Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 25-01-2006 18:11 goyang2 wrote:
Of van Biak naar Manado met Merpati en dan naar SIN en door naar AMS....

Dat Manado...hmmm daar moet ik maar even tot rust komen en bua vita nemen...daun hijau...buat gosok badan Emoticon: Laugh out loud

Hi Paul,

De kortste weg tussen A en B is een rechte lijn, als je op de kaart kijkt is Biak - Menado - S'pore - Ams het meest logisch. Silk Air vliegt 2x per week Menado - S'pore. Nu uitvinden wat voor prijskaartje daaraan hangt.

Met S'pore airl/Silk Air boekte ik een tijdwinst van 4 uur op de route AMS - SOC, dit weegt voor mij zwaar, en allemaal met gunstige, doch dure tickets, maar duur is kafirtaal hiero. Singapore en Silkair is zo een beetje top op vlieggebied.Ik weet zeker dat er in S'pore gemakkelijker goedkope tickets te scoren zijn dan is Ams e.o. Als je hiero zit moet je gewoon in veel opzichten anders denken. Ik heb inmiddels 2 stel hersens, of eris spontaan een splitsing opgetreden. Maar zoals ik in Indo denk zou ik n NL niet mee kunnen overleven en omgekeerd natuurlijk.

Gruces

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Oom Lon,

Cukup jelas bedankt voor je toelichting....ik zal het eea eens gaan uitvogelen. Voorlopig nog even in Belanda land, in maart weer terug naar Biak misschien via Manado...selesai minum bua vita di situ, turung di Biak terus mulai minum saguwer....

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb nu mijn ticket in handen, Amsterdam - Kuala Lumpur - Jakarta. Via de website van MAS prima te regelen. Het laatste stukkie Jakarta - Yogyakarta is los besteld bij Garuda. (vaak vliegen per dag is makkelijk eerder of later vertrekken).

Ik hoop in 23 uur van deur tot deur te zijn, dat terwijl ik 4 uur voor vertrek richting Schiphol ga, vanuit Eindhoven. In Jakarta heb ik nu een overstap van 3 uur, maar kom ik op tijd aan, dan vraag ik netjes of ik eerder kan. Geen enkel probleem als er plek is.

Normaal ben ik niet echt bezig met records halen, maar nu met Malaysia Airlines is het wellicht mogelijk. Goedkoop is het echter niet, maar ik kies dan ook niet voor het goedkoopste, want dan moet ik via London, Frankfurt, Abu Dhabi, Amman, of iets in die richting. En ik wil per se op zaterdag vertrekken.

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Jeroen 23 uur van deur tot deur....dat klinkt mooi...

Naar Biak is bijna 40 uur...vanuit dat gehucht in de Betuwe waar ik nu ben tot aan mn kampong deur op Biak...

Na de 40 uur treed er spontaan decubitus bij me op met verschijnselen van (lijk)stijfheid....allemaggies wat een tering end is het iedere keer

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

40 uren is wel lang.
Waarom niet 1 nacht stoppen in Bkk , laat je even pidjitten en de volgende dag naar Singapura/ jkt en daar weer pijitten.
1 X stopover Bkk is toch gratis ? .Behalve hotel/taxi en pijit dan.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

vanuit mn deur in de Betuwe tot aan mn deur in Sorido op Biak ben ik met transit en al bijna 40 uur kwijt....met CX (Cathay over HKG en DPS naar Biak ben ik met transits, over de 40 uur kwijt

pijit.....dan bua vita... Emoticon: Shiny

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Goyang,

Het klinkt inderdaad mooi. Ik heb het overduidelijke voordeel dat ik in Eindhoven woon,de trein is krap 1.5 uur, wordt volgend jaar zelf 10 minuten sneller (poeh poeh), en ik hoef maar tot Yogya, 15 minuten met de taxi en ik ben er weer.

