Indonesia via Singapura & Batam

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

= moderator edit: verwijderd op verzoek =

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 17-12-2005 14:10 londoh wrote:

Misschien komt dat wel omdat Singapore ooit door Sir Stamford Raffles als een ďAnti-BataviaĒ is gesticht.

De nieuwe moderne Singha Pura (De leeuwenstad) is door Raffles 1799 uitgebouwd tot een grote vesting stad om de invloed van de concurent (Nederland )te beperken.
De vroege naam van Singapore heet eigenlijk Tumasik , en werd door Prameswara en een prins uit de Srivijaya koninkrijk (Palembang e.o) veranderd in Singha Pura.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Oh,oh Sidia gaan we weer strikt in de leer wezen, wat de inlanders ooit gedaan hebben daaro. Ik had het over de stichting van Singapore, niet wat er onder de funderingen aldaar legt. Straks ga je nog zeggen dat het grootste gedeelte van Singapore eigenlijk van Riau is, vanwege al het zand voor landaanwinning vandaar afkomstig.

Het moderne Singapore is dus gesticht door Raffles op 29 Januari 1819. Singapore is nooit een vesting geweest, altijd een stad waar vrijhandel hoog in het vaandel stond en staat.

Overigens was het idee van een anti-Batavia al ouder, de Engelsen hebben ooit eens een poging gedaan in de Straat van Sunda, maar daar is door malaria en zeerovers uit het Lampungse een einde aan gemaakt.

Gruces

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 17-12-2005 15:31 londoh wrote:
Oh,oh Sidia gaan we weer strikt in de leer wezen,

Een beetje edukasi is nooit weggegooid.Als het niet ter leering dan is het voor vermaeck.
Precies zoals het verhaal dat voordat Batam gelanceerd werd als de toekomstige konkurrent van Singha Pura , is het vroeger een eilandje waar alleen maar 1 man en 2 paardekoppen leven.

Zelfs ik weet niks (helemaal niks) van Batam.
Dus word tijd dat deze jongeman (oude jongere) ook jadi turis op Batam.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Voor vermaeck OK, ter leering nee. Het is niet relevant voor de geschiedenis van het huidige Singapore of daar ooit een paar vissers hebben gevist. Wel dat het gesticht is als anti-Batavia want daardoor werd er een hoop handel afgesnoept van de hoofdstad van v/m N.O.I. Vandaag de dag gaat iedere container die Indonesia uit of in gaat via Singapore, dat levert goudgeld op. Containers worden op de rede van Singapore overgeladen op kleinere schepen en gan dan pas verder. Wat dat allemaal niet kost (cq Singapore oplevert). Indonesia is niet eens in staat een behoorlijke haven te creeeren, alleen zaken die ze niet nodig hebben. Toevallig hebben ze een vliegtuig dat ze zelf in elkaar gaan zetten geruild met Thailand voor......beras. Zaken doen heet dat. Effies lachen. Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Laatst haden ze ook zo een succes met een handelstrip naar een paar Afrikaanse landen. Ze gaan overhemden naar Mozambique exporteren, aldaar worden er knopen opgezet met 'made in mozambique' om zo de importquota in de USA te ontduiken.

Ik was vanochtend nog op Batam, maar daar later meer over. Weinig te beleven, perfect als transit punt.

Gruces

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Jantje
Gebruiker
spacer line

Hi Lon,

Dat zal druk worden straks, bij de emigrasi te Batam. Was nou wat eerder met je verhaal gekomen. Ik ben nu weer dief van me eigen (waar je mee omgaat....) Ik heb nl. al een vliegticket gekocht en ga daar de kerst doorbrengen. Emoticon: Yeah right!

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Yance,

Om nog wat Madurees zout in je wonden te strooien. Als je evt. "fiskal" plichtig bent dan kost dat vanaf Batam slechts 500.000 Rp ipv 1 juta Rp omdat je per boot het land verlaat. Eerder met mijn verhaal gekomen? Wees blij dat ik dit sowieso opschrijf op dit forum waar je posisi nooit zeker is, en je voor de kat ze kut zit te schrijven. De webmaster stapt een keer met ze verkeerde been uit bed en je wordt er voor een maand afgerot. Er is in Semarang trouwens een grote promosi geweest om deze kerst via Batam naar Singapore te vliegen/varen, Tiket Kapal gratis. Dit heb ik uit de Jaterng edisi van het Kompas.

Gruces

Lon

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Emoticon: So funny Warga Terima Batam Disebut Kota Terkotor di Indonesia
Londoh dit stond vandaag op de site van Kompas Emoticon: Shut up!

Batam, Selasa

Emoticon: Cry Sejumlah warga Kota Batam yang semula panas dan terkesan kurang menerima kota kebanggaannya dideretkan pada íKota Terkotorí di Indonesia tahun 2005, kini mulai bersikap sebaliknya. Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Robert70
Gebruiker
spacer line

En nu graag in het Nederlands, remember het vlaggetje bovenaan dit forumitem.
By the way (hahaha), ik heb aandachtig dit item gelezen, en het geeft me een leuke uitdaging bij een volgend bezoek.
Mijn compliment aan degene die bezig geweest zijn om het eea te beschrijven.

Bedankt, di Roberto Emoticon: Bye bye

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Robert,

Wat menir Zieleffe neerzette is in het bahasa Indonesia, toch niet zo vreemd af en toe. Je gaat toch ook niet zonder kloten naar de hoeren.

Er wordt beweerd dat Batam de smerigste stad van Indonesia is. Heel vreemd want Batam is een eiland, nog behoorlijk groen, met hier en daar moderne complexen woningen, rondom zee. Er is maar 1 stad op het eiland en dat is Ngagoya, nou dat mag de naam van stad niet hebben, een uit z'n kluiten gewassen dorp klinkt beter.

Vlak bij het hotel (in de wijk Jodoh) waar ik zat was het wel een teringzooitje, maar voor Indonesische begrippen toch dragelijk, het tering zooitje werd voornamelijk veroorzaakt door kakilima die 2 rijen dik stonden. Ik vind het op de zo geliefde Jl. Malioboro in Yogyakarta een grotere troep, niet alleen een veels te grote hoeveelheid kaki-5, maar stinkende sepeda motor, miljarden, plus stapvoets rijdend verkeer. Ik heb jarenlang Yogyakarta de leukste stad van Indonesia gevonden, maar die stad is volgens mijn tegenwoordig goed naar de klote. Dat komt vnl door het vreselijk drukke verkeer daaro, de mensen blijven OK, echter dezelfde mensen vind je in heel Midden-Java. Ik was 2,5 jaar geleden nog van plan om naar Yogya te verhuizen, gelukkig stuurde Allah mij een speciale boodschapper (Nabi Plot Seling) met een brief waarin stond :

Lon, niet doen!!! Gruces, Al

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,798,606 pageviews Een website van indahnesia.com