Kosten aanvraag Indonesisch paspoort

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
emield
Gebruiker
spacer line

Bij deze heb ik een paar vraagjes. Ik hoop dat er hier iemand meer weet over het aanvragen van een paspoort in Indonesie.

Ik wil iemand vanuit Bandung voor een vakantie naar NL laten komen.
Nu heb ik al mijn "huiswerk" reeds gedaan, alleen heeft diegene nog een paspoort nodig, want zonder paspoort geen visa!
Ik wil graag weten de prijs van een paspoort en hoelang 't duurt, voordat 't paspoort klaar is!

emield

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Is het niet handig diegene eventjes naar 'n gemeentekantoor te sturen om 't te vragen? Dan weet je het maandag en weet je het ook zeker. Hier acht ik de kans kleiner, buiten diegenen die dit recentelijk zelf nog gedaan hebben.

emield
Gebruiker
spacer line

Dat kan jij wel zeggen, Jeroen. Maar dat werkt niet, want ik kreeg vandaag een prijs op van 1,5 miljoen Rp (da's 140 euri) , en voor een paspoort, lijkt me dat errug sterk. Emoticon: Angry

En deze prijs is viavia nagevraagd (bij kennissen). Volgens mij kan je voor dat bedrag een leuk huisje laten verbouwen! Emoticon: Frustrated

emield

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Zoals veel zal de prijs van een paspoort ook wel variabel zijn. In Yogya kon het schijnbaar geregeld worden voor 1 miljoen, duurde 2 weken of zo. Maar goed, zoals ik al zei, flexibiliteit is het helemaal in IndonesiŽ. En van die 140 euri kan ik inderdaad een nieuw verfje op de muren laten gooien, maar daarmee komt je kennis niet naar Nederland natuurlijk. Emoticon: Wink

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Emiel, een paspoort kost ongeveer 1 juta. Als je iets viavia vraagt, betekent dit ook een viavia percentage extra.. Emoticon: Wink Tip: rechtstreeks laten vragen dus.
En pasfotootje moet er ook op. Kost ook rupiah.
Groet

Begin de details te vergeten

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wij hebben niet zo lang geleden een paspoort laten maken voor Tuti, officieel kost dit iets van Rp.500.000, echter bij ons was het net voor het einde van de Ramadan en zouden we langer moeten wachten, tegen een meerprijs van het zelfde bedrag werd het dezelfde dag nog afgeleverd.
Dit schijnt legaal te zijn, voor een spoedaanvraag mag van overheidswege meer worden gevraagd.
Het paspoort dient aangevraagd te worden in het immigtratiekantoor in het district waar de KTP van de aanvrager vanaf komt, in ons geval was dat Malang.
We werden daar vanaf dat we samen binnen kwamen op een correcte manier geholpen zonder dat er ook maar iemand (makelaar) liet
blijken wel te willen helpen.
Tuti & Jan

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Klopt zonder meer.diegene die voor me waren hebben de juiste info gegeven,van plaats tot plaats verschilt dat aanzienlijk en ook de tijd meegerekend,alles kan snel ,maar in Indonesie geldt het voor wat hoort wat !!!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Recent in Yogya (zonder vertoon van KTP en KK; wordt ter plaatse voor je gemaakt): Rp. 1,5 juta (binnen 2 uur klaar, kon op worden gewacht). Officiele prijs is lager maar dan moet je tig keer terugkomen (taxikosten!!!!) en weken wachten.
En voor de prijs van 140 euri kan je nog geen "gubuk" bouwen hedendaags. Het is geen 1980 meer. Een prijs van Rp. 1,5 is heel schappelijk (maar dan moet het wel dezelfde dag klaar zijn).

emield
Gebruiker
spacer line

Ik hoor vandaag waarom het zoveel Rhoepia's gaat kosten. Voor een aanvraag van een paspoort, heb je nodig:- geboorte certificaat
- "departement police letter" , vermoedelijk
uittreksel van "goed" gedrag.
- en ze moet een medisch onderzoek ondergaan.
Emoticon: Confused

Denk dat dat laatste de eerste onderhoudsbeurt is, voor de US 50.000... Emoticon: Laugh out loud
Ik zal eerst eens contact opnemen met het consulaat in Bandung, aangezien ze geen baan meer heeft, en als ik de papieren er goed op na heb gelezen, komt ze dan nog geeneens in aanmerking voor een visum!
Emoticon: Angry

emield

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Emield, nu lees ik dat ze mogelijk geen visum kan krijgen, terwijl je eerst begon met de vermelding dat je al je 'huiswerk' gedaan had. Als dat zo was, dan wist je dit toch al? Je kan wel steeds kwaad reageren, maar tot op heden heb ik aan jouw verhaal niets merkwaardigs gezien van de 'andere' kant uit.