40 uur is inderdaad een behoorlijk langere zit. Toch knap dat het je lukt. Ik zou ook spontaan vreemde verschijnselen krijgen. Na een uur of 6 moet ik al gaan lopen in 't vliegtuig, anders ben ik niet te genieten.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoi Laura,
User Flipse gaf de tip door op dit forum op 13-10-05.
Bali €398 met SQ
hij had het gezien op www.schiphol.nl.
Je moest voor 20-10-05 boeken en vertrekken tussen 13-11 en 6-12-05
genoeg tijd dus om het visum te regelen.
Ik heb de volgende dag gewoon geboekt via mijn reisbureau.
Dus regelmatig op dit forum kijken of op de sites waar je vliegtickets kunt kopen.

Flipse, nog bedankt hoor!
Zoals gewoonlijk was het weer een fijne vakantie, de 2e x in 2005 want in Mei was er aanbieding van cathay pacific die ik ook niet kon laten lopen.

Groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

frans
Gebruiker
spacer line

Hoi Laura
Ik heb laatst mijn tickets gekocht bij cheaptickets.nl
En toen viel de prijs reuze mee
Misschien de moeite van het kijken waard

groetjes Frans

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

SQ heeft tickets naar Jakarta, Denpasar, Solo en Surubaya in de aanbieding voor € 678.
Boeken t/m 31 januari,
vliegen tussen 21 feb en 30 juni
maximum verblijf 1 maand.
Zie SQ Website: https://www.singaporeair.com/s(...)romo_fares/index.jsp

Salak manis,
Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Het is maar waar je voor kiest, voor mij gaan aanbiedingen het niet op. Wat meer betalen, en je hebt een flexibeler ticket, voor mij een pre.
Meestal niet mogelijk om data te veranderen bij promoboekingen zonder dat daar kosten bij komen. Vaak alleen mogelijk via creditcard te betalen.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Goedkoop en mogelijkheid bij terugkeer veranderen van data, vooraal voor meer dan 1 maand bij Hay Lie Internasional, Amsterdam.

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Wat maakt Hay Lie nou speciaal....en wat noem je goedkoop. Er zullen vast wel restrictie's zitten aan de tickets van pak Hay ook al zijn ze goedkoop

Hitami
Gebruiker
spacer line

pro actieve mensen, informeren eerst voordat hij met kritiek komt.

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Er zijn ''proactieve mensen'' die veel vliegen en andere eisen stellen vwb een ticket. In principe zijn er veel ticket consolidators die wat Hay Lie kan ook kunnen, London is een voorlbeeld waar veel consolidators zitten met legio van optie's mbt tickets: hub locatie, en meer concurentie

tonenfitri
Gebruiker
spacer line

Suggestie

Probeer eens Emirates vanuit Dusseldorf. De tickets zijn goedkoop en het parkeren op de luchthaven is ook stukken goedkoper dan in Amsterdam. Je zit wel met een paar uur wachten voor een transfer in de woestijn. Als je kinderen bij je hebt minder geschikt.

Succes , Ton

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 25-01-2006 06:35 Yogya-Bali wrote:
Ik tracht met mijn jongste dochter naar "het beloofde land" (nee, niet RI maar NL) te gaan en moet van hieruit tickets aanschaffen.

Net wat leuks gevonden... op de website van Qantas voor 700 euries naar Amsterdam via HongKong met Cathay Pacific ( www.qantas.com.au/international/id-eng/specials/uk_euro.hmtl ) Betreft zelfs een jaarticket... enige nadeel boeken en betalen voor 31 januari... vliegen voor 31 maart.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Ton en Fitri
Gebruiker
spacer line

Suggestie voor meerderen : probeer eens Emirates vanaf Dusseldorf. Niet alleen goedkope tickets maar ook goedkoop parkeren. Je moet s'nacht een paar uur in de woestijn wachten voor de transfer, dus minder geschikt als je kleine kinderen bij je hebt.

Groetjes Ton en Fitri

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Ga je dan in Londen erwtensoep eten Jeroen?

Umberto. Emoticon: Shut up!

