Gede Homestay Bungalo - Lovina

Subforum Hotels in Indonesië 
29 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bouwkeet
Gebruiker
spacer line

Wij zijn voor de tweede keer bij Gede Homestay Bungalo in Lovina geweest. Een eenvoudige homestay aan het strand van Lovina. Ideaal voor backpackers en mensen die willen overnachten in Lovina om sůchtends dolfijnen te kijken.

Kamers zijn schoon, eenvoudig ontbijt inbegrepen (kan altijd wat anders bestellen), eten is lekker en de mensen vriendelijk.

Vanaf 40.000 rupiah (3,2 euro) voor eenvoudige kamer.

tijdens een paar gezellige avonden met voldoende Bintang heb ik aangeboden een website te maken. Die staat nu dus online! Kijk voor meer informatie:
www.gede-homestay.com

Gede Gomestay staat ook in de Lonely Planet.

bouwkeet
Gebruiker
spacer line

De website van Gede Homestay is vernieuwd en er is nu ook een Nederlandse versie. De afgelopen 3 jaar is er inflatie geweest en is de dollar in waarde gehalveerd, dus de prijzen zijn ook geactualiseerd. De simpele kamers zijn ook helemaal gerenoveerd. Een bungalow kost nu ongeveer 120.000 rupiah

Kijk op: www.gede-homestay.com

Milani
Gebruiker
spacer line

Ziet er erg goed uit en heb de site opgeslagen bij mijn favorieten en ga in februari zeker een kijkje nemen.
Heel goed werk verricht voor Gede Homestay. Emoticon: Party!

acufjo
Gebruiker
User icon of acufjo
spacer line

4 weken geleden heb ik hier met mijn gezin overnacht. Het zijn aardige mensen. De kamers zijn prima met goede prijs/kwaliteits verhouding. Pak Gede speelt soms even Gamelan en leerde het ook aan mijn zoon. Zeker de moeite waard!!

bouwkeet
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties! Leuk om te lezen dat er mensen zijn geweest of weer gaan. In februari zal het op heel Bali wel rustig zijn en elke bezoeker wordt dan met open armen ontvangen.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Ziet er toppie uit Bouwkeet ! heel de site ( Gede Homestay ) geeft sfeer en gezelligheid waar ieder naar op zoek is Emoticon: Party!

Live life to the max.......

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ben hier ongeveer 5 weken geleden geweest niet om te overnachten maar om even poolshoogte te nemen voor een goede vriend (die er ook al van gehoord had)
Heb de kamers gezien en ziet er allemaal goed uit. Superschoon, niet te groot
Minpuntje voor mijzelf is dat het toch een eind van Kalikbukbuk ligt waar je 's avonds wat gezelligheid hebt. Maar, da's een persoonlijke zaak en bv op te lossen met een (gehuurde) motor (als je het op zou willen lossen).

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bouwkeet
Gebruiker
spacer line

Het centrum ligt inderdaad iets verder verwijdert, de homestay ligt meer tegen het authentieke vissersdorpje van Lovina aan. Wij zijn enkele malen naar het centrum gelopen over de weg en ook via het strand, maar dan moet je af en toe even wat klimmen. Wij vinden het wel lekker om een stukje te lopen, maar het is wel 20 minuten lopen over de weg, wat niet iedereen zal waarderen. Gede of Ketut kan je ook even naar het centrum brengen en terug kun je een taxi nemen. Er rijden ook Bemo's, ook leuk om die een keer te nemen.

De eerste keer hadden we een huurauto dus hadden we zelf wel vervoer. De tweede keer gewoon een taxi genomen die ons van plaats naar plaats bracht.

Wij kwamen ook maar voor 1-2 dagen maar zijn er 5 gebleven omdat je hier heerlijk kan relaxen en wij wel even wilde wachten op een baby ceremonie Emoticon: Smile En de tweede keer deed ik een duikcursus bij Spice Dive (Advanced) dus zijn we ook een paar dagen gebleven.

Bedankt voor de complimenten over de site!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Bouwkeet:
Ben jij soms Bjorn, want volgens mij heeft hij deze website gemaakt. Wij zijn in februari bij Mr. Gede en Ketut geweest en toen waren ze een nieuwe bungalow aan het bouwen en de andere bungalows zouden verbeterd worden.
Groet,
Pamela

bouwkeet
Gebruiker
spacer line

Klopt, ik ben Bjorn mevrouw Anderson (stond tenminste in gastenboek) Emoticon: Wink

