Het ongedisciplineerde zootje in Indonesia

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Cry Ik heb niet de pretentie gehad om er een negatieve verhaal van te maken.
Maar hier mijn ervaring te plaatsen zodat de reizigers die met rugzak er op uit trekken.
Zijn voordeel mee kan doen, en als dat een gezeik is ja dan kan je beter hier weg blijven, en er niets van op schrijven, “wat zijn de sawa’s toch mooie, dat weet de hele wereld al, daar hoef je niet meer mee te komen.
En als je dat elke dag het ziet dan zie je het mooiste er niet meer van, kijk uitlating Londoh.
Ook wij hier in Nederland zien het niet wat voor schoon land het is?

Wat moet ik dan over berichten?, dat het zo,n geweldige chauffeurs zijn die rekening houdt met jou als westerling, en zij hun aanpast aan die westerling, denk dat maar niet.
En dat hoef ook niet, ze mogen hun cultuur, en mentaliteit behouden, en leven zoals ze leven.
Maar de chauffeurs hebben daar echt een branie, en dat word door heel Indonesië zo beleefd.
Als je dat toch hebt ondervonden dan is het toch ook wel het minste wat je kan doen om hen daar van te vergewissen, als je per bus je verplaatst.
Ga zo beetje achter in zitten dan zie je ook niet wat ze achter het stuur allemaal uitspoken.
Goed dat ik over de A.C had, en dat ze niet even nadenken, is misschien een tikkeltje hen als domme mensen te kwalificeren.
Maar echt er is geen woord van gelogen het is werkelijk wat wij hebben meegemaakt.
Ik heb ook in de bus gezeten van Malang naar Jogjakarta, en hebt zo veel als je wilt gekke dingen meegemaakt, als de bus stopte niet, zet de mensen met hulp van bijrijders, hun passagiers er uit, en trekt langzaam rijdend de passagiers er in.
Nou ik ben niet bang aangelegen, maar ben toen het mogelijk was, naar achteren gegaan om dat ik dat toen een veiliger plaats vond.
Dat is reizen in Indonesië, en als je dat van te voren weet dan ben je een heel stap verder, kom je ook niet voor verrassingen te staan.
In een openbaar vervoer Bus kan je de kaartjes beter kopen in de bus .
Als je eerst naar een Traffelbureau gaat betaal je eens zo duur die willen je nog wel eens een pootje lichten.
Afijn het is geen positieve verhaal maar dat is watje hebt meegemaakt anders kan ik er niet van maken.
Ik kan zo veel gebeurtenissen opnoemen wat je allemaal mee kan maken daar.
Dan blijft er niets meer over voor hen die op avontuur gaan, en het zelf allemaal mee wilt maken.
Dan is misschien de verrassingen er van af. Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Eerlijk is eerlijk, in het opstellen in rijen en zo op je beurt te wachten is de laatste jaren verandering in gekomen, hoewel op plekken waar het gewoonste volk niet komt.

Allereerst de banken. De BCA is er mee begonnen om bij die palen met van die mooie touwtjes ertussen een satpam neer te zetten en de mensen met zachte dwang in de rij te zetten. Dit hebben ze een aantal jaren volgehouden en zijn er nu BCA kantoren waar het automatisch gaat. Ook bij de Lippo bank hebben ze zo een systeem. Die Satpams hebben eindelijk iets te doen. Toen ik in 1980 in Lubuk Linggau een treinkaartje wilde kopen heb ik nog een militair gezien die met een rotan het zooitje in de rij roste en dat ging verre van zachtzinnig, een scène van de veemarkt.

Doch voor de loketten bij Kantor Pos, Setasiun KA is het nog steeds een bende. Men staat niet in een rij voor het loket maar in een rij langs het loket, een loket is ook in Indonesia modern, een open balie, er bevindt zich een uitstulping van mensen op de plek waar de loketbediende zit. En dan die handjes met geld of formulier dr in en het gevraag, Mbak, Neng, Mas om de aandacht van de loketbediende te trekken. Ik ga meestal op de plek staan waar de uitstulping zich bevindt, maak een calculatie van wie er voor me is, als het zover is dring ik me naar voren als ik daar al niet sta en doe mijn boodschap. Gelukkig kom dit niet veel voor. Het komt regelmatig voor omdat je op een voor Indonesiers zeer onlogische plek staat, zij zich omdraaien en prompt tegen je aanbotsen, dat is dan au…Voor mijn post heb ik hier een leuk kantoor waar 2 man het werk van een halve doen en als ik met de trein ga reserveer ik van tevoren een kaartje per sms en dat wordt dan thuis bezorgd, kost me niets extra’s.