Laura74
Gebruiker
spacer line

Hoi mensen,

Eindelijk heb ik geboekt! Het is D-reizen geworden. Samen met vliegtickets.com en vliegtickets.nl zitten ze het dichtst bij de prijs die Malaysia Airlines zelf hanteert naar Denpasar (volgende keer dus maar meteen naar Malaysian Airlines, scheelt een hoop tijd en gezoek).

Iets er boven zitten:

-Happytravel, Tickettracker en Vliegticketskopen (één en dezelfde organisatie trouwens)
-Aireka
-de Vakantiekoning
-Ebookers.com
-Dari-Java.nl

En dan een heel eind er boven (tot wel € 87,- per ticket!): bovenaan staat

-Balitravel, krikt even de prijs van het ticket zelf flink op
BMair Reizen, deze organisatie steekt een hele hoop poen in eigen zak door een zogenaamde "fee" van ik meen € 50,- per ticket
-Vliegwinkel zegt dat Malaysia Airlines de tarieven met € 50,- omhoog heeft gegooid waarna na nader contact met de luchtvaartmaatschappij zelf blijkt dat dit helemaal niet klopt!
-flight2start.nl maakt reclame met een tarief van € 460,- dat al weken op de site staat maar niet te boeken is..

De overige organisaties zitten er zo'n beetje tusseninin. (komt net zoals bij bovengenoemde organisaties door hoger uitvallen van de ticketprijs, extra fee of door extra luchthavenbelasting die iets teveel is opgevoerd. Sommigen maken er wel € 190 van terwijl het officiële bedrag € 158,- is voor Denpasar afgerond op de centen. Laat je dus niet beetnemen):

-333travel, prijzen hangen af van de wijze waarop je boekt, via de site is schijnbaar het goedkoopst (achteraf een instinker), via de mail ben je iets meer kwijt en als je belt betaal je het meest (afhankelijk van de persoon die je treft). Ze rekenen hier ook geld als je gebruik wilt maken van de gratis stopover. Over de service zal ik het helemaal maar niet hebben: je wordt nog net niet met hé aangesproken!
-Airfair (verder o.k. service en snel antwoord)
-Nusa Ina
-Selamat Jalan
-Dewisri Travel
-Smaragd Reizen
-Arjuna Travel
-Cheaptickets (niet de goedkoopste dus en helaas zeer moeilijk telefonisch bereikbaar. Antwoord op e-mail blijft ook dagen uit.
-ATP

Er zullen wel meer reisorganisaties zijn maar dit is wat ik zo'n beetje gevonden heb. Ik hoop dat jullie wat aan mijn info hebben....

Groetjes, Laura

ruud zevenhoven
Gebruiker
spacer line

Als je in Indonesie woont ,koop dan daar een ticket,die is altijd goedkoper.

Ik heb al vaker gechecked in Malang- en Surabaya en in Bali.

700 tot 800 US$ in minder dan de goedkoopste tickets vanuit Holland te bestellen.

En die absurte lage tickets prijs van €,398,- Niet te GELOVEN???????.maar ja ister altijd één yang ............................................

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Graag de bron vermelden?
Ook een ticket heb ik eens gekocht in Indonesie, Emoticon: Yes! 700 dollar enkel reis.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

garuda
Gebruiker
User icon of garuda
spacer line

ook jij bedankt voor je tip laura, so begitu aja, minder mahal, hou ik weer geld over voor mijn bintangetje (waar ik een hekel aan heb...).

I AM THE MOST CRAZIEST IN THE WHOLE WIDE WORLD!!!!!

lotte
Gebruiker
spacer line

hallo laura

kijk eens op www.ticketsellers.nl
ticket denpasar €765 inclusief

groet
charlotte

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

S.lat s.mua yth.,

Ik vraag mij af of er ook mensen zijn die met meerdere personen naar Indonesië gingen óók geprobeerd hadden 'groepskortingen' af te dingen ....... is dit trouwens mogelijk; wie heeft met 'dit bijltje gehakt' ........

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,860 pageviews Een website van indahnesia.com