gezocht: liedje

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
plumeau
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal,

al weer enkele weken terug van een fantastische reis door Java en tot slot een paar daagjes strand op het prachtige Bali.

nu ben ik op zoek naar een liedje. ik denk dat bijna iedereen het wel kent, maar hoe het heet? ik heb geen idee, en dat maakt dat het lastig zoeken is op het wereld wijde web.

wij noemden het liedje altijd potje potje of potio potio of pottjo pottjo. Geen idee hoe je het moet schrijven. wij hadden enkele enthousiast linedancers in de groep (ieder zijn meug natuurlijk) en die dansten op dat liedje wat zij noemden de vriendschapdans. en wat bleek? iedere indonesier die we tegenkwamen kende dat dansje ook. in allerlei varianten en van groot tot klein.

wie kan me helpen aan de titel van dat liedje en eventueel uitvoerend artiest?

ik zou jullie zeer dankbaar zijn!

groetjes,
plumeau

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

ooh.. te zien aan je gokjes bedoel je poco-poco.

Tikus
Gebruiker
User icon of Tikus
spacer line

Yopie Latul is waarschijnlijk de bijbehorende zanger.

Bae sonde bae, tanah timor lebe bae

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

kijk bij www.ibcberlin.de
daarna musik indonesia
tenminste als het de bedoelde liedjed

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

MbakL
Gebruiker
User icon of MbakL
spacer line

POCO POCO

Balenggang pata-pata
Ngana pe goyang pica-pica
Ngana pe body poco-poco
Cuma ngana yang kita cinta
Cuma ngana yang kita sayang
Cuma ngana suka beking pusing

Ngana bilang kita na sayang
Rasa hati ini malayang
Jauh cija cija
Biar kita ngana pe bayang
Biar na beking layang-layang
Cuma ngana yang kita sayang

The song Poco-Poco MP3 is here.
(Not on this server!)

http://www.theminahasa.com/soc(...)tories/pocopoco.html

salam dari
MbakL

MbakL
Gebruiker
User icon of MbakL
spacer line

http://www.theminahasa.com/soc(...)ries/pocopoconl.html

deze link geeft info over poco-poco in het Nederlands..................

tevens een link daar om de song te beluisteren......

plumeau
Gebruiker
spacer line

bedankt! ik ga eens even verder kijken op de sites die jullie genoemd hebben! (even mijn geluid weer op mijn pc zien te krijgen, maar dat is een volgend probleem).

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Mbak L,

Dat Minahasa is dat niet de site van deze volgevreten menir ?

De man weet alles over Indonesia, daarom heeft ie zo een pleurishekel an mij, want ik weet werekelijk niets, daarom kom ik hiero Emoticon: Yeah right!

Gruces

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Voor de goede orde, ik ben zellef ooit es gevraagd als dosen tamu op een hogeschool in Jakarta. Er zijn toen enige foto's gemaakt. Nou wat je ziet is dus die Londoh en als te doen gebruikelijk zat ie vreselijk uit ze nek te lullen, in het bahasa Indo, maakt het uit, die bruintjes vinden alles leuk Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

MbakL
Gebruiker
User icon of MbakL
spacer line

Hi Mbak L,

Dat Minahasa is dat niet de site van deze volgevreten menir ?
================================================

Hi Londoh,

Geen idee
Ik ken deze meneer niet
de site wel, toevallig een paar keer bekeken

Tikte op Google in: poco poco................
et voila.........ik kom op deze site...........toevallig............

Als gastdocent in Jakarta............hm
klinkt interessant, wordt ik nieuwsgierig,
dat is leuk, is toch ook eervol als bule/londo
uitgenodigd te worden daar?
ingin tahu wat jij als gastdocent te vertellen/doceren had??

Geschiedenis van Indonesia???
VOC ?

beide heren een hekel aan elkaar, dat weet ik natuurlijk niet
maar, wilde alleen ff antwoord geven op de vraag van het liedje POCO POCO

Ik hoor en zie het in Indonesia en/of Bali soms tot vervelens toe
1 of 2 keer is leuk, per week
maar elke avond.................is iets minder
zoeken we soms een andere tent om te eten/drinken...........
even een ander genre
Voel me niet altijd geroepen om me hierin te laten meetrekken.... Emoticon: Nooo
net een polonaise in NL........... Emoticon: Blush

Salam manis
MbakL

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ach Mbak, ik maakte een geintje , die meneer heeft een grote hekel aan mij, maar kennen doe ik hem verder niet. Ik zag die foto toevallig op het net, en toen begreep ik meer.

Als ik denk aan dat gastdocentschap en eer dan is dat de grootste eer die mij ooit van mijn leven is toegevallen, ben ik trots op als een aap die ontdekt dat ze lul van goud is.

Wat ik heb verteld ? Dat ze een stelletje klootzakken zijn natuurlijk, Malaysia krijgt 12 miljoen toeristen per jaar en Indonesia nog geen 6 miljoen, Ze maken geen gebruik van hun potentie en promoten de verkeerde dingen, ze weten bij God niet wat de Westerse toerist wil, ze klooien maar een end aan. Dat is natuurlijk niet netjes als je een erebaantje krijgt om zo tekeer te gaan. Maar ze vonden het OK en hebben me gevraagd om dat meer te doen. Ik sprak geen engels daaro maar bahasa vermengd met engels, dat vonden ze erg leuk. Ik heb vreselijk me best gedaan om mezelf aannemelijk te maken, want zo een kans krijg je niet zo snel. Indonesia en kritisch is wel een beetje susah hoor. Maar ja het is jeugdig management waar ik voor sprak en ik ben maar een (g)ouwe Lul Emoticon: Shiny die wel een nieuw geluid durft te geven, reformasi toh. En respect voor iemand die al op leeftijd is dat vind je nog wel daaro Emoticon: Shiny

Gruces
Lon

EdwinJ
Gebruiker
spacer line

Hoi Plumeau,

Ik heb thuis een CDtje liggen vol met Poco Poco muziek.
Geef maar een gil als je een kopietje ervan wilt hebben. Ik zal hem dan rippen en kan het je dan mailen of i.d.

Groet,

Edwin

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Zeg Lon jij als gast docent bij STPT TRISAKTI want daar lijkt die foto wel op ,en die Bapak rechts op de Foto ben even zijn naam kwijt spreekt perfect Nederlands hoor.
Hij zit in Yayasan met Pak djoko als ik me niet vergist.
Trouwens op die kamer heb ik heel wat uurtjes doorgebracht,wanneer Ibu Miriam weer wat lekker kue"s en the kwam brengen. ??????
Zou je eigenlijk moeten kennen,ach we houden het maar zo,wie weet kom ik je op gang eerdaags wel tegen.

Robert-333
Gebruiker
spacer line

Het is net de vogeltjes dans Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,633,365 pageviews Een website van indahnesia.com