Nou blijft het in- en uitstappen bij trein en bus ook een geval van hevig duwen en trekken, zeker als deze op hun eindbestemming dreigen aan te komen. Bang dat ze er niet uitkomen staan die boomapen al 10 minuten voor aankomst bij de deur, met velen, met hun dozen, rugzakken en tassen. Bij de luxere treinen duiken daar nog, als de trein die een behoorlijke vaart heeft, bij de uiterwaarden van een setasiun aankomt, de bagagedragers in, op zoek naar een opdracht, is een soort blind paard dat over passagiers heengaat. Staat de trein eenmaal stil dan kan de strijd beginnen. Een van de ergste treinen die ik ken is de KA Paramex die de route Yogyakarta – Solo PP doet, als die op een van de eindstations aankomt is het oorlog tussen hen die er in willen, omdat ze een goed plaatsje willen bemachtigen en zij die blij zijn eindelijk op hun bestemming te zijn gearriveerd. Maar de route Bogor – Jakarta is nog erger.

Gruces

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Een typisch Indonesische aturan. Vandaag de dag met die moderne AC worden de afstandsbedieningen vaak gejat (dipinjam tnpa izin Emoticon: Shiny )door hotelgasten. Het gebeurd veelvuldig dat iemand van de resepsi even met je meeloopt om de AC op de kamer te openen en als dat is gebeurd vervolgens de afstandsbediening (remot) weer meeneemt, ik begin dan vreselijk te lachen en krijg dan zo een ding in "bruikleen". Maar ik kan me voorstellen dat Westerlingen dat ook doen, hoeveel mensen zijn er niet met hotelhanddoeken en asbakken als verzamelobject.

Overigens biedt hotelpersoneel van vele hotels in Indonesia aan alleenstaande heren een "teman tidur" aan ter voorkoming van kedinginan even zweten op de krappe doos Emoticon: Shiny

Gruces

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 15-01-2006 20:04 Pardi wrote:
En dat is echt non stop, en niet zo als gewoonlijk stoppen onderweg om mensen op te pikken. Lorena en Jatra beide AC zijn van uitstekende kwaliteit (bijna Europees) de weg van Padang naar Jkt is slecht tot zeer slecht als je in de buurt van Palembang bent gekomen op weg naar Lampung. Slapen in de bus is er dan niet meer bij, dit stuk rij je ook meestal als het al nacht is.Groet Pardi

Pak Pardi Yth,

Ayam sori, maar volgens mijn moet je toch wel een beetje een masochist zijn als je dit "bijna Europese" vervoer verkiest. Er is een ruim aanbod van bijna Amerikaans vervoer op deze route in de vorm van vliegtuigen, voor 400 - 500.000 Rp heb je een enkeltje.

Gruces

Lon

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 15-01-2006 18:29 Jeroen wrote:

...

Ik waag het inmiddels niet meer om midden in de spits (buiten de spits is het ook druk trouwens) ergens naartoe te gaan in Yogya. Dat heeft geen zin, maar op de motor gaat het vaak nog een flink stuk sneller dan de auto.

En die dikke zwarte aanslag in je neus, oren en ogen.. tja... het is niet prettig inderdaad, maar ik word altijd wel weer schoon gelukkig.

Die sepeda motor worden inmiddels een plaag, Solo gaat snel op weg om Yogya te evenaren in deze ellende, en in Kederi begint het er ook al op te lijken. Iedereen wil ineens een sepeda motor dibayar cicilan. Dit jaar wordt er ook een autoverkoop van 500.000 + verwacht en oude auto's gaan echt niet van de weg, even naar de ketok majik Blitar e ze zijn weer als nieuw. Als er niet gauw iets aan die wegen hiero wordt gedaan, en een dubbel spoor over geheel Java wordt aangelegd driegen grote verstoppingen. Plus het strikt uitvoeren van de verkeersregels.

Ja die vuiligheid, net wat ik zei, als je met vakantie bent maakt t niet uit, maar als ik op weg ga is het meestal om een handeltje te plegen, dan wil ik niet bij het slachtoffer aankomen als een pedagang arang die even een partijtje komt afleveren. In Indonesia wordt op het uiterlijk gelet, is zeer belangrijk. Westerse toeristen worden (achter hun rug) vaak hard hierom uitgelachen. Ik zal, behalve in de prive sfeer ook nooit in een korte broek en van die Japanse veiligheidsschoenen rondlopen, evenals met een zonnebril op mensen aanspreken. Dus vervoer naar de plek des onheild is meestal vliegtuig of trein eksekusi of bisnis, hoewel veel treinen kelas bisnis zijn tegenwoordig zo smerig als de pest. (Hierover later meer in dit onderwerp)

Gruces

Pardi
Gebruiker
spacer line

Hi Lon

Masochist? Nee beslist niet! Geld gebrek dreef me in de bus. Wel eerste klas. Nu vliegen goedkoop is vlieg ik al 3 jaar. Soms goedkoper dan de bus........... ja ja we blijven Hollanders om daar "toch" naar te kijken. Met het vliegtuig ben ik ruim een dag eerder op de plaats van bestemming. Vele jaren heb ik studenten die studeerde op Java of Jambi mee genomen naar mijn dorp zodat ze nog eens thuis kwamen. En oom betaalde de reis. Ook al zou ik nu nog met de bus willen dan is het me lichamelijk niet mogelijk. Van Jambi naar Sungai penuh met travel is ruim 10 uur. Dat is de enige mogelijkheid, de travel haalt je op in Jambi en stopt voor de deur waar ik woon.

