Kijk uit voor slangen op Bali

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
42 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Robert-333
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal
Ik ben net terug uit Bali met een ervaring die mij lang zal bij blijven.
Ik ben met mijn vrouw en dochter op de Telaga rivier gaan raften een te gekke ervaring midden in de natuur prachtig allemaal.
Alleen dat trappen lopen eerst zo'n 300meter afdalen en na het raften weer 300 meter omhoog, gelukkig was er op de helft een restaurant waar wij konden bijkomen en een bufet aangeboden kregen.
Na het eten vervolgden wij de klim omhoog en na ongeveer twintig treden stapte ik op een tak, dat dacht ik tot dat ik wat zag bewegen ik nam een sprong het bleek een slang te zijn niet zo groot maar wel zeer giftig werd mij later door een gids verteld.
Gelukkig heb ik hem op zijn kop getrapt zo dat hij mij niet kon bijten maar het was wel even schrikken.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 18-08-2005 21:35 someone wrote:
Hallo allemaal
het bleek een slang te zijn niet zo groot maar wel zeer giftig werd mij later door een gids verteld.Gelukkig heb ik hem op zijn kop getrapt zo dat hij mij niet kon bijten maar het was wel even schrikken.

Hahhahahahahahah............................. Emoticon: Yes!

Robert-333
Gebruiker
spacer line

Ik zie hier de lol niet van in Londoh Emoticon: Nooo

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 18-08-2005 21:55 Robert-333 wrote:
Ik zie hier de lol niet van in Londoh Emoticon: Nooo

Ik heb alleen nog maar een uit de jungle getrokken 'boa' gezien. Hij hing op een stok in de brandende zon en had zijn mond vol met een rat, zijn staart stak nog uit de mond. Wel kon ik hem zo aanraken. Toch maar gedaan, in de dierentuin lukt me dat niet.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Deze was het dus.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Waarom ik zo moest lachen ? Omdat de angst voor slangen zo groot is, zeker bij de Javaan, ze raken er helemaal panisch van. Ik heb vele malen slangen in huis gehad, verdwaald of zo. Waar ik nu woon gingen ze regelmatig in de garage van jas veranderen. Helaas is dit nu niet meer zo want alle grote braak liggende terreinen om dit huis zijn inmiddels dichtgebouwd. In het algemeen ziet men ook grote slangen, het lijken wel vissers. De meeste die ik heb gezien waren klein, hoewel de lengte van een kronkelende slang moeilijk te schatten is. Ik heb ondanks het geschreeuw om me (matiin, matiin) heen nog nooit een slang gedood, veels te mooi die beesten, gewoon de sapu pakken en het huis uitvegen, de slang zal de sapu aanvallen, lachen is dat. Toen ik in Garut woonde heb ik wel eens een slangennest naast het huis gehad, er kropen steeds kleine slangetjes door de huiskamer. Ik heb daar ook wel eens een echt grote in de tuin gehad, die werd door iedereen gezocht, hij wist dat ie bij mij veilig was, hij deed ook niets als ik hem tegenkwam. Je ziet vaak slangen die op de weg worden doodgereden. Van de slangen die op Java voorkomen zijn er maar twee echt giftig.

De foto is van een groene boom python, die komen op West Papua voor, nou de kleur zegt het al : oppassen voor deze.

Gruces

divodurum
Gebruiker
User icon of divodurum
spacer line

Ik kom sinds 1977 in Bali en heb er ook 3 jaar gewoond. Op de een of andere manier moeten die slangen mij zeker niet. In al die jaren dat ik er kom en dat is meestal een paar maanden, ben ik misschien 4 keer een slang tegen gekomen en dat was dan altijd een onschuldig boomslangetje. Je hoort de meest wilde veerhalen van vuisdikke slangen verscholen onder huizen en goten langs de weg maar helaas ik heb er nog nooit een ontmoet.

Wayang Golek: Petruk

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

De enige slang die ik ooit op Bali heb gezien is een slang in de grot bij Goa Lawah.. dat was een behoorlijke python die het veel te druk had met vleermuizen.

