Registratie pre-paid HP nrs in Indonesia

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

.
Op 1 november jl is er een Keputusan Menkominfo Nomor 23/M/10/2005 verschenen waarin bepaald wordt dat alle pascabayar (pre-paid) GSM nummers door hun gebruikers geregistreerd dienen te worden. Terroristen en misdadigers sms'en ook. Dit registreren moet bij de GSM provider gebeuren met overlegging van een geldig indentiteitsbewijs. Deze registratie moet uiterlijk 1 april 2006 geschied zijn, zoniet dan worden de niet geregistreerde nummers vernietigd. De maatregel is nu bijna een maand oud, maar de providers hebben er niet zoveel zin in, gezien de gigantische hoeveelheid werk die dit met zich meebrengt. Er zijn in Indonesia 20 miljoen van dit soort nummers.

Gruces

Lon

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ze hebben in ieder geval een wet, dat is stap 1. De uitvoering ervan wordt iets moeilijker met miljoenen nummers die niet geregistreerd zijn.

Wie zou trouwens het blokkeren van die nummers gaan doen als de bedrijven zelf er geen haast mee hebben de nummers te (laten) registreren? Die bedrijven zelf? Of de overheid?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Het betreft hier geen wet, maar een keputusan, een besluit. Zo werkt de overheid hier, ze zijn niet in staat om een deugdelijke wet in elkaar te draaien omdat er tijdens het 'musyarawat' zoveel consessies gedaan moeten worden dat er van de geest van de wet weinig verblijft. Overigens deze keputusan is van een 3e rangs minister. Er kan nog altijd een Inpres of Kepres (instruksi presiden/keputusan presiden) overheen, waarin de vergunningen van de providers ingetrokken worden, of alle pascabayar HP nummers ongeldig verklaard worden en moet iedereen een nieuwe kopen met strenge voorwaarden, dat zou een geweldige economische impuls zijn, werkverschaffing zogezegd. Overigens wordt de markt gecontroleerd door de semi overheidsbedrijven Telkom en Indosat.

Gruces

Lon

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

De regering is hier helemaal in de war, maar dat is gebruikelijk, als je verneemt wat voor maatregelen ze hiero nemen dan bescheur je jezelf van het lachen. Bijvoorbeeld toen de brandstofprijzen werden verhoogd is er besloten om de armen te helpen, met BLT (bantuan langsung tunai) oftewel hulp in contanten. Het is de bedoeling dat er in plaats van de olie de armen (geen takken maar mensen) gesubsidieerd zouden gaan worden. Er zijn momenteel in Indonesia 70 miljoen armen. Deze armen ontvangen ook nog raskin (beras untuk keluarga miskin) rijst voor de armen. Voor de hulp in contanten (hulcon) werden de armen in 3 categorieŽn verdeeld die resp. Rp 120.000 Rp 150.000 en Rp 175.000 per maand zouden ontvangen. Nou is het verdelen van contant geld in Indonesia nou net iets wat je niet moet doen. Die armen moeten zich ook nog eens melden, bij Pak RT en RW, reken maar dat deze een flink deel van deze kwee naar binnen werken, altijd genoeg voor een nieuwe auto, of een paar brede banden type Desert Dueler onder de bestaande. Hoeveel van deze armen zullen weten dat ze recht op geld hebben en welk bedrag ?. Er zijn nog heel veel analfabeten in Indonesia (doch rekenblinden zeer weinig). De regering had er veel beter aan gedaan om nu eens met een elementaire gezondheidszorg voor iedereen te komen en het basisonderwijs gratis te maken, daar zijn de armen pas echt mee geholpen. Nee ze zetten veel liever systeempjes in elkaar waarmee de korupsi in stand wordt gehouden, Die rijst voor de armen is ook zo een rotzooitje. Ten eerste is het goedkope rijst die bijna niet te vreten is en speciaal uit Vietnam wordt geÔmporteerd (kippenvoer of zo) Hele vrachtwagens van deze rijst verdwijnen. Zij die recht hierop hebben krijgen vaak maar de helft of minder van hun rantsoen (15 - 20 kg per maand) Maar ja de mensen weten vaak niet eens waarop ze recht hebben, ze zijn al blij als ze wat krijgen. En vragen om recht is niet volgens de adat. Djengkok en in blijdschap aannemen. Ze verkopen de rijst natuurlijk onmiddellijk door, want ze hebben liever contanten, om Indomie van te kopen of zo, of pulsa voor hun HP. Er zijn armen die een HP hebben, maar geen elektra, moeten ze naar minder armen die wel elektra hebben om daar hun baterai op te laden (ngeupload), uiteraard tegen betaling (listrik mahal)

