Massage in Indonesie hoe en waarom !!!!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Zijn de Indonesische massages nou echt veel beter dan de Westerse fysiotherapeuten ????????

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Eerder het omgekeerde. Vaak zeer gevaarlijk voor het geval je iets mankeert.
Zolang het gaat om massage voor ontspanning is er niet veel aan de hand, maar als het gaat om massage ter vervanging van fysiotherapie, vergeet het dan maar. Er zijn enkele gevallen bekend van masseurs die wonderbaarlijke dingen doen met kneuzingen en botbreuken maar dit is maar een klein aantal.
De grote massa van masseurs hebben geen verstand van anatomie en gaan juist op die spots drukken waar de irritatie zit; en dat zijn juist doorgaans de plekken waar men geen druk moet uitoefenen omdat dat er voor zorgt dat spieren en zenuwen zich nog meer gaan spannen.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken: er is al vaak (zowel in de westerse als in de Indonesische media) gewaarschuwd voor de zgn. "helende" werking van de masseurs hier.
Voor relaxen OK maar voor fysiotherapie NO.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Even een waarschuwing voor Kimiwave, er kunnen voor jou kwetsende passages in onderstaand stukkie voorkomen, overslaan dus Emoticon: Bye bye

Ja massage oftewel pijit, ook al zo een Indonesisch tijdverdrijf. Wordt te pas en te onpas aangeboden. Er zijn inderdaad heel goede masseurs hiero, die wonderen kunnen verrichten. Ik denk dat dat evengoed het geval is met Westerse fysiotherapeuten. Het is ook erg lekker als je doodmoe van een lange reis eindelijk gebroken thuiskomt je door een paar kleine sterke vrouwenhandjes gemasseerd wordt, daar knapt een man van op. Maar in het algemeen is het weer 1 van de manieren om op een gemakkelijke manier aan geld te komen. Ik stierf eens van de pijn in mijn gewrichten, reuma of zoiets weet ik veel. Kwam er iemand met een weegschaaltje en een bloeddrukmeter langs die zei dat ie ook wel kon pijitten, zeg ik ja. Jezus wat deed dat zeer en de pijnen nog erger. Kwamen achteraf gezien gewoon door het koude bergklimaat. Ik kan me ook nog eens een massage in Pagandaran herinneren toen ik nog wat zand aan het lijf had van het strand, alsof er een schuurschijf bezeg was.En dan natuurlijk al die "dames" die message aanbieden. Ik reis veel en verblijf daarom vaak in allerlei hotels, ja dan komt er wel eens (meer dan) een dame aan de deur die message aanbiedt, zeg je ja dan wordt er meteen gevraagd "yang biasa ato message asmara?" Aan mijn lijf geen message please. Overigens in het algemeen zijn panti pijit gewoon hoerenkasten, zoals in NL de massagehuizen.

Gruces

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat een zuikert ben ik Emoticon: Devil
Ik zie ook alles?
Jeroen is de tijd die Londoh gepost heeft anders dan 2.30pm en 0f 14.19 uur op mijn computer. Is dat te verklaren dat het in Indonesie gepost is of anders?
Londoh "WE" niet ik alleen genieten weer van je inbreng hiero.
Denk aan je gezondheid Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Na een bo-bo dutje zie ik dat er niet is gereageerd Emoticon: Blush
Ik denk ook dat het ligt aan indonesie Jam karet Emoticon: Yes!
Maar goed de wereld draaid door dus er zal niets gebeurd zijn?
Op mijn koptelefoon TV Oranje opstaan, en zo wordt ik verblijd met Nederlands talig muziek
Het is net donker geworden de rode zon in ten onder gegaan
Groetjes zieleffe Emoticon: Bye bye

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

De tijden van de plaatsing van de berichten wordt niet bepaald vanuit welk land je dat doet. Dat wordt bepaald op de server, die de Nederlandse tijd heeft. Maar dat terzijde.

Ik heb nog geen massage in IndonesiŽ genoten op wat handen in mijn nek na dan.