Groet Pardi/Ab

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Nu even tijd voor het echte teringzooitje in dit land, de vullis overal en de persoonlijke hygiëne.

Met de vuilnis is het erg gesteld in Indonesia, dat wordt overal op lege plekken neergedonderd. De plekken zijn duidelijk te herkennen aan de grote hoeveelheid, vooral zwarte, maar ook anders gekleurde plastik tasjes. Vaak zie je er een pemulung (voddenraper) met een ijzeren haak in graaien om te kijken of er nog iets van zijn gading tussen zit. Er is in Indonesia zonder belerend regeringsingrijpen een automatisch lopend recyclingprogramma opgezet. Door de armoe zijn veel mensen pemulung geworden en zoeken naar dozen, plastik, gebruikte metalen, papier, karton kortom alles wat nog her te gebruiken valt. Pemulung zijn echter in vele kampung en desa niet zo geliefd omdat het ook een mooie dekmantel om te stelen is, een gasfles, de was van de lijn, de ijzeren vuilnisbak, de sandal jepit van voor de deur, dat soort gewone zaken.

De Indonesiër lijkt op het eerste gezicht van schoon te houden, keurig gestreken kleren, een fris gewassen uiterlijk, liefst op verre afstand geurend naar varpum van een soort dat in het westen gebruikt wordt om zware dampen in het toilet te verhullen als Papi net gescheten heeft. Natuurlijk het haar goed verzorgd, vooral dat laatste zijn ze zeer stipt in, het haar is immers de mahkota manusia (de kroon der mensheid of is het mensdom ??) en zie je ze altijd met dat haar bezig, kammen of anderszins, handje dr door heen, cammenBert !! Baden zijn ze gek van, drie keer per dag als het kan, en dan het liefst een uur lang. De volkomen reukloze lichamen van veel dames boezemen me vaak angst in, alsof ze niet echt zijn, ze voelen wel lekker aan, als een sinaasappel die uit zo een crêpepapiertje komt.

Maar moet je per ongeluk eens gaan pissen in zo een badkamer van een keurige familie, op zn gunstigst schimmel in de tegelvoegen en bruine aanslag, soms is de WC echt chocoladebruin en ben je bang om daar je straal in te richten, als man dan, dames hebben een achteruitkijkspiegel nodig. Het stinkt daar ook vaak penetrant, en pis kan stinken in dit land. Bau pesing, iiieee. De Javaan geloofd heilig in de reinigende werking van het water, even spoelen en schoon, ook in het kleinste kamertje, die hier erg groot kunnen zijn, vele vierkante meters vuiligheid. Dat geloof in de werking van het water kan je zien in de kali bij dichtbevolkte buurten, je ziet daar vrouwen de was doen, mensen een bad nemen maar ook allerlei blote konten net in de waterspiegel die zitten te schijten, dat allemaal vlakbij en door elkaar. Als je de vuiligheid ziet wordt je al kotsmisselijk. Iets betere geoutilleerde kampung hebben fasilitas Mandi Cuci Kakus (MCK) umum, bij een goed georganiseerde kampung zijn deze schoon, maar vaak niet.

Als je ze het huis ziet schoonmaken dan lach je jezelf ook kriput. Het gereedschap zijn een sapu en een buluh, zeg maar een dooie kip op een bamboestokkie. Eerste overal de buluh langs, en dan fanatiek de sapu door het hok heen, overal stuift het stof op. Wat ze overhouden gaat oeps..zo naar buiten, dan de lap pel dr door heen. Als je ze de vloer ziet doen denk je ze zijn vast van plan daarvan te gaan dineren. Als je naar de stopcontacten en deurkrukken kijkt zie je dat die pikzwart zijn van de handjes. Ik stond laatst bij de incheckbalie van Sriwidari Air op Solo airport, bleef mijn ticket plakken, ik denk wat is dat, zie ik het oppervlak van de incheckbalie van hoek tot hoek bedekt met een zwarte laag opzachte drop gelijkende plakkerigheid, ik werd kotsmisselijk. Ik heb ze ge-SMS’t met de mededeling dat ze de smerigste incheckbalie ter wereld hadden, mij benieuwen of er iets mee gebeurd is.

Vuilnis wordt zo over de pagar van de eigen woonstee gedonderd, zo weg is weg. Hoewel er vuilnismannen zijn. Moet je eens na een weekeind in een recreatiegebied komen, daar ligt het vullis per vrachtwagen opgetast. Ook in zgn “beschermd’e natuurgebieden. Plastic waterflessen, lege indomiezakjes, dozen, vuilnisbakken zie je nauwelijks in deze gebieden. Mensen kijken al heel vreemd als je een lege verpakking of zo in een openbare vuilnisbak doet, alsof je een bommenlegger bent. Op deze wijze zou ik gemakkelijk nog een paar pagina’s hiero kunnen vullen. Doch waarschijnlijk worden dan de lezers een beetje kotzmisselijk van mijn, zoals ik dat van de vullis hiero word. Over en sluiten dan maar.

