Ter informatie: Garudatv vanaf september (2005) in Nederland

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
chirpy
Gebruiker
spacer line

Mijn ervaringen met de Indonesische televisie zijn beslist niet positief. Het lijkt net of men de doorsnee kijker als volkomen debiel beschouwt. Programma's die zo verschrikkelijk dom zijn, dat het er van afspat. De kwalitetit is te vergelijken met datgene dat veel commerciele omroepen ons voorschotelen. Goedkope vechtfilms enz., met "hoogstaande" dialogen. En dat krijgen we dan hier te zien. Nu gezegend zijn we ermee.

** @d **
Gebruiker
User icon of ** @d **
spacer line

Nu, ik kan je vertellen de ondertiteling is ronduit slecht. Ik doe erg mijn best om het te negeren maar ik erger mij suf.

Bahasa is voor mij chinees, versta ik ook niet.
nouja, op een paar woordjes Bahasa na dan.
Mijn vrouw is wel met een cursus Bahasa bezig, dus voor haar zou het wel mooi zijn om de taal te leren maar dan moet het natuurlijk wel goed vertaald zijn.
Is het dan Z” slecht vertaald????

Ik heb al een mail naar UPC gestuurd om te vragen of ik Garuda TV ook voor een paar maanden kan hebben of dat je er dan meteen een jaar aan vast zit.
Ik wacht nog op een reactie.

Groeten Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.d

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Op

nl.wwitv.com

zijn er 'on-line' zes/6 INDOnesiese zenders te kijken ..... en vele andere van andere landen zoals Malaysia .....

'Ahu kura ahia, mansia nia'

johnvdB
Gebruiker
spacer line

Nou die vertalingen zijn vandaag de dag nog steeds slecht.
Dacht ook door Garuda Tv aan te schaffen een manier gevonden te hebben om de taal een beetje te leren. Nou dat gaat dus niet werken zo.

Kunnen ze nou helemaal niks een keer fatsoenlijk maken, is weer die bekende 'domestic quality' (slecht of half) van ze, alleen nu dan in het buitenland. Lijkt wel of daar mensen zitten te vertalen die net hun inburgeringscursus hebben gehaald.

ben nieuw hierzo...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

John laat zitten joh.
Waarom zou je uberhaupt een taal willen leren van een land waar je zoveel kommentaar op hebt.
»en grote pestzooi daar korrupsi en armoede, waarom de taal leren?
Lees de verhalen van de globetrotter Si Petruk op het Londoh forum, de ziel is ŤŤn keer vier weken daar geweest, heeft drie weken zich leeg gescheten en heeft als deskundige(anders wordt je niet toegelaten) het hoogste woord.
Beter voor jou, laat IndonesiŽ voor wat het is, tracht Tai's te leren.
Groet Dick.

johnvdB
Gebruiker
spacer line

On 14-02-2007 13:56 Malam wrote:
John laat zitten joh.
Waarom zou je uberhaupt een taal willen leren van een land waar je zoveel kommentaar op hebt.
»en grote pestzooi daar korrupsi en armoede, waarom de taal leren?
Lees de verhalen van de globetrotter Si Petruk op het Londoh forum, de ziel is ŤŤn keer vier weken daar geweest, heeft drie weken zich leeg gescheten en heeft als deskundige(anders wordt je niet toegelaten) het hoogste woord.
Beter voor jou, laat IndonesiŽ voor wat het is, tracht Tais te leren.
Groet Dick.

Dick,

Als ik zo je postings hier op het forum lees en dan voornamelijk je commentaren die je op andere levert, krijg ik meteen de indruk dat jij hier de dienst wilt uitmaken.
Nou ik heb het even opgezocht en kan niks anders vinden dan dat hier echt maar ťťn moderator is, genaamd Jeroen.
Een goed voorbeeld is jouw commentaar op mijn eerste posting hierzo waarin ik een mogelijke reden geef waarom men graag in IndonesiŽ komt. Werd door jouw gelijk een Ďidioteí opmerking genoemdÖ

De reden waarom ik de taal wil leren is denk helemaal niet interessant om hier te gaan uitleggen, zit ook niemand op te wachten denk ik.
Je schrijft dat ik zoveel commentaar lever op IndonesiŽ. Nou volgens mij valt dat wel mee, ben hier pas een paar dagen. Geloof ook niet dat er ergens in de reglementen staat dat je hier alleen positieve dingen mag opmerken. Maar goed, dat is ook weer zaak van de moderator, niet van jouw dus!
Het volgens mij juist ook de bedoeling dat men op onderwerpen reageert die aanspreken en waarvan je meent iets vanaf te weten, dat kunnen positieve of negatieve reacties zijn.
Op elk onderwerp reageren en net doen of je overal verstand van heb ligt mij niet zo namelijk.

Wat de verhalen op andere forums hier mee te maken hebben snap ik niet helemaal, evenmin waarom ik Thais (neem aan dat je dat met Tai's bedoeld) zou moeten gaan leren.

ben nieuw hierzo...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste John,
Je hebt volkomen gelijk ik heb dan ook helemaal geen aspiraties als moderator.
Jouw eerste opmerking over het naar IndonesiŽ gaan omdat het zo goedkoop is was in mijn ogen inderdaad een idiote opmerking, als ik de vergelijking maak met een retour Spanje of IndonesiŽ.
Voor de rest druipt de negativiteit t.a.v. IndonesiŽ van uw postings af, aangezien dit een openbaar forum is, mag ik daar op reageren toch?
Mocht u moeite met kritiek hebben dan wil ik daar wel rekening mee houden.
Dat ik Tais in plaats van Thais schreef, mijn excuus daarvoor, ik ben niet zo bedreven in grammatica, maar daar hebben we in het verleden al een hele discussie over gehad..

haryo115
Gebruiker
spacer line

Om eerlijk te zeggen, GarudaTV is een leuke kanaal.

alleen het programa is boring./ m.a.w: MENJEMUKAN .if u know what i mean.
POINT2 yg perlu diperhatikan adalah:( punten die aandacht moeten krijgen)

1: niet te veel onderbreking tijdens een programa voor onnodige
mededelingen,
zoals GarudaTV kreten, windows to heritage en vooral die band. dat bederft
en verpest onze kijk plezier.

2. programmas worden te vaak herhaald.

JAMERRRRRR !!!!!! GarudaTV had eigenlijk veel beter kunnen zijn.

,

Cimahi
Gebruiker
spacer line

Ik heb mijn abonnement opgezegd. Het zijn allemaal herhalingen. Ik volg iedere dinsdagavond een soap. Halverwege stoppen ze ermee en krijg je wat anders te zien.
Voor 9,95 euro kan ik beter op een sportkanaal abonneren.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,694,782 pageviews Een website van indahnesia.com