Hoe is het momenteel op Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
42 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik mijd Bali wel want die eikels hebben niet door dat de tijden veranderen en vragen weer absorbitant hoge prijzen voor de kamers

Daaruit blijkt het verschillend denken van een Chinese en een Balinesche zakenman/vrouw in Indonesie.
Een Chinees zal in slechtere tijden genoegen nemen met een
lagere prijs en denkt dat is nog mooi mee genomen.
Een Balinees heeft daar grote moeite mee, hij heeft een bepaalde prijs in zijn gedachten, als wat hij minder krijgt ziet hij/zij als verlies maar heeft niet in de gaten als hij de poot stijf houd hij nog meer verliest.
Waar Bali naar mijn mening ook duidelijk in te kort schiet is zich aanpassen aan de markt, een succes formule van weleer zal niet zo snel gewijzigd worden, dat was toch goed.
De lokale toeristen brengen ook geld in het laatje maar schijnbaar niet genoeg.
Als je een Balinees verteld dat er in Europa een economische crisis is en dat daardoor hoogswaarschijnlijk ook minder toeristen komen geloven ze je gewoon niet, in het Westen heeft toch iedereen zijn geldboompje waarvan hij/zij naar behoefte zijn geld neemt.

Jan

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Mijn vriend en zakenpartner op Bali rijdt in zo'n PC-Hooft-tractor, Toyota Landcruiser. Als dat ding ergens geparkeerd wordt blijft de motor nog een minuutje of wat doordraaien, kalau 'Turbo'. Had ik nog nooit van gehoord.
Iemand anders pienter?
Salak manis dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 17-12-2005 00:55 flipse wrote:
Als dat ding ergens geparkeerd wordt blijft de motor nog een minuutje of wat doordraaien, kalau Turbo. Had ik nog nooit van gehoord.
Iemand anders pienter?
Salak manis dari Flip

Klopt... een turbo kan een toerental hebben (afhankelijk van het model) van rond de 100000 rpm (rondjes per minuut Emoticon: Wink ). Lager en hoger kan dus ook (voordat iemand weer bijdehand gaat doen Emoticon: Wink )... in ieder geval is dit een extreem hoog toerental en wanneer je je motor uitzet draait die turbo rustig nog een aantal minuten door. Een minpuntje hierbij is dat zonder draaiende motor je turbo niet gesmeerd wordt want de oliepomp wordt niet aangedreven. Gevolg is dat je je turbo in de soep draait. Vandaar dus dat de motor blijft doordraaien... op de kapal terbang waar ik weleens mee speel moet je na de landing nog 5 minuten stationair draaien... dit om hetzelfde euvel te voorkomen.

On 16-12-2005 16:39 tukad ganga wrote:
Rich ik heb me daar eerlijk gezegd niet in verdiept ,maar tecnisch gezien klopt daar niets van,door dat je een dot gas geeft en voordat je de motor afzet ontstaat een naverbranding in de cilinders,en het kan zelf zo zijn ,als de onsteking en carburateurs niet goed afgesteld staan,na begint te dieselen,dan zie soms bij hele oude bakken die er nog rondrijden.

Voor een benzinemotor (dus geen diesel) gaat is dit verhaal anders. Contact af is geen onsteking... er zal dus nog een rest brandstof in de cilinders achterblijven... die qua blijkelijk een koelend effect hebben doordat deze direct weer verdampt. Inderdaad lijkt mij dat dit verhaal niet voor injectiemotoren en diesels opgaat.

Lekker offtopic allemaal maar wel interessant toch Emoticon: Wink Ik ga nu m'n koffer pakken... en richting Schiphol... tot over een aantal weken Emoticon: Bye bye

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Goeie reis Richy, mochten wij toevallig in Jakarta komen of jij met je meisje in Bali komen lijkt het ons leuk om jullie te ontmoeten.
Tuti & Jan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-12-2005 16:39 tukad ganga wrote:
Om op Yoga terug te komen,het is waar dat Bali eens een keer moet ophouden met verschillende prijzen te hanteren,maar ja tawarren Yo dat hoort er nou eenmaal bij...........dus blijf nou maar komen anders kunnen we deze site binnenkort ook opheffen.

Je kan ook naar (de rest van) Indonesia gaan op vakantie i.p.v. naar Bali. Veel interessanter.

Floyd
Gebruiker
spacer line

Wij vertrekken over een aantal weken naar Bali .
Wij verblijven in Kuta .
Ik hoor van anderen dat het nog opvallend rustig is daar.
Zijn er mensen die er nu verblijven en ons meer kunnen vertellen ?

Grz

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Deze week zijn er een beetje meer Westerse toeristen maar al bij al is het erg rustig.
Hoe het in de avond is weten wij niet.
Tuti & Jan

jesseww
Gebruiker
spacer line

ik ben net terug na 3 weken seminyak bali tot aan de kerst geen tourist te vinden.
daarna werdt het wat drukker maar er hing op oud jaars dag een vreemde sfeer het gerucht ging rond dat er een aanslag zou komen.
tot mijn verbazing ging de stroom om 5 voor 12 uit en de hele wijk was donker
de hooft straat van het uitgaans leven in seminyak was afgezet er mocht niemand in of uit erg vreemt om half 2 ging de stroom er weer op en ging het feest weer verder voor de rest kan ik aleen maar zeggen wat een geweldig eiland heb echt 3 weken genoten Groet uit een koud nederland Jesse ww Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,509,393 pageviews Een website van indahnesia.com