Vogelgriepvirus

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Ravestijn
Gebruiker
User icon of Ravestijn
spacer line

Na de verontrustende berichten dat er een man en twee van zijn kinderen nabij Jakarta zijn overleden aan deze ziekte, heeft iemand besloten om indonesie en dan met name Jakarta te mijden? Wij gaan in oktober een rondreis Java en Bali maken. Groeten Joyce

bunga mawar
Gebruiker
User icon of bunga mawar
spacer line

Het is inderdaad verontrustend nieuws. Maar ik heb er geen moment over gedacht om daarom niet naar indonesie/jakarta te gaan

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

ik ga over 3 weken 4 mndn naar jakarta en zal dat niet veranderen,overigens moet ik wel zeggen dat mín familie in jakarta sinds 2 weken kip eten mijdt.

http://www.who.int/csr/don/200(...)07_21a/en/print.html

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik zou mijn reisplan op dit moment niet aanpassen. Wellicht kun je het nieuws een beetje in de gaten houden voor het geval dat het uit de hand loopt, maar dat is nog nergens gebeurd.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ik vertrek vandaag (Woensdagavond) blijf 1 dag in Jakarta en geen seconde aan de vogels of kippen gedacht.
Blijf gewoon uit de buurt van o.a. pluimvee en ander soort vee.
Dan lijkt het mij volkomen veilig tot op heden.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Vanavond nog effies lekker een dubbele porsi sate ayam met lontong gegeten, terwijl de kippen dood uit de lucht vielen. T was lekker rustig in die warung van Pak H. Mohamed dari Madura. Ik dacht nu kan ik nog even genieten straks is er geen kip meer te zien, dus ook geen sate meer. Emoticon: Nice

Gruces

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

He Lon ,
weet je dat die ayams waar ze sate maken in Middden Java afkomstig zijn uit Tanggerang. Dat heb ik tenminste gelezen een paar dagen geleden in Jkt.
Maar vanaf vandaag kan ik mijn daging ayam gerust halen bij Apie Hein (goedgekeurd door Ned.Ver. van Huisvrouiwen).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Sidia,

Maakt mij weinig uit waar die ayams vandaan komen, als ze maar niet te lang hebben gevlogen. Zo daging van AH, doet die ook al in kippen, staan zeker als overvliegende spreeuw in de boekhouding voor de aandeeltjes. Ze zouden hier in Indonesia Tahuburgers moeten gaan verkopen, zoals McDonald in NL, maar isternie. Als ik hun vertel, cuma tetawa. Emoticon: Shut up!

Gruces

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

B.B. Lon yth.,

Die INDOnesiese bumbu-2 hebben al die bacteriŽn en virussen om zeep geholpen, vooral die een Molukse oorsprong hebben !!!
Moeten Nederlanders maar meer 'kruidig' gaan eten, ouderwetse levertraan helpt nu ook niet meer .....
Anders maar een 'jamu' van 'Nyonya Mener' b. Lon .... of 'subur' ....

Salamat s.mua ..... Anis.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Controleurs hebben ondekt dat de lokale farmaceutische industrie willens en wetens een te lage dosering entstof in het volgelgriepvaccin stopt teneinde de bedrijfswinsten op te kloppen.

Ambtenaren van het mininsterie van Landbouw speelden onder een hoedje met malafide fabrikanten in ruil voor een deel van de winst.
Ook staken ambtenaren compensatiegelden voor boeren die hun plumvee ruimden in eigen zak.

Het inferieure vaccin biedt maar een fractie van de beoogde bescherming tegen het virus.
De WHO heeft gewaarschuwed dat de vogelgriep in de archipel inmiddels een inheemse ziekte is geworden. Ook dreigt er volgens de VN een pandemie waarbij miljoenen mensen zullen omkomen indien het virus zich mengt met een menselijke griepvirus. Gezonheidsexperts in indonesie haden recent al opgemerkt dat de vaccins minder goed beschermden. Zij concludeerden daaruit dan van mutatie sprake was. Met het corruptie schandaal is zo'n 47 miljoen euro gemoeid.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ik vraag me af hoe die corrupte ambtenaren en fabrikanten zullen reageren wanneer een van hun familieleden besmet zullen raken met het virus.

Of ze dan nog blij zullen zijn met hun aandeel in de 47 miljoen Euro winst?
Dit is letterlijk spelen met mensenlevens.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,322 pageviews Een website van indahnesia.com