De voorwaarden die je noemt om aan een Indonesisch paspoort te komen lijken mij vrij normaal verder.

Maar een visum krijgen hangt volgens mij vrijwel niet af van de persoon die het moet krijgen, maar van de aanvrager in Nederland, jij dus. Als jij je aan de regeltjes houdt, moet het toch geen probleem zijn om iemand voor vakantie naar Nederland te halen. (Buiten dat 'dure' paspoort dan)

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Emield,
Jij haalt allerlei zaken voor de aanvraag van een paspoort waarvoor gezorgd dient te worden naar voren waar ik nog nooit van heb gehoord.
Houd er ook rekening mee dat er meisjes/vrouwen zijn die er zelf allerlei zaken bij fantiseren om de Orang Bule van zijn geld af te helpen.
Doen ze het zelf niet is de familie vaak erg behulpzaam als ze het gevoel krijgen dat er geld te halen is van een onwetende Nederlander.
Wij zien (helaas) te vaak westerlingen die gewoon bedonderd worden door hun vriendin, soms zijn deze meisjes zelfs getrouwd.

Tuti & Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 17-12-2005 21:49 Tuti & Jan wrote:
Wij hebben niet zo lang geleden een paspoort laten maken voor Tuti, officieel kost dit iets van Rp.500.000,

Kennelijk heb ik een oude site bekeken , en er zijn diverse officiele kosten maar volgens de site die ik gelezen heb kost het 260.000 rp
(200.000 voor pasp. van 48 blz, foto 55.000 en duimafdruk 5000 rp ).

De benodigde papieren zijn (voor dit voorbeeld zijn ) :
1.KTP/ K.K. of van Kecamatan (Bewijs van Domicili)
2.Persoonlijke identiteits bewijs zoals Geboorte akte .

Goed er zijn misschien extra "vreemde kosten "bestaan , maar tussen 260.000 en 1000.000 (of 1.500.000 ) zit wel een wereld van verschil.
Ra RA hoe ken dit ??

Zie de imigrasi site www.imigrasi.co.id

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 18-12-2005 19:25 Jeroen wrote:

Maar een visum krijgen hangt volgens mij vrijwel niet af van de persoon die het moet krijgen, maar van de aanvrager in Nederland, jij dus. Als jij je aan de regeltjes houdt, moet het toch geen probleem zijn om iemand voor vakantie naar Nederland te halen. (Buiten dat dure paspoort dan)

Sorry Jeroen, maar dat is niet geheel waar. Het hangt wel degelijk van de aanvra(a)g(st)er af. Indien zij geen werk heeft, vormt zij een potentieel risico voor de Schengenlanden om illegaal in Schengen achter te blijven en daar naar werk te gaan zoeken. Zeker als het om een jong persoon gaat.
In de visumvoorwaarden staat te lezen dat men een sociale en economische band met het moederland moet kunnen aantonen. Een van die economische banden is dus het hebben van een (redelijke) baan waardoor de aanvrager minder een potentieel gevaar vormt voor illegale achterblijving.
Waterdicht is de redenering niet, maar men moet ergens mee werken.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 18-12-2005 21:46 Tuti & Jan wrote:
Beste Emield,
Jij haalt allerlei zaken voor de aanvraag van een paspoort waarvoor gezorgd dient te worden naar voren waar ik nog nooit van heb gehoord.
Houd er ook rekening mee dat er meisjes/vrouwen zijn die er zelf allerlei zaken bij fantiseren om de Orang Bule van zijn geld af te helpen.
Doen ze het zelf niet is de familie vaak erg behulpzaam als ze het gevoel krijgen dat er geld te halen is van een onwetende Nederlander.

Tuti, Jan,
Jullie hebben (jammergenoeg) gelijk. In mijn praktijk kom ik dit soort gevallen maar al te vaak tegen. Wordt bijv. door een inwo(o)n(st)er van Midden-Java aan de sponsor in Nederland doorgegeven dat ze een visum niet in Yogyakarta kunnen regelen omdat er anders een snoepreisje met (veel) extra geld door hun neus wordt geboord. Dus krijg je leugentjes dat de persoon in kwestie naar Jakarta moet (2x) en dus een hoop extra geld nodig heeft voor ticket, verblijf, etc.
De ambassade gaat daar echter nu op letten want dan weet men direct dat er iets niet kosjer zit met de aanvrager. Indien een aanvrager uit Midden-Java toch zijn/haar visumaanvraag doet in Jakarta dan gaat er een belletje rinkelen.
Een Nederlander die in Amsterdam woont gaat toch ook zijn visum voor Indonesie halen op de ambassade in Den Haag als er om de hoek een consulaat is.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 19-12-2005 00:16 sidia wrote:

...