Volgens de locals had ie ook nog nooit die grot verlaten. Emoticon: Nice

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ineens herinner ik me een grote slang, iya sori hoor, of ik begin al een beetje te dementeren (zeer waarschijnlijk) of ik heb al teveel meegemaakt en wordt het tijd dat ik Indonesia vaarwel zeg en thuis in Mokum Barat Lama achter de graanioem mijn memoires ga schrijven (ook zeer waarschijnlijk) want hoe langer ik over Indonesia nadenk hoe kleiner ik de kans acht dat het ooit in dat land nog iets wordt. Ik heb eens in Pekanbaru de boot naar Batam genomen. De boot, een klein houten scheepje vaart dan over de Sungai Siak. Ik had in het ruim een zgn. kamar een soort open bedstee, tussen Batakvouwen die bovenop hun handel lagen die ze in Singapore gingen verkopen, van die grote wijven met grote tieten, waarschijnlijk geld. Ik herinner me nog een kankerende Nederlander en een zure Australier die slechts vanwege "goedkoop" voor dit vervoer hadden gekozen. Ook nog een Duitse kok die evenveel lol in de trip had als ik. Als eten kreeg je twee keer per dag nasi teri (gebakken guppies) en the. Pissen over de reling op het achterdek en daar hing ook een emmer aan een touwtje om te "baden". Het dieseltje maakte een teringherrie en stonk vreselijk, het schuitje leek op een varende gaskamer. Ik was vaak in de stuurhut te vinden bij de chinese stuurman die af en toe gewoon sliep met het stuur in zn handen. Tidur ayam noemde hij dat. De Siak rivier is breed en diep, kustvaarders kunnen tot Pekanbaru komen, dat zo een 150 km landinwaarts ligt. Je vaart dwars door de jungle, ziet groepen apen in de bomen, krokodillen en meer van die dierentuinbewoners. Ja kinders dit is avontuur dat je op Bali niet zult meemaken. Afijn in Selatpanjang ergens op een eiland in de Riau Archipel, gaf de diesel de geest en zaten we vast en moesten wachten op een verse boot. Dat kon nog wel even duren. Ik kan me nog herinneren dat ik na uren onderhandelen een hotelkamer heb kunnn versieren betaald door de "cruisemaatschappij". Selatpanjang was echt een smokkelnest, er waren geen auto's daaro, veel huizen op palen boven het water gebouwd. Tijdens een wandelingetje over de steigers tssen deze huizen gebouwd ineens een geschreeuw en rende iedereen naar een bepaald punt. Nieuwsgierig als ik ben ging ik ook kijken, net zoals iedereen in het water en daar zwom een geweldige slang van zo een meter of 5, sensatie dus. Dat Selatpanjang ben ik nooit vergeten. Iedereen deed daar aan handel, allerlei 2e hands electronica werd uit Singapore gehaald en daar opgeknapt. 's Avonds was het een groot feest daaro, want het stierf daar van de bars met hoeren. Op de rede lag een passagiersschip dat ook vol met dames van plezier gelaaien was.

Gruces

Robert-333
Gebruiker
spacer line

Beste Londoh
Het zal zo wel zijn dat het op Bali geen avontuur is wat je er mee maakt met vergelijking tot andere delen van Indonesie.
Maar het blijft wel schrikken als je het meemaakt, en wat bars en hoeren betreft dat neemt op Bali hand over hand toe daar zie ik het avontuur niet zo van in, die vindt ik op de wallen in Amsterdam ook. Emoticon: Nice Emoticon: Shiny
Groetjes Emoticon: Bye bye

Rossi
Gebruiker
spacer line

De groene slang is inderdaad een groene boompython. (chondropython Viridis)Is niet giftig en je hoeft er ook niet bang voor te zijn. Ze zijn behoorlijk zeldzaam.De slang die om de stok gekruld zit is een netpython. (python reticulatus)Deze kunnen echt heel groot worden: tot zo'n 8 meter. Van deze lengte zijn ze ook gevaarlijk voor mensen. Ze zijn niet giftig en als je een klein exemplaar tegenkomtĪ gewoon niet oppakken of zo, dan is er niks aan de hand.
Theo.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Theo,

Bedankt voor deze info. Weet je misschien ook welke giftige/gevaarlijke slangen er op Java voorkomen ? Volgens Javanen is alles gevaarlijk, ik heb wel eens gehoord dat er slechts 2 soorten zijn waarvoor je moet oppassen.

oewel de Javanen als de dood voor 'ular" zijn, rinken ze wel het bloed van cobra's en eten cobra sate, schijnt goed voor de potentie te zijn, een fabeltje.

De foto van die groene python is er van eentje in gevangenschap. Ik zal die URL met prachtige slangenfotoos eens opzoeken..

Er zijn dieren die bij mensen vaak vreselijke angsten oproepen, zoals de slang, maar bijvoorbeeld ook spinnen en muizen. Daarentegen is de mensheid bijvoorbeeld gek van olifanten, konijntjes en papagaaien.

Aaibaarheidsfactor ? Maar een papagaai aaien ?

Gruces

Foto's - info groene boompython in Papua

http://www.finegtps.com/Geographic_races.html

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,894 pageviews Een website van indahnesia.com