Maar goed ik ben weer zwaar off-topic met me inleiding, straks gaat Jeroen weer over de rooie en zit ik weer een maand met me pik te (laten) spelen. Ik kreeg gister een SMS'je van nummer 4444, er werd om mn naam gevraagd i.v.m. registratie van alle pascabayar nomor HP. Ik me naam geboortedatum en -plaats gegeven. Krijg ik een paar uur later weer een sms'je, vragen ze om adres, paspoortno enzo. Ik denk: krijg nou de koelere, straks moeten ze nog me bankrekeningno. hebben. Oplichting via sms is namelijk de gewoonste zaak ter wereld hiero. Vanochtend maar even opgezocht wat dat nr 4444 nu inhield. Schijnt dus dat de regering van gedachten veranderd is en nu geen fotokopieŽn van het identiteitsbewijs hoeft te hebben, iedereen kan zich per sms registreren, zij vargen dr om, zal wel weer goudgeld kosten en mee gerotzooid worden. En natuurlijk de hele registratie zinloos, want 90% valse namen. Na registratie krijg je een PIN code en kan je een Honda sepeda motor winnen. Overal geven ze hiero hadiah bij. Koop je een motor op krediet, krijg je een koelkast, een TV 20", een jaket, helmet, 10 liter benzine gratis en je krediet hoef je pas na 3 maanden voor het eerst te betalen

Hier het artikel over die HP registratie

Para pengguna kartu prabayar layanan telepon seluler (ponsel) diwajibkan mendaftarkan diri. Tapi caranya sangat mudah, cukup lewat layanan short messages service (SMS) ke nomor 4444. Nomor ini diluncurkan Direktorat Jenderal Pos dan Telekomunikasi dan para operator seluler pada Kamis (15/12). Layanan ini diluncurkan sesuai Peraturan Menteri Komunikasi No 23/M.KOMINFO/10/2005.

Lees verder:

www.kompas.com/selular/news/0512/16/093649.htm

Gruces

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Iya seh,

die 4444 heb ik hier ook gekregen gisteren. Ff op mijn stageplek hier gevraagd en mensen waren al hevig aan het sms'en naar dat 4444 nummer. Op mijn vraag: Moet dit nou echt???!!! kreeg ik dit antwoord: Itu dari pemerinta loh! Hmm.. ze nemen het aardig serieus hier!

Wat je zegt en wat ik me dus afvraag, je kan gewoon een valse naam + vals adres + vals paspoort nummer opgeven. Alsof die gasten bij de overheid al die miljoenen nieuwe identiteitsregistraties gaat checken? Don't think so.... En wat je zegt, die providers zelf hebben er niet eens zin in. Ik zit bij Telkomsel, een van de vele providers die nu als een van de weinige die sms'jes heeft verstuurd.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Als je bij de KPN gewoon onder een valse naam en zo staat geregistreerd, moet je het in Indonesia zeker ook doen. Een vals paspoort heb je al neem ik aan.

Gruces Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Nou ik zou die naam Telkomsel maar niet vermelden. (stage of werk ?)
Want er bestaat een kans dat iemand (toevallig) ook aan jou gegevens kan komen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

't wel weer de onbenulligheid ten top. Denken ze wel na, daar in Jakarta?
Dit levert natuurlijk een enorme puinhoop op. Zowel aan werk wat verzet moet worden, als het uiteindelijke resultaat: een bestand dat flink gevuld is met onzin. Alle juiste informatie die er in zit komt van mensen die nimmer nooit een terrorist zullen worden.

Voor wie wel foute plannen heeft is hier natuurlijk erg simpel om heen te werken, dus ook vanuit dat perspectief heeft 't weinig nut.

Ik vraag me af wat de telefoonmaatschappijen gaan doen met al die nummers die t.z.t. niet geregistreerd zijn. Vernietigen? Dat zullen ze niet leuk vinden om op deze wijze een flink deel van hun klantenkring af te moeten voeren. Emoticon: Angry

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Londoh, ik ga helemaal niks doen joh eigenlijk.. Ik ben hier eind januari weer weg.. dus dat ze me anders in april afsluiten als ik me id niet registreer doet me nix Emoticon: Puh! Het valt me gewoon op hoe ernstig ze het hier WEL op mijn stageplek nemen.

Sidia, kbegrijp je concern.. tis stageplek. Het zou idd kunnen ja, ik duim alleen maar dat ze niet zo slim zijn dat ze achter me gegevens komen, haha! Anders hebben ze echt niks te doen hier Emoticon: Wink Bovendien zit volgens mij niemand van die gasten hier op Indahnesia Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,477 pageviews Een website van indahnesia.com