|
|
|
|
|
|
Ik mijd Bali wel want die eikels hebben niet door dat de tijden veranderen en vragen weer absorbitant hoge prijzen voor de kamers
Daaruit blijkt het verschillend denken van een Chinese en een Balinesche zakenman/vrouw in Indonesie.
Een Chinees zal in slechtere tijden genoegen nemen met een
lagere prijs en denkt dat is nog mooi mee genomen.
Een Balinees heeft daar grote moeite mee, hij heeft een bepaalde prijs in zijn gedachten, als wat hij minder krijgt ziet hij/zij als verlies maar heeft niet in de gaten als hij de poot stijf houd hij nog meer verliest.
Waar Bali naar mijn mening ook duidelijk in te kort schiet is zich aanpassen aan de markt, een succes formule van weleer zal niet zo snel gewijzigd worden, dat was toch goed.
De lokale toeristen brengen ook geld in het laatje maar schijnbaar niet genoeg.
Als je een Balinees verteld dat er in Europa een economische crisis is en dat daardoor hoogswaarschijnlijk ook minder toeristen komen geloven ze je gewoon niet, in het Westen heeft toch iedereen zijn geldboompje waarvan hij/zij naar behoefte zijn geld neemt.
Jan
|
|
|
|
|
Mijn vriend en zakenpartner op Bali rijdt in zo'n PC-Hooft-tractor, Toyota Landcruiser. Als dat ding ergens geparkeerd wordt blijft de motor nog een minuutje of wat doordraaien, kalau 'Turbo'. Had ik nog nooit van gehoord.
Iemand anders pienter?
Salak manis dari Flip
|
www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij
|
|
|
|
|
Goeie reis Richy, mochten wij toevallig in Jakarta komen of jij met je meisje in Bali komen lijkt het ons leuk om jullie te ontmoeten.
Tuti & Jan
|
|
|
|
On 16-12-2005 16:39 tukad ganga wrote: Om op Yoga terug te komen,het is waar dat Bali eens een keer moet ophouden met verschillende prijzen te hanteren,maar ja tawarren Yo dat hoort er nou eenmaal bij...........dus blijf nou maar komen anders kunnen we deze site binnenkort ook opheffen.
|
Je kan ook naar (de rest van) Indonesia gaan op vakantie i.p.v. naar Bali. Veel interessanter.
|
|
|
|
Wij vertrekken over een aantal weken naar Bali .
Wij verblijven in Kuta .
Ik hoor van anderen dat het nog opvallend rustig is daar.
Zijn er mensen die er nu verblijven en ons meer kunnen vertellen ?
Grz
|
|
|
|
|
Deze week zijn er een beetje meer Westerse toeristen maar al bij al is het erg rustig.
Hoe het in de avond is weten wij niet.
Tuti & Jan
|
|
|
|
ik ben net terug na 3 weken seminyak bali tot aan de kerst geen tourist te vinden.
daarna werdt het wat drukker maar er hing op oud jaars dag een vreemde sfeer het gerucht ging rond dat er een aanslag zou komen.
tot mijn verbazing ging de stroom om 5 voor 12 uit en de hele wijk was donker
de hooft straat van het uitgaans leven in seminyak was afgezet er mocht niemand in of uit erg vreemt om half 2 ging de stroom er weer op en ging het feest weer verder voor de rest kan ik aleen maar zeggen wat een geweldig eiland heb echt 3 weken genoten Groet uit een koud nederland Jesse ww
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|