Gruces

Jantje
Gebruiker
spacer line

Het is nu bijna 22:00 in Semarang en de plaatselijke dorps…imam vindt het nodig om op dit tijdstip nog een donderpreek allah dominee Maas….. te berde te brengen. De jongetjes en meisjes die morgen weer naar sekolah moeten en in hun bedjes tijdens het schaapjes tellen, moeilijke sommetjes op liggen te lossen, zijn net als ik de draad kwijt en worden verplicht te luisteren naar deze onzin. Thought Control!
Jammer toh. Dat jonge talent dat geteisterd wordt door de “leer”, interpretaties, van deze betweter!
Nu werd mijn gereken ook danig gestoord, ik was net aan het vermenigvuldigen, maar de konsentrasi verslapte en is ontaard in worteltrekken dus moet ik weer wachten tot morgen. Dat is natuurlijk de leeftijd.
Gelukkig dat ik er niks van verstond (van die preek dan). Anders had ik wellicht in mijn toestand een portestmars georganiseerd.
Ook wil ik langs deze weg reageren op de fantastisch mooie foto van Yogja Bali in het topic beautiful Indonesian women. Ik wil je hierbij complimenteren met je goede smaak. Deze dames nu, stralen precies uit wat die z.g. schoonheden proberen te verhullen. Staan klaar om je te rippen!
Voor Om Lon nog even over verliefdheid en verbondenheid. Jij hebt wat dat betreft de Hoge School des levens al doorlopen. En menigeen kan daar zijn lering uit trekken.
De eerste scheet in bed betekend het einde van verliefdheid en romantiek. De harum mewangi van deze, overtreft met zijn zwavelgeur die uit de dekens naar buiten kruipt, de rottende geur van de verwelkte rozen die al 3 weken op het nachtkastje staan. Haar sinetrondroom verandert in een nachtmerrie waarin zij denkt dat ze een 40 footer met terassi voor de deur staan te lossen. Gillend met het kussen voor haar gezicht ontwaakt zij en rent de slaapkamer uit. Mami2!!
Eerst genoemde flatus is natuurlijk meteen het startsein voor een slalom die eindigt in een dal waaruit op z’n minst 1 der echtelieden weer beloond word met de langdurigste kostbaar heid: Vrijheid. Niet te versmaden! Je houdt weer geld over aan het einde van de maand en kan weer plannen gaan maken.
Ikatan, niks voor Om Jan!
Sorry Jeroen,ik heb e.e.a. samengevat want het duurt hier een kwartier voordat ik in de active forum ben. Dit is volgens mij nog on-topic in het kader van "het ongediciplineerde zooitje in Indonesia" vanwege o.a.die slecht geregelde internet verbinding... Emoticon: Shiny

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 17-01-2006 03:35 londoh wrote:
Nu even tijd voor het echte teringzooitje in dit land, de vullis overal en de persoonlijke hygiëne.

Met de vuilnis is het erg gesteld in Indonesia, dat wordt overal op lege plekken neergedonderd. De plekken zijn duidelijk te herkennen aan de grote hoeveelheid, vooral zwarte, maar ook anders gekleurde plastik tasjes. Vaak zie je er een pemulung (voddenraper) met een ijzeren haak in graaien om te kijken of er nog iets van zijn gading tussen zit. Er is in Indonesia zonder belerend regeringsingrijpen een automatisch lopend recyclingprogramma opgezet. Door de armoe zijn veel mensen pemulung geworden en zoeken naar dozen, plastik, gebruikte metalen, papier, karton kortom alles wat nog her te gebruiken valt. Pemulung zijn echter in vele kampung en desa niet zo geliefd omdat het ook een mooie dekmantel om te stelen is, een gasfles, de was van de lijn, de ijzeren vuilnisbak, de sandal jepit van voor de deur, dat soort gewone zaken.

De Indonesiër lijkt op het eerste gezicht van schoon te houden, keurig gestreken kleren, een fris gewassen uiterlijk, liefst op verre afstand geurend naar varpum van een soort dat in het westen gebruikt wordt om zware dampen in het toilet te verhullen als Papi net gescheten heeft. Natuurlijk het haar goed verzorgd, vooral dat laatste zijn ze zeer stipt in, het haar is immers de mahkota manusia (de kroon der mensheid of is het mensdom ??) en zie je ze altijd met dat haar bezig, kammen of anderszins, handje dr door heen, cammenBert !! Baden zijn ze gek van, drie keer per dag als het kan, en dan het liefst een uur lang. De volkomen reukloze lichamen van veel dames boezemen me vaak angst in, alsof ze niet echt zijn, ze voelen wel lekker aan, als een sinaasappel die uit zo een crêpepapiertje komt.

