Indonesisch werkcontract

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

net mijn Meisie aan de telefoon gehad, was dolgelukkig omdat ze eindelijk
een baan als sekretaresse gevonden had in JKT.....

ze heeft universiteit afgestudeert 3 maanden geleden
toen 6 weken werkeloos geweest, dagelijks via post en internet
naar iedere baan gesolliciteerd die aangeboden werd, maar door de hoge concurentie en het feit dat allmost everybody in JKT hetzelfde studeert/afleert
niks passends gevonden dus heeft toen maar baan in een westers restaurant aangenomen.... maar tussen haar job door, meestal morgens rond een uur
of 8 (restaurant begint ze om 9:30) nog interviews op andere bedrijven gehad.

vandaag kreeg ze dan eindelijk een baan aangeboden waarbij ze naar maatstaven ook goed betaald krijgt

maar nu de adder onder het gras..........

ze heeft een werkcontract van 1 jaar gekregen, ook niet perse iets mis mee;
maar het contract is zo opgesteld dat als ze voor de deadline (1 december 2006) ontslag wenst te nemen dat er een "fee" betaald moet worden
bijvoorbeeld ze werkt 6 maanden, neemt dan ontslag dan moet ze 6x haar maandsalaris betalen
(de overige werktijd van het contract tot de deadline in maanden maal het maandsalaris)

nou weten wij wel dat we op deze manier nooit zouden werken,
maar zei kan niet thuis blijven zitten das niks voor haar, en kelnerin of ober
heeft ze nu ook niet bepaald voor geleerd.

dus de baan is ok, maar ik maak me wel degelijk zorgen over het contract

zijn contracten als deze gebruikelijk en wettelijk toegestaan in Indonesie ?

ze heeft ondertekent in de blijdschap eindelijk een nieuwe baan gevonden te hebben. maar wat nu als de werkplek die ze eigenlijk nog helemaal niet kent niet bevalt of ze kan helemaal niet opschieten met de mensen daaro..?
ze krijgt voor de maatstaven daaro best betaald 1300000 RP maandelijks
maar zou ze ooit opstappen omdat het allemaal toch net wat anders blijkt te zijn moet dus bijvoorbeel 10 maanden x 1300000 (1200euries) opgehoest worden.

zijn contracten als deze gebruikelijk in Indonesie ?

Wat gebeurt als ze ( uche uche) een maandje of 2 ziek word waardoor
ze haar niet meer kunnen gebruiken en ze krijgt ontslag ?

worden contracten als deze hierbovengenoemd gebruikt omdat de bedrijven
op deze manier niks te verliezen hebben ? (windowcleaner could do the job,
if he fales, bad luck)

kan ze er nog aan onderuit komen, ze heeft ondertekent maar haar werkperiode begint pas 1 december dit jaar

mischien praten met de nieuwe werkgever en proberen vriendelijk uit te leggen wel de baan aan te willen nemen maar of het mischien mogelijk is met ander contract vanwege een mogelijk huwelijk volgend jaar ?

iemand ervaring met dergelijke contracten ?

zal nu wel allemaal te laat zijn Emoticon: Nooo , had liever baan in restaurant kunnen houden
en een keer om opslag vragen, had ze vast gekregen ze zijn harstikke gelukkig met haar omdat ze perfect engels spreekt en haar werk goed doet

bassi
Gebruiker
spacer line

Dat is onzin, mijn vrouw zegt dat kan dus niet, of je meisje wil jou belazeren, hoe kan je een baas nou terugbetalen, dat is toch onzin.
Het is indonesie wettelijk als de baas haar ontslaat, zij drie maanden salaris nog mee krijgt van de baas.
Wat je meisje zegt, kan dus niet en moet en hoef je niet te geloven,(en dat hoef jij in de toekomst ook niet te betalen), ja zal dit ook heel hard en duidelijk moeten maken aan haar!

