Relatie met Balinese vrouw

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Prosedur Pembuatan Paspor Indonesia
1. Warga Negara Indonesia Asli Dewasa :
a. Kartu Keluarga ( KK )
b. Kartu Tanda Penduduk ( KTP )
c. Akte Lahir / Ijazah terakhir
d. Surat Nikah ( Jika sudah menikah )
e. Ada Sponsor jika ( Jika bekerja )

Josari, als je vriendin dit niet heeft in Bali zal ze toch echt naar Yogya terug moeten gaan. Consulaat kan (en mag) je hierbij niet helpen; dat is werk voor de Balineze immigratie.
Ed, paspoort kan ze dan NIET op Bali aanvragen maar moet plaatsvinden in de plaats waar ze ingeschreven staat op een KK en KTP. Heeft ze geen Balinese KTP (wat ik niet verwacht als Javaanse want die geven ze op Bali niet meer snel af na Balibom 1) dan zal ze paspoort moeten aanvragen in Yogyakarta bij de immigratie en moet je je visum ook daar bij de consulaire vertegenwoordiger aanvragen.

Josari, als je in Seminyak bent, geef die werkgever van haar wat geld en hij geeft je vriendin zo 2 weken vrij om naar Yogya te gaan. Dat is zeker de tijd die je nodig hebt om alles te regelen (waarschijnlijk langer).

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

Wanneer ik eea zo overzie, dan begrijp ik 1 ding niet.
Mijn vrouw is javaanse en ze werkte op Bali - Ze had van een aantal belangrijke papieren een kopie.

Haar KTP was verlopen, de surat kelahiran niet nieuw.
Een telefoontje naar haar geboortedorp was al genoeg om te zorgen dat haar moeder en haar zus alles regelden.

En die stuurden de dokumenten per post (DHL) op.

Niks geen busreis van 16 uur heen en 16 uur terug naar Midden-Java

Haar paspoort werd geregeld door een tussenpersoon (buro Jasa), daar betaalde zij twee joeten voor. Hetgeen wel aan de dure kant was voor zo'n service vond ik. Had ze beter persoonlijk kunnen regelen.
Maar OK .

Voor en na het huwelijk - was het dus zaak van een aantal vereiste dokumenten bijelkaar hebben , hetgeen wat mij betrof slechts uit het afchecken van een lijstje bestond en het consulaat te Bali in de persoon van ene Pak Cenik regelde alles prima voor ons.
Niks geen reis naar Jakarta.

Kwestie van alle paperassen bijelkaar hebben: vooral die voor het IND van belang waren laten legaliseren en later laten vertalen.

Kostte wel effe tijd..maar na zoveel info op deze thread kan vrijwel niets misgaan toch of heel lang duren?

Ed

Sweet young thing

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-12-2005 20:28 maseddi wrote:
Wanneer ik eea zo overzie, dan begrijp ik 1 ding niet.
Haar paspoort werd geregeld door een tussenpersoon (buro Jasa), daar betaalde zij twee joeten voor. Hetgeen wel aan de dure kant was voor zon service vond ik. Had ze beter persoonlijk kunnen regelen.
Maar OK .

Ed

Kan kloppen Ed, maar dan heeft dat Biro Jasa haar op een KK gezet in Bali en een Balinese KTP geregeld. Voor 2 juta is dat altijd mogelijk. Mijn echtgenote stond ingeschreven in Bekasi, Akte Lahir van Semarang, maar paspoort aangevraagd in Yogya.
Akte Lahir kan overal vandaan komen, maar om een paspoort in een bepaalde plaats aan te vragen moet je kunnen aantonen dat je inwoner van die plaats bent d.m.v. KTP en KK (en soms dus ook surat sponsor; reden waarom je een paspoort aanvraagt). Heb je dat niet dan zijn er nog altijd ijverige biro jasa, makelars of immigratieambtenaren die dat voor een paar juta (in Yogya 1,5 juta incl. paspoort) voor je willen regelen.
Maar het is natuurlijk niet de officiele weg. Je moet de juiste biro jasa, calo of ambtenaar zien te pakken krijgen. En gezien de verhalen en reacties van Josari is zowel hij als zijn vriendin daar niet van op de hoogte. Anders had die Balinese vriendin (die dus zoals gewoonlijk een Javaanse blijkt te zijn) dit toch allang geregeld?!

