Zijn alle buitenlanders in indonesie niet monogaam??

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Er zullen zeker vrouwen zijn die denken zoals jij zegt maar je scheert nu het hele vrouwelijke geslacht over 1 kam.....

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 30-01-2006 11:41 Yogya-Bali wrote:

...

Waarom moet je vast blijven zitten aan 1 vrouw? Dit is iets wat door de religies erin is gepompt om te voorkomen dat in bepaalde barbaarse stammen de stamleden elkaar in de haren vliegen vanwege hun haantjesgedrag en daardoor het voortbestaan van de groep bedreigen. Zijn we nog steeds barbaren dat we deze regels nog nodig hebben??
Monogamie blijft onnatuurlijk. Als je trouw wilt blijven aan 1 partner... ga je gang. Maar als een ander wilt vreemd gaan.... laat hem/haar ook zijn/haar gang gaan. Waarom moet je vrijgezel zijn om er op los te mogen neuken en als je gehuwd (ook zon instituut door de religies in t leven geroepen) bent, moet je opeeens gewetensproblemen hebben????? Waarom geen gewetensproblemen toen je er als vrijgezel op los wipte en waarschijnlijk vele jonge harten pijn hebt gedaan? Heeft toch niets te maken met een huwelijk c.a. relatie???
Is dit weer iets calvinistisch of islamitisch??

en weer dezelfde vraag: vertel je het je partner als je vreemd gaat???? als je ja zegt, neem ik mijn woorden terug, maar de meeste kerels die ik ken vertellen het niet.........
Waarom niet???

vul maar in.

en trouwens, ik vind het allemaal ok wat iedereen doet....... alleen ik mag er toch ook mijn mening over hebben....??

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

De eeuwige paradox is dat de vrouw zich aangetrokken voelt toch een succesvolle man, vrouwen willen geen losers. Terwijl ze weten dat het risico dat een succesvolle/aantrekkelijke man vreemd gaat 10x groter dan dat een loser vreemdgaat, puur vanwege het feit dat een aantrekkelijke man eerder een andere vrouw vindt waar hij zijn leuter in kan steken.

Als die man vreemdgaat hoor je de vrouw ook nog klagen... Alsof ze het niet aan had zien komen. Ja het dierenrijk zit vreemd in elkaar Emoticon: Shiny Zou een vrouw niet gewoon trots moeten zijn dat haar vriendje in staat is andere vrouwen te bevruchten? Retorische vraag uiteraard maar wij denken natuurlijk -religious of niet- vanuit een Christelijk/Islamitisch/Hinduistisch kader dat ons al duizenden jaren heeft verteld dat we bepaalde dingen niet mogen doen.

In zekere zin wordt de bule man in Indo gezien als succesvol, gewoon puur op het feit dat hij blank is. Terwijl een klein (?) deel van de bule mannen die daar als koning te rijk leven hier in de Nederlandse samenleving als losers uitgekotst zouden worden..

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat klopt maar praat dan mensen geen schuldgevoel aan. Of ze dat vertellen aan hun echtgenote c.q. echtgenoot is typisch westers. Een Indonesier vertelt dat niet aan zijn partner omdat ze allebei wel weten hoe de vork in de steel zit. Daarom worden ook zo vele bule's hier de hoorns opgezet. Die denken westers en vinden dat hun vrouw moet vertellen als ze vreemd gaat en het zelf opbiechten als ze vreemd gaan. Daar weet men niet mee om te gaan met dit soort calvinistische eerlijkheid waardoor er dan juist onverkwikkelijke zaken ontstaan.
Heb die ellende vrijwel wekelijks om me heen. Mijnheer of mevrouw de bule die opeens zeer onaangenaam is verrast dat zijn partner vreemd is gegaan. Daarom mislukken zo veel huwelijken tussen bule-vrouw en Indo-man op Bali. De bule-dame eist dat haar man trouw is; iets wat vrijwel onmogelijk is voor de mannen hier.
De meesten gaan vreemd omdat ze ervan uitgaan dat de partner het toch ook wel zal doen. Daar praat je vervolgens niet over. Het schimmenspel.
Probeer de cultuur niet te veranderen wordt luidkeels op dit forum geroepen.
Heeft iemand op dit forum al eens meegemaakt dat zijn Indonesische partner opbiechte als hij/zij was vreemd gegaan? I doubt it. En ik veroordeel ze daar niet om.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