bassi
Gebruiker
spacer line

welk bedrijf is het, wat doet het bedrijf, gewoon de naam vragen van het bedrijf is heel makkelijk om (uit) te vinden(of dit waar is).
(Wel komt het voor als werknemers stelen, ze dan dit of een bepaald bedrag terug moeten betalen en daarna worden ontslagen, alleen in dat geval kan een bedrijf geld eisen. (in Jakarta)

iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

bassi,

dat is het thema niet.
mijn vraag is niet of ik mun eigen vriendin vertrouwen kan of niet.ik denk dat
ik dat zelf wel beter aanvoel.daarbij komt ik zou er nooit voor hoeven te betalen.
en al zou ik het aanbieden zou ze het nooit aannemen
keb der nog nooit een cent gegeven en zal ook in de toekomst niet nodig zijn.
als ze geld modig heeft dan krijgt ze dat van haar vader die een goede baan bij een oliemaatschapij heeft en betaald het later terug.
thats not the issue

mijn vraag is
1. of het wettelijk toegestaan is dergelijke contracten op te stellen in indonesie
2.kan ze der nog aan onderuitkomen als de werkperiode nog niet is begonnen maar ze wel ondertekent heeft
en tot slot
3. hoe verloopt het proces als ze gewoon een maand of 2 aan een stuk ziek zou zijnwaardoor ze Haar niet meer kunnen gebruiken (als ontslag werkelijk geen optie zou zijn)

die laatste vraag is natuurlijk moeilijk te beantwoorden, als jij ze al niet kent deze contracten en een paar andere users in dit forum er ook nog nooit van hebben gehoord en er niks over in het contract staat dan zou ik zeggu gaat het ooit mis(hoeft niet voorhetzelfde geldt bevalt het best) lekker uitzieku.

ze gaat er morgen nog eens heen voor ze aan haar huidige baan begint en vraagt of ze een ander contract kan krijgen, niet alleen op aanraden van mij maar ook van haar beide oudere zusters die ook zeiden dat het contract nergens op sloeg.ze heeft gewoon in blijdschap ondertekent maar er
weinig of te kort bij stilgestaan wat de gevolgen kunnen zijn het ooit
mis zou gaan.

iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

bassi, ik post de naam en adres van het bedrijf morgen ik weet nu alleen
dat het een chinees technology bedrijf is, dat het easy is om erachter te komu of dat bedrijf wel bestaat weet ik ook,ze hebbu niet voor niks zoekmachines uitgevonden.maar nogmaals dat is mijn twijfel niet.

maar volgens jouw zijn dergelijk contracten dus niet wettelijk toegestaan?

1-jarig contract werken wel meerdere landen mee, maar dan gewoon met de simpele reden dat het voor de werknemer makkelijker is om van iemand af te komen

een vriend van mu heb 2 x een 2-jarig contract gehad in Saudi-Arabie.na de tweede keer geen nieuw contract, dus ophoepelen maar na 4 jaar

maar dat met die "fee" is gewoon bizar

bassi
Gebruiker
spacer line

Ik kan je alleeen dit vertellen dat mijn vriendin jarenlang heeft gewerkt, ik heb haar gevraagd of dit mogelijk is, daarbij heb ik geantwoord op je vraag.
1-jarige contracten bestaan wel ook hier natuurlijk, maar dat van die fee, fee vragen komt geregeld voor het is een soort smeergeld, om een bepaalde baan te krijgen of een order met kleding te plaatsen op credit in Indonesie, maar mijn vrouw heeft gereageerd zo van dit kan niet.
Volgens haar is een werkgever juist wettelijk verplicht bij ontslag geld aan de werknemer te betalen, daar bestaat niet zoiets als pensioenopbouw, maar bestaat uit een bedrag ineens wat de werkgever verplicht is om te betalen.
En ja als haar vader een goede baan heeft, kan die dan niet voor haar een (goede)baan eventueel regelen?(vaak kost dit wel fee, eenmalig).
En nog wat, dat was toen met mij....
De werkgever van mijn vrouw vond het niet leuk dat ze vermoedelijk naar Nederland ging en wilde elke keer duidelijkheid hebben en hoe nu verder etc.
..... omdat haar zoveel gevraagd werd door haar baas is zij of heeft zij voortijdig ontslag genomen van waar ze werkte in Jakarta, zij werd dus min of meer onder druk gezet.

bassi
Gebruiker
spacer line

En ja laat het maar weten over dat bedrijf, mijn vrouw kan of wil dat wel checken op haar manier (niet via een google etc).

Mocht het echt zo zijn kan ze ook gaan naar de politie of naar advocaat gaan vanwege oplichting, volgens mijn vrouw.

