Met je credit-card betalen linke soep

Subforum Bali, het godeneiland 
90 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Wees voorzichtig met het betalen met een credit in Indonesie,afgelopen vier jaar heb ik twee keer meegemaakt,dat de gegevens van mijn kaart gecopieerd waren.
Dus na een tijdje , meestal een half jaar krijg je ineens een afrekening van de credit maatschappij met een uitgave van 3500 Ç of meer.!!!!!!!!!
Je krijgt het geld uiteindelijk wel terug ,want je bent tenslotte verzekerd ,maar toch al die papieren romslomp er omheen balen dus.!!!!!!!!!
In de wat betere hotels hoef je geen zorgen te maken dat zit wel snor maar in wat mindere accommodaties en Restaurants en winkels moet je oppassen.
Zorg ervoor als je toch met een credit kaart betaalt,alles gebeurt voor jou ogen,en niet dat ze de kaart zg naar achter moeten meenemen,want dan ben je de klos.
Ze noteren je gevens en spelen dit door aan een organisatie,de aangever krijg een commisie van deze bende,zo zag ik afschrijvingen in dure winkels in jakarta en singapore,terwijl ik op dat moment hier in nederland zat.te buffelen.
Niet alleen in Indonesie gebeurt dit ,maar in heel Azie,natuurlijk hebben aziatische namen de voorkeur,want iemand met een kaart die van Oranje heet
zal niet gauw in aanmerking komen dan iemand met de naam Sukawati,hoewel ik toch een niet veel voorkomende naam heb dus een gewaarschuwd mens telt voor .....................selamat jalan Emoticon: Worship

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Jeroen even aanpassen met je credit kaart betalen linke soep

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Dit gebeurt trouwens ook in landen als Mexico, Argentinie, Brazilie enz...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Titel aangepast op verzoek

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Maurits van de Zuid Amerikaanse landen wist ik ervan,maar had niet in Bali gedacht,en weet je wie ik ervan verdacht Mimpi resort,heb het nooit kunnen bewijzen,maar heb een soort feedback gemaakt,en kwam tot de conclusie ,dat ze mijn credit card destijds naar achteren meenamen,wat ik al vreemd vond,maar goed het is alleen maar gissen ,misschien ook niet relevant.................de eerste keer gebeurde het in Kuta in een kleding zaak,bestaat trouwens niet meer...laatst nog langs geweest !!!!!!

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

haha...dat zou dus betekenen dat het uit mijn top 10 zou verdwijnen... Want een Mimpi (droom) resort is dan eerder een mimpi buruk resort (nachtmerrie). Dat lijkt me inderdaad een heel irritante tegenslag als je dat te verwerken krijgt. Je krijgt het inderdaad wel terug, maar je moet toch even zonder geld zitten.... Emoticon: Nooo

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

emield
Gebruiker
spacer line

Heb vorig jaar december bij de firma Batravco aan Jl. Jaksa (t.o. Karya Hotel) 4 tickets gekocht.

Deze werden in Januari van mijn MC afgeschreven, en in Maart nog een keer.
Gelukkig heb ik de 2e afschrijving na 2 maanden teruggestort gekregen, en heeft het betreffende reisburo, een aanklacht creditcardfraude aan hun broek..... Emoticon: Stupid

emield

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Tukad Gangga: Tja helaas heeft Indonesie ook hier weer de twijfelachtige eer hoog te scoren op het lijstje van landen van waaruit creditcardfraude wordt gepleegd. Nummer 5 van de wereld (na dubieuze landen als Nigeria en Pakistan)!!! In vergelijking met Indonesie zijn de Zuid-Amerikaanse inwoners nog brave burgers wat betreft creditcardfraude.
Ik zou iedereen dan ook adviseren alleen bij de grote multinationals (internationale hotelketens en airlines etc) met creditcard te betalen. En natuurlijk NOOIT zo dom zijn om je creditcard met de bediende mee te geven zodat hij in het achterafkamertje jouw card door zijn USB-chipkopieerder kan trekken (of gewoon de nummers overschrijven).
Voor de rest gewoon zou ik gewoon betalen met een stapeltje roepen. Staat ook gengsi hoor, tenminste als je de nieuwe biljetten gebruikt Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Misschien nog een leuk weetje (Londoh zal het met zijn geschiedkunde vast kennen). Bij de onafhankelijkheid (17/8/45 of in ieder geval rond die tijd), werd de rupiah eindelijk als enig wettig betaalmiddel geintroduceerd, aanvankelijk met een waarde van 1 rupiah voor 1 Nederlandse gulden. Oftewel, de inflatie van Indonesie was de afgelopen 60 jaar maar liefst 11.820/2,20= 5372 x zo groot als in Nederland. Opnieuw een prestatie van formaat!!!

