Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja Om Ziel dat is de ellende, ik weet niet waar Omni zit, voorheen er ook al over gehad decoupeer zaag e.d., overal in Jakarta of Bandung te koop, maar in provincie steden nog steeds moeilijk.

ommi80
Gebruiker
spacer line

Ik zit in Jakarta. De merken waaruit ik wil kiezen zijn: HP, Toshiba, DELL, Apple (MacBook), ASUS en IBM-Lenovo.

advo999
Gebruiker
User icon of advo999
spacer line

Ik ga zes keer per jaar naar Indonesie en sleep altijd mijn laptop(je) mee. Heb er daar al eentje achtergelaten om te kunnen msn en met mijn vriendin.

Nog nooit iemand vragen gesteld of zelfs maar naar gekeken. Ik zou in Nederland kopen en gewoon meenemen.

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 18-11-2005 07:48 willeke wrote:
Een vriend van mij op Sulawesi heeft me gevraagd om in Nederland een laptop voor hem te kopen. Ik wil dat wel doen voor hem, maar ik vraag me af of een Nederlandse laptop goed te gebruiken is in IndonesiŽ. Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Zijn alle aansluitingen wel hetzelfde? Wie heeft hier wel ervaring mee en kan mij vertellen waar ik op moet letten bij het kopen van de laptop?
Is het misschien niet goedkoper om een laptop in IndonesiŽ te kopen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Willeke

Laptop in Indonesie kopen is reteduur, hetzelfde model laptop dat je in de VS voor 500 euro koopt (en in Nederland voor 650 euro) kost daar zeker 800 euro. Meenemen dus!

Wel ff uit de verpakking halen zodat de douane geen lastige vragen stelt Emoticon: Wink De jongens die in Jakarta de bagage staan te controleren zijn de slechtsten niet, zeker niet te vergelijken met die dienstkloppers die in Amsterdam je staan op te wachten. Gewoon ff joviaal doen (in het Engels uiteraard, dan weten ze niet wat ze moeten zeggen) en je kan doorlopen. Ik heb slechts een keer de koffer moeten opendoen in al die keren dat ik daar langs liep, en toen had ik het er ook zelf naar gemaakt (ik had 600 bacteriemonsters in mijn sporttas zitten wat uiteraard als redelijk verdacht werd gedetecteerd op de scanner). Gelukkig had ik wat papieren met stempels bij me en na eens aandachtig de stempels bestudeerd te hebben mocht ik doorlopen (ze konden natuurlijk niet lezen wat er stond over de inhoud van de buisjes, het had net zo goed het pokkenvirus kunnen zijn)

Alle aansluitingen zijn uiteraard hetzelfde, software kan je het beste in Indonesie kopen, veel goedkoper (en meenemen voor je vrienden in Nederland). "MS Office 2003 voor 2,50 euro Real Version Misterrr" Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 18-11-2005 14:17 sidia wrote:

...

Dus je moet invoer rechten betalen en niet via de groene uitgang naar buiten lopen.En je ben extra zuur als je "gepakt " wordt. omdat je niet van te voren heb aangegeven.Dezelfde systeem zoals in Nld.

Hebben ze wel een rode uitgang in JKT?? Ik heb er geen gezien hoor... Emoticon: Yes!

Gracias. Sama sama

ommi80
Gebruiker
spacer line

Ok, ... Too bad, I guess ... Emoticon: Confused

Emoticon: Cry Thanx

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

HO HO dames en heren ,ik heb een maand geleden een laptop in Indonesie gekocht daar mijn eigen zg merk gecrash was, supersnel en gewoon lekker draadloos mailen op de airport prachtding,gekocht bij axioo service center .
Vestigingen in jakarta en surabaya tel021-62303714-6288957 en voor surabaya 031-5478684.
En nu maar snel kijken op hhun site www.axioo.com er is nog hoop onder diegene en gewoon tawarren ya,gewoon twee jaartjes gebruiken ,en een nieuwe kopen,want je weet wat je nu koopt is morgen al weer achterhaald

sing ken ken bli....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,747,694 pageviews Een website van indahnesia.com