Als je vervolgens werkelijk woonachtig bent in Bali, kan je daar bij het consulaat een visum aanvragen. Echter, gezien de achterdocht die recent is ontstaan op de ambassade naar personen die ver buiten hun "officiele" woonplaats een visum aanvragen, is het het beste dit aan te vragen in de omgeving waar je geregistreerd bent en niet waar je onofficieel verblijft. Dus indien naar consulaat te Bali, meebrengen KTP Bali en KK Bali. Indien KK en KTP nog Yogya zijn, ja dan in Yogya (of Jakarta zelf direct).

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Beste vrienden ,

Dus na veel gepraat , goed bedoelde adviezen en ook veel O.H. kan men nu ongeveer zeggen dat al die problemen , de irritaties , frustraties , burocratie , corruptie etc etc is vaak te herleiden aan :

1. Gebrek aan kennis vd Indonesische regels /wetten .
2. Het niet voldoen aan door de wet vastgestelde eisen.
3. "eigenwijsheid " of de vastberadenheid van de jongens van stavast.
Ik ga zelfs alles regelen.
4. de flexibiliteisvermogen om alternatieve route te bewandelen.
etc etc
Als je de 1ste drie gaat uitschakelen dan ben je zo goed als klaar .
Dan hoeft je no 4 (en eventueel verder) niet meer te gaan bewandelen.
Tuurlijk is het soms praktischer als je het laat regelen door familie/cq buro jasa , maar dan zal je ook niet al te veel "extra " kosten moeten betalen.
Ik zou ook mijn sempoa (chines telraam) uit mijn zak gaan halen en gaan uitrekenen hoeveel extra geld(taxikosten) , moeite / irritaties etc ik kan besparen door te zeggen, vooruit dan maar , hier een kleinigheid (foei, en zondag gelijk biechten bij meneer pastoor).
Maar je moet ook niet gelijk laten afpersen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

Kan kloppen Ed, maar dan heeft dat Biro Jasa haar op een KK gezet in Bali en een Balinese KTP geregeld. Voor 2 juta is dat altijd mogelijk.

Hi Yogya-Bali,

Ik moet even iets rechtzetten.

DIe tussenpersoon was gewoon een bedrieger . Die Biro Jasa was volgens mij ergens in Renon Den Pasar.
Die tussenpersoon, iemand die het allemaal wel zou regelen voor mijn vrouw, vroeg natuurlijk een bepaald percentage.
Mijn vrouw kreeg daarvoor en fikse uitbrander van de man van haar nicht op Bali.
Het was niet die Biro Jasa die zoveel vroeg....Ik zou anderse valselijke dingen over hen zeggen. Mijn vrouw had immers alle papieren op/in orde. Wat kostte zo'n paspoort immers in 2002?

Ik moet er wel met klem bijzeggen dat wij voor de hele procedure flinke hulp gekregen hebben van personen daar op Bali. Van neven, nichten tot Pak .
Cenik van het consulaat toe, iedereen deed actief mee, en dat vergemakkelijkte en versnelde alles wel.

Ed

Sweet young thing

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

3. "eigenwijsheid " of de vastberadenheid van de jongens van stavast.
Ik ga zelfs alles regelen.

Ja , Sidia, dat klopt..

