Sigaren en Tabak

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
33 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Remon
Gebruiker
User icon of Remon
spacer line

Hallo,

Als regelmatige sigarenroker en Indonesië-liefhebber rook ik natuurlijk regelmatig Ind.sigaren. Gelukkig is het inmiddels zover dat er in Nederland goed Ind.sigaren te vinden/kopen zijn. Het enige dat mij na een bezoekje aan de sigarenregio in Ind. blijft intigreren is het feit dat veel tabak naar Hamburg Emoticon: Frustrated Emoticon: So funny wordt verschhept om daar te worden verkocht en verwerkt. Zou dat niet gewoon weer in Nederland kunnen ??
Is er iemand die hier e.e.a. over weet te vertellen.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Remon,
Waar haal je die indonesische sigaren? Gewoon in de lokale tabakszaak.
En hoezo wordt de boel naar Hamburg verscheept? Verwerking vind volgens mij in Nederland plaats (zuid oost brabant). Wat bedoel je precies met je opmerking? Dat er niets via amsterdam/rotterdam/vlissingen binnenkomt?
Groetjes,

Begin de details te vergeten

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Ik wist nog niet dat Vlissingen ook een binnenkomst had van goederen uit Indonesië.Ik kom er net vandaan.
Umberto Emoticon: I love it

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Umberto, wat niet in rotterdam kan worden gelost, of in antwerpen, wordt wel eens in Vlissingen gelost. Vroeger had je daar trouwens veel meer activiteiten met de Schelde Groep als fenix in het midden.

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Klopt maar Sigaren of tabak??
Umb.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 14-12-2005 17:06 Remon wrote:

Het enige dat mij na een bezoekje aan de sigarenregio in Ind. blijft intigreren is het feit dat veel tabak naar Hamburg Emoticon: Frustrated Emoticon: Smile wordt verschhept om daar te worden verkocht en verwerkt. Zou dat niet gewoon weer in Nederland kunnen ??
Is er iemand die hier e.e.a. over weet te vertellen.

Ken wel .
Vroeher is de tabaksveiling ook in amsterdam.
Maar door de ruzie tussen Indonesia en nederland (oa op poltiek gebied) werd het verplaats naar Hamburg.
Ik denk einde jaren 50 en of begin 60 .
Mijn vraag is natuurlijk welke toegevoegde waarde het kan leveren als de tabaksveiling weer naar amsterdam wordt verhuisd.
De nederlandse visumbeleid is ook niet erg vriendelijk voor buitenlandse bedrijven/mensen .(ik denk als je gaat googlen en tabakveiling hamburg intikt kan je veel info krijgen.Mijn vader heeft in die tijd veel te maken met de internationale handel voor Europa i.v.m de kontrole van de deviezenverkeer .Dus veel reizen naar Bonn en Hamburg.Later werd het overgenomen door De Indonesiche Centrale Bank ).Voor zover ik weet hebben de Indonesiers (toentertijd) een betere relatie met de duitsers dan met de nederlanders .
Soms heb ik de indruk dat het nog steeds het geval is .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Remon
Gebruiker
User icon of Remon
spacer line

Hallo JohanN,
Het antwoord dat Sidia geeft is ook het verhaal zoals ik dat ken, een uitvloeisel uit vroegere tijden zeg maar. De sigaren, en dan heb ik het met name over Adipati zijn bij mij in het dorp, Poortugaal net onder Rotterdam, gewoon bij de sigarettenhandel te halen. Het is wel een uitgebreidere zaak dan de gewone sigarettenzaak. Voorheen haalde ik ze bij van Dalen aan de Meent in Rotterdam, een echte speciaalzaak.
Waar in Brabant gebeurt de verwerking dan ??

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Zuid Oostbranbant, meer specifiek waalre,aalst, valkenswaard zijn de places to be hiervoor. Aan de kanaaldijk noord in eindhoven staat ook een bedrijf dat sigaren maakt. ik ken iemand die daar werkt.
Groet

Remon
Gebruiker
User icon of Remon
spacer line

Dat is leuk om te horen. Over welke merken praten we dan ?

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

+ Willem ll sigaren
+ Ritmeester
+ Agio

Maar wat ook lekker 'rookt' is de kreteksigaar.Ja die is echt genottig om te roken.Ik rook ze graag.

Umberto

Frits
Gebruiker
spacer line

sigarenproduktie in Waalre en Aalst; vergeet het maar.
beide dorpsdelen vallen onder de plaats Waalre overigens.
Valkenswaard heeft produktie gekend, maar het kantoor van Willem II staat nu bij Eindhoven Airport en produktie vindt plaats in Belgie of elders.
In Duizel heb je nog Wintermans (o.a. Agio als merk) met ook veel produktie in het buitenland.
Eindhoven als sigarenhoofdstad: "dass war einmal"

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Merokok cerutu heeft in Indonesia een dubbele betekenis, net zoals main karoake Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Goh, Wintermans in Eersel, daar heb ik lang geleden nog is een half jaartje stage gelopen....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,702,372 pageviews Een website van indahnesia.com