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Pak Lon .wat betreft die hotelmassages dat zijn weer pijit dalam tuan of instant massage,we hebben het hier over pijit biasa en ook geen basah hoor.
Wel lekker voor diegene die het nog niet ondervonden hebben.
Hoe zit het dan met die tukan pijits.die meestal uit een of andere blindeinstituut gehaald worden,waarvan men zegt dat ze de beste zijn,omdat ze meer gevoel in handen hebben door hun blindheid of zijn dat fabeltjes.
Jij als een doorgewinterde koloniaal moet hier een antwoord op weten..........we wachten met spanning af !!!!!!!!!!!!!!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Smile Ik weet ook wel een antwoord, op die Orang Buta panti pijat, is meer dan massage het gevoel wat zij hebben is zeker aanwezig, en het is wel pijnlijk, omdat er ook met veel Balsum pedis gebruikt worden.
Maar een sterke vrouw/man kan het hebben.
Wat ze maar niet lukt is, de jarri kaki tangan niet kunnen uittrekken, zodat ze klikken. Dat gaat de Indonesiers beter af die langere vingers hebben en dunner zijn dan de onze groffe vingers.
Maar na een behandeling je voelt je eigen weer een hele kerel, en kan de heeeeel de wereld aan. Emoticon: Shiny
Nu Londoh zijn ervaring

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Wat ze maar niet lukt is, de jarri kaki tangan niet kunnen uittrekken, zodat ze klikken. Dat gaat de Indonesiers beter af die langere vingers hebben en dunner zijn dan de onze groffe vingers.

Het is mij ook vaak opgevallen dat IndonesiŽrs elke dag bezig zijn met het ďklikkenĒvan vingers en ook nekwervels (het heen en weer bewegen van het hoofd waarbij je vaak het knakkend geluid hoort). Het schijnt volgens hen enorm op te knappen, maar uit medische kringen hoor ik toch dat dit niet zo erg gezond is voor het kraakbeen als dit regelmatig gedaan wordt. Zelf ben ik niet zoín liefhebber van massage en aan dat klikken moet ik helemaal niet denken. Maar ieder zijn meug nietwaar?

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Klopt zeker weten ,het kraken van je vingers ontstaat ruimte tussen je kraakbeen en op wat oudere leeftijd is de kans op reuma groter,je ziet vaak bij oudere Indonesische mensen dat hun knobbels van hun handen op een bepaalde leeftijd vaak krom staan of misvormd,

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 08-12-2005 02:05 Yogya-Bali wrote:

Eerder het omgekeerde. Vaak zeer gevaarlijk voor het geval je iets mankeert.
.
De grote massa van masseurs hebben geen verstand van anatomie en gaan juist op die spots drukken waar de irritatie zit; en dat zijn juist doorgaans de plekken waar men geen druk moet uitoefenen omdat dat er voor zorgt dat spieren en zenuwen zich nog meer gaan spannen.

Klopt , het kan gevaarlijk zijn omdat de gewone masseur (tukang pijat m/v) de anatomische kennis niet hebben.

Maar de iets moderne TP (m/v) met een beetje medische kennis/anatomie vaak verkregen via speciale workshops , die zijn ronduit superiur .
Ik heb geen ervaring gehad met Fysios in Indonesia , wel met de Ned. Fysios.
Vaak geweest voor kleine klachten (niet voor revalidatie tgv ongeluk of operatie) , vooral toen vroeher je bijna onbeperkt kan gaan naar de fysios.
Mijn mening is , allleen omdat het niet anders kan , en het is gratis(ziekenfonds).Ondanks dat ze niet paramedisch geschoold zijn durf ik te beweren dat ze daar beter werk leveren dan de masseurs hier.
Dus de gewone werk zoals relax/sportmassage en kleine niet medische hulp.
Jaren geleden zijn er hele volkstammen indonesische . fysios in opleiding gegaan in de nu Hogeschool In Holland heet.

Ik ben een keertje geholpen door zo'n masseur in amsterdam , samen met zijn guru uit malaysia.Zo'n chinees uit kuala lumpur.
Het is een kennismakingsprijs , die man met witte jas(lijkt wel een dokter) heeft bij de guru 4 maanden geleerd.
Nou mijn eigen mrs kan beter.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

trombol
Gebruiker
spacer line

tukad ganga .

Ken je Sonja Bloem ?
Zij kan je veel vertellen over pijit.
Haar e-mail(met toestemming) is sonjabloemEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com.
Ze is ook telefonisch bereikbaar.
mbol

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Nee tromb die naam zeg mij niets wat is ze een therapeute ???????????

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-12-2005 17:45 trombol wrote:
tukad ganga .

