Duiken in Bali, Lombok en Flores?

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
marjon
Gebruiker
spacer line

Afgelopen weekend heb ik de laatste buitenduik van mijn open water cursus gemaakt. Over 3,5 week vertrek ik met mijn vriend naar Bali, waarna we ook Flores en Lombok willen aandoen. We hebben gehoord dat Indonesie op duikgebied veel te bieden heeft en we kunnen dan ook niet wachten om daar het water in te plonzen. Heeft iemand goede duiksuggesties daar (mooie duikstekken, goede betrouwbare duikscholen etc.)?

Groetjes Marjon

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Dag Marjon,

Neem eens contact op met GekoDive.
Dat is een duikschool die gerund wordt door een Nederlandse jongen en een Engelse meid.
Qua personeel zijn het allemaal locals die zeer professioneel bezig zijn met wat ze doen. Stuur hem eens een mailtje (kan in het Nederlands) en je krijgt zeker een antwoordje van hem... zeg maar dat ik je die kant op gestuurd hebt.
Je kan daar vast en zeker ook info krijgen over duiksites op Lombok en Flores en wie je het beste kan benaderen.

www.gekodive.com

Doe hem de groeten van Robert van omangcafe

eveline
Gebruiker
spacer line

Hi Marjon,

Wouw.Bali, Lombok, Flores...prachtig plekken om te duiken. En inderdaad Geko is goed..maar er zijn meer duikcenter die goedzijn, dat hangt ook van je verblijf. In Sanur is bijvoorbeeld BIDP goed, Avandy en zijn vrouw(engelse) is erg goed. Goede boot hebben ze waar Padi uit Australie ieder jaar met ze gaan duiken, na examen van de jaarlijkse instreucteurs op Bali gedaan te hebben.

Je hebt ook nog andere mooie plaatsen in Indonesie voor duiken zoals, Dalaman(kalimantan), Bunaken(Sulawesi) en wat te denken Irian Jaya(papua)....ervaring waard!

Ik wens je veel duik plezier in Indonesie.

gegroet, Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

Hallo Marjon,

Kijk een op www.padi.com hier vind je veel duikscholen over de hele wereld en dus ook in IndonesiŽ.

Roy

shuider
Gebruiker
spacer line

Hallo duikliefhebbers,
Ik heb in september 2003 gedoken met Asril. Via internet en e-mailcontact ben ik bij hem terechtgekomen. Asril is getrouwd met een Nederlandse en verstaat en spreekt (dat laatste een beetje) Nederlands. Dat communiceert naast het Engels ook wel prettig. Ik heb tijdens mijn verblijf op Bali een dag bij Tulamben gedoken. Hier ligt het wrak van de Liberty vlak voor de kust. Ik had toen net mijn duikbrevet gehaald en dit was mijn eerste wrakduik! Een fantastische ervaring voor een beginnende duiker, maar ook de ervaren duikers kunnen hier hun hart ophalen! Later in de vakantie nog een dagje op het rif bij Nusa Dua gedoken en heel wat vissen gezien. Voor mijn volgende Bali-vakantie staan Amed en Lembongan Island op mijn verlanglijstje.
Asril is een professionele duikinstructeur en ik voelde me erg op mijn gemak bij hem, omdat hij rust uitstraalt en veel weet te vertellen over het leven onder water. Verder heeft Asril goede 'contacten'. Hij heeft bv. voor ons (voor een leuke prijs) een chauffeur met auto geregeld, die ons tijdens ons verblijf op Bali een paar keer het eiland heeft rondgereden.
Wat betreft prijzen voor het duiken, die liggen op Bali ongeveer hetzelfde. Natuurlijk kun je hier en daar wat afdingen. Maar pas op met wie je gaat duiken! Er is weinig verschil in prijs, maar een groot verschil in kwaliteit en veiligheid!

Wij hebben plannen om in april 2006 weer een paar weken naar Bali te gaan en dan ga ik zeker weer met Asril duiken.

Mocht je interesse hebben in duiken met Asril?
Zijn website: www.balidive.net (zowel NL als Engelstalig) en je kunt hem ook mailen (in het Nederlands): asanaiEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indosat.net.id. Zijn vrouw Annelies beantwoordt de Nederlandse mailtjes.

Groetjes en duik ze!!!!
SUSAN
Emoticon: Cooool

marjon
Gebruiker
spacer line

Heel erg bedankt voor de goede tips over duiken in Bali, daar hebben we zeker wat aan en worden er al helemaal enthousiast van!