Maar moet je per ongeluk eens gaan pissen in zo een badkamer van een keurige familie, op zn gunstigst schimmel in de tegelvoegen en bruine aanslag, soms is de WC echt chocoladebruin en ben je bang om daar je straal in te richten, als man dan, dames hebben een achteruitkijkspiegel nodig. Het stinkt daar ook vaak penetrant, en pis kan stinken in dit land. Bau pesing, iiieee. De Javaan geloofd heilig in de reinigende werking van het water, even spoelen en schoon, ook in het kleinste kamertje, die hier erg groot kunnen zijn, vele vierkante meters vuiligheid. Dat geloof in de werking van het water kan je zien in de kali bij dichtbevolkte buurten, je ziet daar vrouwen de was doen, mensen een bad nemen maar ook allerlei blote konten net in de waterspiegel die zitten te schijten, dat allemaal vlakbij en door elkaar. Als je de vuiligheid ziet wordt je al kotsmisselijk. Iets betere geoutilleerde kampung hebben fasilitas Mandi Cuci Kakus (MCK) umum, bij een goed georganiseerde kampung zijn deze schoon, maar vaak niet.

Als je ze het huis ziet schoonmaken dan lach je jezelf ook kriput. Het gereedschap zijn een sapu en een buluh, zeg maar een dooie kip op een bamboestokkie. Eerste overal de buluh langs, en dan fanatiek de sapu door het hok heen, overal stuift het stof op. Wat ze overhouden gaat oeps..zo naar buiten, dan de lap pel dr door heen. Als je ze de vloer ziet doen denk je ze zijn vast van plan daarvan te gaan dineren. Als je naar de stopcontacten en deurkrukken kijkt zie je dat die pikzwart zijn van de handjes. Ik stond laatst bij de incheckbalie van Sriwidari Air op Solo airport, bleef mijn ticket plakken, ik denk wat is dat, zie ik het oppervlak van de incheckbalie van hoek tot hoek bedekt met een zwarte laag opzachte drop gelijkende plakkerigheid, ik werd kotsmisselijk. Ik heb ze ge-SMS’t met de mededeling dat ze de smerigste incheckbalie ter wereld hadden, mij benieuwen of er iets mee gebeurd is.

Vuilnis wordt zo over de pagar van de eigen woonstee gedonderd, zo weg is weg. Hoewel er vuilnismannen zijn. Moet je eens na een weekeind in een recreatiegebied komen, daar ligt het vullis per vrachtwagen opgetast. Ook in zgn “beschermd’e natuurgebieden. Plastic waterflessen, lege indomiezakjes, dozen, vuilnisbakken zie je nauwelijks in deze gebieden. Mensen kijken al heel vreemd als je een lege verpakking of zo in een openbare vuilnisbak doet, alsof je een bommenlegger bent. Op deze wijze zou ik gemakkelijk nog een paar pagina’s hiero kunnen vullen. Doch waarschijnlijk worden dan de lezers een beetje kotzmisselijk van mijn, zoals ik dat van de vullis hiero word. Over en sluiten dan maar.

Gruces

Bij toeval vond ik dit "leuke" verhaal op het volgende forum : www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=19354

Teringzooitje in Indonesie door Vanua

Met de vuilnis is het erg gesteld in Indonesia, dat wordt overal op lege plekken neergedonderd. De plekken zijn duidelijk te herkennen aan de grote hoeveelheid, vooral zwarte, maar ook anders gekleurde plastik tasjes. Vaak zie je er een pemulung (voddenraper) met een ijzeren haak in graaien om te kijken of er nog iets van zijn gading tussen zit en er heerst een onsmakelijke penetrante geur die tot grote waarde stijgt bij hoge temperaturen. Er is in Indonesia zonder belerend regeringsingrijpen een automatisch lopend recyclingprogramma opgezet. Door de armoe zijn veel mensen pemulung geworden en zoeken naar dozen, plastik, gebruikte metalen, papier, karton kortom alles wat nog her te gebruiken valt. Pemulung zijnin vele kampung en desa niet zo geliefd omdat het ook een mooie dekmantel om te stelen is, een gasfles, de was van de lijn, de ijzeren vuilnisbak, de sandal jepit van voor de deur, dat soort zaken.

De Indonesiër lijkt op het eerste gezicht van schoon te houden, keurig gestreken kleren, een fris gewassen uiterlijk, liefst op verre afstand geurend naar parfum van een soort dat in Nederland gebruikt wordt om zware dampen in het toilet te verhullen als Papi net lekker heeft lopen kleien(poepen). Natuurlijk het haar goed verzorgd, vooral dat laatste zijn ze zeer stipt in, het haar is immers de mahkota manusia, en zie je ze altijd met dat haar bezig, kammen of anderszins, handje dr door heen!! Baden zijn ze gek van, drie keer per dag als het kan, en dan het liefst een uur lang. De volkomen reukloze lichamen van veel dames boezemen me vaak angst in, alsof ze niet echt zijn, ze voelen wel lekker aan, als een sinaasappel die uit zo een crêpepapiertje komt.