Toch wil ik even van Josari weten hoe het mogelijk is dat een ongehuwde vrouw die iemand pas vier dagen kent in haar uppie alleen naar Nederland mag gaan. Wat zegt haar familie ervan? Bij Moslims is dat volgens mij out of the question.
(Deze vraag uit pure nieuwsgierigheid past uiteraard heel goed onder het hoofdje "relatie met een vrouw op Bali"

Wanneer ze zelf al heel moeilijk vij kan krijgen voor een paar dagen, hoe staat het dan voor een volle maand
(of 2 maanden).

Ed

Sweet young thing

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Ook bij Hindu's is dit "not done". Overigens zal ze wel Moslim zijn, komende uit Yogya. Misschien dat ze dit gewoon niet verteld aan haar familie in Yogya.

Vrij krijgen zal best wel kunnen. (een beetje geld doet wonderen)

Ik vraag me wel af wat deze dame blijkbaar heel alleen op Bali deed voor werk?

Ik durf het haast niet te zeggen maar, werkt ze vooral 's-avonds laat in een club of zo?....... Emoticon: Yeah right!

Ik zou toch eerst maar een beetje voorzichtig zijn voordat je zo erg met Rupiahs gaat wapperen. Ik bedoel, heb je haar ouders al ontmoet? Rest van de familie etc.. Wat weet je van haar verleden?

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Agung vind dat je niet het recht hebt om over iemand te oordelen,die je niet eens kent.
Wat dat meisje doet en wie ze is en wat voor werk ze doet en wat voor geloof,dat maakt geen reet uit.
Deze beste man is in love en wil zijn geliefde hiernaar toe halen,het enige wat hij wil is advies en geen vooroordelen.
Verplaats je zelf in zijn situatie,en wat betreft Ed we leven in 2006 hoor,wat voor verschil is er nou of deze dame in Bali zit of straks in Nederland,ze heeft een kans op een beter leven,en wie wil dat nou niet.
En voor Josari het is zijn keuze en wie zijn wij .....................wie volgt

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

Verplaats je zelf in zijn situatie,en wat betreft Ed we leven in 2006 hoor,wat voor verschil is er nou of deze dame in Bali zit of straks in Nederland,ze heeft een kans op een beter leven,en wie wil dat nou niet.

Wat mij betreft zijn een aantal vragen niet gepast ikv de adviesaanvraag van Josari. Ik geef het toe.

Er bestaat natuurlijk een verschil tussen het leven op Bali of waar maar ook in Indonesie) en Nederland, dat weten veel indonesische vrouwen overigens ook wel. Praat me daar niet van.
En ik ken ook nog wat Nederlanders die naar het paradijselijke Bali (of waar maar ook in indonesie )willen verhuizen omdat ze daar een beter leven willen leiden.
Ik zal niemand ervan weerhouden om dat betere leven op te zoeken..

Maar volgens mij heb ik dit item nooit aangekaart?

Ed

Sweet young thing

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 27-12-2005 23:16 josari wrote:
.
Weet jij misschien iets meer, met jouw connecties in Indonesie ?

Ik heb geen connecties maar wel er naar gevraagd bij die club.
Zie hun site www.indo-mc.com
hun telefoon is 00.62.21.566.38.24/28
Hebt de vraag voorgelegd :
Antwoord: vrij vertaald
Het is nog niet bekend , alleen een plan die door de DPR(volksvertegenwoordiging) goedgekeurd moeten worden.
Zal veel verzet komen.
En veel tijd gaan kosten.

Dus zo te zien heb je voorlopig nog de tijd. om je zelf goed voor te bereiden.
Maar er is wel een kans dat het snel doorgedrukt wordt. Je weet maar nooit. Vindt je goed dat ik de mail naar je gaat sturen via je email adres ?
groetjes

josari
Gebruiker
spacer line

Sidia

Stuur maar door

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

= edit: documenten op verzoek verwijderd =

Dit zijn de gegevens van heden die gevraagd worden van hen die hun partner laten over komen
Jammer genoeg hebt het verkleint naar 25% omdat het teveel geheugen zal kosten voor deze site,ik hoop dat het duidelijk genoeg te lezen is, anders dat weer kopieren en vergroten naar 100%
Morgen kom ik terug op de papieren die je bij de gemeente moet aanvragen,
voor je mag vestigen.
Een belachelijke vragen lijst maar u ziet het in de loop van deze dag

