Lekker klagen over de moderatie op dit forum

Subforum Andere praat 
90 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

on/of topic : bij het onderwerp blijven cq er vanaf wijken Emoticon: Yeah right!

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

On 06-10-2005 15:08 Jeroen wrote:

...

Sterker nog, iedereen is daar vanaf gegooid. En ik vind het nog steeds 1 van de beste beslissingen van de afgelopen jaren dat daar de stekker uitgetrokken is. Hoe jammer ik het toen ook vond.

tjonge...wat leven jullie in een klein wereldje zeg
wat gewichtig.... "1 van de beste beslissingen van de afgelopen jaren"....
en nu zelfs een topic met de titel; klagen klagen klagen

Emoticon: Shut up!

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Jeroen ik vind dat je te snel meningen die jou niet aanstaan eruit gooit.
zoals dat Londoh aan mij zelf is overkomen.
Onderwerpen die in dit forum naar voren worden gebracht ,daar ontlok altijd bepaalde uitspraken,soms tegen het randje aan ,en soms iets te ver.
Maar als iemand al een nieuwe topic aansnijdt dat geen kant nog wal raakt,dan zou jij al in moeten springen ,en niet afwachten tot een ieder een ware sodom en gomorra ervan maakt.
Juist om dit te voorkomen gooit ze direct uit ,een ludieke beantwoording kan geen kwaad ,het moet ook niet een thee kransje worden dus mag er heus van leer getrokken worden.
Wees blij dat er mensen zijn op dit forum die uberhaupt zoveel tijd aanbesteden om even die kachel weer wat aan te porren .......wie vogt

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: I love it Zou beter die ventilator uitzetten want al mijn bladeren waaien weg Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

....to cause an ill wind that blows over the

Indahnesia Empire

Emoticon: Bye bye

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Ja ik maak me ook welleens schuldig aan het off-topic gaan...! maar probeer ik wel weer terug tegaan naar het onderwerp...en ik vind zelf wel dat dat zo hoort...want als er geen orde word afgeroepen dat word het gewoon een zooitje (tis niet dat ik niet leer van juist de onderwerpen die ontstaan uit de off-topic's !) maar bij moment dat dat ontstaat kan ik me indenken om dan beter ff een new-topic te openen over het gene....kijk naar zo'n onderwerp van richy over trouw-pasfoto's !!! die jongen stelt een vraag en 5 posts verder word er al gelult over prostitutie van dame's in indonesia Emoticon: Blush ...Open dan een new-topic over VROUWEN IN INDONESIE....MET SLECHT BEDOELINGEN of zoiets Emoticon: Nice

Niet Sijken nu.......het zij zo Emoticon: Wink

Live life to the max.......

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Gut Martin,
Jij ken dingen veel beter uitleggen dan de Mod. Ik neem aan dat jullie ongeveer hetzelfde denken omdat jullie uit hetzelfde dorrep komme. Het is dus de bedoeling dat dit forum, hoewel over Indonesia handelend een echt Nederlands Forum blijft. Dus met paadjes, laantjes, perkjes, regeltjes enz., enz. We moeten gewoon Nederlanders blijven en mag het nooit zoiets als in Indonesia worden, wat een bende daaro niet te geloven toch. We willen met elkaar kletsen, maar volgens Nederlandse regels, Indonesia best, mooi, goedkoop, maar we mogen niet zo als die mensen daaro denken want dan gaat het met dit forum falikant misssss.En af en toe lekker in het Engels lullen om te laten zien hoe slim we zijn. Nu begrijp ik ook beter de naam Indahnesia, is gewoon iets anders, maar veel leuker, want geregeld.
Gruces

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Hey Bung-lon,

Hetzelfde dorrep..maar dan met een tikkie veldhovens accent Emoticon: Puh! ik vind dat kletsen zeer zeken moet blijven kunnen vooral de funny dingen die daar inzitten danwel !! En nee die nl-regeltjes houd ik ook niet van..want die hebben we al genoeg hiero op dat stukkie land op de bol.
Verder houd ik niet van dat engels gebeuren op het forum (heb mijn school engels wel goed afgemaakt ) gewoon hollandse praat vlotter Emoticon: Yeah right!

