Subforum Selamat makan - Smakelijk eten

forum.indonesiepagina.nl 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

De keukenprinses spelen.
Als je niet met kookkunst gezegend bent, kun je altijd doen alsof. Een op de drie jonge Britten draait er zijn hand niet voor om. Dat blijkt uit een studie van het ministerie van gezondheid.

Vooral vrouwen willen nogal eens een kant en klare maaltijd voordoen als een zelfbereid gerecht; 40 procent (.....) van de vrouwen gaf dit toe, tegen 22 procent van de mannen (....), 7 procent van de 1 000 ondervraagde mensen tussen 16 en 24 jaar doen dit zelfs geregeld.

Nog een saillant detail: vrouwen zij meer onder de indruk van de kookkunsten van een man, dan van zijn auto .......

Citaat: teletekst 11 januari 2006.

Een tijdje geleden al at ik weer eens bij een 'plaatselijke ViŽtnamese warung', zoals die her en der over het hele Nederlandje verspreid staan, een lumpia.
Het liep tegen 'sluitingstijd'en die ViŽtnamese vrouw vertelde mij dat ze op 'een
man' wachtte om haar 'mobiele warung' op te halen.
Later kwam hij ....... een Nederlander, bleek hij te zijn. Op mijn vraag of meneer de echtgenoot van mevrouw was werd met 'geheimzinnige zwijgzaamheid' gereageeerd, 'mevrouw V.' had al van te voren mijn vragen over haar 'echtgenoot' met al haar Asiatische diplomatie 'omzeild' .......
De geheimzinnigheid was wel datgene wat mij interesseerde ........

Een paar dagen later viel mijn oog op een aanbiedingsaktie van mijn plaatselijke 'hofleverancier': 'Der GebrŁder Aldi'; het waren ViŽtnamese 'diepvries lumpia's' ......
'Ze leken wel 'verdacht' veel op die lumpia's die ik bij die 'ViŽtnamese warung' gegeten had ........' (Met Hollandse eigenaar ???)

Mijn grote vraag is dus: "Is die ViŽtnamese lumpia wel een ambachtelijk produkt ???"
Of komt het uit die Nederlandse fabriek van meneer Unilever, die het weer aan die Nederlandse beheerder van die 'ViŽtnamese warung' doorverkoopt en ťťn of andere 'ViŽtnamese dame' inhuurt om ons met 'zijn Nederlandse koopmanskunst zand in de ogen te smeren' .......

'En die gemiddelde Nederlander maar afgeven op die 'buitenlanders' die 'ons geld en banen inpikken' ....... wat een desillusie voor mij en ontnuchtering .....
'is het een 'Hollandse kater' .......???

'Ahu kura ahia, mansia nia'

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Ambachtelijk,was het toen die vietnamezen nog als bootvluchtingen in nederland aanspoelde,maar na een paar jaar overruled door de grote snack fabrikanten,vind ze trouwens niet te vreten,zit meer kool en wortelen in dan wat je mag verwachten. dus weg ermee ..............liever een lumpiaatje semarang
Ok niet te vergelijken met een culo culo nis,

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

91,436,949 pageviews Een website van indahnesia.com