Lion Air

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
yenni
Gebruiker
spacer line

Ik wil in februari met Lion Air (of een andere nog goedkopere maatschappij) van Batam naar Makasar vliegen. Is het mogelijk om slecht enige dagen voor vertrek met Lion Air je tickets te boeken? Kan nl niet vanuit NL... (Of het moet met Garuda, maar dat kost 500 euro!)

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

In het algemeen kun je de tickets op de luchthaven zelf bij de kantoren van deze maatschappijen boeken. Dit kan zelfs tot even voor vertrek, zolang er plaats is uiteraard. Mocht je nog enige dagen speling hebben dan voorzie ik in het geheel geen problemen... of het moet net tijdens feestdagen vallen waardoor iedereen pulang kampung gaat...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

Ik weet niet hoe je aan een prijs van Ä 500,= komt? Kijk eens op de volgende link: http://www.garuda-indonesia.com/detail_fares.php duurt wel even voordat je op de pagina komt.

Garuda Indonesia Domestic Fares

From : Batam (BTH)
To : Makassar (UPG)

OneWay Trip

1 . EXECUTIVE NORMAL FARE EXECUTIVE Rp. 3.357.000,00
2 . EXECUTIVE FREQUENT FLYER FARE EXECUTIVE Rp. 3.357.000,00
3 . EXECUTIVE EXCURSION FARE EXECUTIVE Rp. 3.024.000,00
4 . EXECUTIVE SPECIAL OFFER FARE EXECUTIVE Rp. 2.391.000,00
5 . ECONOMY NORMAL FARE ECONOMY Rp. 1.942.000,00
6 . ECONOMY FREQUENT FLYER FARE ECONOMY Rp. 1.942.000,00
7 . ECONOMY MODERATE FARE ECONOMY Rp. 1.697.000,00
8 . ECONOMY BUDGET FARE ECONOMY Rp. 1.431.000,00
9 . ECONOMY BASIC FARE ECONOMY Rp. 1.151.000,00
10 . ECONOMY EXITING FARE ECONOMY Rp. 971.000,00

Return Trip

1 . EXECUTIVE NORMAL FARE EXECUTIVE Rp. 6.379.000,00
2 . EXECUTIVE FREQUENT FLYER FARE EXECUTIVE Rp. 6.379.000,00
3 . EXECUTIVE EXCURSION FARE EXECUTIVE Rp. 5.746.000,00
4 . EXECUTIVE SPECIAL OFFER FARE EXECUTIVE Rp. 4.543.000,00
5 . ECONOMY NORMAL FARE ECONOMY Rp. 3.690.000,00
6 . ECONOMY FREQUENT FLYER FARE ECONOMY Rp. 3.690.000,00
7 . ECONOMY MODERATE FARE ECONOMY Rp. 3.225.000,00
8 . ECONOMY BUDGET FARE ECONOMY Rp. 2.719.000,00
9 . ECONOMY BASIC FARE ECONOMY Rp. 2.187.000,00
10 . ECONOMY EXITING FARE ECONOMY Rp. 1.845.000,00

Je moet je ticket nooit in Nederland kopen. Je kunt op een vliegveld of reisbureau in Indonesie inderdaad je ticket een paar dagen van tevoren kopen. Dit is altijd veel voordeliger. Let wel op dat er bij goedkopere maatschappijen soms een behoorlijke vertraging ontstaat.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik kan mijn tickets met de goedkope maatschappijen hier in Solo (o.a.Lion Air) pas 14 dagen voor vertrek kopen. Batam naar Makassar in februari mag geen enkel probleem opleveren als je die ticket korte tijd van tevoren koopt.
Gaat via Jakarta dus mogelijkheden zat want zijn beide "dikke" routes.

Gruces

yenni
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de info.

Wat betreft Garuda: via hun site krijg ik steeds een foutmelding wanneer ik tarieven op wil vragen (ook nu weer...), dus heb ik bij een reisbureau geinformeersd. Duidelijk niet de beste keus dus!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het kopen van 2 maal een ticket enkele reis kan ook stukken voordeliger zijn dan een retourticket.
De tickets worden verkocht in diverse klasse, het maakt voor de plaats in het vliegtuig niets uit.
De klassen hebben te maken met de tijd dat het ticket geldig is.
Succes,
Tuti & Jan

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 05-08-2005 01:36 Tuti & Jan wrote:
Het kopen van 2 maal een ticket enkele reis kan ook stukken voordeliger zijn dan een retourticket.

In mijn geval ben ik het daar niet mee eens. Ik maak altijd trips van enkele dagen en wil ik graag mijn terugreis ook geboekt en OK zien. Als je 1 of meerdere dagen in een hotel in een andere stad moet wachten dan kost dat ook geld en vooral ergernis.

Gruces

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Londoh,
Het hoeft helemaal geen probleem te zijn om na enkele dagen terug te willen, mogelijk is zelfs de heen en terugreis met verschillende maatschappijen te maken, het is gewoon de terugvlucht ook alvast boeken en zorgen voor OK-status.
Succes,
Tuti & Jan
P.S. alvast gefeliciteerd met je verjaardag op 7 augustus!!