Zijn er misschien ook mensen die wat kunnen vertellen over het duiken in Flores (vanaf Labuanbajo)? We hebben namelijk gehoord dat er daar erg veel stroming staat en dat lijkt ons als beginners niet erg fijn. Heeft iemand hier ervaring mee gehad?

Maxime
Gebruiker
spacer line

Hi Marjon,

Ik zou ook zeker een bezoekje brengen aan Jukung Dive in Amed, Oost-Bali. Dit is een duikschool dat gerund wordt door een Nederlandse familie. Wat zo onzettend mooi is om te doen, is Congkang reef, pal voor de deur van Jukung Dive, waar ik o.a. white tip reefshark en schildpadden heb gezien. En ik heb het bijzondere genoegen gehad om daar een Mola Mola te zien! Vanuit Amed zijn zeker 10 dive sites die echt de moeite waard zijn om te zien als je in Bali gaat duiken. Dit kun je allemaal door de ontzettend aardige lui van Jukung Dive laten regelen, dus absoluut een aanrader! Een "must" als je op Bali wilt duiken...

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-07-2008 17:20 Maxime wrote:
Hi Marjon,

Ik zou ook zeker een bezoekje brengen aan Jukung Dive in Amed, Oost-Bali.....

Ik denk dat Marjon er nu onderhand wel geweest is..... (een jaar of 3 geleden....) Emoticon: Smile

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ha Marjon, wij zijn in 2007 naar Flores geweest. In Riung is een geweldig leuk hotelletje met 6 cottages. Het is van een Zweedse vrouw met een man (TAM) van Flores. Het heet Nirvana cottages. Hij heeft een paardestaart van 40 centimeter en is een van de slimme mensen van Flores. Zij regelen werkelijk alles wat je wilt. De huisjes zijn erg leuk, geen AC maar wel schoon. Volgens westerse maatstaven. Voor de kust heb je de 1000 eilanden. TAM brengt je overal heen en koopt onderweg (op zee) de vis die je op het eiland gaat eten.
Je kan duiken waar je wilt, overal stikt het van de koraaltuinen. Voor de kust heb je ook de paar eilanden waar de miljoenen vliegende honden tekeer gaan. Genaamd Kalong Islands
Groet, Wim.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het maakt mij niet uit hoor maar jullie posten op een bericht wat drie jaar oud is....

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Shit, je hebt gelijk. Even niet opgelet.
Gr. Wim.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Nou ja, wie weet hebben anderen er nog wat aan, niet?

FrankP
Gebruiker
spacer line

Ik heb er zeker wat aan!!! Ga over een maandje naar Bali en wil zeker een paar duikjes gaan maken.
Dus tips zijn nog steeds welkom Emoticon: Yes!

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Klikken op Zoeken : "Flores" geeft leuke info, oud of niet.
En ja, ik ga overmorgen richting de warmere oorden !!
Super Forum hier.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

winda
Gebruiker
spacer line

Bunaken, Manado is heel mooi om te duiken en snorkelen. We waren 2 weken daar gebleven. In oktober (volgende maand) gaan we naar Raja Ampat-West Papua bekijken.

shivaduc
Gebruiker
spacer line

hallo, in amed op bali is er een duikschool aanwezig gerund door nederlands echtpaar.... Emoticon: Party!

shivaduc
Gebruiker
spacer line

hallooo?? wij gaan eind februari naar indonesie. we hebben in bunaken, bali en egypte gedoken, wie heeft goed advies over duiken in irian jaya of ergens in indonesie??? Emoticon: Party!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 07-12-2008 00:14 shivaduc wrote:
hallo, in amed op bali is er een duikschool aanwezig gerund door nederlands echtpaar.... Emoticon: Party!

Helaas kan ik niet eens zweemmen, dus duiken? Niks voor mij Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

hati hati, pelan pelan

robrt
Gebruiker
spacer line

Hi shivaduc, hier een paar tips over duikbestemmingen:
Misool ecoresort (een prachtbestemming die geheel gebouwd is zonder 1 boom te vellen voor grondgebied of bouwmateriaal, alles gebouwd met reeds dood hout, bijna niet te geloven) houd kantoor in Sorong.
Tevens vanuit Sorong 'kri ecoresort' Google Max Ammer en je vind het wel.
Ambon is ook een bijzondere bestemming en zeer de moeite waard.
Voor deze bestemmingen geld dat het geen massa toerisme is..........
Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,700,056 pageviews Een website van indahnesia.com