Als je ze het huis ziet schoonmaken dan lach je jezelf ook kriput. Het gereedschap zijn een sapu en een buluh, zeg maar een dooie kip op een bamboestokkie. Eerste overal de buluh langs, en dan fanatiek de sapu door het hok heen, overal stuift het stof op. Wat ze overhouden gaat oeps..zo naar buiten, dan de lap pel dr door heen. Als je ze de vloer ziet doen denk je ze zijn vast van plan daarvan te gaan dineren. Als je naar de stopcontacten en deurkrukken kijkt zie je dat die pikzwart zijn van de handjes. Ik stond laatst bij de incheckbalie van Merpati op Jayapura airport, bleef mijn ticket plakken, ik denk wat is dat, zie ik het oppervlak van de incheckbalie van hoek tot hoek bedekt met een zwarte laag opzachte drop gelijkende plakkerigheid, ik werd kotsmisselijk.

Vuilnis wordt zo over de heg van de tuin gedonderd, zo... weg is weg! Hoewel er vuilnismannen zijn. Moet je eens na een weekeind in een recreatiegebied komen, daar ligt het vullis per vrachtwagen opgetast. Ook in zgn “beschermd'e natuurgebieden. Plastic waterflessen, lege indomiezakjes, dozen, vuilnisbakken zie je nauwelijks in deze gebieden. Mensen kijken al heel vreemd als je een lege verpakking of zo in een openbare vuilnisbak doet, alsof je een bommenlegger bent. Op deze wijze zou ik gemakkelijk nog een paar pagina's hier kunnen vullen.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ik rijd zelf rond in Jakarta in een Blazer en ik moet eigenlijk wel zeggen dat mij de rij stijl wel aanstaat.
Gewoon dat de gene met de grootste ballen voor gaat.
Vooral niet kijken als je een weg opdraaid,
Ik weet niet preces waarom de mensen (bijna) altijd stoppen, volgens mij heeft het met de verzekering te maken, de keert alleen uit voor je eigen auto.
Er is me wel eens iets voorgevallen dat te gek voor woorden is:
Ik rijd langzaam in het donker op een hoofd weg met van rechts een zijweg waar over de gehele weg "STOP" geschreven staat. hoor ik een harde knal tegen mijn auto.
Is er een scooter met volle vaart tegen de achter zijkant van mjn auto geknalt, recht over het levens grote stop teken.
De jongen had niet veel, maar zijn scootertje kaduuk.
Komt er politie, ondertussen was een (indo) collega gekomen, maar er werd al snel duidelijk dat ik toch de schuldige was en moest Rp 300.000 betalen.
(dat is dan weer gelukkig erg weinig maar goed.
Het is hier gewoon de regel dat scooters NOOIT fout zijn.
Daarom rijden ze ook echt overal midden op de weg, zelfs zonder verkeer op een weg van 10 meter breed.

1 ding stoor ik me wel gruwelijk aan en dat zijn de Mini busjes.
Die gasten mogen ze allemaal afschieten.
Dat zijn de grootste asoos in Indonesia.

De grote bussen zijn niet erg. ze zijn erg voorspelbaar, rijden gewoon ALTIJD op de snelle baan (rechts dus hier) op de tol, of over de vlucht strook.
ik vind het wel lekker relaxed gewoon achter zo'n bus aan te hobbelen.

De oplossing van de verkeerschaos in Jakarta is simple.
Die mini busjes afschaffen of alleen laten stoppen op bushaltes buiten de weg en NIET vaak midden op een kruising of waar dan ook.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Gewoon dat de gene met de grootste ballen voor gaat.
Je went al heel aardig aan je schrijven te merken, je zal dus zeer zeker ook niet stoppen voor de man/vrouw met zijn vuilniskar die blij is om aan de overkant te komen en ook niet bij een zeprapad.

De oplossing van de verkeerschaos in Jakarta is simpel.
Verbied alle grote mobiels waar buiten de bestuurder niemand in zit, die mogen ze voor mij allemaal van de weg halen met hun arrogante weggedrag!
Jan

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

ho ho ho tuti of jan...... ik raak hier een gevoelige snaar zie ik?
natuurlijk stop ik voor de arme man/ vrouw met zijn ketoprak of andere kar, die hebben het niet gemakkelijk.

die regel van 3 in 1 is er al, maar denk er maar is over na, dat werkt niet.
Stel ik neem 2 mensen mee naar het gebied waar ik werk, carpoolen welteverstaan, dan moet ik toch een keertje die andere 2 afzetten, leg maar is uit hoe ik dan verder moet alleen.

Ik weet verder niet wat voor een werk jij doet of gedaan hebt, maar het is zo goed als onmogelijk om naar je werk te komen zonder auto in Jakarta, taxi mischien, maar dan zit ik ook weer alleen in een auto., die busjes rijden overal naartoe behalve waar ik heen wil.
Daar is het ook niet erg verstandig om als bule in zo'n busje te gaan zitten.