Maar mijn vrouw zegt al moet dus eerst het bedrijf checken.

iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

On 25-11-2005 20:26 bassi wrote:
En ja als haar vader een goede baan heeft, kan die dan niet voor haar een (goede)baan eventueel regelen?

dat is nou net het punt waar we het voorheen over hebben gehad,
Ze wil niet van anderen afhankelijk zijn en denkt iemand iets te schulden als er teveel hulp komt.En die hulp mag al helemaal niet van mij of van Haar Familie komen.
Haar vader heeft 2 hele goede jobs voor Haar geregeld, waaronder eentje als sekretaresse bei een of andere Italiaans sportauto-dealer (Ferrari of Lamborghini) en een bij hem op het werk in de oliemaatschappij,
die neemt ze gewoonweg niet aan omdat ze bang is haar vader iets te schulden of ooit teleur te stellen.Om dezelfde reden heb ik der nog nooit een cent hoeven/mogen geven

Volgens jouw dus wettelijk uitgesloten een contract als deze

iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

On 25-11-2005 20:33 bassi wrote:
En ja laat het maar weten over dat bedrijf, mijn vrouw kan of wil dat wel checken op haar manier

alvast bedankt, naam bedrijf komt morgen maar zover gaan om een advocaat in te schakelen was niet de bedoeling.Ze staat niet negatief tegenover de baan, alleen ik en Haar zusters wel tegenover het contract. begrijp met niet verkeerd, ze wil de baan graag,alleen onder andere voorwaarden maar ze heeft dat vreemde ding al getekent in alle blijdschap

bassi
Gebruiker
spacer line

Oke, ik kan me voorstellen dat ook zij haar trots heeft.
Maar een ding wat ikzelf in verleden heb geleerd

(Te) Trots is als een stenen standbeeld
Als iemand er tegenaan trapt valt het om met schade, met alle gevolgen van dien.

Ik zou het zonde vinden omdat zij te trots is om wat van haar vader of wie dan ook, iets aan te nemen, zij haarzelf in de problemen werkt en uiteindelijk toch (mogelijk met schaamte) aan moet kloppen bij haar vader.

bassi
Gebruiker
spacer line

Daar bedoel ik mee, dat jij maar ook haar vader niet zouden willen, dat ze door deze mogelijke baan in de finaciele problemen als persoon kan komen en zij zal ditzelf ook beseffen indien op haar een claim word gelegd van 1500 euro.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-11-2005 18:13 iemand wrote:

ze heeft een werkcontract van 1 jaar gekregen, ook niet perse iets mis mee;
maar het contract is zo opgesteld dat als ze voor de deadline (1 december 2006) ontslag wenst te nemen dat er een "fee" betaald moet worden
bijvoorbeeld ze werkt 6 maanden, neemt dan ontslag dan moet ze 6x haar maandsalaris betalen

zijn contracten als deze gebruikelijk en wettelijk toegestaan in Indonesie ?

zijn contracten als deze gebruikelijk in Indonesie ?

Wat gebeurt als ze ( uche uche) een maandje of 2 ziek word waardoor
ze haar niet meer kunnen gebruiken en ze krijgt ontslag ?

kan ze er nog aan onderuit komen, ze heeft ondertekent maar haar werkperiode begint pas 1 december dit jaar

Ik heb geen ervaring met werken in indonesia, maar een kontrakt is een kontrakt.

Het is een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd , max voor 2 jaar met de mogelijkheid een verlenging van 1 jr.
Niks bijzonder , er zijn voordelen en nadelen.

Bij kontraktbreuk moet de de veroorzaker (de werknemer of de werkgever ) schadeloosstelling betalen aan de tegenpartij.

