welke berg beklimmen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
remichi
Gebruiker
User icon of remichi
spacer line

ik wil in indonesia een berg gaan beklimmen. de enige vraag die rest is
welke. iedereen adviseerd weer een andere. de een merapi, de ander rinjani,
dan weer bromo....
wat is jullie mening. graag jullie ervaringen met uitzicht, moeilijkheid, etc.

* even erbij vermelden dat ik geen wereld bergbeklimmer
ben.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Krakatau? Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bromo (paar uurtjes) is geen reet aan. Te makkelijk, zelfs voor bejaarden mogelijk.
Rinjani (3 dagen) is gevaarlijk vanwege roofovervallen.
Merapi (1 nacht) is soms gevaarlijk als ie net actief is geweest. Goede gids meenemen die wel weet waar je wel en niet mag komen.
Slamet (weet niet hoe lang) schijnt ook niet makkelijk te zijn.

Er is een expat-club in Jakarta die zichzelf de Gamalama noemen en waarvan de verscheidene leden vrijwel alle vulkanen hebben beklommen. Zoek ff via Google hiernaar.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry, het is Java Lama.

Java Lava
Website http://groups.msn.com/JavaLava/_whatsnew.msnw
Email jenny_d2001Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Tangkuban Perahu is ook leuk.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Doe is gek en beklim een echte berg....!
Het Centrale bergland van Papua is officieel opengesteld sinds oktober jl, wat betekend dat je geen izin meer nodig hebt om bv de Carstenz te gaan beklimmen: de hoogste in Papua (Indonesie) en een van de 7 summits.

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 12-12-2005 12:19 goyang2 wrote:
Doe is gek en beklim een echte berg....!
de hoogste in Papua (Indonesie) en een van de 7 summits.

Ya en je ontmoet per ongeluk een hongerige kannibaal .
Het zou toch kunnen ?
Want 40 jaar geleden wonen daar in de buurt nog kanibalen.
wat dan.?

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Gunung Agung...

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Enige volunteers om Agung te beklimmen?? Emoticon: Puh! Emoticon: Laugh out loud

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Bij Gunung Agung ga ik boek kopen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Sidia, itu toko buku besar!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ya , lekker , kijken kijken niet kopen

Om de tijd te doden , maar wij zeggen altijd : untuk mempersingkat/memendekkan waktu.
Terwijl je eigenlijk moet vertalen als untuk membunuh/mematikan waktu.

Hoe ken det .?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ooit eens de Sibayak (Berastagi) "beklommen" toen ik moeizaam op de top was aangeland, zag ik daar mannen met teenslippertjes aan zware bakken zwavel transporteren, alsof ze vlogen. Ik was zeer teleurgesteld over mijn 'prestasi"

Gruces

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 13-12-2005 00:33 londoh wrote:
Ooit eens de Sibayak (Berastagi) "beklommen"

Hi Lon,

Vorig jaar heb ik Ďm nog beklommen. Hij was eenvoudiger te doen (werd mij verteld) dan de naburige Gunung Sinabung. Bij de voet van de vulkaan aangekomen had ik de keus tussen een smal bergpad en een bredere weg. Ik heb voor de laatste optie gekozen en liep langs koffieplantages en een soort volkstuintjes naar boven. Er liepen dikke pijpleidingen langs de weg en even verder zag ik een industrieterrein waar bordjes awas en dilarang bij stond. Een doordringende rotte eierenlucht walmde me tegemoet en later hoorde ik dat uit de bronnen aldaar H2s werd geproduceerd. De weg werd af en toe behoorlijk stijl en af en toe moest ik kletsnat van het zweet en buiten adem even bijkomen. Tegen het middaguur bereikte ik de hoogste top. Er was niets van een krater te zien, wel een vreemd maanlandschap. Het was alsof de oude krater als een verrotte oude kies met een vulling was dichtgestopt.

Gunung Sibayak

De eerste vulkaan die ik beklom was de Gunung Papandayan in 1997 (ong. 70 km van Bandung). Onderweg naar boven zag ik Javaanse edelweiss groeien tussen spleten waaruit hete stoomflarden ontsnapten. Ik was genoodzaakt een natte zakdoek voor neus en mond te houden tegen de stinkende en irriterende zwavellucht. Het was een onaards gifgeel uitgeslagen landschap, bezaaid met gaten en scheuren waaruit kokend water en lava opborrelden. Ook zag ik zwart water stromen en iets wat leek op afwaswater (air susu). De afdaling was zo mogelijk nog zwaarder dan de beklimming en toen ik achterom keek waren de gas- en stoomwolken nog in heftigheid toegenomen.

Ook de Tangkubanperahu en de Bromo heb ik ďbeklommenĒ, hoewel ik zowat helemaal naar de toppen van deze vulkanen werd gereden. Toch is de laatste wel het meest sprookjesachtig geweest wat ik op dit gebied heb gezien. Je moet alleen de mazzel hebben dat er niet veel bewolking omheen hangt.

Het Bromo - complex tussen de wolken

Mazzel, Jan

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

inderdaad, de bromo blijft toch iets heel speciaal, ook al is ie heel gemakkelijk te bereiken
nog een tip, als je eenmaal in de buurt bent, waarom niet de kawah ijen, ook heel erg spectaculair en zeker minder toeristisch
ik woon tussen beide vulkanen in, dus ik ken de streek vrij goed
ik ben steeds bereikbaar voor meer info

goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Het zou toch kunnen ?
wat dan.?

Sidia....je bent weer eens lekker op de hoogte, voor je met dit soort uitspraken komt moet je eerst even afvragen of dat heden ten dagen nog zo is....

Het is echt niet meer zo dat je en hongerige Papua tegenkomt die je opvreet...

Pake otak sedikit...