Maar ik klaag niet hoor, als dit niet was gebeurd zou 90% van de forumgasten alleen maar kunnen dromen van een vakantie naar Indo, was het veel te duur geworden a la Japan

Gracias. Sama sama

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-12-2005 12:14 tukad ganga wrote:
.
Niet alleen in Indonesie gebeurt dit ,maar in heel Azie,natuurlijk hebben aziatische namen de voorkeur,want iemand met een kaart die van Oranje heet
zal niet gauw in aanmerking komen dan iemand met de naam Sukawati,hoewel ik toch een niet veel voorkomende naam heb dus een gewaarschuwd mens telt voor ..........

Zal iemand met de naam Sukamiskin met een creditkaart kunnen betalen ? Emoticon: Yeah right!

Gruces

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-12-2005 20:56 kiwimave wrote:
Misschien nog een leuk weetje (Londoh zal het met zijn geschiedkunde vast kennen). Bij de onafhankelijkheid (17/8/45 of in ieder geval rond die tijd), werd de rupiah eindelijk als enig wettig betaalmiddel geintroduceerd, aanvankelijk met een waarde van 1 rupiah voor 1 Nederlandse gulden. Oftewel, de inflatie van Indonesie was de afgelopen 60 jaar maar liefst 11.820/2,20= 5372 x zo groot als in Nederland. Opnieuw een prestatie van formaat!!!

Je moet nog wel even de euro-factor verrekenen als je 11.820 gebruikt voor je omrekening. Blijft een feit dat de inflatie groter is dan in Nederland, maar bij lange geen 5372% in dat geval.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik betaal trouwens nooit met mijn credit-card in IndonesiŰ. Pinnen om cash geld te krijgen is genoeg. Een credit-card heb ik achter de hand voor de noodgevallen. Deze heeft zich echter nog niet voorgedaan, zodoende gebruik ik mijn credit-card af en toe om eens wat op internet te bestellen.

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Bung Lon betalen niet maar misbruiken wel ,de winkels die het accepteren zitten meestal ook in het complot,want het geld krijgen ze toch wel !!!!!!! Emoticon: Yes!

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Yerun, slimmerik, misschien is je al opgevallen dat er ook een 2,20 in mijn berekening staat Emoticon: Yes!

Gracias. Sama sama

trombol
Gebruiker
spacer line

On 20-12-2005 07:09 Jeroen wrote:
Ik betaal trouwens nooit met mijn credit-card in IndonesiŰ. Pinnen om cash geld te krijgen is genoeg. Een credit-card heb ik achter de hand voor de noodgevallen. Deze heeft zich echter nog niet voorgedaan, zodoende gebruik ik mijn credit-card af en toe om eens wat op internet te bestellen.

..............................................................................................................................
Met een credit card betalen in Indonesia kan je beter niet doen.
Naar Indonesia gaan kan geen kwaad,zolang je maar harde euroos
hebt die via pin- otomaten in zoveel mogelijk rupiah eruit rollen.
Ga je toch ,na een ""gezellige"" avond,wisselen vraag dan iemand mee die nuchter is en die ,de volgende morgen ,ziet dat ook hij een paar duizend rphia getild is.
=edit: offtopic, zonder hoofdletters =
mbol

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 20-12-2005 16:02 kiwimave wrote:
Yerun, slimmerik, misschien is je al opgevallen dat er ook een 2,20 in mijn berekening staat Emoticon: Yes!

oh.. haha.. compleet overheen gekeken Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Clown

Jantje
Gebruiker
spacer line

In maart 2003 heb ik een creditcard aan te schaffen bij citibank. Makkelijk betalen tijdens het winkelen en geen stapels van dat zwaar
verontreinigde Mickey mouse money op zak. Gelokt door de vele voordelen, kado's privacy hoog in het vaandel etc, etc.besloot ik dat het
een "Citigold card" moest worden.
Een jaar later (maart 2004) moest de card vervangen worden voor een nieuw exemplaar. De nieuwe card werd door de "agent" van Citibank bezorgd
bij de security van het bedrijf waar ik werkte en die hebben getekend voor ontvangst. Ik was op dat moment thuis.
Security geeft de nieuwe card aan de receptie. U raad het al: Card verdwenen.Nergens te vinden en niemand weet wat of waar.
Een maand later is er voor ong. Rp.18jt afgeschreven. Besteed in 3 verschillende elektronica zaken. De ellende die ik daarna met Citybank heb beleefd zal ik hier niet omschrijven want dat voert te ver.
Om een lang verhaal kort te maken, Ik word nu nog steeds bestookt met aanmaningen dat ik mijn schuld moet betalen, ofschoon ik de receipts met een totaal andere handtekening toegestuurd had gekregen.
Klachten worden zeer slecht behandeld en privacy is of non existence. Ik raad iedereen af om met Citibank in zee te gaan en al helemaal geen creditcard
in Indonesia aan te schaffen. Emoticon: Angry