Ken je Sonja Bloem ?
Zij kan je veel vertellen over pijit.
Haar e-mail(met toestemming) is sonjabloemEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com.
Ze is ook telefonisch bereikbaar.
mbol

Is toch niet een zus van die griezel Marion Bloem, die zogenaamde Indonesie-expert van Nederland? (Zien in NL het verschil niet tussen een Indo en Indonesier).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-12-2005 22:06 sidia wrote:
Jaren geleden zijn er hele volkstammen indonesische . fysios in opleiding gegaan in de nu Hogeschool In Holland heet.

Klopt. Een van hen is een zeer goede vriend van mij en hij heeft mij onlnags nog eens extra gewaarschuwd voor al die kwakzalvende masseurs in RI.
Toen ik 3 jaar geleden rugklachten had, heb ik van alles geprobeerd in Yogya bij masseurs, fysio's, acupuncturist (nee, geen dukun of tabibs). Geen resultaat. Sommigen maakten het alleen maar erger.
Toen kwam ik bij toeval een Frans-Australische masseur cq. healer tegen in Bali die mij binnen 10 minuten van mijn probleem heeft afgeholpen.
Ga naar Espace als je in Seminyak ben. Dat is zijn tent en het personeel is persoonlijk door hem opgeleid.

trombol
Gebruiker
spacer line

On 14-12-2005 12:42 tukad ganga wrote:
Nee tromb die naam zeg mij niets wat is ze een therapeute ???????????

Hallo Tukad Ganga,
Ik heb haar telefoon nr (gewoon een openbaar nr )maar mocht dat niet de bedoeling zijn,dus alleen maar een vraag op dit verlichtende forum,dan
weet ik niet meer te vertellen dan dat ik pijit heerlijk vind .That's all.
mbol

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

He mbol als ik gebruik wil maken ,van haar gave laat ik dat zeker weten. Emoticon: Yes!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

seh , sidia kan ook goed pijit , aleen voor dames.

(ditanggung memuaskan )

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-12-2005 20:56 sidia wrote:
seh , sidia kan ook goed pijit , aleen voor dames.

(ditanggung memuaskan )

"You're dirty old man", song by Sidia.

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Is iemand van jullie al eens bij Erwin (hotel Indonesia Yogya) geweest?
Ik dacht, wat doet die vent? Kijk half achterom, zit ie zijn aansteker op mijn rug met een strootje leeg te blazen! Panas sekali! Na afloop nog eens kwistig mijn lijf met alcohol ingebet, alsof ik niet genoeg naar binnen krijg.
Wel een lekkere uitwerking!
Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 15-12-2005 20:56 sidia wrote:
seh , sidia kan ook goed pijit , aleen voor dames.(ditanggung memuaskan )

Awas "Sid" voordat je het weet word je van 'discriminatie' beschuldigd ...
Sidia dia sebarang ...... Emoticon: Clown Emoticon: Clown Emoticon: Clown Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Discriminatie, Sidia pijit toch gewoon Šlle vrouwen Emoticon: Wink

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 08-12-2005 00:17 tukad ganga wrote:
Zijn de Indonesische massages nou echt veel beter dan de Westerse fysiotherapeuten ????????

'Foreveryoung' (E-m.adr.),

"Wat zijn j/u 'verwachting(en)' en met een beetje 'gezonde-verstand van het 1+1=2 principe' ; hoef je deze overbodige vraag niet te stellen, .... tŰh ????'"
"Je kunt INDOnesia niet met Nederland vergelijken, waar of niet ..... ?????"
Het in hier aan een opleidingsniveau en 'vergunningenstelsel' gebonden al of niet met ťťn of andere 'keurmerk' van soms ůůk nog ťťn of andere instantie,
in INDOnesos moet dat allemaal nog 'uitgevonden' en 'ontwikkeld' worden 'door schade en schande' .........
Dus, jangan mara mas 'Foreveryoung', pfikir dulu, ......
'Hoelang bestaat Nederland, zoals land zoals we het nu kennen; hoelang INDOSnesos ........ ???!!!'

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Cooool Ze zouden daar een vereninging van Huisvrouwen moeten oprichten?
Of zou dat er al zijn daaro Emoticon: Stupid ????

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

'Niet te letterlijk worden hŤ: "ZIELeffe ........"
Emoticon: Clown Emoticon: Clown Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,633,123 pageviews Een website van indahnesia.com