Verder ben ik dan wel benieuwd wat jij van die kut busjes vind dan?
die geven werkelijk totaal nergens om en stoppen altijd juist waar het het drukste is, midden op kruisingen, etc.
er moeten gewoon om de 500 meter of zo bushaltes gemaakt worden voor gewone bussen, dan loopt men maar een stukje, daar sterf je niet van.
en die bus chauffeurs gewoon een salaris geven zodat ze niet geld zien en stoppen bij ieder persoon die wat langzamer loopt of zo, want dat geeft al die problemen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.dutchguy;

Bushaltes zijn er toch genoeg in Indonesie volgens mij. Ze worden alleen niet gebruikt, dat is inderdaad het probleem. Al zouden ze een salaris krijgen, van stoppen krijg je nog meer! Dus waarom zou men dan niet extra stoppen?

Als iedereen in Jakarta nou eens op de motor zou stappen, dan scheelt dat al een heel stuk. (Bij regen gewoon een poncho op, werkt prima).

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jan;

Stoppen voor een zebrapad doet men alleen in London geloof ik, op de rest van de wereld sjeest men er vrolijk overheen. In Nederland wat harder als in Indonesie, want hier staat het verkeer minder vaak vast in de stad.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-04-2006 14:48 dutchguy1000 wrote:

Verder ben ik dan wel benieuwd wat jij van die kut busjes vind dan?
die geven werkelijk totaal nergens om en stoppen altijd juist waar het het drukste is, midden op kruisingen, etc.

200% met je eens. Die kankerbakken moeten ze afschieten. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het die angkots. Vreselijke asociale lui. Hebben aan iedereen scheit. En als je ze er op aan spreekt: "Cari duit toh?!" Alsof andere mensen niet op (een decente manier) zoek zijn naar een inkomen.
Politie probeert altijd de schuld bij de bule te leggen maar moet je ook niet altijd intrappen. Ik heb toch reeds enige malen bij aanrijdingen de schuld bij de rechtmatige kunnen leggen; zelfs vegoeding gekregen eenmaal. Ze zullen het altijd proberen, maar hoeft er niet altijd in te trappen.

Jantje
Gebruiker
spacer line

= moderator edit: persoonlijke aanval =
OPMERKING BEHEERDER

En houd dat gescheld en getier op personen hier maar helemaal voor je. Die onzin past beter op het forum van de Telegraaf.

Geplaatst door Jeroen @ 18-04-2006 16:13

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-04-2006 13:09 dutchguy1000 wrote:
Ik rijd zelf rond in Jakarta in een Blazer en ik moet eigenlijk wel zeggen dat mij de rij stijl wel aanstaat.

Mij ook wel. Ook de rijstijl in Bali is OK. Maar vergeet Yogya maar. Wat een zooitje en wat een anarchie op de weg. Levert dan vele doden en gewonden op per week.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 18-04-2006 16:09 Yogya-Bali wrote:

...

Mij ook wel. Ook de rijstijl in Bali is OK. Maar vergeet Yogya maar. Wat een zooitje en wat een anarchie op de weg. Levert dan vele doden en gewonden op per week.

Moet je eens naar Mataram... bijna geen hond op de weg, maar ze rijden er nog veel slechter als in Yogya. Ik heb eens iemand horen zeggen dat alle slechte rijders van Java naar Lombok gestuurd zouden zijn, al zou het mogelijk zijn, dan zou ik dat beamen.

Jantje
Gebruiker
spacer line

God allemachtig ! Wat een kleuterklas. Wat een zielige vertoning Emoticon: Nooo

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Ok speelkwartier is afgelopen...nu gaan we weer over tot Indonesie serieus afzeieken (incl. die lelijke Hollanders die daar wonen) Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Als automobilist in Midden Java (Jepara/Semarang), vind ik de motorfiets en de Angkot het grootste gevaar op de weg. Niet de grote auto's.
De motorfiets probeert er altijd nog even tussen door. of als je in een file rijd snijden ze je af en zitten ze opeens voor je. En dan heb je ook nog die jonge meisjes die zonder rijbewijs op zo'n ding rijden, midden op de weg. Of gewoon de weg opschieten zonder te kijken. Ook anderen doen dat regelmatig. Dus opruimen die gasten levensgevaarlijk.

De Angkots zitten ook opeens voor je op de weg. Willen niet even 5 seconden langer wachten totdat jij voorbij bent.

Die iets grotere bussen en de hele grote zijn voormij geen probleem. ik ga gewoon naast zijn voor wielen rijden en dan moeten ze wel afremmen en achter aansluiten. Mij krijg je niet gauw bang voor die grote monsters.

Wel die gele vracht auto's, die rijden ook als gekken. en die gasten hebben dan een gigantisch stero installatie ingebouwd dus toeteren horen ze niet.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Ik vraag me af of ze daar in Indo echt zo slecht KUNNEN rijden. Volgens mij zijn het namelijk hardstikke goede chauffeurs alleen willen ze niet goed rijden.

