Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Nooo DIt had ik op internet gevonden ik had graag de foto er bij willen plaatsen.
Maar dat krijg ik maar niet voor elkaar jammer dat foto er bij plaatsen zo moeilijk gaat?

Para petugas keamanan berpakaian Sinterklas memeriksa mobil yang hendak masuk sebuah hotel di Jakarta, (23/12). (AP/Ahmad Ibrahim)

Zij noemen de uit ziende kerst mannen sinterklaas ?

Een beetje vertaling In Jakarta zie je de beveiliging diensten in een sinterklaas pak ( kerstpak zou dat moeten zijn) aan een auto onderzoeken die naar het hotel binnen gaan.
Jammer dat de foto nu hier moet ontbreken omdat ik het hier er niet in krijg.
Het zijn echt uitziende kerstmannen maar ze noemen hen sinterklas
Zijn ze zo dom dat ze het verschil niet zien?
Nogmaals op andere topic al toe gewenst "Selamat Natal dan Tahun Baru".

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Zieleffe,

In Indonesia heet de Kerstman (Santa Claus) Sinterklas, is toch niets vreemds aan. Toen Indonesia nog Indie was werd er natuurlijk Sinterklaas gevierd. In West Java is dat nog wel hier en daar aanwezig, maar vaak ergens tussen 5 en 25 december. Niet zo als in NL, hij verschijnt vnl. in warenhuizen. Van Bandungers heb ik ooit vernomen dat daar Sinterklaas (de echte) per trein aankwam.

Gruces

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Nou het is echt niet vreemd , want ik dacht voor 1957 of in de buurt ervan heb ik ook sinjokolaas gevierd, kompleet met schoenen en gras voor zijn paard.
En dat bij een indon. familie .Waarschijnlijk voor 1957 , want daarna moest alles wat met de geur van kolonialisme etc uitgebannen worden.
Het verschil is dat wij toen geen schoorsteen hebben en dat sinjokolaas toen mendarat (ging landen) met de vliegtuig in Kemayoran , met de vliegtuig.
(kennelijk met de boot duurt het te lang ).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.tempointeraktif.com Emoticon: Wink
Het staat er nog vandaag er nog bij, wat je kan zien aan die foto
Ik dacht ook Santa Claus die wist ik dat het gebruikt werdt in Indonesie.
Maar wist niet dat het sinterklas betekende Emoticon: Laugh out loud
Zo zie je maar weer zo leer je weer wat op deze site.
Ik ben elke jaar al 35 jaar sinterklaas zelf.
Die de kinderen op het werk waar ik werkte (VUT nu) mocht blij maken.
Daarom mijn nieuwsschierigheid op die bericht waar ik duidelijk kerstmannen zag, en waar ik sinterklas als Sinterklaas vertaald zou hebben.
Bedankt Londoh, en de anderen op de reactie Emoticon: Worship
En de wensen staan op een andere topic

ziel
P.S graag wilde ik zelf foto,s plaatsen maar het lukt mij niet
heeft iemand daarop een antwoordt maar ook Jeroen zou het niet wat simpeler kunnen.
Kopieeren, en plakken ?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Hier de engels talig versie Emoticon: Blush

JOLLYING UP SECURITY: Security guards at a hotel in Jakarta inspect a taxi entering the hotel compound. Some security guards and shop attendants have been asked to work dressed as Santa Claus over the past few weeks in the spirit of Christmas. (JP/Arief Suhardiman)

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: So funny Vol van verbazing toch gelukt een foto te plaatsen via verschillende omwegen, zo maar geprobeerd
Hoera er gaat een wereld voor mij open!!
Maar hoe ging het ook weer? Emoticon: Nooo

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Para petugas keamanan berpakaian Sinterklas memeriksa mobil yang hendak masuk sebuah hotel di Jakarta, (23/12). (AP/Ahmad Ibrahim)

Emoticon: Shiny Kijk naar sinterklas dus ik dacht aan sinterklaas? Emoticon: Blush

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Zeg leffe welke host heb jij gebruikt om deze foto"s te plaatsen,probeer het elke keer ,maar na een tijdje gewipt,of ligt het toch aan de beheerder !!!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Ik ondekt nu ook dat de juiste vertaling van Sinterklaas zou moeten zijn Sint Nicolaas. "Sidia", Sintjokolaas lijkt net op chocola, hoe zouden die indonesiers dit uit spreken djodjolaat
speculaas is dan ook zo,n woord spedjolaas, een rare uitspraak lijkt mij die letter C in DJ
De huidige nieuwe spelling die er aan komt,zal nog velen hun hoofd op kunnen breken?
Emoticon: Wink
Wat betreft de foto plaatsen was met de muis pijltje boven op de foto plaatsen de rechter muis knop indrukken, en dan een keuze maken naar de Favorieten (links van het beeld) opslaan
Dan weer met de muis pijltje (wordt handje) op die letters gaan staan en dat weer naar Outlook E-mail verzenden, en daarin die file knippen, en tussen die [img][img] plakken, dat je kan aan maken door die vierkantje te klikken
dus
te plaatsen
Dit is de warung van mijn zoon
Ik hoop dat het zo goed gaat, althans zo ging dat bij mij wel, het kan misschien anders, maar het verwonderde mij dat het lukte! Emoticon: Talk to the hand

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,714,802 pageviews Een website van indahnesia.com