Ik denk gewoon dat we niet moeten blaffen! want er zijn mogelijkheden genoeg om hier alles te bespreken ! onderwerpen zijn onderwerpen...ennu mogelijkheden genoeg om die opnieuw te kunnen aansnijden Emoticon: I love it

S t ..yu du . ki ke...M-Solo.

Live life to the max.......

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Martin,

Als men mijn zou vragen: wat vin jij het leukste in Indonesia dan zeg ik onmiddelijk "De chaos daaro" Ik ben een groot liefhebber van chaotiische toestanden, daar raak ik zeer door geinspireerd, dat is waarschijnlijk een Amsterdamse eigenschap. Als ik door het lage landje bij de grote haringvijver rondwandel en zie al die menselijke netheid, de neiging om overal met hun poten aan te zitten, hekkies te plaatsen, te harken, te vegen, te zagen en te knippen. Steeds meer mensen in rare uniformen op straat die anderen in de gaten moeten houden, dan waan ik me in een open inrichting waar het nodig is dat je veel dikke boeken met regeltjes uit het hoofd moet kennen en de vrijheid zeer beknot lijkt. Mensen die elkaar nauwelijks aanspreken of het moet in de kroeg zijn, maar dan nog. Die terrassen hier een Mokum lijken wel gevuld met eilandjes, er is zelden een uitwisseling van woorden en gedachten tussen het ene met het andere tafeltje, eilandjes in een zee van eenzaamheid en angst voor elkaar. Ieder voor zich en God voor ons allen??

Gruces

Lon

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, maar volgens sommige forumleden moeten we ook in Indonesia (of Indahnesia of Indo-land of hoe je de archipel ook wilt benoemen) met dikke boeken met regeltjes rondlopen. En dan heb ik 't niet over de (verplichte)Bijbel, Al Quran, Veddha, etc.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

de LP soms Emoticon: Yes! Dat is ook een geloof toh Emoticon: Nice

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Als je één of meerdere meningen/klagen hebben, wilt over 'moderatie/de moderator' moet wel eerst aangegeven worden wat er onder verstaan wordt en wat hetprecies inhoudt .......
Misschien verstaat de ene moderator, van een ander forum, onder 'moderatie' iets anders dan de andere; ik herriner me, ik dacht hou me te goed als het niet zo is, dat JohanN eens één keer hierover iest heeft gezegd in een 'onderonsje' met jou Jeroen over de 'style van moderen' .
Ik hoop dat hij dit óók leest en hierop wil reageren ......

Voor het geval dat ik een tijde 'uit de running' ben: 'Prettige Feestdagen'.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

precieze omschrijving is simpelweg niet te geven, en ik ga er ook geen poging toe doen verder. Zonet heb ik nog wat rotzooi betreffende een aanbieding van sex verwijderd. Dat hoort er in ieder geval ook bij. Emoticon: Yes!

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

AnisJ, ik ben het in grote lijnen meestal WEL met Jeroen eens, niet meteen qua beslissingen, maar wel volgens het principe: de site is van jeroen en daarmee mag jeroen ermee doen wat hij wil. dat vergeten sommige personen hier op het forum wel eens. Als iemand ongewenst mijn voortuin staat te voorzien van tulpen, terwijl ik dat niet wil omdat ik er Cempaka Putih in heb bloeien, kick ik hem of haar er ook af (dat zeg ik nu, maar durf ik eigenlijk niet.... Emoticon: Blush )

Begin de details te vergeten

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Zeg jeroen in hoevere vind je dat er foto"s geplaats mogen worden,Ik heb gemerk dat je vaak met twee maten meet, door ze gewoon van de site af te halenals die persoon je niet aanstaat .Je ontlokt door het openen van een topic altijd reacties uit,en dan moet je zo democratisch zijn om vrijheid van meningsuiting te geven,al gaat het soms hefftig aan toe,maar daar is dit forum voor neem ik aan of beschouw je dit meer als een thee kransje wat in je vrij tijd doet.
Harde kritieken soms aan jou toe ,die ban je gewoon van het forum als het jou niet zint,wat ik in het verleden gemerkt heb.Mensen zoals Londoh en nog een paar ,die moet je koesteren !!!!!!!!!! je mag blij zijn ,dat er nog mensen zijn die op hun manier hun verhaal schrijven,en het maakt geen reet uit of het in een Jan Cremer achtige manier (misschien was je nog niet eens geboren)of in gebroken Nederlands.
Respecteer al diegene die proberen iets nuttigs aan dit forum toe te voegen,anders kan je dit forum wel opdoeken dat weet je donders goed..................wie volgt

