Insecten en andere mindere dieren op Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Peter & Amanda
Gebruiker
spacer line

Zijn er mensen die op Bali een huis hebben en wel eens insecten spinnen of slangen in hun woning tegen komen?

Omdat mijn vriendin en ik nogal weg zijn van Bali hadden wij het er de laatste tijd vaak over, om in de verre toekomt misschien daar een huisje te gaan kopen.
Nu is dat voor vele misschien wel een droom en voor vele blijft dat misschien ook wel zo.
Maar het zou ook heel goed zo kunnen zijn dat het wel in de toekomst gaat lukken.

Bali is natuurlijk een eiland met een tropisch klimaat en dat is natuurlijk ook aantrekkelijk voor vele diersoorten, er komen daardoor ook diersoorten voor die ik in Nederland nooit zal tegenkomen, dat is een feit.

Maar merk je daar als inwoner ook iets van?

Op vakantie zijn we wel eens een grote spin tegen gekomen die in de begroeing zat en een kakerlak in het Hotel.

Maar hoe zijn de ervaringen van de bewoners?

Wij zijn hier reuze benieuwd naar!

Peter en Amanda

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Peter en Amanda,
Er leven inderdaad veel dieren in de tropen die we in Nederland niet tegenkomen.
Het begint met dat enge beest (cicak) wat over muren en plafonds loopt, als je van muggen houd dien je dat beest achter elkaar met een spuitbus met vergif te behandelen.
Slangen zijn er in overvloed maar worden overwegend gebruikt om de planten te bewateren of de mobile te wassen.

Kakkerlakken kom je overal tegen, die kan je gaan kweken, als je er genoeg bij elkaar hebt kijk je voor een recept uit Thailand hoe zij die daar bereiden, schijnt een lekkernij te zijn.

In Bali zie je dan ook nog veel van die dieren op vier poten die zich de hele dag krabben, schijnt ook een lekkernij te zijn, tenminste vorige week hebben mannen op een bromfiets er een gevangen met een strik, vervolgens in een rijstzak (aardappelzak is niet te krijgen hier) gedaan en weg gereden, misschien dat het Batakkers waren die houden van Sang-Sang.

Muizen zijn er ook in overvloed, de Indonesische naam is tikus en volgens mij word die naam voor zowel een muis als rat bedoeld.
Wat ik veel zien zijn of grote muizen of kleine ratten, weet het niet precies.

In het moeras tegenover ons huis zitten ook kleine krokodillen, zo noem ik ze maar, de echte naam weet ik niet.
Ga je in de avond op stap is het zaak om de broekspijpen goed dicht te knopen met elastic zodat daar niets in kan kruipen.
Jan

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb geen huis op Bali, wel op Java. Ik kom wel eens 'beesten' tegen. Over het algemeen insekten, mijn huis is niet erg vochtig, dus kakkerlakken zitten er niet veel, verder kom ik nog wel eens een kleine kikker tegen in de wc of badkamer.

Er zit een familie tokeh's in het dak van mijn veranda (buiten de wat normalere cicaks) en een of andere hagedis in mijn tuin. Toen ik niet thuis was is er een gigantische vlinder op bezoek geweest (20 cm, ik heb er een foto van). Dat waren de ' goede beesten', de kwaaie? Soms wat muggen als ik op de veranda zit of een muis. Een spin zit er ook wel eens, maar niet ÚÚn die je dood bijt Emoticon: Wink

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik mis de semut. Vergeet de suiker eens dicht te doen, of er valt wat eteno p de vloer. Een leuke variant is de vleesetende semut api, is gek van voeten. Nu in het regenseizoen trekken er hele kolonies mieren door het huis, die scheiden zich af en beginnen ergens een eigen republiek. Hebben we nog de tawon die nesten van klei bouwt, onder de tafel of zo, ziet er uit als een stekende straaljager. Heb je nog van die groene torachtige bessies die vreselijk stinken.De laron heb ik het eerder over gehad is maar een paar dagen per jaar. Schorpioenen waarvan de beet zeer pijnlijk is, en dodelijk kan zijn. Kakkerlakken komen ook graag in het regenseizoen vliegend het huis binnen. Spinnen die een web maken, maar ook die hun prooi bespringen. Vliegen natuurlijk, meestal de blauw-groene strontvariant. Kutu busuk, en hoofdluis, verder hebben veel mensen wurmen van binnen. Heb je nog de miljoepoot die razend snel kan lopen, een soort bruine rupsen met een hard schild, dat ook maar zo door huis loopt. Bij het kopen van nieuw meubilair kan het zijn dat je een hoop mail, sori meel onder en in de kast aantreft. die wordt dan opgevreten. Rotan heeft een ander borend wurmpje dat zeer hongerig kan zijn. Dit was het dagelijkse dierenleven, de zeldzamere soorten noem ik maar niet.