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ach, dergelijke verhalen geven wel een beetje extra spanning aan de trip naar Papua Emoticon: Wink

Pardi
Gebruiker
spacer line

Gunung Kerinci, deze aktieve vulkaan is ook leuk om te doen op Sumatra. Hoog 3815 mtr 2 dagen op en met wat geluk 1 dag terug. Je moet wel een gids mee nemen, die kun je vinden in Kayu Aro of Sungai Penuh. Je komt er via de bus of travel die vertrekt uit Padang en stopt voor je in Kayu Aro of gaat door naar de stad Sungai Penuh.

Pardi

Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

Ik 2 jaar geleden Kawah Ijen (Banyuwangi) bedwongen. Ik had behoorlijk veel moeite om op het steile pad naar boven te komen. Kom je onderweg mannen tegen die met ca. 80 kg. zwavel op hun nek naar beneden lopen. Ik ging te snel van start en dat moest ik af en toe bekopen. Als ik weer onderweg was dan passeerde ik een man van ongeveer 60 jaar met twee manden met in het midden een bamboestok op zijn nek. Als ik weer uitrustte, dan werd ik weer door de man ingehaald. Toen ik was gekomen bij het weegpunt en al uitrustend bij mezelf dacht ik steek nooit van mijn leven weer een sigaret op, kwam deze man naast me zitten en het eerste wat hij deed was een lekker saffie opsteken. Deze mannen konden 2 keer per dag zwavel uit de krater
halen en mochten dit 1 week doen en daarna mochten ze 1 week niet werken, omdat ze anders teveel zwavel binnen krijgen. Of ze zich hier ook aan houden, dat weet ik niet. Ik heb geprobeerd zo'n mand op te tillen, maar dit is mij niet gelukt. eenmaal boven aangekomen had je wel een heel mooi uitzicht, maar het kan ook zijn dat de zwaveldampen hevig zijn en dan zie je niet zoveel.

http://www.volcanicimages.com/kawa/courier.jpg

Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 13-12-2005 12:31 goyang2 wrote:
Het zou toch kunnen ?
wat dan.?

Sidia....je bent weer eens lekker op de hoogte, voor je met dit soort uitspraken komt moet je eerst even afvragen of dat heden ten dagen nog zo is....

Het is echt niet meer zo dat je en hongerige Papua tegenkomt die je opvreet...
Pake otak sedikit...

Ik zou gaan schrijven , pakai perasaan sedikit .
Perasaan is gevoel , dus dat je de gevoelens van iemand en of groep zou kunnen krenken.
Ik heb ook niet over een hongerige Papua , heb over een kanibaal.
Volgens zeggen(berichten) heb je +/- 40 jr geleden nog kanibalen ,dat heb ik niet verzonnen .
De toen nog jonge kanibaal , zou nu een oude(re) ex kanibaal zijn .
(dat is volgens logika = pake otak).
Dus als op dit moment geen kanibaal meer bestaat , dan is er niks aan de hand.

Klopt ik ben niet op de hoogte zoals iemand die daar weet.
Ik heb niet beweerd dat het zo is , daarom werd het ook gesteld in de vraag vorm , van het zou toch kunnen.
groetjes.

cewekcantik
Gebruiker
User icon of cewekcantik
spacer line

Als je een beginner bent, probeer Gunung Gede-Pangrango. Emoticon: Yes!

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Mijn favoriet is en blijft de Merapi.
Ben in 1993 on the top geweest, dicht bij God en Allah, hoewel ik daar geen binding mee had. In '96 nog eens gebprobberd, maar halverwege sakit purut en weer terug. Schitterend uitzicht over het ochtendgloren van Java, spetterende stilte. Gevoel van een nietsbetekend individu op een immens grote berg, maar wťl met de smaak van de overwinning deze gunung bedwongen te hebben.
Tangkuban Perahu is als je nog niks gezien hebt wel aardig. Bromo blijft, als onderdeel van het Tengger-gebergte , prachtig en gemakkelijk. Kawa Ijen is vooral indrukwekkend door, inderdaad, de zwaveldragers. Overigens veel 'makkelijker' te beklimmen dan de Merapi. Prachtige lokatie om de ideale moord te plegen. Het kratermeer zit vol zwavelzuur. Effe douwen, uurtje wachten... weg lijk!
Heeft iemand ervaring met de Semeru?

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Mijn favoriet is en blijft de Merapi.
Ben in 1993 on the top geweest, dicht bij God en Allah, hoewel ik daar geen binding mee had. In '96 nog eens gebprobberd, maar halverwege sakit purut en weer terug. Schitterend uitzicht over het ochtendgloren van Java, spetterende stilte. Gevoel van een nietsbetekend individu op een immens grote berg, maar wťl met de smaak van de overwinning deze gunung bedwongen te hebben.
Tangkuban Perahu is als je nog niks gezien hebt wel aardig. Bromo blijft, als onderdeel van het Tengger-gebergte , prachtig en gemakkelijk. Kawa Ijen is vooral indrukwekkend door, inderdaad, de zwaveldragers. Overigens veel 'makkelijker' te beklimmen dan de Merapi. Prachtige lokatie om de ideale moord te plegen. Het kratermeer zit vol zwavelzuur. Effe douwen, uurtje wachten... weg lijk!
Heeft iemand ervaring met de Semeru?

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

bloodhoundfromhell
Gebruiker
spacer line

Een kennis van mij die volgende week naar indonesie gaat wil Merapi gaan beklimmen , ik had hem wel gewaarschuwd dat er verhoogde activiteit is en dat het wellicht gevaarlijk is. Wie weet of je hem nu, ondanks de verhoogde alert status toch kan beklimmen? (wellicht met locale gids)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,594,386 pageviews Een website van indahnesia.com