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 24-12-2005 02:02 Jantje wrote:
Klachten worden zeer slecht behandeld en privacy is of non existence. Ik raad iedereen af om met Citibank in zee te gaan en al helemaal geen creditcard
in Indonesia aan te schaffen. Emoticon: Angry

Klagen is not done Yance in dit land. Telkom heeft afgelopen week al de service nummers afgesloten omdat ze mijn gesijk zat zijn.

In 1993 of zo wou ik met mijn credit kaart betalen, komt er iemand, die zegt dat ik op de zwarte lijst stond en dat ie mijn kaart in wil nemen. Ik begreep er niets van, mijn bahasa Indonesia was ook nog niet zo denderend. Maar omdat ik het niet vertrouwde zei ik Oh ik heb nog wel een andere en vroeg de kaart terug en ben toen pleitte gegaan. Omdat ik toch al gek werd van de kosten heb ik er de schaar ingezet, nooit meer.

Gruces

Jantje
Gebruiker
spacer line

Hi Lon,

Ik heb ook dreigbrieven van Citibank gehad dat ik op een zwarte lijst voor wanbetalers zou komen. Ik ben daar mee naar Citibank Semarang gegaan. Die zouden mij wel even helpen. Ze hebben in een openbare ruimte het nummer van service kartu in Jakarta voor mij gedraaid. daar moest ik omringd door nieuwsgierigen en uit hun bek stinkende kariawan2 alle private info opsommen. Ik heb een brief gestuurd dat ik mijn verhaal zal publiceren en dat gaat ook gebeuren. Laat ik ze zien wat zij bedoelen met hun "valued customer"
Citibank noooooit meer. Trouwens, ik heb maar weinig geld bij de hand hier. Ik trek geld uit de muur van mijn postbank in Nederland. Is een stuk veiliger. Emoticon: Nooo

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Yance,

Privacy en Indonesia, een zeer ongelukkige combinatie.

Ik heb al jaren geen bankrekeningen meer in Indonesia, uitgez. bij de ABN/AMRO, doch die gebruik ik niet meer. Ik heb een paar banken "geprobeerd" Lippo, BCA en BRI. Ik heb daar geleerd dat het bankwezen het hiero vnl van oplichterij, stompzinnige verhalen en amateurisme moet hebben. Je kan beter NL bankrekeningen gebruiken, met internet en ATM makkelijk zat. Alle transacties in Rp gewoon cash. Als je iemand hiero moet betalen via een bank gewoon cash storten, kost 5000 Rp en staat onmiddelijk op de rekening, dat kan je ter plekke controleren.

Ooit eens een US$ rekening bij de BRI gehad, leuk al die transacties via New York die mij een hoop geld kostten, bij elke transfer snijen ze als idioten, maar kunnen deze bedragen nooit duidelijk verklaren. Ze doen heel verbaasd als je door blijft vragen omdat je het niet begrijpt.

PS Wordt je niet duizelig van de internet snelheden n S'pore ?

Gruces

Jantje
Gebruiker
spacer line

Hi Lon,

Internet gaat van een leien dakkie hier Mbs/sec Dat is verwennen. Trouwens, over verwennen gesproken: het is hier schoon, goede nachtrust, eten is lekker en drank betaalbaar.
Ik zag op een billboard hier: The joy of giving begins at ....store. Ik heb het hele jaar al lopen geven. Ik dacht ik ga nu mezelf maar eens verwennen.
Met garuda gevlogen. Overstap jakaarta. De volgende keer direkt met mandala naar Batam.

Groetjes en fijne dagen! Emoticon: Wink

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 24-12-2005 05:03 Jantje wrote:
Hi Lon,

Ik zag op een billboard hier: The joy of giving begins at ....store. Ik heb het hele jaar al lopen geven. Ik dacht ik ga nu mezelf maar eens verwennen..

Groetjes en fijne dagen! Emoticon: Wink

Pas op Yance, niet overgeven. Emoticon: Shut up!

