iedereen doet het en lopen elkaar allemaal achterna: Shoestring, Baobab, Summum, Wendel de Boer, Djoser etc..etc. Ik ontmoet altijd wel een paar groepen. Het is een mooie reis maar als reisbegeleider komt het je na een paar keer de strot uit. En dan heb ik het over de druk mbt het programma dat je moet afwerken. De drie weken die voor Sumatra Java Bali staan is al een druk programma, twee weken lijkt me een hoop activiteit in tijd maar weinig kwaliteit. Busje in, busje uit, de verplichtte nummertjes, stops, markten, hotel inchecken, en uitchecken, busje in en uit , het verwachtingspatroon ligt hoog bij de deelnemer de reisbegeleider moet er aan voldoen De organisatie zal wellicht gebruik maken van een lokale gids, want een Nederlandse reisbegeleider zal het denk ik niet doen. Als reisbegeleider zeg ik: je zal voor dit bedrag wat veel is in een volgestamt busje zitten , met 16 tot 18 pax, en Java doordenderen tot aan Denpasar. De meeste organisatie's zitten op 1400 tot 1500 euro voor een 3 weken reis Sumatra, Java, Bali all in: vliegtickets hotel etc. Vind ik het duur voor twee weken.

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

-Luna-
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle adviezen en tips. De bedoeling was niet om in 2 weken alles te zien. Nee, ik heb nu een kans om naar Indonesie te gaan, die grijp ik dan ook. En dankzij jullie commentaar zien we nu in dat een groepsreis absoluut niet geschikt is voor ons doel. We zijn nu van plan om zoals Londeh zegt een paar plaatsen uit te zoeken en daar op ons gemak van te genieten.
We denken aan Bogor/Bandung, Yogjakarta en de Bromo vulkaan op zoeken. Op Bali, Ubud en nog een mooi plekje opzoeken. Op mijn werk zei iemand dat Candidasa erg mooi was en niet te toeristisch. Iemand anders nog tips?
Onze intentie is om binnen 3 jaar weer terug te gaan en dan minimaal 3 weken te blijven. Met ouders over gehad en ze vinden het ok als ik hun geboorteplaatsen nu nog niet aan doe, vanwege de korte tijd die we hebben en het eigenlijk ook een honeymoon is.

Maar goed, aangezien ik geen ervaring heb met dit soort vakanties (nee we zijn geen salou types, we hebben gekampeerd in frankrijk/italie en kort rondgetrokken in Amerika). Ook al liggen mijn roots daar, ik kan geen bahasa, slechts enkele woorden (van ouders als we weer eens niet mee mochten luisteren).

Ik had het volgende gedacht:
Ticket; heen a'dam-jakarta terug: den pasar -a'dam
Alle overnachtingen regelen vanuit hier dus via een reisburo alle overnachtingen verzorgen (dus geen stress ter plaatse)
Maar dan de vraag; hoe kom ik van plek A naar plek B? Hoe kan ik dat goed doordacht regelen? Ook al vanuit NL?
En van Java naar Bali met de boot, is dat een goede optie?

Graag jullie advies. Ik begrijp dat jullie dagelijks dit soort berichten lezen en wel een kunnen denken van, zoek dat toch zelf uit, maar jullie zijn de kenners. En dit soort sepcifieke dingen zie ik niet terug in boeken e.d.

Bedankt alvast voor alle moeite.
Groeten Luna

Ibu Inge
Gebruiker
spacer line

Hallo Luna,

Mijn advies is koop een ticket bij Cathay Travel te Amsterdam. Tel.no. 020-6269295. Email cdathayEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.xs4all.nl. Een goede vriend van mij is afgelopen december op Java en Bali geweest en heeft bij Cathay Travel een ticket gekocht A'dam-Jakarta terug Denpasar-A'dam. Hij betaalde daarvoor incl. taxes Ä 895,00. Je vliegt met Cathay Pacific via Hongkong. In augustus 2005 heb ik ook met Cathay Pacific gevlogen en ik kan niets anders zeggen dat het een hele goede luchtvaartmij. is. Ter plaatse kan je hotel en vervoer regelen. Is vele malen goedkoper dan hotels regelen via een reisburo in NL. Ik kan als je wilt een chauffeur regelen die je ophaalt van het vliegveld als je op Bali bent.
ER zijn zoveel mogelijkheden om ter plaatse zelf e.e.a. te regelen. Mail me maar naar mijn prive mail. Ik hoor het wel.
Groetjes
Inge

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Luna,

Het hangt er vanaf in welke maand je gaat, echter het toerisme in Indonesia legt al jaren op zn gat, in alles: hotels, speciaal vervoer, gidsen is een overaanbod. De plaatsen die je noemt zijn voor toeristen "gemakkelijk" beter ter plekke te regelen. Op dit forum is vast kennis over de juiste hotels en zo aanwezig. Gebruik eerst de zoekoptie en vraag dan maar. Je kan echt heel flexibel zijn in Indonesia, zijn de Indonesiers zelf ook.