Stel je voor dat er in Nederland 5x zoveel auto's op de weg waren als nu... Ik denk dat het verkeer hier muurvast zou staan omdat men hier niet geleerd heeft creatief met het verkeer om te gaan. En al die stoplichten hier in Nederland....je zou zo de helft kunnen weghalen, totaal nutteloos. Of nog zoiets, eerst besluit de gemeente de weg opnieuw te asfalteren om die paar deukjes in het wegdek te doen verdwijnen, vervolgens rijdt iedereen te hard omdat de weg zo lekker rijdt en moeten er weer drempels gemaakt worden, die een jaar later weer worden afgebroken omdat buurman uit zijn stoel wordt getrild bij iedere Johnny die in zijn Opel Manta voorbij komt scheuren...

Nee geef me dan Belgie maar, die spenderen gelukkig niet zoveel aan dat soort flauwekul.

Gracias. Sama sama

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Well..... een reden zou wel eens kunnen zijn dat men hier in indonesie werkelijk het rijbewijs "haalt" let wel zeggen gewoon bij een buro ophaalt, klein vragen lijstje multiple choise over het verkeer, en geloof het of niet, mijn vrouw kreeg het vragen lijstje al ingevuld voor haar...
dus niet gek dan dat iedereen gewoon aan de slag gaat op de weg hoe hij of zij het denkt het beste te doen.
1 ding valt me wel op, inparkeren of zelfs gewoon achteruit is niet voor indonesie weggelegd.
Vooruit is hier wat ze goed kunnen, achteruit? als ik moet wachten op iemand die bezig is achteruit te parkeren, zet ik hem alvast in z'n vrij met de handrem er op daar ik weet dat dat wel effe zal duren.
Komt denk ik ook wel een beetje door de parkeer wachten die er altijd staan "lurus, lurus, OOP, hoor je overal, ze hoeven ook niet meer zelf te kijken.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 18-04-2006 15:13 Jeroen wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.dutchguy;

Bushaltes zijn er toch genoeg in Indonesie volgens mij. Ze worden alleen niet gebruikt, dat is inderdaad het probleem. Al zouden ze een salaris krijgen, van stoppen krijg je nog meer! Dus waarom zou men dan niet extra stoppen?

Bushaltes zijn er wel, maar zeker niet genoeg en ongelofelijk stom gebouwd, daar staat het werkelijk altijd vast.
Goed voorbeeld de bushalte Semangi, naast de tol, daar staat niet alleen de weg van de bushalte altijd dicht, nee nee, ook de tolweg staat door die bushalte tot laat in de avond vast, en alleen maar omdat de bussen gewoon midden op de weg gaan staan omdat er niet genoeg plaats is voor meer dan 2 bussen of zo. ik denk toch dat indonesie is een keertje naar europa kan kijken wat dat betreft, of beter Japan, daar kan ieder ander land in de wereld wel en voorbeeld aan nemen hoe openbaar vervoer te organiseren, daar werd ik er zelf een beetje kriebelig van hoe precies en zonder problemen dat allemaal loopt.

En met salaris bedoel ik dat die chaufeurs van de busjes gwoon een vast salaris krijgen, nu stoppen ze al bij een langzaam lopend iemand omdat die mischien wel in zijn busje zou willen stappen wat de chaufeur weer een paar Rp extra opleverd. met een vast salaris stopt ie gewoon alleen bij de al eerder vermelde bushaltes op zijn route. geen irritant langzaam rijdende busjes meer.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

maar zeker niet genoeg en ongelofelijk stom gebouwd

Of het er niet genoeg zijn weet ik niet, maar dat komt inderdaad vaak omdat ik ze simpelweg niet zie. Verstopt achter een gebouw, rij bomen, of nog erger zoals jij beschrijft inderdaad. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Uit ervaring heb ik meegemaakt dat mensen uit Indonesie beter partisiperen dan de Europiaan.
Ik vind het wereld chauffeurs zij heben beter de auto onder controle dan wie dan ook.
Ik heb een persoon hier in Holland gehad, uit indonesie, die voor mij via Parijs naar Lourdes gereden heeft, nou het was fantasties zo als hij in Parijs zich door het verkeer heen manuvreerde.
Ik kan het weten want ik heb al meer dan 40 jaar op de weg gezeten Vrachtwagens, Bussen, en luxe cars gereden, wel 100 keer de wereld rond kunnen rijden. miljoenen KM.
Wij hebben het dan over chauffeurs,die lef hebben, en dan gaat het bijna altijd goed 99%
Ja die Angotans is een kwaal van je welste midden op de weg stoppen,en waar ze stoppen interseerd ze niet eens.
Maar wat doet de indonesier die kruipt er nog eens tussen, zodat de passagiers niet uit kunnen stappen.
Je lach je eigen krom,
Ze hebben maar milimeter nodig als ze er door kunnen doen ze het, ze maken van twee baans, vier baans met gemak.
En eigenlijk je kan het niet vergelijken met welk land dan ook, het blijven gaoten. Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

91,437,597 pageviews Een website van indahnesia.com