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Ik ben geen echte Nederlander en ben bereid voor mijn gemak te betalen, eerst kijken naar gemak en dan goedkoop. Mijn bahasa Indonesia is goed genoeg om de juiste info te krijgen, ik begrijp ook de lichaamstaal hiero, plus dat ik nog eens hondsbrutaal kan zijn. Ook is het iets anders als je op vakantie ergens bent of voor je werk. Als ik naar Jakarta moet vanaf Solo zal ik altijd vliegen, de route per trein kan ik wel dromen. Laatste keer betaalde ik echter 330.000 Rp, want het was hoogseizoen (schoolvakanties). Nu zijn de prijzen weer lager en zie je weer aanbiedingen voor vliegtickets komen. Bouraq biedt alle routes aan voor Rp 88.000 enkeltje, dit zijn echter maar 10 stoelen. Ik heb eens 8 uur op stasiun Kebumen gestaan met een executive trein tijdens een trip naar Jakarta. Expresse nachtbussen doe ik nooit, ik houd niet van 's nachts reizen. Maar als je op vakantie bent is dat weer anders, je spaart tijd en een nacht hotel.

Mijn dank voor je felicitatie.

Gruces

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik was weer eens aan het neuzen en kwam er zo achter dat de website van Lion Air tegenwoordig de mogelijkheid heeft om online te boeken. Dat moet ik proberen natuurlijk. Ik vul gegevens in, selecteer een route, vlucht enb prijsklasse. Veelbelovend, hoewel de website niet snel is, heb ik niet te klagen.

Maar dan! Of ik even bij de ATM of boekingskantoor wil betalen.... Tja, dat is dus gťťn online boeking. Nou ja, ik moest ook niets hebben, ik wilde alleen maar even kijken. Air Asia heeft het in ieder geval wťl goed voor elkaar en ook daarmee kan ik IndonesiŽ bereiken.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zag op brabant journaal:.
In Moordrecht worden de Straaljagers in onderhoud genomen.
Er stond een Lion Air fokker die in onderhoud was aldaar.
Dus betrouwbare maatscahppij? Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 29-04-2006 17:01 zieleffe wrote:
Zag op brabant journaal:.
In Moordrecht worden de Straaljagers in onderhoud genomen.
Er stond een Lion Air fokker die in onderhoud was aldaar.
Dus betrouwbare maatscahppij? Emoticon: Wink

Lijkt me sterk... Lion Air heeft geen Fokkers... Als je nu Pelita Air zegt dan kon het wel want 3 stuks gaan retour eigenaar en worden doorgestuurd naar de KLM Emoticon: Smile

P.S. Moordrecht = Woensdrecht Emoticon: Cooool

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 30-04-2006 22:00 Richy wrote:

...

Lijkt me sterk... Lion Air heeft geen Fokkers... Als je nu Pelita Air zegt dan kon het wel want 3 stuks gaan retour eigenaar en worden doorgestuurd naar de KLM Emoticon: Smile

P.S. Moordrecht = Woensdrecht Emoticon: Cooool

Kon het dan een andere type zijn?
Ik zag de letters lion Air in oranje achtige kleuren.
Ik dacht omdat Fokker daar in onderhoud zijn het een Fokker kon zijn.
Ik heb niet zo veel kennis van Type vliegtuigen.
Sorry Ja het kon Woensdrecht zijn,maaf, het was ook een flits van een bericht. Emoticon: Laugh out loud
Deze kwamen vlak over de huizen waar ik enkel jaren geleden hebt vertoeft.
Die vlogen op de Husein Sastranegara airport in Bandung, met die plate buik onder aan

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Is Lion Air echt goedkoop? Want ik vroeg mijn vriend in Bali of hij voor mij een one-way ticket kon regelen via agency vanaf SIN-DPS en het koste $344,- US - toen ben ik zelf maar op onderzoek uitgegaan en met Jetstar Airways kom ik uit op 73 euries. Stomme Air Asia vliegt niet vanaf SIN naar DPS. Dan is er nog altijd Qantas, ook best goedkoop.

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

nee airasia vliegt niet vanuit singapore maar wel vanuit batam (kun je met een snelle ferry heen vanuit singapore) dan kun je naar jakarta vliegen voor 99.000 rp (+ zo'n 50.000 rp in taksen erbij) en dan aansluitend naar denpasar voor nog es 99.000 rp (met weer die 50.000 rp erbij) dus de hele trip voor 300.000 rp, minder dan 30 euro! ik heb net deze tickets online geboekt voor september, ging heel goed, op bijna alle vluchten was die prijs beschikbaar, niet te geloven gewoon! maar anders is die jetstar airways ook een goeie deal, dat is dan rechtstreeks veronderstel ik

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Volgens mijn is dit het ideale weggooi ticket, bij aankoop 15 maanden geldig, heenweg gebruikt, kosten eurootje of 7

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 11-05-2006 22:48 DeeCee wrote:
Is Lion Air echt goedkoop? Want ik vroeg mijn vriend in Bali of hij voor mij een one-way ticket kon regelen via agency vanaf SIN-DPS en het koste $344,- US - toen ben ik zelf maar op onderzoek uitgegaan en met Jetstar Airways kom ik uit op 73 euries. Stomme Air Asia vliegt niet vanaf SIN naar DPS. Dan is er nog altijd Qantas, ook best goedkoop.