Ik kan je helaas geen toeristische tips geven want ben geen toerist.

Gruces

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het heel flexibel zijn kan ook wel eens nodig zijn ivm maag en darmklachten.
Verder is het natuurlijk doodzonde als je op een leuke plaats bent om door te moeten reizen vanwege het hotel wat al geboekt is.
Wat hotels met prijzen van een paar jaar geleden:
Bogor Hotel Mirah Sartika Rp115.000
Bandung Hotel Naripan Rp150.000
Pangandaran: Hotel Bumi Nusantara Rp140.000
Yogyakarta: Hotel Mutiara Rp160.000
Malang Hotel Montana Rp180.000
Kalibaru Hotel Margo Utomo Rp125.000
De huidige prijzen zullen pakweg 30% hoger zijn.
Op onze site zijn enkele adressen meer te vinden, te hopen dat experts op dit gebied even van zich laten horen zodat jullie onvergetelijke wittebroodsweken zullen hebben met alles wat jullie hartje begeert.
Groetjes,
Tuti & Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat zijn wel heel oude prijzen Jan niet meer te vergelijken. Emoticon: Nooo
Ook nu voor indonesiers zelf betalen in Pangandaran: Hotel Bumi Nusantara geen Rp140.000, maar Rp350.000,per kamer
Pangandaran, is zeer geliefd door Jarkartanen met een B kenteken num.
Je ziet ze veel rijden met hun grote wagens, uit korea en japan.
dat is geen 30% meer maar 100% meer! Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

arie_h
Gebruiker
spacer line

Tja, ik ben fan van Bandung. Zwaar onderschatte stad. Ik heb het er altijd veel meer naar mijn zin dan in pakweg Bogor. Veel te zien & te doen en afhankelijk van je smaak kun je je er onderdompelen in Sundanese culturele hoogstandjes of de stad tempo doeloe-style aandoen. Voor wat betreft dat laatste een Gouden Tip: stap op de onvermijdelijke jl. Braga eens binnen bij die oude bakkerij halverwege de straat en vergaap je aan de inrichting, de potten koekjes ('kattentongen bereid met ambachtelijke boter'), de taaipoppen en de oude Indische eigenaresse. Als zij d'r mond open doet, valt de jouwe ook zo open: live gesproken jaren '50 Polygoonjournaal Nederlands.
Ook leuk: op een straathoek (even opzoeken waar dat ook weer precies was) in een prachtige Nederlandse jaren '20 villa zit een wel heel erg mooi voorbeeld van een jamu-winkeltje. De eigenaar spreekt Nederlands & legt je graag alles uit over al die wondermiddeltjes...
En bezoek de Bromo vanuit Malang... Overnachten bij Enny's Guesthouse is een must voor iedereen met wortels in IndonesiŽ. Enny regelt ook tripjes, auto met chauffeur, etc.

arie_h
Gebruiker
spacer line

Oh, en hoewel ik me niet kan voorstellen dat je op je huwelijksreis wilt bezuinigen op hotels, er is geen plaats op Java of Bali te vinden waar je niet voor onder de 100,000 Rp een overnachting kunt regelen. Vreemd genoeg zijn bijvoorbeeld veel nieuwe, schone, basic hostels in o.a. Yogya en op Bali (oa Sanur, Lovina, etc.) veel goedkoper, schoner en vriendelijker dan veel van de oudere hotels met twee of drie sterren...