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

de gegevens opnieuw

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Er zijn zo 8 pagina's in te vullen
Maar de vragen stelling is echt door ambtenaren bedacht die op een wijze wat zo dubbelizinnig wordt.
Met ingang van wanneer draagt U deze naam
Heeft u ook ander namen gehad
Dit soort vragen staan er maar ook op de volgende vragen bent u gescheiden nou dan weet je toch als je eerst een vraag beantwoorden moet, heb je een andere naam gehad.
Ja of je kan de naam van je moeder hebben gekregen.
Alles is mogelijk .
Maar zie de Nederlandse wet weet er raad mee.
Ze vragen je hemd van je kont.
Hoe komt dat toch?
Geen vertrouwen in het buitenlandse burgelijke standen?
Maar vinding rijk die vragen stelling! je moet dan echt en ambtenaar voor zijn om dit te kunnen bedenken?
groet ziel

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

On 29-12-2005 18:54 tukad ganga wrote:
Wat dat meisje doet en wie ze is en wat voor werk ze doet en wat voor geloof,dat maakt geen reet uit.
Deze beste man is in love en wil zijn geliefde hiernaar toe halen,het enige wat hij wil is advies en geen vooroordelen.

In principe heb je gelijk, maar zoals je zegt "deze beste man is in love" en heeft misschien baat met iemand die hem een spiegel voorhoud.

Zeker weten dat het hem NU geen bal kan schelen wie ze is en wat ze doet, maar over een paar jaar zal het hem heel veel kunnen schelen. Beter nu goed nadenken dan over een paar jaar de haren uit het hoofd trekken!.

Iedereen geeft hoofdzakelijk advies over hoe dit procedureel opgelost moet worden. De vraag of dit wel of niet de ware liefde is komt daardoor naar mijn idee teveel op de achtergrond.

Een beetje wakker schudden kan m.i. geen kwaad, hoewel ik mij daar nu natuurlijk niet populair mee maak.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-01-2006 13:32 Agung wrote:

...

Een beetje wakker schudden kan m.i. geen kwaad, hoewel ik mij daar nu natuurlijk niet populair mee maak.

Dat is iets wat ik regelmatig ondervind. Maar doorgaans zijn de meeste mensen die "in love" zijn niet voor rede vatbaar. Zeker niet degenen die voor het eerst in Indo-land komen en zwijmelen bij het zoetgevooisde stemmetje van zo'n kampungkippetje.
Alhoewel goed bedoelt, levert het wakker schudden alleen maar impopulariteit op op dit forum (en ook in het dagelijkse leven). Al eens eerder opgemerkt op dit forum dat volgens de statistieken van de IND in NL 50% van de gemengde relaties tussen Belanda en Indonees kapot gaat. Dan zijn er in die statistieken nog niet die vele relaties meegeteld die hier in Indonesia ter plekke reeds stranden.
Vervolgens krijg je dan de hele bende over je heen die willen bewijzen dat hun relatie wel bestendig is (dat is dus die 50% waarvan de relatie nog wel voortduurt), maar dat neemt niet weg dat meer dan de helft vast loopt. En dat is een zeer hoog percentage.
Bezint eer gij begint (maar doorgaans aan dovemansoren gericht).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-01-2006 13:32 Agung wrote:

...