Ik ben sinds augustus 3x in S'pore geweest (en daarvoor al 10-tallen malen) ik vind er geen zak aan, doch in contrast met Indonesia is het geweldig. Ik zit liever in NL. Maar als ik als jou altijd in Indo zou zitten, is het zeker een paradijs en niet duur in vgl met NL. Even heerlijk op een trotoar lopen

Gruces

Graa3515
Gebruiker
spacer line

Betalen met je creditkaart moet ik een ieder afraden het is mij persoonlijk al 5 jaar achtereen gebeurt dat men mijn kaart gebruikte voor aankopen via het internet. de credit kaart die ik gebruikte deed ik maar eenmalig en dat bij de grootste bank van Kuta en dat 5 jaar achtereen elke keer vertelde (interpay) dat men de bank wel zou aanpakken dus ik probeerde het elke keer weer eenmalig met een nieuwe kaart en tot mijn verbazing werd er weer gebruik gemaakt van mijn creditkaart de laatste keer was 18 october 2005 na een gesprek met de manager van de bank, waar je dus nooit mee moet beginnen want alles word ontkend, ondanks bewijzen van interpay uit holland, trouwens aangifte doen van creditcard fraude bij de plaatselijke politie raad interpay af daar het alleen maar het onderzoek naar fraude zal dwarsbomen. gelukkig ben ik verzekerd dus elke keer was de schade beperkt tot het aanschafen van een nieuwecreditkaart, maar de ellende die je er vanondervind, Bali heeft mijn hart gestolen al vele jaren, maar betalen met je creditkaart nooit meer pas heel goed op want voor je het weet is je credit gebruikt

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Op deze manier heb je al twee-en-een-halve ezel bijeen gespaard. Je zou ezelritten op Bali kunnen gaan organiseren.

Goed het is Kerst dus laat ik vredig blijven. Ik kan me die kop van die manager zo voor de geest halen. Ontkennen, want bekennen is gezichtsverlies en dat schijnt het ergste te zijn dat een Javaan (=Balinees) kan overkomen. Al kom je met 200% bewijs ze blijven ontkennen. Gebruik je het woord diefstal, oplichting dan worden ze nog kwaad ook, beldiging van de eerste orde, ze verspreken zich, ik had het geld hard nodig en toen heb ik het geleend, ik betaal vast terug. Nee nooit, never dus. Het is hier een groot Ravenstein, kleptomanie is volkshobby nummer 1. Aangifte moet je juist wel doen, de politie maakt rapport op en daar krijg je een bewijs van met een paar mooie stempels dr op. Voor een Westerling doen ze dat altijd wel, soms moet je wat pushen, maar dat hoort erbij. Kami ada untuk melayan Anda. Terug naar de bank en doordrukken. Zo een manager weet niet of je samen met de politie in een complot zit. Diefstal heb ik veel meegemaakt, vooral geld, ik ben nogal slordig er zit altijd een pak in mn zak. De laatste keer dat het gebeurde was de dief nog in huis en heb ik de deur op slot gedaan en 1 uur gegeven om het op tafel te leggen, niets. Toen de politie gebeld en verteld dat ik een dief had aangehouden, waren er zo. Ze bleef ontkennen. Politie kon niets vinden. Meegenomen, en ze werd onder zware druk gezet. Bleef ontkennen, op een gegeven moment heeft ze aangeboden om het geld terug te betalen omdat ze kasian met mij had en zij dus malu was dat zoiets kon gebeuren terwijl zij in hetzelfde huis was. Surat perjanjian opgemaakt en binnen een week was het geld terug. Moest natuurlijk wel iets aan de politie afschuiven. Zo los ik dat tegenwoordig op, diefstal in leningen omzetten, ik lijk wel knettergek, je vangt niet eens rente.

NB Wie weet er een leuke vertaling voor ôlinke soepö in het bahasa Indonesia?

Natal gruces

Lon

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-12-2005 20:34 emield wrote:
Heb vorig jaar december bij de firma Batravco aan Jl. Jaksa (t.o. Karya Hotel) 4 tickets gekocht.

Deze werden in Januari van mijn MC afgeschreven, en in Maart nog een keer.
Gelukkig heb ik de 2e afschrijving na 2 maanden teruggestort gekregen, en heeft het betreffende reisburo, een aanklacht creditcardfraude aan hun broek..... Emoticon: Stupid

Moet je ook niet naar toe gaan. Ga een paar deuren verder naar Global Nusantara naast Ya'udah restaurant. Geen problemen. Goedkoop, betrouwbaar, service. Ze komen zelfs voor een kleine bijbetaling ticket brengen naar de airport als je vanuit het buitenland komt en bijv. door wil reizen naar Yogya rechtstreeks. Is ook van een Zwitser. Jammergenoeg heb ik in de laatste decennia geleerd dat je een pribumi zelden kan vertrouwen; liever een bule of een spleetoog (ook al moet je bij deze beiden ook goed oppassen want kunnen al geinfecteerd zijn met het Indonesische jat-virus).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,784,968 pageviews Een website van indahnesia.com