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Zieleffe,
In Pangandaran ben ik sindsdien niet meer geweest, in Oost Java wel nog niet zo lang geleden, daar kwam ik tot die 30% meer.
Wij overnachten vaker in Oost Java en betalen voor een kamer nooit meer dan IDR250.000, zelfs minder dan IDR200.000 is een goed hotel mogelijk.
Twee voorbeelden van hotels zonder website:
Hotel Sulawesi in Jember, voor standaardkamer IDR175.000, erg schoon, warm water alleen bepaalde tijden, eenvoudig toch goed ontbijt bij weinig gasten, meer keuze bij voldoende gasten.
Hotel Kalibaru in Kalibaru, voor bungalow IDR145.000, wat omgeving betreft een van de toppers die ik heb mogen zien in Indonesie, op onze site is visitekaartje te vinden: http://parpulo.nl/hotel.html
Met website: http://www.rumahmertua.com/ daar zijn wij zelf niet geweest, verschillende vrienden en kennissen wel die allemaal erg tevreden zijn, goedkoopste kamer IDR199.000
http://www.hoteltrio2.com/index.php
Daar hebben wij al enkele keren overnacht, is eigenlijk Motel, vlakbij het centrum in Malang, kamer IDR215.000 ,erg schoon en uitstekend onbijt, voor de liefhebber is internet op de kamer mogelijk.
Jan

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Hallo Luna,

Afgelopen jaar met 2 kinderen naar Bali, Lombok en Gili Air gereisd en dat gaat heel erg goed. Zodra je het hotel uitstapt staat er al iemand te roepen "transport" en die brengt je overal. Wel even onderhandelen natuurlijk. Verder kan ik je op Bali Lovina Beach adviseren. Lekker rustig, mooie omgeving en ja kan natuurlijk een keer dolfijnen gaan spotten om 06.00 uur. Ik wil je dan graag het Adirama Beach hotel adviseren. Ontzettend prettig personeel en het ligt prachtig aan het strand. Geen groot luxe hotel maar wel heel vriendelijk en netjes.
Ik neem aan dat je perse Java er bij wil doen want je kunt natuurlijk ook overwegen om op Bali te vliegen en dan over te steken naar Lombok en eventueel 1 van de Gili eilanden. Niet slecht voor een honeymoon

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Jan bedankt voor die informatie.
Wij hebben geboekt Juni Juli en In Dec.
Mijn Vrouw en Zoon gaan voor een maand.
Mijn Schoonmoeder, en ik gaan voor Twee maanden.
Dec een Open ticket alles geboekt bij CATHAY TRAVEL.
Zo te zien de goedkoopste bij het surfen op het net.
Mijn zoon, en ik gaan dan reizen door Java, en wij zien wel waar naar toe.
Daarom zal ik misschien wel gebruik maken van jou gegevens.
Als het Hotel schoon is, ik kijk eerst altijd naar het toilet.
Of de Pot schoon is dan is het voor mij al genoeg goed.
Bedankt Emoticon: Worship

kejoh
Gebruiker
spacer line

Beste Luna,
Zoals gezegd is het heel goed te doen om een auto met chauffeur ter plekke te regelen. Het voordeel van deze vorm van reizen is natuurlijk dat je veel vrijheid hebt, dat je niet bij dag en dauw hoeft op te staan (da's vaak wel het geval bij groepsreizen) en dat je in je eigen tempo kunt reizen, voor zover de reisduur dat toelaat. Nou hebben jullie maar twee weken de tijd, maar het is toch goed mogelijk om in die beperkte tijd in een "redelijk beheerst tempo" over Java te reizen. Voor Bali zal er dan echter niet veel tijd overblijven. Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om op de bonnefooi te gaan en de reis ter plekke te regelen, gelet op de beperkte reisduur. Daarom raad ik je aan om vooraf vanuit Nederland contact op te nemen met een reisagent of particuliere chauffeur op Java en de reis te regelen. Is veel goedkoper dan wanneer je een reis in Nederland boekt en is makkelijk te doen. Ik heb dit ook al een paar keer gedaan (laatste keer november j.l.) en dat is me altijd uitstekend bevallen. Het regelen is een kwestie van een telefoontje en/of een mailtje.
Er zijn op Java talloze reisagenten of particulieren. Een prima reisagent is bijv: Mujur Surya Travel in Malang, tel. 62-341-322333/327955. Fax: 361633. Email: MujursuryaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com. Kosten bedragen op dit moment zo'n RP 500.000 for driver/car all in per dag. Zij kunnen je van de luchthaven afhalen, de hele reis over Java voor je organiseren en desgewenst kunnen ze ook een Nederlands sprekende gids regelen, maar als je het programma zelf wilt regelen is dat ook goed. Een ander adresje, waar je trouwens ook heel prettig de eerst nacht(en) kunt verblijven is: Guesthouse Happy Valey, Kampung Cobogo II no 424, tel. 62-251-253882. Email: gghouseEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indo.net.id.
Internet: www.gghouse.com. Is prachtig gelegen in de natuur, even buiten Bogor op de weg naar de Puncakpas. Zij kunnen ook een auto met chauffeur voor je regelen.
Wat betreft de route raad ik je de gebruikelijke toeristische (mooie) route aan:
Bogor, Bandung, Pangandaran, Yogyakarta, Sarangan, Malang, Bromo, Kalibaru, Bali. Zorg dat je op een aantal plekken (zoals Bandung, Pangandaran, Yogya, Malang) tenminste twee nachten blijft, zodat je opgedane indrukken kunt verwerken en ook tijd hebt om in een aantal plaatsen iets van de omgeving te zien. Heel aardig is ook om een deel van het traject (bijv. van Bandung tot Banjar) met de trein af te leggen en van daaruit verder te reizen naar Pangandaran. In dat geval wacht de chauffeur je op in Banjar.
Wat betreft goede en betaalbare accomodatie zijn er ook volop mogelijkheden
Ik wil je daarbij als tip geven om eens te kijken bij: vakantiereiswijzer.nl en bali-travel.com.