Dat is iets wat ik regelmatig ondervind. Maar doorgaans zijn de meeste mensen die "in love" zijn niet voor rede vatbaar. Zeker niet degenen die voor het eerst in Indo-land komen en zwijmelen bij het zoetgevooisde stemmetje van zo'n kampungkippetje.
Alhoewel goed bedoelt, levert het wakker schudden alleen maar impopulariteit op op dit forum (en ook in het dagelijkse leven). Al eens eerder opgemerkt op dit forum dat volgens de statistieken van de IND in NL 50% van de gemengde relaties tussen Belanda en Indonees kapot gaat. Dan zijn er in die statistieken nog niet die vele relaties meegeteld die hier in Indonesia ter plekke reeds stranden.
Vervolgens krijg je dan de hele bende over je heen die willen bewijzen dat hun relatie wel bestendig is (dat is dus die 50% waarvan de relatie nog wel voortduurt), maar dat neemt niet weg dat meer dan de helft vast loopt. En dat is een zeer hoog percentage.
Bezint eer gij begint (maar doorgaans aan dovemansoren gericht).

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Ik bang dat het er door de huidige ontwikkelingen ook niet beter op wordt. Een nieuwbakken stel wordt momenteel erg overdonderd met alles wat geregeld moet worden. (zie al het voorgaande)

Het probleem is dat ze onvoldoende kunnen toekomen aan het opbouwen van hun relatie en dus feitelijk trouwen met iemand die ze onvoldoende kennen. Door het verschil in achtergrond en cultuur is er in een relatie zoals deze natuurlijk juist veel meer tijd nodig om elkaar te leren kennen en begrijpen.

Het opwerpen van bureaucratische muren, zowel door Nederland als IndonesiŽ, maakt het er volgens mij niet beter op. Uit eindelijk krijgen beide landen de rekening gepresenteerd. In Nederland is men helemaal niet blij met die rekening; in IndonesiŽ is het voor de familie een drama, maar de regering zit er niet mee, zolang ít kipje wegblijft of terugkomt met veel geld is het goed.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Blush Indonesische meisjes zijn niet zo meer in trek.
Laats op TV gezien Vrouwen uit China.
Ook vrouwen als uit Filippijnen, Vietnam, zijn zoals jullie het noemen, voor die dikbuiken een uitgerekend voor een dikbuikige net gescheiden expat met een midlife crisis is makkelijker prooi om naar NL te halen dan dit voor een starter is.
Kijk het is een tijdverschijnsel dat men hoognodig naar een meisje uit andere landen wilt.
Maar ook eigenlijk wel begrijpelijk.
De westerse cultuur is niet zo meer in trek voor die mannen die teleur gesteld zijn in hun oude relaties.
Na jaren ervaring geen carriŤre gemaakt, alleen verdiener, een onrustig type thuis die altijd ontevreden is, dan gaat het mis.
Velen laten hun relatie op aan sturen, en verbreken die, en dan gaan ze scheiden.
Dit is zo gewoon dat het lijkt, als je niet gescheiden bent dan ben je een ouderwets westerling.
Maar goed ik heb in mijn vrienden kring, echt een Indonesische familie, met drie jongens alle drie hebben een relatie, en zijn getrouwd daar.
Werken allemaal de middelste heeft een eigen huis maar de oudste, en de jongste zijn nog bij hun ouders thuis.
Nou en ze hebben een groot huis, en u weet dat het onder de Indonesische mensen makkelijker zijn in het slapen waar dan ook.
Ze lopen nu tegen die vervelende regels aan.
De eerste oudste ging het nog wel, zijn vrouw is er, met kind, maar de tweede heeft alles moeten doen om een MVV te verkrijgen, voor zijn vrouw, de jongste nog geen 23 jaar loopt nu tegen alles op wat maar door IND wordt opgeworpen om de boel te frustreren.
Omdat denken ze, hij nog geen 23 jaar oud is.
Wat is dat nou drie jongens met drie verschillende behandelingen omdat er zo verschrikkelijk de spot gemaakt wordt met de realiteit.
Het veranderd niet per week maar per dag lijkt het wel.
En alle statistieken ten spijt het is serieus, en dat is duidelijk.
Dat er veel gescheiden wordt is waar, maar dat is bijna over de hele wereld.
In IndonesiŽ toch ook?
Vele huwelijken ondanks dat ze christen of moslim zijn, komen scheidingen voor.
Daar moeten ze maar aan wennen, het komt in de beste familie voor.
Dan hoor ik u zeggen ja na dat ze uit elkaar zijn wie draait er voor op?
Dan is de partner die ze hier naar toe hebben gehaald de eerste verantwoordelijke .
Dat heb ik al eerder voor bepleit, en als dat niet zo in de wet geregeld staat dan is dat maar zo .Men doet net als of het betaald wordt uit algemene middelen.
Hoeveel lopen er niet rond met alimentatie verplichtingen? Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik kom toch even terug op de problemen die mensen krijgen voor dat ze hun / haar partner naar Nederland zullen krijgen via een MVV aanvraag.
Deze problemen zijn vergelijk baar ook voor Indoneisische partners.
Via de lek Belgie blijkt verandering in te komen Belgie is bezIg de wet aan te passen.
Hier een verhaal van een persoon die een peruaanse wilde laten over komen.
Het stond in de Telegraaf? een krant die smeuig kan zijn maar wel een ingezonden bericht Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Verdonk