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Menir Johan,

Ayam sori, U maakt een volkomen kromme vergelijking. Het mag dan wel het forum van Jeroen zijn, maar een forum bestaat bij de gratie van de mensen die daar berichten op plaatsen. Op de manier waarop U e.e.a brengt zou dus alles wat van een vreemde afkomt uit deze "tuin" verwijderd kunnen worden indien dat de eigenaar van de tuin niet aan zou staan. Als het nou een bunker van gewapend beton betrof is dat nog te begrijpen, maar wat spontaan opkomend onkruid hoort bij het tuinieren.

Zoals U het stelt zou Jeroen ze forumpje moeten vullen met zaken die hem goeddunken en niet speculeren op de welwillendheid van "vrijwilligers" slechts ter meerdere glorie van zijn eigen site. De moderatie hiero is volkomen willekeurig want er wordt vanuit gegaan dat men hier in principe komt om rotzooi te trappen, dat blijkt duidelijk uit het taalgebruik van de beheerder. Kritisch en/of een beetje humor wordt niet door de Sultan van Indahnesia gewaardeerd, berichten van de eigen coterie worden met hosanna begroet.

Ik kreeg 30 dagen "straf" (daar waar anderen er 10 krijgen)vanwege "nagging" .Het bericht in kwestie was ge-“edit”, zodat niemand kon lezen wat dit "nagging" precies inhield. Overigens belachelijk om als Nederlanders onder elkaar Engels te gaan spreken, alsof er iets aan de Nederlandse taal mankeert, bahasa Indonesia zou logischer zijn, maar ja als de beheerder dat onvoldoende beheerst wordt er een kunstgreep toegepast. Ik noem de straf een subjectief oordeel, anno 2005 zijn mensen afkomstig uit het NL’se cultuurgebied in het algemeen heel wat opener over hun beslissingen. Ik weet echter zelf wat er verwijderd is en dacht "Ai wat kleinzielig" Het bericht in kwestie ging over de "fouten" die bezoekers maakten door in het Nederlands te gaan reageren op de, waarschijnlijk zonder toestemming, uit Engelse nieuwsbronnen gekopieerde berichten hiero, was over nagedacht,maar ja dimensi in mn hersens.

Ik heb me kapot gelachen om de reactie, want ik had het gevoel gecorrigeerd te worden door iemand met kinderlijke gedachten, want mijn kritiek werd snel weggemoffeld. Ook noem ik dit vijandschap kweken waar dit helemaal niet nodig is, betweterij die nergens op slaat, nou kan ik wel het e.e.a. hebben hoor, geven en nemen heet dat, ik kom hiero voor me lol. Als de beheerder alles zo bloedserieus neemt, is dat zijn makke. Meestal hebben de mensen die zich zo druk maken om weinig rond hun 40ste hartklachten. Eerder ben ik 2 dagen de hoek in geschopt vanwege opmerkingen over het anti-islam gehalte van veel berichten. Niet dat ik zelf zo pro-islam ben, maar als inwoner van Indonesia kan ik 90% van zijn inwoners niet op die manier afschilderen, indien men werkelijk zoveel bezwaren tegen dat geloof inbrengt heeft men in Indonesia niets te zoeken. Het komt op mij over alsof iemand zegt: “Ik moet geen bruintjes”, discriminerend dus, zo ook de manier waarop hier soms over vrouwen gesproken wordt.