Succes met de reisvoorbereiding!

Kejoh

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 03-02-2006 11:40 zieleffe wrote:
.
Als het Hotel schoon is, ik kijk eerst altijd naar het toilet.
Of de Pot schoon is dan is het voor mij al genoeg goed.
Bedankt Emoticon: Worship

Hoeveel heb je er ontdekt ? Emoticon: Shiny Kan je even een lijssie maken. Ook van die toiletrollen die erboven hangen en als je er naar wijst in depot donderen. Heb ik gelukkig niet nodig, want dat geplamuur met stront is mijn pakean niet.

En natuurlijk even de wastafelkraan openen om te kijken of je knieen nat worden. Doucheslang lang genoeg ? Met de spiegel je navel bekijken ?
Ister wel warm water voor het hele hotel ? De hele dag of 's morgens om half 7 sudah abis. (Maaf)

Gruces

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Quote Londoh

Hoeveel heb je er ontdekt ? Kan je even een lijssie maken. Ook van die toiletrollen die erboven hangen en als je er naar wijst in depot donderen. Heb ik gelukkig niet nodig, want dat geplamuur met stront is mijn pakean niet.

En natuurlijk even de wastafelkraan openen om te kijken of je knieen nat worden. Doucheslang lang genoeg ? Met de spiegel je navel bekijken ?
Ister wel warm water voor het hele hotel ? De hele dag of 's morgens om half 7 sudah abis. (Maaf)

Ik heb het niet getelt maar wat je zegt ik heb ook wel vaak de kraan in mijn hand gehad.
Met de boot Pelni van Jakarta naar Medan de douch kop was er af het heeft heel wat voeten en angels gekost om een gewoon douchkop er op te krijgen.
ik ben aan het zoeken geweest ik had ergens een fot met zo,n pot maar ik kon het niet vinden maar wel de kamar mandie en een gat in de grond ik hield mij maar vast aan die rand van bak air
Emoticon: Nooo

Ik heb het niet kunnen vinden te veel werkgeheugen gebruikt.
Maar deze Amerikaans pot die daar is zit wel lekker dus ook een positive bericht Emoticon: Shiny

mas Leon
Gebruiker
spacer line

Hallo iedereen!!

Al een hele tijd op deze site aan het kijken!! En veel goede tips opgedaan Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Wij (mijn toekomstige vrouw en ik) zijn in de gelukkige omstandigheid om 12 mei te trouwen.........Wat veel leuker is Emoticon: Wink dat we 13 mei voor 4 week naar indonesie vliegen!!

Beste kejoh je hebt een leuke route uitgestippeld (net iets voor ons) en het gg house, lijkt me fantastisch....... maar kun je beantwoorden op de vraag of dit goed te bereizen is van af de airport?? We landen (als het meezit) om half 7 s'avonds. En moet je reserveren of kun je daar op de bonevooi terecht.......

Alvast bedankt

Aan iedereen: ga zo door!!!!!! Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Puh!

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 02-02-2006 16:34 arie_h wrote:
Tja, ik ben fan van Bandung.