Minister Verdonk doet al jaren haar best om het zo moeilijk mogelijk te maken aan een verblijfsvergunning te komen. Mijn Peruaanse partner en ik hebben 31 oktober jongstleden een advies aangevraagd voor afgifte van een M.V.V. (Machtiging Voorlopig Verblijf). Voor een dergelijke aanvraag streeft de IND naar een behandeltermijn van drie maanden. Graag zouden wij de komende zomer gaan samenwonen in Nederland.

Onze aanvraag is in Zwolle terechtgekomen. Vorige week eens even gevraagd wat de status daarvan was. Reactie van de medewerkster in Zwolle: "Ik vind het heel vervelend meneer, maar door een interne reorganisatie hier kan de behandeling wel een jaar vertraging oplopen". Of ik misschien een klacht wilde indienen bij de klachtenafdeling of de Nationale Ombudsman. Nou dat klonk erg hoopgevend.

De mevrouw van de klachtenlijn: "Ik zal voor u een klacht aanmaken dat u verkeerd bent geinformeerd". Ik vroeg "hoezo verkeerd geinformeerd?". "Als er sprake zou zijn van een vertraging of een reorganisatie dan zouden wij van de klachtenafdeling daarover geinformeerd zijn. U krijgt uiterlijk 3 maart reactie op uw klacht."

Ik hoop dat mevrouw Verdonk dit leest en dat zij net zo daadkrachtig zal optreden om de behandeling van mijn MVV adviesaanvraag vlot te trekken, als dat zij de toelatingsregels weet aan te halen. Het kan toch niet zo zijn, dat de overheid ter wille van een reorganisatie het werk neergooit en de burgers daar de dupe van laat worden?
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 04-01-2006 11:40 Yogya-Bali wrote:

...

Al eens eerder opgemerkt op dit forum dat volgens de statistieken van de IND in NL 50% van de gemengde relaties tussen Belanda en Indonees kapot gaat.

Op zich is dat nog niet eens een heel hoog cijfer, omdat bij een huwelijk tussen twee kaaskoppen de kans 33% op een scheiding is, je neemt dus een extra risico van 50% dat je huwelijk kapot gaat. Wie niet waagt die niet wint he, je neemt een extra risico maardat is dat mooie popje misschien wel waard Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik zie het net andersom, 50% van de relaties gaat gewoon goed.

Van die relaties is een helft meestal een wat oudere man die in Nederland gewoon geen kans op een relatie hebben en eenzaam achter de geraniums zitten terwijl ze dolgraag een partner zouden hebben.
De wederhelft is vaak een Indonesisch meisje (vrouw) die op jonge leeftijd is uitgehuwelijkt en blijft zitten met een paar kinderen doordat de man er tussenuit is met een jongere deern.
Ik vind het helemaal niet raar dat deze twee mensen een relatie krijgen met elkaar en ondanks een groot leeftijdsverschil vaak gewoon gelukkig worden met elkaar, beiden herinneren zich ook nog de tijd van voor de relatie.