Kennelijk heb ik een oude site bekeken , en er zijn diverse officiele kosten maar volgens de site die ik gelezen heb kost het 260.000 rp
(200.000 voor pasp. van 48 blz, foto 55.000 en duimafdruk 5000 rp ).

De benodigde papieren zijn (voor dit voorbeeld zijn ) :
1.KTP/ K.K. of van Kecamatan (Bewijs van Domicili)
2.Persoonlijke identiteits bewijs zoals Geboorte akte .

Beste Sidia,
Waarschijnlijk is dus de website niet meer up-to-date. Zover mij bekend is kost het nu Rp. 500.000 officieel, 10 dagen wachten maar dan moeten wel alle papieren in orde zijn zoals hierboven genoemd: KTP, KK, geboorteakte, bewijs van goed gedrag van politie, gezondheidsverklaring.
Heb je dit niet compleet, dan bestaat er altijd nog de mogelijkheid de zaak te recht te krijgen en te versnellen met wat extra geld (off the record). Indien je pacar in de omgeving van Yogya woont, kan het worden geregeld via mijn echtgenote (sluikreclame).

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-12-2005 03:12 krukcor wrote:

...
Een Nederlander die in Amsterdam woont gaat toch ook zijn visum voor Indonesie halen op de ambassade in Den Haag als er om de hoek een consulaat is.

Ister zeker iets niet in orde met mijn (wat onmiddelijk door iedereen hiero beaamd wordt Emoticon: Shiny ) Van de 6 visa die ik in me paspor heb ister 1tje in Den Haag afgegeven, 3 in Kuala Lumpur en 2 in Singapura. Ik ben afkomstig uit Amsterdam. Ik vraag me af wat hiero niet mee in orde is, je haalt zo een visum toch onderweg ? Trouwens ik ben dr een partijtje hoerig om 12 dagen op een Haags visum te wachten, tegen de tijd dat het klaar is ben ik al vergeten dat ik een visum heb aangevraagd Emoticon: Shiny

Gruces

Jantje
Gebruiker
spacer line

Hoi Lon,

Jij mot niet zoveel zuipe joh. Daar word je vergeetachtig van. Heb ik je geloof ik al eens voor gewaarschuwd (als ik me niet vergis)
Trouwens, wat meurt daar in die avitar Emoticon: Wink

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 19-12-2005 03:29 londoh wrote:

...

Ister zeker iets niet in orde met mijn (wat onmiddelijk door iedereen hiero beaamd wordt Emoticon: Shiny ) Van de 6 visa die ik in me paspor heb ister 1tje in Den Haag afgegeven, 3 in Kuala Lumpur en 2 in Singapura. Ik ben afkomstig uit Amsterdam. Ik vraag me af wat hiero niet mee in orde is, je haalt zo een visum toch onderweg ?

Bij wijze van spreken is mijn opmerking over het Amsterdamse consulaat.

Het gaat hier om Indonesiers die een visum voor Nederland aanvragen. In het omgekeerde, in jouw geval dus, zou ik ook bij voorkeur visa halen in de buurlanden van Indonesie.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-12-2005 05:53 Jantje wrote:
Hoi Lon,

Jij mot niet zoveel zuipe joh. Daar word je vergeetachtig van. Heb ik je geloof ik al eens voor gewaarschuwd (als ik me niet vergis)
Trouwens, wat meurt daar in die avitar Emoticon: Wink

Hi Yance,

Klopt van die waarschuwing, je was toen zo lam as een kanon, maar dat ben je vast vergeten. Ayam sori, ik drink hier nauwelijks in Indo, want dr is geen lekkere drank en van bier mot ik altijd zo pisse. Wel verleden week in S'pore een fles whisky leeggelurkt, want daaro is gewoon echte te koop en niet die Cap Tikus en Topi Miring van hiero. Hetgeen daar meurt is een Solonaise specilaiteit special voor X-mas, rendierenbaarmoedersoep met telor Emoticon: Nice

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Hi Emield,
heb je ook al gedacht aan de kosten voor een uitreisvisum, fiskal (=belasting om het land uit te mogen) e.d.