Bij ziekte wordt het loon doorbetaald .
is te lezen bij u.u. ketenaga kerjaan. pasal 61 . 62 en 93(ziekte)

Ik heb niet kunnen lezen van je verhaal dat ze een pelumas heeft moeten betalen, die 6 maanden is formele afspraak /afkoopsom dat ze moet betalen als ze voortijdig weg wil.
(meestal wordt een pelumas , smeermiddel onder de tafel betaald ,wordt ook niet in een kontrakt/arbeidsovereenkomst vermeld).
Een konrakt die in strijd is met de wet is altijd nietig.(dezelfde princip zoals in holland en andere beschaafde landen).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Toen ik na mijn studie bij een bedrijf begon, heb ik eerst 4 maanden cursus gehad, betaald door mijn toenmalige werkgever. Dat heeft hun zeer veel geld gekost. Als ik binnen een jaar zou vertrekken, zou ik een gedeelte daarvan terug moeten betalen.
Volgens mij is dat contract van īje meissieī gewoon legitiem hoor. Als zij akkoord gaat en de werkgever is er sprake van een legitiem contract. Sterker nog, wees blij dat er iets op papier staat ! Emoticon: Wink
Ze staat nu in feite zwak en sterk: sterk omdat ze een contract heeft, zwak omdat ze niet weet of het wel leuk werk is (en ze dus niet onder dat contract uit kan komen zonder afkoopsom te betalen).
By the way, het sneeuwt nog steeds hier!!
Groet, Johan

Begin de details te vergeten

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-11-2005 21:19 JohanN wrote:
Ze staat nu in feite zwak en sterk: sterk omdat ze een contract heeft, zwak omdat ze niet weet of het wel leuk werk is (en ze dus niet onder dat contract uit kan komen zonder afkoopsom te betalen).

Alternatief route : ziek melden.

bassi
Gebruiker
spacer line

Ja maar dat is natuurlijk heel wat anders, ik praat nu voor mezelf, er word dan een investering in mij gedaan op een toekomstige doorgroeifunktie in het bedrijf waar ik werk, middels een cursus die bijvoorbeeld 2000 euro kost,- ga ik weg binnen een jaar, moet ik het volledige bedrag terugbetalen of een deel daarvan, vroeger zelfs tot binnen 3 jaar ze een gedeelte konden claimen dan.
Maar hier is er geen sprake van een studie of cursus af sluiten via het bedrijf, maar gaat het gewoon om een werkcontract.

bassi
Gebruiker
spacer line

On 25-11-2005 21:18 sidia wrote:

...

Ik heb geen ervaring met werken in indonesia, maar een kontrakt is een kontrakt.

Het is een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd , max voor 2 jaar met de mogelijkheid een verlenging van 1 jr.

Bij kontraktbreuk moet de de veroorzaker (de werknemer of de werkgever ) schadeloosstelling betalen aan de tegenpartij.

Bij ziekte wordt het loon doorbetaald .
is te lezen bij u.u. ketenaga kerjaan. pasal 61 . 62 en 93(ziekte)

Ik heb niet kunnen lezen van je verhaal dat ze een pelumas heeft moeten betalen, die 6 maanden is formele afspraak /afkoopsom dat ze moet betalen als ze voortijdig weg wil.
(meestal wordt een pelumas , smeermiddel onder de tafel betaald ,wordt ook niet in een kontrakt/arbeidsovereenkomst vermeld).
Een konrakt die in strijd is met de wet is altijd nietig.(dezelfde princip zoals in holland en andere beschaafde landen).

Dit sluit weer aan op de ervaringen en de reaktie die mijn vrouw heeft gegeven.

iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

On 25-11-2005 21:12 bassi wrote:
Oke, ik kan me voorstellen dat ook zij haar trots heeft.
Maar een ding wat ikzelf in verleden heb geleerd

(Te) Trots is als een stenen standbeeld
Als iemand er tegenaan trapt valt het om met schade, met alle gevolgen van dien.

Ik zou het zonde vinden omdat zij te trots is om wat van haar vader of wie dan ook, iets aan te nemen, zij haarzelf in de problemen werkt en uiteindelijk toch (mogelijk met schaamte) aan moet kloppen bij haar vader.

bassi, ze neemt wel hulp aan; maar dan van vrienden of kennissen waar
ze niet heel nauw mee is.voordat ze hulp van mij of haar vader aanneemt
verdrinkt ze nog liever in de ellende.is niet goed weet ik
maar de instelling op zich niks mis mee, ik ken er ook die konstant met het
handje open staan te w8en
maar je hebt gelijk, zonde of niet; het kan ook ooit helemaal mis gaan
met zulke instelling.maar zover wou ik het niet laten komen vandaar mijn vraag hiero

iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

On 25-11-2005 21:19 JohanN wrote:
Toen ik na mijn studie bij een bedrijf begon, heb ik eerst 4 maanden cursus gehad, betaald door mijn toenmalige werkgever. Dat heeft hun zeer veel geld gekost. Als ik binnen een jaar zou vertrekken, zou ik een gedeelte daarvan terug moeten betalen.