De vraag is natuurlijk waar gaat het echtpaar wonen, eenmaal een tijdje in Nederland wonend komen veel meisjes (vrouwen) tot de ontdekking dat het beloofde land toch heel anders is dan zij zich hadden voorgesteld.
Veel mannen voelen er ook niets voor om in Indonesie te gaan wonen of komen er na een tijdje achter dat het niet is wat zij zoeken, zij zijn gaan zich vervelen en gaan medelanders opzoeken om samen onder het genot van de alcohol vertier te zoeken.(zie topic Zijn alle buitenlanders in Indonesie niet monogaam??)

Als er ook relaties stuk lopen neemt niemand de gelukkige dagen samen af, zowel de man achter de geraniums niet als het meisje zonder toekomst.
Dat sommige mannen worden opgelicht in een relatie is niet alleen in Indonesie zo, dat is bij een huwelijk met een kaaskop net zo goed mogelijk.
Dat er de spot word gedreven met deze relaties nemen we maar voor lief.
Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 01-02-2006 23:47 Tuti & Jan wrote:

Dat er de spot word gedreven met deze relaties nemen we maar voor lief.

Hoezo voor lief nemen. ?
Men komt hier met vragen , voor (evt. advies)hulp , en niet om te laten bespotten.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sidia,
Waar hoort deze taal onder:
- Ik durf het haast niet te zeggen maar, werkt ze vooral 's-avonds laat in een club of zo?.......
- zoetgevooisde stemmetje van zo'n kampungkippetje.
- uitgerekend voor een dikbuikige net gescheiden expat met een midlife crisis
- maardat is dat mooie popje misschien wel waard
Ik stoor mijn eigen taal te daar al lang niet meer aan en wil zeker geen rel veroorzaken, ik weet ook dat soms dit soort taal gebruiken veel meer effect heeft als beschaafd Nederlands.

Waar ik mij wel ontzettend aan stoor is de taal die ons na geroepen word als we eens door Kuta wandelen, de personen durven dat niet recht in je gezicht maar wachten tot je voorbij bent.
Met zijn tweetjes wandelen we al niet meer door Kuta maar soms samen met kennissen die in Bali zijn.
Het is maar goed dat sommige kennissen niet mee krijgen wat er geroepen word.
Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Ik ga met mijn vriendin veel met Hollanders om.
Hier zitten wij op dansles, en zo kwamen wij tussen de Hollanders.
In het begin dachten ze ook dat ik een jong deerntje had maar velen vergissen zich.
Ze lijkt zo jong, en daar hebben de lieve deerntjes uit IndonesiŽ hun voordeel mee.
Maar gelukkig heb ik haar een beetje voor beetje haar bescheidenheid kunnen over winnen, en zij een beetje branie bij gebracht.
Maar wel blijven zoals je bent, niet die valse bescheidenheid, dan stoot de Nederlanders je af.
Je mag zijn zoals je bent maar dan ook meedoen.
En dat gaat nu heel goed.
In het begin was het heel moeilijk om haar vooruit te branden.
Kijk en dat is, een mentaliteit die zo ingeslopen is, afwachtend zijn.
Ook kom je niet naar Nederland als je hier niet wilt werken.
Zij die niet te lui zijn en alles aanpakken kunnen het redden hiero.
Maar als je hier bent gekomen voor die sociale dienst dan heb je het moeilijk.
Mijn vriendin is begonnen te werken tussen die glasbakken te zoeken naar ijzer, en uit te sorteren.
Later in een glas fabriek, en toen bij een computer fabriek terecht gekomen.
Dus aanpakken en je red het maar niet zielig gaan doen, en de anderen de schuld te geven Emoticon: Talk to the hand

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,544,632 pageviews Een website van indahnesia.com