Ik weiger om nog naar Bandung te komen, een grote ellende, vervuild, overal kaki5, als je alle auto's uit Bandung achter elkaar zet kom je asfalt te kort, meer auto's dan wegen in meters. jammer dat de mooiste stad van Java zo verkankerd is. De luchtvervuiling is vreselijk daaro door auto's en de industrie. Bandung legt op een hoogvlakte omringd door bergen, alles blijft hangen. Het koele klimaat is overdag ook heet geworden door deze vervuiling. 1 weekie Bandung verkort je leven met 5 jaar Emoticon: Shiny Vroeger het "Parijs van Java" tegenwoordig het Auschwitz van Jawa, 1 grote gaskamer Emoticon: Bye bye

Gruces

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 02-02-2006 16:34 arie_h wrote:
Tja, ik ben fan van Bandung. Tip: stap op de onvermijdelijke jl. Braga eens binnen bij die oude bakkerij halverwege de straat en vergaap je aan de inrichting, de potten koekjes (kattentongen bereid met ambachtelijke boter), de taaipoppen en de oude Indische eigenaresse.

Wel grappig misschien (wat is de wereld toch klein), die vent die daar die bakkerij beheert, is een oom van mijn tandarts hier in Nederland. Ik moet hem ook altijd de groeten doen Emoticon: Yes!

Gracias. Sama sama

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Kiwi, ze zeggen niet voor niets dat je in ongeveer 5 relaties de wereld rond bent.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

kejoh
Gebruiker
spacer line

Mas Leon,

Als je in een midweek aankomt, dan is het normaliter niet nodig om te reserveren, maar kom je tijdens de schoolvakanties of in of voor een weekend aan, dan adviseer ik je om wel even van te voren te reserveren (voor de zekerheid), omdat het dan goed mogelijk is dat het guesthouse volgeboekt is met gasten uit Jakarta. Het guesthouse is vanaf Cenkareng goed te bereiken met een auto of taxi, maar met het openbaar vervoer is het wel lastig omdat er voor zover ik weet vanuit Jakarta geen rechtstreekse verbinding is en je dan ook goed moet opletten dat je op de juiste plek uit de bus stapt. Je zult in dat geval dan sowieso eerst naar Bogor moeten en daar overstappen op een (lokale) bus richting Cisarua-Puncak.
Het is veel gemakkelijker (en niet duur) om je van de luchthaven te laten afhalen. Als je vooraf een kamer reserveert, dan vraag je meteen om je te laten afhalen.
Als je er heen gaat, dan raad ik je aan om een kamer aan de voorzijde te vragen of een met uitzicht op de sawa's. Voor nadere informatie over het guesthouse verwijs ik je naar de website.
Trouwens, als jullie op jullie huwelijksreis plannen hebben om naar Ubud (Bali) te gaan, dan raad ik je daar een aardig guesthouse aan, n.l. Honeymoon Guesthouse aan de Jalan Bisma. Tel. 0361-973282. Op loopafstand van het centrum gelegen, heel schoon en goed onderhouden, en een zeer goed ontbijt !

Kejoh.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Londoh Quote

Ik weiger om nog naar Bandung te komen, een grote ellende, vervuild, overal kaki5, als je alle auto's uit Bandung achter elkaar zet kom je asfalt te kort, meer auto's dan wegen in meters. jammer dat de mooiste stad van Java zo verkankerd is. De luchtvervuiling is vreselijk daaro door auto's en de industrie. Bandung legt op een hoogvlakte omringd door bergen, alles blijft hangen. Het koele klimaat is overdag ook heet geworden door deze vervuiling. 1 weekie Bandung verkort je leven met 5 jaar Vroeger het "Parijs van Java" tegenwoordig het Auschwitz van Jawa, 1 grote gaskamer

Nou ik weet niet dat het zo is, wij komen er elk jaar en ik heb nog geen kanker opgelopen.
Er zijn te veel auto's dat is wel zo de dampen die blijven hangen is dan alleen bij mooi weer maar als het regent daaro ook bijna elke dag dus die luchtdeeltje worden naar beneden geregent.
Het klimaat is op de hele wereld een probleem aan het worden.
Kijk als wij zo bedreven en beter met de natuur omgingen dan als gelijk staan met religie dan was de wereld nog in takt te houden.
Maar ja wij willen toch ook niet met een Beca van A naar B reizen .
Dat doen wij en velen van ons met de auto al is die van de jaren 50.,en nog breidbaar met ijzerdraad nog aan elkaar gehouden wordt als het maar rijd. Emoticon: Cooool

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,799,962 pageviews Een website van indahnesia.com