ik zou echt niet weten wat Ze haar aankomende werkgever schuldig zou moeten zijn, ze is nog niet eens begonnen met werken laat staan dat er in Haar geinvesteerd is.Zou ze daadwerkelijk ooit weg
willen wat echt niet hoeft te gebeuren want ze zal niet vertrekken omdat ze het "niet leuk" vind maar dan zal er iets anders aant handje zijn wat ze vantevoren niet kon weten. En daarbij komt nog dat het oh zo gemakkelijk is voor bedrijven om een nieuw iemand voor deze positie te vinden want daar rennen nog genoeg werkelozen van rond.
ze had een interview bij deze firma 3 weken geleden, daar kreeg ze toen een type-test een een reken-test.moet je nagaan 3 weken geleden,
als er 3 weken lang dagelijks 2-3 mensen gesoliciteerd hebben naar deze baan (daar ga ik van uit omdat het zolang heeft geduurt tot ze de knoop doorgehakt hebben) dan zijn er genoeg andere kandidaten.
dus waarom deze afkoopsom en waarom in deze hoogte

iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

jep, mee eens niks mis mee heb ik ook nooit beweerd

ga ik ook nog in mee, maar waarom zulke hoge bedragen,waar komt die hoge schade vandaan en waarom geven ze iemand niet eerst effu een "proef-weekje" om met de rest van de company mee te "draaien" om een beter beeld van het werk en je werkgever te krijgen

die 6 maanden is formele afspraak /afkoopsom dat ze moet betalen als ze voortijdig weg wil.

die 6 maanden die ik boven beschreven heb was alleen als voorbeeld bedoelt als Ze na 6 maanden zou willen/moeten vertrekken
stopt Ze na 2 maanden is de afkoopsom 10 maanden X maandsalaris

hier kan ik wat mee,andere optie zou zijn lang ziek blijven tot ze je gewoonweg niet meer willen zien

hoe het ook is, ze is vastbesloten deze baan te nemen omdat ze er zelf naar gesoliceert heeft en eindelijk ervaring kan opdoen in dat wat ze op de uni geleerd heeft.zou er daadwerkelijk nog een andere adder onder het gras zitten waardoor het alsnog verkeerd zou lopen dan vinden we daar ook nog wel een oplossing voor.

toch blijft het vreemd afkoopsommen in deze hoogte en contracten als deze vrijwel direkt aan iemand te overhandigen

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Wat een verschrikkelijk langdradig gezeur. Die meid mag Allah op haar blote knieen danken dat ze op zo een eenvoudige wijze werk heeft gekregen in een land met 50% werklozen. Het is nog eens zeer gebruikelijk dat je betaald voor een goede job hiero en die bedragen zijn niet misselijk. (100 juta is gewoon voor een baan bij een bank bijv.) Als ze net van de Universiteit komt dan heeft ze nauwelijks werkervaring die gaat ze opdoen, wat als ze in de tussentijd iets beters kan krijgen, dan investeert de werkgever toch voor het achtereind van de kat in deze werkneemster. Komt nog eens bij dat ze een contract heeft, niet dat zoiets veel voorstelt in Indonesia, maar toch. Er werken heel veel mensen op contract, meestal 1 maand. Bovenstaand is weer typisch een geval van een Westerling die Oosterse zaken met zijn normen gaat beoordelen en dan de Oosterse normen afwijst, omdat bij "uns alles grosser und besser ist" misselijk wor ik van dat soort types. Verdiep je eerst eens in hoe het in Indonesia er aan toe gaat voordat je een grote partij gaat sijken.

Lon

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Aanvulling :

Geen proeftijd omdat het kennelijk niet van toepassing is( pasal 58 ?)