Er wordt verwacht dat je een eigen mening vergeet en de opinie van de beheerder deelt. Nou ik voel me te oud voor: Wiens brood men eet diens woord men spreekt, vergeet het maar, ik bijt nog liever mijn tong af. Om even in termen van Uw tuin te spreken, U staat weer eens pisangstekken in Uw tuintje te planten, want U vindt dat nou eenmaal nodig. Ik kom langs en zeg : He je lijk wel knettergek, die bananen doen het niet, in dit land is het klimaat niet geschikt voor die planten. Naar goede forumtradisi gaat U natuurlijk vreselijk over de rooie vanwege het gebruik van het woord ‘knettergek’ en rept niet over pisangs. Diep beledigt grijpt U een grindtegel en slingert die naar mijn kop, dat had ik al uren geleden voelen aankomen en ben achter de ligusterheg (de bunga sepatu deed het niet) gedoken. De grindtegel zeilt door de voorruit van Uw buurman’s auto. Daarna, wederom in forumtradisi, ontspint zich er een buurtdiscussie over de schuldvraag wie gaat dat betale, want een voorruit van een Mercedes 500 SEL is niet goedkoop. U stelt zich op het standpunt dat ik niet had mogen bukken etc., etc. Dat heet in Amsterdam recht lullen wat hartstikke krom is.

Een persoonlijke makke is dat een geboren Amsterdammer altijd precies zal zeggen wat ie bedoeld, dat kan scherp zijn, maar wageef, het komt uit het hart. Als men zich daardoor gekwetst voelt is iemand ze eigen zaak. Ze kenne toh beter over me fiets lullen dan over me lul fietsen toh.

Gruces

Lon

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.tukad gangga: mensen respecteren? Jazeker, maar als mensen mij of anderen hier niet respecteren door te gaan schelden dan kunnen ze kort gezegd optiefen, wat de naam ook mag zijn.

Foto's verwijderen? Zolang het netjes blijft zal ik me er niet echt druk om maken. Foto's kunnen ook vanzelf verdwijnen van gratis opslag-websites. Wellicht speelt dit ook mee.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Londoh; jij weet best dat het niet de inhoud van de eerste berichten is die je die bans oplevert, maar wel het voortdurend doordrammen en uiteindelijk schelden. Verder een leuk betoog wat je iedere keer met een paar andere woorden hier loopt af te steken. Ik heb het inmiddels wel gezien verder.

trombol
Gebruiker
spacer line

londoh
User

Het kan erg druk zijn in iemandshoofd.Soms is het van voorbijgaande aard,meestal niet.Je hebt het goed gedaan.Een voorbeeld voor mensen
die last van hersen jeuk hebben.Ga naar Azie,koop een computer
en vertel iedereen hoe het moet en vooral hoe het niet moet.
Terimah kasih
mbol

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Hoi Londoh, ik zit vandaag al een tijdje op dit forum te kijken en in mijn ooghoek zie ik steeds dat mannetje rondrennen.

Word jij nou nooit is moe joh... he he.....

Off topic, ik weet het.

Mag dit nu wel of niet jeroen???

he he

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 28-11-2005 16:34 JohanN wrote:

de site is van jeroen en daarmee mag jeroen ermee doen wat hij wil. dat vergeten sommige personen hier op het forum wel eens.

Als iemand ongewenst mijn voortuin staat te voorzien van tulpen

Tuurlijk weet men ook dat de pemilik (eigenaar) van Indahnesia tuan Jeroen is .
Daarom probeer ik ook op te letten om in de vrije toegestane paden behoedzaam te gaan lopen.
Stel is voor dat ik die gecultiveerde planten gaat beschadigen , dan mag ik niet meer gaan (mee)spelen in deze mooie tuin.