Die foto's waar Ketut voor een bungalow staat zijn de oudere bungalows die helemaal opgeknapt zijn. Die foto's had ik onlangs ontvangen van een dame uit Oostenrijk. Ik wist niet dat ze ook een nieuwe erbij maakten. Wel mooi dat ze de boel allemaal vernieuwen, het lijkt erop dat Ketut ook hard aan het werk is nu hij ook een gezin moet onderhouden en waarschijnlijk klaar is met school. Hij reageert ook altijd op mail, terwijl ze dat 3 jaar geleden niet hadden. Toen wij er heen gingen waren net de bomaanslagen geweest en hadden ze geen (financiele) mogelijkheid om te investeren.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Hallo Bjorn,
Ik ben inderdaad Pamela Bakhuizen - Anderson.
Mr. Gede heeft nog steeds stevig de touwtjes in handen in Gede-Homestay. Ketut gaat hem over een jaar of twee volledig opvolgen. Ketut gaat dan naar het huis van zijn ouders verhuizen en zijn ouders naar zijn woning. Ketut heeft in de dessa een heel mooi huis (zijn zwager woont daar ook). Wij waren door hem en zijn vrouw uitgenodigd om te komen eten. Ook hebben we de kleuterschool bezocht waar zijn zoon heengaat; het is een privť-instelling. Ketut en zijn vrouw hebben inmiddels 2 kinderen: een zoon en een dochter.
Van de nieuwe bungalow, die ze gebouwd hebben, hebben ze eerst ťťn laag gebouwd en als ze meer geld hebben, bouwen ze de tweede laag. De bouw was helemaal in handen van de familie. Mr. Gede en Ketut doen heel veel voor de familie, alles gaat in samenwerking met de familie (broers, ooms, tantes, neven en nichten)
De website die je gemaakt hebt, ziet er fantastisch uit. Het is heel compleet en professioneel.
Groet,
Pamela

bouwkeet
Gebruiker
spacer line

Dus toch Pamela Anderson, ik dacht even dat het een grapje was Emoticon: Smile

Leuk om te lezen dat ze daar flink aan de weg timmeren! En ze investeren dus ook al in school, wellicht dat deze nieuwe generatie wel gaat studeren. Zo te lezen is Ketut net zo gastvrij als zijn vader en ook erg actief aan het worden in de homestay. Wij hebben nagenoeg de hele familie mogen ontmoeten bij een baby-ceremony, dan komt men van heinde en verre naar de familietempel. Het viel ons ook al op dat de hele familie elkaar helpt in de slechte (en goede) tijden. Ketut gaat dus in de homestay wonen, dan zal Gede zijn mooie uitzicht wel gaan missen denk ik. Ik zat ook weleens te bedenken hoe ze de boel konden uitbreiden (yacuzzi voor het restaurant ofzo), maar dat gaan ze dus op deze manier doen.

Jammer dat Bali zo ver vliegen is, anders waren wij er nog wel vaker heengegaan.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Wij hadden afgelopen februari een bungalow gehuurd en daar betaalden wij Ä 6,00 per persoon per nacht voor. Dus deze bungalow kwam te staan op Ä 12,00 inclusief eenvoudig ontbijt. Spotgoedkoop!
Ontbijt van ons was altijd: nasi goreng of bami goreng met kopi Bali. Zalig!

Je kunt via de familie ook fietsen huren, zodat je makkelijk naar het centrum van Lovina of Singaraja kunt gaan. Dus de ligging van de Homestay moet geen problemen opleveren. Wij hebben namelijk fietsen gehuurd en het was ons prima bevallen.

Bjorn:
Het is inderdaad heel jammer dat IndonesiŽ zo ver weg is, anders zouden wij ook vaker gaan. We proberen in ieder geval elk jaar 5 weken te gaan en dat is tot nu toe nog gelukt. Van die 5 weken blijven we een kleine week op Bali en de rest van de tijd reizen we door IndonesiŽ; steeds andere eilanden. Het is een schitterend land met over het algemeen heel aardige, vriendelijke en gastvrije mensen.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Bestaat deze Homestay nog steeds?

joyke
Gebruiker
spacer line

Deze homestay bestaat nog steeds. We zijn er zelf in 2009 geweest en 3 weken geleden weer in Lovina, alleen nu een andere homestay, Bayu Mantra Cottages, tegenover de ingang van Gede. Ik heb even gekeken toen we op het strand waren. Zag er prima uit. Emoticon: Yes!

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

Dank je Joyke,

Ik heb inmiddels contact gehad met Ketut en alles zit al in kannen en kruiken. Ben inmiddels door hem ook uitgenodigd om bij de crematie van zijn moeder aanwezig te zijn.

Groet,

Pamela

bouwkeet
Gebruiker
spacer line

Het topic bestaat na al die jaren nog. De website die ik gemaakt heb destijds voor Gede Homestay bestaat ook nog. Maar die website gaat binnenkort verdwijnen! Want ik zit na 12 jaar weer even in Lovina bij Gede. En ik verwacht volgende week de nieuwe website online te zetten. En inmiddels staat de homestay ook op booking.com na wat aandringen zodat men ook makkelijk online kan boeken Emoticon: Smile

Wie nog een blik wil werpen op een website zoals ze er 13 jaar geleden uitzagen, nu kan het nog. Emoticon: Party! Leuk om te horen hoeveel mensen er door de website bij hen zijn verbleven. Vooral na de Bali Bombings heeft al het bezoek ervoor gezorgd dat ze die moeilijke tijden door zijn gekomen. Hopelijk blijft het rustig op Bali en gaat de vulkaan ook weer in een diepe slaap.

http://www.gedehomestay.com

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

68,590,389 pageviews Een website van indahnesia.com