en trouwens, toen ik er als vrijgezel lekker op los wipte was ik tenminste wel eerlijk naar iedereen, als een meiske daar verdriet van heeft gehad is dat haar keus geweest.
Ik heb nooit anders voorgedaan dan wat ik deed of was...
Ik noemde het "rondje achtbaan" gewoon effe lekker voelen zonder verplichtingen.(dit maakte ik altijd erg duidelijk aan haar VOOR iets gebeurde)
was ook wel een mooie tijd trouwens.... he he

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry, mijn reactie was op die van Dutchguy en niet Kimimave (om misvertanden te voorkomen).

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 30-01-2006 11:57 Yogya-Bali wrote:
Dat klopt maar praat dan mensen geen schuldgevoel aan. Of ze dat vertellen aan hun echtgenote c.q. echtgenoot is typisch westers. Een Indonesier vertelt dat niet aan zijn partner omdat ze allebei wel weten hoe de vork in de steel zit. Daarom worden ook zo vele bules hier de hoorns opgezet. Die denken westers en vinden dat hun vrouw moet vertellen als ze vreemd gaat en het zelf opbiechten als ze vreemd gaan. Daar weet men niet mee om te gaan met dit soort calvinistische eerlijkheid waardoor er dan juist onverkwikkelijke zaken ontstaan.
Heb die ellende vrijwel wekelijks om me heen. Mijnheer of mevrouw de bule die opeens zeer onaangenaam is verrast dat zijn partner vreemd is gegaan. Daarom mislukken zo veel huwelijken tussen bule-vrouw en Indo-man op Bali. De bule-dame eist dat haar man trouw is; iets wat vrijwel onmogelijk is voor de mannen hier.
De meesten gaan vreemd omdat ze ervan uitgaan dat de partner het toch ook wel zal doen. Daar praat je vervolgens niet over. Het schimmenspel.
Probeer de cultuur niet te veranderen wordt luidkeels op dit forum geroepen.
Heeft iemand op dit forum al eens meegemaakt dat zijn Indonesische partner opbiechte als hij/zij was vreemd gegaan? I doubt it. En ik veroordeel ze daar niet om.

well..... als er een schuldgevoel is, rakel ik het mischien op, maar aanpraten geloof ik niet in eerlijk gezegd.

Ik werk nu al een paar jaar in indonesie met alleen maar indonesiers, en ik kom er steeds meer achter dat zei wel willen vreemdgaan (en dat ook doen) maar dat NOOIT van hun partner zouden accepteren.
Hetzelfde geld voor de vrouwen.
Met de manager hier heb ik daar regelmatig discussies over.
Nogmaals, en dit zeg ik ook tegen iedereen die ik hier ken, Ik vind het allemaal ok wat iedereen doet, ik snap het alleen gewoon niet.
Die manager neukt dan een meiske, en ik vraag hem heel simpel: was het dat nu allemaal waard? dat uurtje met een poppeke?
Dat moet je nu angstvallig verbergen voor je vrouw......
zoveel rompslomp......
Ik snap het gewoon niet......