Terwijl deze (volks)tuin een speelplaats kan zijn voor mij en anderen, soms heeft het een functie van een HangPlek , soms ook therapeutische functie.
Je kan lekker je agressie/ frustatie uitstorten , je huwelijksproblemen.
Je kan het ook het zien als een biro jasa (gratis gevoed door vrijwilligers) ,
veel adviezen (fout of niet fout) mbt jodoh, property . hukum, reisburo , beleggingen , reisadviezen etc etc .Multifora lijkt het , of is het multiflora ? .
Dus ik ben wel heel dankbaar dat ik mee mag spelen.
En of ik dat meen .

groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 29-11-2005 16:20 londoh wrote:
Er wordt verwacht dat je een eigen mening vergeet en de opinie van de beheerder deelt. Nou ik voel me te oud voor: Wiens brood men eet diens woord men spreekt, vergeet het maar, ik bijt nog liever mijn tong af. Om even in termen van Uw tuin te spreken, U staat weer eens pisangstekken in Uw tuintje te planten, want U vindt dat nou eenmaal nodig. Ik kom langs en zeg : He je lijk wel knettergek, die bananen doen het niet, in dit land is het klimaat niet geschikt voor die planten. Naar goede forumtradisi gaat U natuurlijk vreselijk over de rooie vanwege het gebruik van het woord ‘knettergek’ en rept niet over pisangs. Diep beledigt grijpt U een grindtegel en slingert die naar mijn kop, dat had ik al uren geleden voelen aankomen en ben achter de ligusterheg (de bunga sepatu deed het niet) gedoken. De grindtegel zeilt door de voorruit van Uw buurman’s auto. Daarna, wederom in forumtradisi, ontspint zich er een buurtdiscussie over de schuldvraag wie gaat dat betale, want een voorruit van een Mercedes 500 SEL is niet goedkoop. U stelt zich op het standpunt dat ik niet had mogen bukken etc., etc. Dat heet in Amsterdam recht lullen wat hartstikke krom is.

Doet mij denken aan deze Sire reclame... http://www.sire.nl/kortlontje/lontje.html
Filmpje vind je via deze site... http://www.sire.nl/kortlontje/campagne.html

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Richy,

Volgens mijn wellichte en zeer betrouwbare bronnen schijnen alle Javaanse mannen een kort lontje te hebben. Emoticon: I love it

Gruces

bassi
Gebruiker
spacer line

Je moet dus ook kijken waar het lont word aangestoken,
iets hoeft echt niet meteen verwijderd te worden omdat het off-topic is, als men weer uitkomt op hetzelfde onderwerp.
Zo heb ik recentelijk wat geschreven aangaande mijn mening wat en hoe men de criteria vaststeld o.a. aan Jeroen, zo.n bericht word domweg gewoon verwijderd.
De criteria in andere forums is vaak of men niet beledigend bezig is naar andere forumleden of onbeschoft taalgebruik.
Daarmee zal de moderator dus een objectieve meetlat moeten gebruiken en niet een subjectieve.
Dit is geen kritiek met name naar de moderator, maar meer een begrip hoe men of hoe jeroen een goed criteria kan aanleggen.
Het is namelijk uitzonderlijk dat men op een forumsite dit kan uiten naar de webmaster toe.
Op deze site heeft de webmaster of geeft hijzelf een personelijk tintje aan de site.
Wat alleen maar toe te juichen is en ook erg goed is, maar daarmede moet de webmaster dus ook openstaan voor min of meer personelijk gerichte berichten.

bassi
Gebruiker
spacer line

Wil je dus een mening uiten, dan moet dit niet zo, zijn ik word misselijk van zulke figuren, die zich druk maken om ...
Maar zal dit meer hyphothetisch geformuleerd moeten worden.
Zoals, als ik in een personelijke zoiets meemaakt zal ik mogelijk misselijk worden.
Een klein verschil, maar daarmede word iemand die zijn mening uit niet personelijk voor een blok gezet.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 04-12-2005 02:58 bassi wrote:
Wil je dus een mening uiten, dan moet dit niet zo, zijn ik word misselijk van zulke figuren, die zich druk maken om ...
Maar zal dit meer hyphothetisch geformuleerd moeten worden.
Zoals, als ik in een personelijke zoiets meemaakt zal ik mogelijk misselijk worden.
Een klein verschil, maar daarmede word iemand die zijn mening uit niet personelijk voor een blok gezet.

Hoe later op de avond hoe duidelijker de berichten, of misschien nog te vroeg om deze op zn merites te beoordelen Emoticon: Yawn

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,838,499 pageviews Een website van indahnesia.com