De internationale vluchten op de website van Lion Air zijn absoluut niet de goedkoopste, dus daar zou je al niet verder online hoeven te kijken.

Dat het 'stomme Air Asia' niet SIN-DPS vliegt heeft als logische verklaring dat de basis op KLIA is, Kuala Lumpur dus.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Lion Air: SIN - CGK US$ 88 CGK - DPS Rp 365.000

Aan de kruideniers om uit te rkenen of dit goedkoop is of niet Emoticon: Yeah right!

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

On 12-05-2006 01:26 belgianguy wrote:
nee airasia vliegt niet vanuit singapore maar wel vanuit batam (kun je met een snelle ferry heen vanuit singapore) dan kun je naar jakarta vliegen voor 99.000 rp (+ zon 50.000 rp in taksen erbij) en dan aansluitend naar denpasar voor nog es 99.000 rp (met weer die 50.000 rp erbij) dus de hele trip voor 300.000 rp, minder dan 30 euro! ik heb net deze tickets online geboekt voor september, ging heel goed, op bijna alle vluchten was die prijs beschikbaar, niet te geloven gewoon! maar anders is die jetstar airways ook een goeie deal, dat is dan rechtstreeks veronderstel ik

Zou heel graag via Batam willen reizen, maar heb zoveel stuff bij me (gitaar, 1 koffer, 1 trolley, draagtas, rugzak met computer onderdelen [wilde eerst heel mijn PC meenemen -geen goed plan]), dus al dat spul sjouwen lijkt me geen goed idee. En met Air Asia mag je toch maar max. 15 kilo meenemen? Dan heb ik vet een probleem,,, Dus toch maar met Jetstar Airways rechtstreeks vanuit SIN naar DPS. Emoticon: Smile Goede deal al zeg ik hetzelf.

carolien1981
Gebruiker
spacer line

wat zijn jullie ervaringen met deze luchtvaartmaatschappij? is die een beetje betrouwbaar en goed? want je hoort veel verschillende dingen over Lion Air en ik ga een reis maken waarbij een binnenlandse vlucht met Lion Air is geboekt.
alvast bedankt!

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Betrouwbaarheid is een relatief begrip in Indonesie want deze zal nooit tippen aan de Westerse standaard. Voor de doorsnee passagier zal een vlucht met Lion Air net zo ervaren worden zijn als een met een Low Cost Carrier in Europa.

carolien1981
Gebruiker
spacer line

maar het is dus niet een maatschappij die eigenlijk als onveilig wordt beschouwd zoals maatschappijen die hier op een 'zwarte lijst' staan?

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Aan het aantal topics waarin je dit onderwerp aanhaalt lijkt mij het toch een hot issue voor je. Lion Air staat hier niet op de zwarte lijst aangezien ze geen vluchten naar Europa uitvoeren. Maar om je gerust te stellen de maatschappijen die er wel op staan hebben het heel wat minder goed voor elkaar dan Lion Air. Trouwens stond de Turkse maatschappij Onur Air ook op de nominatie voor deze lijst wat in mijn optiek geheel ongegrond is.
Zoals ik aanhaalde zul je een vlucht met Lion Air net zo beschouwen als een vlucht met een westerse Low Cost Carrier. Een feit is dat de betrouwbaarheid van Indonesische maatschappijen is een stuk lager is dan een Westerse maar dit hoeft pertinent niet te betekenen dat de veiligheid in het geding komt.
Mocht ik al geboekt hebben of een zelf een vlucht aangeboden krijgen dan zou ik zonder twijfel bij Lion Air aan boord stappen. De keren dat ik er mee gevlogen heb heb ik er geen enkele twijfel over wat dan ook gehad. Gewoon doen dus.

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

2 weken geleden met lion air van surabaya naar makassar gevlogen, spotgoedkoop (299.000 rupiah) en heel stipt
wel een eigenaardig type vliegtuig, een boeing MD-82, boarden via een trapje in de staart, net een militaire operatie
ze opereren alleszins als een low-cost carrier, een hele snell turn-around tijd en geen maaltijd of snack aan boord (enkel een beker aqua)

vroonie
Gebruiker
spacer line

In een poging tijd te besparen (veel websites hebben vandaag? moeite hun server te vinden).
Ik arriveer dinsdag a.s. in Jakarta (12:30 PM) en wil graag de zelfde dag doorvliegen naar Manado, heb daarvoor echter nog geen ticket.
Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is dat te doen???
Grrrrrrrrrrrrote dank,
Mark

Hakuna Matata

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,940,700 pageviews Een website van indahnesia.com