Maar goed, again.... het is mijn mening, dat mag ik toch gewoon vertellen?
Als het geen probleem is bij degene die het doet, hoeft er toch niet zo heftig gereageerd te worden?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 30-01-2006 11:32 kiwimave wrote:
Survival of the fittest en natuurlijke selectie noem je dat

Tot zover deze wijze woorden Emoticon: Wink

Hoe zal mijn Geliefde Nederland over 25 jaar eruitzien ?
Dus ook inclusief de propinsi , want de 4 grote regio werd zeker overgenomen .
Moet ik dan gaan emigreren ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Hitami
Gebruiker
spacer line

Het verschil met Nederland en Indonesie wat vreemdgaan betreft is voor de Indonesiers mannen geen last hebben met schuldgevoelens en ze zullen ook niet vertellen aan hun vrouwen. Dit heeft met respect en eigen verantwoordelijkheid. Terwijl de Nederlandse mannen, zijn gewent vanuit de culturele achtergronden zoals biechten in de kerk, gaan ze ook bij hun vrouwen biechten en wanneer het niet gebeurd, voelen ze zich schuldig. dus conclusie de Indonesische mannen zijn veel volwassener als hun nederlandse college.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-01-2006 12:09 dutchguy1000 wrote:

...

Ik werk nu al een paar jaar in indonesie met alleen maar indonesiers, en ik kom er steeds meer achter dat zei wel willen vreemdgaan (en dat ook doen) maar dat NOOIT van hun partner zouden accepteren.
Hetzelfde geld voor de vrouwen.

Men zegt dat men het niet zou accepteren. Dat is mondiaal hanengedrag. En de vrouw moet zich ook verdedigen omdat "officieel" de religies het ook afkeuren. Maar Allah, Tuhan, Buddha, Sang Widihi en hun kornuiten kunnen het beestje toch niet veranderen.
Maar men weet dat men niet anders kan dan het te accepteren want anders ligt meer dan 90% continu in een scheiding.

Je baas er op aanspreken als een dominee of dat het nou waard is, zal je weinig sympatie opleveren. Aan de andere kant hoef je ook niet stoer mee te praten, maar gewoon wijselijk je mond erover houden. Een Indonesier - en zeker degene die een bepaalde positie bezet - zal er niet erg mee ingenomen zijn terecht te worden gewezen.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Mannen die maatschappelijk succes hebben, houden hun vrouwen hun ogen dicht !!!! Vooraal de managers of mensen met leiding gevende posities, di hebben eenmaal meer testesteron als de rest.....

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 30-01-2006 12:18 Hitami wrote:
Het verschil met Nederland en Indonesie wat vreemdgaan betreft is voor de Indonesiers mannen geen last hebben met schuldgevoelens en ze zullen ook niet vertellen aan hun vrouwen. Dit heeft met respect en eigen verantwoordelijkheid. Terwijl de Nederlandse mannen, zijn gewent vanuit de culturele achtergronden zoals biechten in de kerk, gaan ze ook bij hun vrouwen biechten en wanneer het niet gebeurd, voelen ze zich schuldig. dus conclusie de Indonesische mannen zijn veel volwassener als hun nederlandse college.

Ik denk dat het ook iets te maken heeft met de waarde die je een vrouw geeft. Indonesie is toch erg beinvloed door de Islam (of je het nu wil of niet) en Arabische normen en waarden.

In de meeste Arabische landen is een vrouw minder waard dan een konijn, goudvis of ander huisdier, en dan is het natuurlijk ook wel wat makkelijker vreemdgaan als je je partner niet even hoog hebt als jezelf

Gracias. Sama sama

Hitami
Gebruiker
spacer line

Dit heeft niets met islam te maken eerder met arjuna...............

bunga mawar
Gebruiker
User icon of bunga mawar
spacer line

Ok, volgens mij de eerste reactie van een vrouw. Of alle buitenlanders in Indonesie vreemdgaan weet ik niet.

Wat mij alleen opvalt is dat het vrij normaal wordt gevonden dat een man in indonesie vreemd gaat (zowel indonesier als westerling). Maar het is absoluut verboden dat een vrouw vreemdgaat.

Lijkt me een gevalletje van meten met 2 maten, of ben ik nu meteen een feminsiste, dus telt mijn mening niet?