De schade vergoeding moet betaald worden als 1 vd partijen eenzijdig de arb.overeenkomst gaat opzeggen.
geldt ook voor de werkgever.(inkomstenderving van de werknemer) =pasal 62

N.m.m. is de kontrakt redelijk goed , teken van vertrouwen dat de toekomstige werknemer het goed zal doen. Ik zou als werkgever eerst op de proef laten doen (graag of niet = er is zoweel werklozen daar) en zonder kontrakt aanbieden . Daarna als ze geschikt is , pas een tijdelijk kontrakt aanbieden.
Een andere voordeel ,ook goed voor de aanvraag van visum etc.
Economische binding met indonesia.

iemand
Gebruiker
User icon of iemand
spacer line

On 25-11-2005 23:02 londoh wrote:
Die meid mag Allah op haar blote knieen danken dat ze op zo een eenvoudige wijze werk heeft gekregen in een land met 50% werklozen. weer typisch een geval van een Westerling die Oosterse zaken met zijn normen gaat beoordelen en dan de Oosterse normen afwijst, omdat bij "uns alles grosser und besser ist" misselijk wor ik van dat soort types. Verdiep je eerst eens in hoe het in Indonesia er aan toe gaat voordat je een grote partij gaat sijken.

Lon

he flipperkast,ik vraag hier niet naar smeergeld om een baan te krijgen of andere dingen in indonesie gedaan te krijgen en ik vraag ook niet of ze blij moet zijn met de baan die ze aangeboden heeft gekregen maar heb een vraag gesteld over de opstelling van een geweten werkcontract
thats it nothing more nothing less

begrijp je uitlatingen over allah & blote knieen & westerling & oosters normen niet helemaal Emoticon: Confused

voor zoon ouwe sok als jij heb je best een grote mond.vind ik niet zo heel erg, maar keb het liever dat ze dat doen als de persoon in kwestie voor mun snuffel staat beetje zwak in een forum op internet vindjenie
zogauw iemand het woord indonesie en nederland in een en dezelfde topic laat vallen word meteen gezegt dat men een sijkert is want men "vergelijkt het westen met indonesie" doe ik dat ergens als ja vertel me waar

geefnie hoor want behalve jij zijn de andere users wel behulpzaam
en hoeven niet perse hun"genialiteit"over indonesie bekent te maken en daardoor over dingen beginnen te zwammen niet niks met de topic te maken hebben
stel je antwoord op prijs maar houd op met dat gelul over"typische westerling"
ben mischien niet zo vaak als jij in indonesie maar heb ondanks mijn jongere leeftijd oosterse landen bezocht die jij niet eens op de kaart weet te liggu maar dan nog heeft dit alles niks te maken met de opstelling van een werkcontract
OPMERKING BEHEERDER

Zou je je eigen topic niet willen verpesten door niet op de man te spelen? Dat zou fijn zijn.

Geplaatst door Jeroen @ 26-11-2005 08:21

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 26-11-2005 01:42 iemand wrote:

...

maar heb ondanks mijn jongere leeftijd oosterse landen bezocht die jij niet eens op de kaart weet te liggu maar dan nog heeft dit alles niks te maken met de opstelling van een werkcontract

Uit je begrip van het een en ander blijkt dat deze oosterse landen nog niet in kaart zijn gebracht en waarschijnlijk ergens in je hoofd zweven. Kennis heeft geen zak met leeftijd te maken, echter in mijn geval is er sprake van voortijdig intredende dimensie daarom lul ik zo slap en verre zo slim als jij hiero overkomt. Ik pretendeer niet slim te zijn, geef gewoon naar beste weten mijn opinie, echter op mijn manier.

De verhouding Baas - Werkgever is hiero heel iets anders dan in het Westen, de baas is de BAAS, werknemers zijn gewoon vuil, in het gustigste geval hebben ze de status van slaaf bij het gros van de bedrijven. De werknemer weet zijn plaats ook wel, en zal er alleen als de baas ver uit het zicht is een rotzooitje van maken. Een contract is hiero ook niet meer dan een stukje papier en zal altijd in het voordeel zijn van de opsteller van het contract, er staan slechts plichten voor de gcontracteerde in. De bedragen om een advokaat, apalagi een rechter in te schakelen (lees omkopen) om de letter van het contract werkelijk na te leven zijn een veelvoud van die paar eurootjes die jij noemt. Dus waar maak je je te sappel om ?

Lon

Hitami
Gebruiker
spacer line

Ik kan alleen maar schrijven, een sterke verhaal ! dit soort contracten gebeurt alleen voor de hoeren !

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En hostess (zelfde??!)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,573,620 pageviews Een website van indahnesia.com