Interessante plekjes aan de noordkust van Java

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Dag allen,

Eind maart volgen jaar ga ik met 2 vrienden een reis maken van Surabaya naar Jakarta over land met diverse transportmiddelen die ongeveer 10/11 dagen zal duren. Dit zal grotendeels langs de noordelijke kuststreek zijn.
Weet iemand plekken, monumenten, gebouwen, natuurschoon etc die we echt gezien moeten hebben laat het me dan svp weten met evt een link erbij zodat wij een selectie en planning kunnen maken.

Alvast bedankt....

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Robert, gebouwen en monumenten donderen allemaal in elkaar of zijn dat al, natuurschoon op Java is allang slachtoffer geworden van de kettingzaag. Er bestaat niet iets dat je gezien "moet" hebben. Ik zou eens iets gaan lezen over Java voor je van die algemene vragen gaat stellen, m.a.w. verdiep je gedachten.

Gruces

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Robert,

Ik weet niet of je het de noord-kust mag noemen, maar afgelopen Januari heb ik de noordelijke route vanaf Banyuwangi-Situbondo-Probolinggo-Pasuruan-Jombang gedaan. Daarna ben ik het binnenland in geschoten. Wat ik me er zo van weet te herinneren is dat het redelijk vlak was.

Wel kom je helemaal in het oosten van Java in het Baluran Nationaal Park. Daar lijkt het wel of er maar 1 soort bomen staat. Wel mooi bosje bij elkaar en de snelweg die er doorheen loopt kan soms verraderlijk bochtig zijn. Geen straatverlichting en ook geen huizen = vertrouwen op je eigen lamp. Her en der stonden groepen jongeren die wat wilden. Het ging vooral om chauffeurs van vrachtwagens, niet om motoren.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-12-2005 00:13 Robert wrote:

een reis maken van Surabaya naar Jakarta over land met diverse transportmiddelen die ongeveer 10/11 dagen zal duren. Dit zal grotendeels langs de noordelijke kuststreek zijn.

Ik zou de Pantura (pantai utara) route gaan nemen.En de hele traject in 4 of 5 ettapes verdelen .Je gaat dus 2/3 dagen bivakkeren in een vd grote plaatsen .Zie de kaart van Java.Als je de kaart ziet zijn er diverse steden(van af Surabaya) zoals Gresik , Tuban, Rembang, Kudus , jepara* , Demak. semarang * Pekalongan*(batik) , Cirebon * Bandung* , Purwakarta *(jatiluhur dam )= daar kan je slapen , surfen etc.= aan te bevelen en daarna nr Jkt.
Je gaat gewoon een Kijang met chauffeur nemen in Surabaya.In Surabaya auto huren bij Mandiri , er zijn 2 chauffeurs die goed zijn(Sugeng en Teguh) , beschaafd en luister goed naar je opdrachten.
Bij de steden met * teken kan je gaan bivakkeren en om de omgeving te gaan verkennen.De meeste kuststeden t/m Semarang hebben vaak islamistische bezienswaardigheden.
Het fijne ervan kan je vinden via google.De meeste steden hebben hun eigen site met info over "turistische" objecten.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Vervolg :
Als je 2 of 3 dagen er bij gaat plakken , kan je zelfs Vanaf Demak richting Solo* gaan , daarna via Salatiga /Ambarawa naar Semarang *.
Je ben toch in de buurt.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Solo kan ik ieder weldenkend mens met grote klem afraden, een vieze stad waar het zeer heet kan worden. Een zeer turisonvriendelijke bevolking. Slecht eten, dito hotels, niets te zien. Hoogstens belangrijkrijk omdat de hoofweg door Java er langs komt. Ook ruzie in het koningshuis, kortom : je kan je tijd veel beter besteden.

Gruces

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

He Londoh, als het allemaal zo k*t en klote is, waarom woon je dan nog steeds in Indo??

Gracias. Sama sama

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 07-12-2005 10:51 kiwimave wrote:
He Londoh, als het allemaal zo k*t en klote is, waarom woon je dan nog steeds in Indo??

k*t en klote ?? heb ik met geen woord over gerept.
Leg je oor eens te luisteren in Polderland en vraag hetzelfde Emoticon: Shiny

Gruces

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Si Lon wil zijn mooie Solo niet verpesten door de komst van turisten.
Als je daaro kom , zou je hem (als je echt mazzel heb) kunnen ontmoeten.
In Jepara en Semarang hep je ook indahnesiers wonen .
Weten ze misschien leuke adressjes voor een verdwaalde indahnesier ?.

Je moet gewoon kijken in de site van de steden , vooral die kuststeden.
In ieder geval zijn de steden relatief groot , misschien qua bewoners en grondoppervlakt kan je vergelijken zoiets zoals amersfoort .
Ze hebben daaro ook hotels met bintang en misschien ook Mc D .
Veel dingen te zien ,als het goed gaat met mijn extra krantenwijk wil ik a. s zomer ook een rondreis maken via pantura.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

De Pantura (pantai utara) is economisch gezien het belangrijkste deel van Java, langs deze kust leggen een aantal zeer belangrijke steden, allemaal even druk en...smerig heet. Daar moet je met het plannen van een reis wel rekening mee houden. Daar komt nog bij dat de Jalan Pantura de drukste en dus de gevaarlijkste weg van Java is. Daar zeilen truks in dubieuze conditie gevuld met gas, staal, chemicalien, benzine en stookolie overheen, en daar tussen zit jij in een blikken bussie, met een sopir achter het stir die zn setoran nog niet bijeen heeft, jakkeren. Verleden week kreeg zo een truk gevuld met staal (uiteraard goed vastgebonden met touwtjes) een klapband. Een bus vol personeel van een fabriek knalde dr boven op en het staal choof de bus in, 8 dooien en een hele zooi voor de rest van hun leven uitgeschakeld.