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Nou ik weet er het fijne ook niet van ik weet alleen dat de Profeet Mohammed met al zijn wijze gedachten een futiele poging gedaan heeft om de rechten van de vrouw in Arabie te verbeteren door in de Koran te laten schrijven dat het aantal vrouwen dat een man als huisdier mag hebben maximaal 4 is (terwijl in die tijd 12 of meer gebruikelijk was) maar ik heb niet echt het idee dat het veel heeft geholpen in die culturen daar Emoticon: Nooo

Gracias. Sama sama

Hitami
Gebruiker
spacer line

bunga mawar, in werkelijkheid is dat gewoon zo, alleen de nederlandse mannen kan heel goed lullen ! bijv, laat zien hoe geemancipeerd ze zijn maar de huishoudelijk is nog steeds door vrouwen gedaan !

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 30-01-2006 12:39 Hitami wrote:
bunga mawar, in werkelijkheid is dat gewoon zo, alleen de nederlandse mannen kan heel goed lullen ! bijv, laat zien hoe geemancipeerd ze zijn maar de huishoudelijk is nog steeds door vrouwen gedaan !

Wat is er mis mee Hitami Emoticon: Wink Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Bij mijn weten gaan de Indonesische dames ook behoorlijk vreemd, alleen zijn de vrouwtjes hier oneindig veel slimmer dan dat manvolk, zeker op Java zijn de heren net grote kinderen.

Gruces

Hitami
Gebruiker
spacer line

blijft vreemdgaan blijft leuk ha ha ha ha

Londoh, wanneer mannen vreemdgaan, natuurlijk zijn het ook vrouwen in het spel ha ha ha

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Zoals Jogya-bali als schreef ook de Indonesier gaat vreemd. Vrouw lief weet ervan mar moet haar mond houden anders kan zij misschien klappen verwachten. Een huwelijk duurt gemiddeld 3- 5 jaar, daarna gaat hij lekker regelmatig v/d bil. En stelt het huwelijk niets meer voor.

Wanneer mijn vrouw en ik samen zijn in b.v. een shoppingmal, dan nog ondanks onze trouw ring kijkt men vreemd. Of denk men dat zij een prostitue is. Ze willen die ring niet eens zien.
Ook vind de Indonesische vrouw het minder erg wanneer Londoh/Bule vreemd gaat. Zolang zij maar kan genieten van zijn centen. Natuurlijk scheer ik ze niet over een kam anders zou mij vrouwook zo zijn.

Vandaag nog in het postkantoor een militair welke constant naar mijn vrouw keek. Ik moest er gewoon tussen gaan staan en hem al die tijd aan kijken. Ze denkken ah vrouw die er knap uit ziet, die kan ik wel krijgen. ik ben soldaat of politie en Ik kan iedereen krijgen.

Ook een andere Indonesier rond de 30 -35 jaar, zaken relatie. Constant sprak hij met mijn vrouw over Seks. Of schoon zij duidelijk maakte dat zij getrouwd is met mij en niets met een ander wil beginnen. Nee hij bleef volhouden, letterlijk en figuurlijk. Of je het nu 10x of 100x nee zegt het heeft gen zin. Het enige wat werkt de de relatie voor 100% verbreken. Dus wat dat betreft is de Indonesier zeker even veel niet/wel Monogaam als de Bule/Londoh

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

Dus wat dat betreft is de Indonesier zeker even veel niet/wel Monogaam als de Bule/Londoh

En hiermee komen we tot de beantwoording van de vraag (alle buitenlanders?).

Zijn alle buitenlanders in indonesie niet monogaam??

Evenveel niet/wel, omdat buitenlanders zich makkelijk evenveel niet/wel aanpassen aan de zeden en gewoonten van het land.
Dat geldt ook voor de bule Londoh.

Ed Vos

Sweet young thing

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 30-01-2006 13:36 Albert wrote:
Vandaag nog in het postkantoor een militair welke constant naar mijn vrouw keek. Ik moest er gewoon tussen gaan staan en hem al die tijd aan kijken. Ze denkken ah vrouw die er knap uit ziet, die kan ik wel krijgen. ik ben soldaat of politie en Ik kan iedereen krijgen.

