Stage Sumatera

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lotje
Gebruiker
User icon of Lotje
spacer line

Hoi allemaal,
ik ga eind januari stage lopen op Sumatera. Ik ga daar in Prapat een nogal verouderd ziekenhuis op weg helpen. Hebben jullie tips?
Dingen om mee te nemen, dingen om te gaan zien? En nog veel meer
Emoticon: Smile
ik hoor het wel

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Lotje,

Je treft het wel als je mooie dingen wil gaan zien, want Parapat ligt in ťťn van de schoonste gebieden die IndonesiŽ rijk is. De plaats kijkt uit over het immense Tobameer, ťťn van de grootste zoetwaterplassen ter wereld. Er vaart regelmatig een veerboot naar het bijzondere Samosir eiland, waarop ook vele attracties te zien zijn. Nabij het plaatsje Tongging is een panoramische kijk op het meer en de honderd meter hoge waterval ĎSipisopisoí. Bij het plaatsje Purba is het paleis van de laatste raja te zien temidden van de meest indrukwekkende langhuizen van de Bataklanden.
Het lijkt me raar dat je daar snel uitgekeken zou zijn.
Groetjes, Jan.

Uitzicht over het immense Danau Toba

Michel
Gebruiker
spacer line

Hallo Lotje,

Je gaat zitten op een mooi gedeelte n.l. vlak bij het Toba Meer.
Wij (mijn vrouw en ik) gaan einde Januari ook weer daarheen en wel voor de 17e keer (!!!)
Ik denk dat je stage in een Puskesmas is (= Pusat Kesahatan Masyarakat), een openbaar gezondheidscentrum.
Een ziekenhuis heb ik daar nog nooit gezien. Mensen die echt ziek zijn gaan naar 1 van de ziekenhuizen in Pematang Siantar.
Ook op het eiland Samosir (aan de overkant van Parapat) zijn geen ziekenhuizen. Ook die mensen moeten naar Pematang Siantar..

Misschien zien we elkaar daar wel. Wij zitten altijd in Tuk-Tuk, waar de meeste boten vanuit Parapat naar toe varen. Vroeger elk uur, maar sinds de enorme prijsverhoging van de brandstoffen in IndonesiŽ (127%) gaan die boten om de 2 uur.

Deze rubriek is te klein om alle wetenswaardigheden te vermelden.
Veel succes in Sumatera Utara (Noord-Sumatra)

Michel

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,298,633 pageviews Een website van indahnesia.com