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Beste Mensen er zijn wat mogelijkheden,de persoon in kwestie zou een tour moeten boeken naar Europa dus op een toeristen visum het land verlaten.en als ze de tour maakt hier in Europa halve wege uitstappen( afhankelijk waar zij of hij dus aankomt)
In Indonesia moet diegene een reisburo vinden die dit gaat regelen, en daadwerkelijk deze reizen organiseert kost wel wat geld maar ze staan wat sterker,omdat dit om een grote groep mensen gaat..
Als je individueel iemand uitnodigd moet je eerst naar de gemeente een formulier invullen met een verzoek tot uitnodiging,je tekent ook voor de borg die je eventueel moet betalen als er met diegene hier in Nederland iets overkomt.(beste zeggen dat het een familie lid is )want als je dat niet doet dan moet diegene bij de Ambassade allerlei dingen overleggen zolas al eerder genoemd zij in dit forum werkverklaringen liefs van werkgever ,en ze trekken het na ,dus een fake verklaring.... is link,en zelfs een bank afschrift kuunen aantonen dat je over genoeg gled beschikt ,voor Amerika is dit 6000 dollar.,voor Nederland weet ik niet maar wel in die orde van hoeveelheid.
Uitreisvisum bij vertrek 1 juta of nu waarschijnlijk al 1.5 juta.dus weet waar aan je begint ,maar als de persoon het waard is moet je het gewoon doen,zie niet altijd de negatieve kanten van iemand ze zijn net zoals jij........... Emoticon: Worship Emoticon: Worship

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-12-2005 14:01 tukad ganga wrote:
Beste Mensen er zijn wat mogelijkheden,de persoon in kwestie zou een tour moeten boeken naar Europa dus op een toeristen visum het land verlaten.en als ze de tour maakt hier in Europa halve wege uitstappen( afhankelijk waar zij of hij dus aankomt)
In Indonesia moet diegene een reisburo vinden die dit gaat regelen, en daadwerkelijk deze reizen organiseert kost wel wat geld maar ze staan wat sterker,omdat dit om een grote groep mensen gaat..

Ach gut Mas, deze heeft al een jengkot darisini sampai Tokio. Is al zoveel geflikt. Hele rombongan zijn spoorloos verdwenen achter de Fuji en in de kassen van het Westland. Een vriendin van me wou verleden jaar met een tour door Europa. Visum werd geweigerd, ze zeiden dat ze van plan was naar NL te gaan om te trouwen. Dat kan zo maar gezegd worden, zonder iets aan te hoeven tonen. De dame in kwestie (39) is niet getrouwd, werkt al 12 jaar bij dezelfde werkgever, een groot bedrijf in de IT sector als manager en vangt daar 10 jt per maand voor plus emolumenten. Gelukkig kon ze iets regelen via een ander land. Wat zijn de criteria? natte vinger in de lucht?

Dus Mas, niet meer met van die bejaarde ideeŽn aankomen hiero.

Gruces

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Nou Bung Lon zo bejaard is het niet hoor,geef jij wat gepaste tips ,om die Sundanees te laten overkomen.!!!!!!!!!!

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-12-2005 17:32 tukad ganga wrote:
....geef jij wat gepaste tips ,om die Sundanees te laten overkomen.!!!!!!!!!!

Ayam sori Mas, ik prakizeer er niet over, ik heb nogal mijn bedenkingen tegen die vrouwenimport. We lezen hiero zoveel van dat soort plannetjes, maar horen nooit hoe het afloopt. Ik heb genoeg ellende op dat gebied gezien. Zelfs al lijken de dames gelukkig.....je moet toch wat van het leven maken Emoticon: Shiny

Gruces

emield
Gebruiker
spacer line

Jeroen,

Dat van die baan, zag ik pas toen ik reeds het ticket had aangeschaft in Jakarta en na een paar weken in NL een brochure thuiskreeg van het Ministerie van Justitie (aangevraagd via internet). Dit staat niet in de paar A4 tjes, die je van de Ambassade in Jakarta krijgt.

Krukcor, als ik het goed begrijp, zijn de "overige kosten" dus 1 miljoen Emoticon: Confused
En ja, Agung, dat van die 1.1 miljoen tax wist ik al! Emoticon: Bye bye

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar het consulaat in Bandung, en komt er een negatieve reactie terug, dan heeft het voor mij geen zin om dat paspoort te gaan "regelen" . Emoticon: Nooo

emield

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,766,320 pageviews Een website van indahnesia.com