Ga goed verzekerd op reis, dan staat er (in het geval dat ....) tenminste een rolstoel of ambulans voor U op Schiphol klaar Emoticon: Shiny

Gruces

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 07-12-2005 10:48 londoh wrote:
Solo kan ik ieder weldenkend mens met grote klem afraden, een vieze stad waar het zeer heet kan worden. Een zeer turisonvriendelijke bevolking. Slecht eten, dito hotels, niets te zien. Hoogstens belangrijkrijk omdat de hoofweg door Java er langs komt. Ook ruzie in het koningshuis, kortom : je kan je tijd veel beter besteden.

Gruces

Hi Lon,
In 2003 verbleef ik twee dagen in die smoorhete en toeristonvriendelijke stad. Als backpacker zoek ik die plekken juist op om niet te veel bule’s om me heen te hebben, die zie ik de rest van het jaar toch genoeg. Ik was er voor de tweede maal en er is niet zo veel blijven hangen, vandaar deze stukjes uit mijn dagboek van toen:

“Nadat we op tijd hadden ontbeten hebben we onze rugzakken ingepakt, naar het station (Yogya) gegaan en een kaartje Solo gekocht. Een rit van een uur. G wist nog een redelijke losmen van vroeger, dus lieten we ons daar per becak naar toe brengen. De verrassing was groot toen bleek dat dit homestay Istana Griya bleek te zijn waar P en ik zo’n zes jaar geleden een paar dagen hadden verbleven. Alles was nog hetzelfde en als ontbijt werd nog steeds ei met toast geserveerd. Meteen weer de stad in, maar het was zondag, dus niet veel open. Eerst mie bakso gegeten, daarna naar het wEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.rnet. […] Die avond het Diamand restaurant opgezocht, maar die bleek na een renovatie in een vijf sterren hotel te zijn omgetoverd. Gegeten uiteindelijk bij een seafood warung. Daarna nog de cinema bezocht.

Ma. 14 juli
Die ochtend op de pasar gelopen en we zagen een gamelan oefenen. Een backpacker uit Londen vroeg ons naar betaalbare onderkomens in Yogya – Sartika op de Prawirotaman maar genoemd. Na alweer een internet sessie een partijtje pool, waarvan ik nu eindelijk een beetje de spelregels ging begrijpen. [...] En na een sobere rijsthap brachten we een bezoek aan een wayang orang voorstelling. Heel indrukwekkend spel van lenig bewegende acteurs en fraaie decors, maar kon natuurlijk niets van het gesprokene volgen".
Nog een dag Solo en dan zouden we richting Pangandaran afreizen. Meer dan wat cinemabezoek en pool spelen was er niet te doen en ik begon een beetje The Blues te krijgen.

Mazzel, Jan.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Slecht eten, dito hotels,
Gruces

Lor inn slecht? Emoticon: Confused En.. voor batik moet je toch in Solo zijn?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 07-12-2005 13:07 Jantje wrote:

...

Lor inn slecht? Emoticon: Confused En.. voor batik moet je toch in Solo zijn?

Lor Inn, nog nooit geweest, verzamelplek van zuipende expats, elke Bintang is weer een container dr uit. Emoticon: Shiny
Moeten is een vreselijk woord. Pekalongan is beter, in Solo veel batik van Grote namen met dito prijzen. Wat op de goedkope Pasar Klewer te koop is komt uit P.

Amadeus
Gebruiker
spacer line

Gruces

Londoh,

Hier moet ik op reageren als iemand die oorspronkelijk komt uit Solo, ook al doe je het erom en is het off topic. Iemand uit Solo is vriendelijk en zachtaardig. Waarom zeg je toerist onvriendelijk?? Heb je zelf slechte ervaringen? Het is het goed voor jezelf om je attitude te veranderen.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Amadeus,

Jij kan natuurlijk ook vertellen dat Solo niet zo erg is, en waar je dan naar toe zou moeten. Dat zou meer helpen dan iemand te vertellen zijn houding te veranderen, niet?

Ik zou bijvoorbeeld wel wat leuks over Solo willen horen. Ik heb afgelopen Januari er een nachtje geslapen, bij een kennis thuis. Verder ben ik er nog maar een paar keer doorheen gereden.

Maar goed, Solo ligt inderdaad niet echt aan de Noordkust...

Amadeus
Gebruiker
spacer line

Ok Jeroen,

Ik voel me gekwetsd door Londoh, vandaar mijn reactie.

Wij hebben 2 kratons in Solo, kraton Solo en istana mangkunegaran. De kratons zijn minstens net zo mooi als yogya. Batik markt pasar klewer, heb je veel batik niet alleen uit Solo en Pekalongan maar uit heel Java, een heel goede plaats om batik te kopen!! 30 km naar het oosten is candi Sukuh en candi cetho en kan wandelen van candi sukuh naar Tawangmangu waterval, een prachtige wandeling door de dessas. Heb ik al gewandeld met mijn engelse vrienden van vroeger. Van Tawangmangu kan je nog naar Sarangan, een hoog gelegen plaats gelegen aan een mooi meer. Niet vergeten is er nog Sangiran de vindplaats van de vroegere oermens pethicanthropus erectus met een museum.

Vergeet niet de nasi liwet, die krijg je alleen in Solo, rijst met kokos gekookt met sambel goreng labusiam kip en ei. Emoticon: Nice Wat wil je nog meer.....bakso, bakmie, ayam bakar Solo , of dawet cendol bij pasar gede. Emoticon: Nice

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,254 pageviews Een website van indahnesia.com