Gruces

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 30-01-2006 12:46 Jeroen wrote:
Toen ik niet thuis was is er een gigantische vlinder op bezoek geweest (20 cm, ik heb er een foto van).

Weet je zeker dat het een vlinder was?

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Deze foto,hier boven .....dit beest zit regelmatig onder je hoofdkussen vinden ze lekker,dus voordat je slapen gaat kijk er eerst onder.
Lijkt me niet prettig als tijdens het slapen iets vreemds beweegt,of aan je tenen begint te knabbelen.
Amanda hoe schooner je huis des te minder insecten,het hangt helemaal af waar je huis staat.
Zit je in de bergen ,dan zul je waarschijnlijk minder last hebben van vliegen en muggen,dan aan het water.
In het algemeen zijn deze dingen bijkomstigheden die je in elk tropisch land aantreft.
Amsterdam heeft ook meer muizen dan inwonners dus er is nog hoop voor jullie.........

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 30-01-2006 13:09 Richy wrote:

...

Weet je zeker dat het een vlinder was?

Richy yth.,

Not bad - man ........ Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Peter & Amanda yth.,

Als in het relatief 'schone' Nederland de hygiŰne gewend bent , moet je niet vreemd opkijken van 'cicaks en tokehs' bijvoorbeeld; dit zijn 'alledaagse insekten/diertjes' en eigenlijk ˇˇk best nuttig want ze eten al die schadelijke insekten ..... dus ga nou niet door het hele huis met insektenverdelgers rennen .......
- ten eerste ben je aan het eind van de dag bekaf,
- ten tweede maak je jezelf belachelijk t.o.v. de oorspronkelijke inwoners .....

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Peter & Amanda
Gebruiker
spacer line

Voor Cicaks en tokeh's hebben wij geen vrees, wij vinden dat allebei juist leuke diertjes.
Maar slangen, spinnen en schorpioenen dat vinden we helemaal niets!

Zolang ze buiten het huis zijn en wij ze niet met regelmaat tegen komen vinden wij alles best.

Vleermuizen en vleerhonden zijn ook geen probleem, ik sta er trouwens nog met ÚÚn op de foto.

groeten Peter en Amanda

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Die vleerhond dronk zeker ook coca cola Emoticon: Puh!

Peter & Amanda
Gebruiker
spacer line

Zou goed kunnen, sta je er ook mee op de foto?

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ja, die foto heb ik nog wel ergens denk ik. Dat ding hing toen in een struik, vlak aan de doorgaande weg. Overigens geen idee waar het was, in ieder geval op Bali.

Peter & Amanda
Gebruiker
spacer line

Lake Bratan, daar hingen er twee aan een tak te smullen aan een stuk fruit.
Er lag daar trouwens ook een grote python waar je mee op de foto kon.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Aah, dat kan wel ja.. bij die tempel, of op de weg terug ervan dan. Vroeger stond die tempel in het water, nu op 'n grasveld geloof ik, beetje te weinig regenwater.

Aah.. 'jeugdsentiment' Emoticon: Puh!

chirpy
Gebruiker
spacer line

Insecten...'sNachts ben ik ooit gebeten of gestoken aan de binnenkanten van mijn dijbenen , symetrisch aan beide zijden , omdat die tijdens het slapen tegen elkaar lagen. Een tiental etterende zweren, die wekenlang hevig bleven jeuken was het gevolg. Het moet een spinnetje zijn geweest, zo'n heel klein geniepig spinnetje, die je ook in Frankrijk aantreft. Althans daar heb ik hetzelfde meegemaakt. En natuurlijk zijn er dan ook nog de wandluizen...die zijn het allerergste. Waarom gaan we eigenlijk naar dat land?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,678,464 pageviews Een website van indahnesia.com