Vandaar dat de uitdrukking "als blikken konden doden..." is uitgevonden (Blik doodt soldaat !!) want stel je voor dat "blikken konden naaien" dan had er zich wel een vreemd tafereel in dat kantor pos afgespeeld. Emoticon: Shiny

Gruces

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Wat leuk dat dat 'oude waarden' nog steeds ter sprake komen ......
'Versieren mannen vrouwen, of laten vrouwen zich versieren ......'
'Als je een mooie vrouw ziet (in de zelfde ruimte) heb je haar eerder gezien of 'geroken' ....... (hormonen kun je ůůk ruiken, alleen is dit bij de mens minder sterk ontwikkeld dan bij dieren; maar 'het beesje' wordt er wel door beÔnvloed) [zowel bij mannen als vrouwen] ...............

'Ahu kura ahia, mansia nia'

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 30-01-2006 12:19 Yogya-Bali wrote:

Je baas er op aanspreken als een dominee of dat het nou waard is, zal je weinig sympatie opleveren. Aan de andere kant hoef je ook niet stoer mee te praten, maar gewoon wijselijk je mond erover houden. Een Indonesier - en zeker degene die een bepaalde positie bezet - zal er niet erg mee ingenomen zijn terecht te worden gewezen.

Mijn "baas" er op aanspreken als een dominee?? sorry. maar ik ben gewoon iemand die zegt wat ie voelt als er iets gaande is wat ie niet begrijpt.
NOGMAALS:: iedereen mag gewoon doen wat ie wil, ik heb echt niet de bedoeling om iemand te veranderen, ik wil gewoon leren begrijpen waarom iemand iets doet als het naar mijn idee alleen maar ellende veroorzaakt.
BTW. die manager is trouwens wel ok wat dat betreft en denkt er nu ook over na.
verder zou ik gewoon wat bule mensen in en rond Jakarta willen leren kennen die niet gelijk op hun achterste benen staan als er over iets dergelijks gepraat wordt.
En niet ,zoals ik al een paar keer heb gemerkt, je gelijk als een gevaar zien omdat ik er anders mee omga, alsof er een soort ongelijke geheimhouding is. ik kan hem verraden maar hij mij niet...... onvertrouwen......
Maakt me allemaal best wel ziek eigenlijk.
Ik woon nu twee jaar in Indonesie en ik mis eigenlijk best wel vaker mijn vrienden in Holland waar gewoon open en eerlijk over werkelijk alles gepraat kan worden zonder dit gezeik.
Soms denk ik wel dat het hier een ziek, elkaar niet kunnen vertrouwen, jaloers, gefrustreerd zooitje is.
alsjeblieft iemand bewijs me het omgekeerde.
Ik heb echt steeds vaker behoefte om maar weer terug te gaan.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Dutchguy,

Heel herkenbaar voor mij. De eerste 5 jaar zijn het moeilijkst. Je valt vaak tussen 2 culturen, begrijpt niets van dat land en denkt terug naar waar je vandaan komt. Het leven is hier verschillend als dag en nacht met NL. Soms wordt het gevoel van "krijg de koelere maar" heel sterk, dan ontmoet je weer nieuwe mensen ervaart nieuwe dingen die een stimulans zijn. Jezelf proberen te blijven is het belangrijkst. Je krijgt het op een gegeven moment wel door en dan denk je het hoeft niet meer, of ik wil nog veel meer. Ik schrijf echter ook steeds dat ik het hier dagelijks achteruit zie gaan, het wordt alleen maar slechter en moeilijker, zeker de moraal en mentaliteit van het volk laat sterk te wensen over,wordt steeds slechter. Dit zijn echter zaken die men op dit forum der blinde lovers niet graag hoort.

Vergeet nooit dat alles wat je hier zegt tegen je kan worden gebruikt als men denkt er beter van te kunnen worden, maar vaak ook gewoon om interessant te doen, hebben die leeghoofden ook iets te vertellen. Emoticon: Shut up!

Gruces

Lon

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,632,985 pageviews Een website van indahnesia.com