Lang verblijf op Bali?

Subforum Bali, het godeneiland 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
takkelientje
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik heb een vraagje. Wij zijn na onze 17 daagse vakantie op Bali verliefd geworden op dit mooie eiland met zijn mooie mensen. Wij willen graag over ± 2 jaar een lange periode verblijven op Bali.
Zelf denken we aan 1 a 2 jaar. Nu vragen wij ons af, mag dit? Hoelang mag je maximaal verblijven op Bali? Kun je als Nederlander op dit eiland op een of andere manier ook voorzien in een klein inkomen, en hoe? En als laatste, waar en voor hoeveel kun je een appartementje/ huisje huren (goedkoop).
Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.

Veel dank.

Remon
Gebruiker
User icon of Remon
spacer line

Hallo,

Lang verblijven op Bali is denk ik wat de meeste wel willen hier op het forum. Wanneer je de kans hebt of krijgt moet je het zeker doen. Als het goed is is er een poster onder de naam Tuti&Jan, die weten erg veel wat visa aangaat en dergelijken. Wat huisje huren betreft, afhankelijk van waar jullie willen zijn er vele mogelijkheden. Mijn advies, ga eerst een tweetal weken in een goedkoop hotel, en zoek van daaruit naar een woning of huisje. Via makelaar of gewoon een beetje rondvragen.

Succes
Remon

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Dan heb ik nog een aanvulling.

De vraag is natuurlijk eerst hoe begin je. Emoticon: Confused
Waar wil je verblijven. Emoticon: Sadley
Wat mag het kosten. Emoticon: Yes!
Zoeken naar een goede en betrouwbare tussenpersonen. Emoticon: Yeah right!

Antwoord. Emoticon: Red face
www.dewisritravel.nl daar begin je meee om een reis te plannen.vanuit NEDERLAND. Deze hebben wat mogelijkheden om SAMEN met je te gaan kijken welke mogelijkheden er zijn.Vanuit Nederland kun je alles op een rijtje zetten Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated .Wat Remon zegt is very o.k. en je kunt ook in een van de wat goedkopere "verkennings" -huizen zitten van www.huizenbali.com als je wat luxe wilt Emoticon: Red face Wil je iets eenvoudiger dan heb ik ook wel adressen.

Ga gewoon eerst in NEDERLAND informeren. Emoticon: Shiny

Umberto

kayra
Gebruiker
spacer line

zijn er in bali vlakbij kuta ook huizen tehuur gemeubileerd

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zat , zat , zat . Te keus en te keur .
In alle prijsklasse.Meestal min. 6 maanden/1jr .Idee van Remon is ook goed.
Vraag ook aan de mensen die daar wonen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Als je er zit kijk dan in de Bali Advertaiser die wekelijks uitkomt onder de rubriek huizen,meestal zijn het huiseigenaren die rechtstreeks de advertentie plaatsen.
Als je jaar contract afsluit ,moet je ook daadwerkelijk een jaar vooruit betalen,dus maandelijks zoals in Europa is niet mogelijk,maar de prijzen vallen echt mee,een leuk huisje vanaf 2500 tot 3000€ is echt mogelijk,maar ook villa"s tot 20.000 € tot 25.000 € zijn er ook. succes

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De Bali Advertaiser is een reclameblad waar veel producten worden aangeboden tegen (te) hoge prijzen.

Een leuk huis(je) kan ook al voor €1000 per jaar, met zo'n huis is niets mis mee, wil je graag A.C. en/of warm water komt daar hooguit €500 bij als je het zelf laat aanleggen
Villa's zijn er ook in overvloed, de huurprijs per jaar is echter bij lange niet die €20.000 tot €25.000.
Wij weten riante huizen met 2 slaapkamers met eigen badkamer en toilet, een echt royale woonkamer , alle inrichting die nodig is en 24 uurs bewaking voor ongeveer €600 per maand, per jaar gaat daar nog flink wat vanaf.
Ons advies, kom gewoon op eigen gelegenheid naar Bali, ga de eerste tijd in een leuk hotel en ga zelf op pad met een auto met chaufeur.
Ook zijn er grote hotels die leuke kamers met alle voorzieningen aanbieden voor mensen die graag langer willen blijven, je hebt dan niets van doen met registratie bij politie en gemeente, ook niet de maandelijkse wachttijden om rekeningen te betalen, vaak wil zo'n hotel ook nog de sponsor zijn voor een visum voor langere tijd.
Mocht na een tijd(je) blijken dat wonen in Bali toch niet is wat je eigelijk wil neem je het eerste beste vliegtuig terug naar Nederland zonder grote sommen geld achter te laten.
Succes,
Tuti & Jan

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hey Jan, goed stukkie.
Wist je dat je plaatjes van je site af zijn? Directory per ongeluk gewist? Check ff.
Groet, Johan

Begin de details te vergeten

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

BesteJohan.
Ik ben momenteel bezig om de site bij te werken, ik zag net hetgene wat je bedoelde, bedankt voor de melding.
Op : http://www.indonesie.tomaatnet.nl/index.htm zie ik die fouten niet, de link is inmiddels aangepast.
Jan

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Jan natuurlijk die informatie die je aangeeft zijn er,maar jij als eiland bewoner moet toch weten daar er ook villa"s te huur staan voor 20.000 tot 30.000 € kan je zo de site laten zien ,en je zelf naar toe brengen.
Kijk als je in Kampung belanda belanda 2hoog achter Green Kori b.v woont dan heb je gelijk ,maar een villa in Semiyak of in Renon , daar mag je wat centje meenemen,weet niet je wat jou standaard eisen zijn,en dat van takkelientje???maar voor een villa zes kamers en zwembad zijn dat de normaalste prijzen.!!!!!!!!!!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-01-2006 00:06 tukad ganga wrote:

Kijk als je in Kampung belanda belanda 2hoog achter Green Kori b.v woont dan heb je gelijk ,maar een villa in Semiyak of in Renon , daar mag je wat centje meenemen,

Er zal wel uitzonderingen zijn , maar de gemiddelde bezoeker van Indahnesia zal ook niet zoveel verdienen dat hij/zij met geld gaan smijten.
Zelfs Om Sid kan ook niet een kamerhotel betalen van 200$ of meer pernacht.En dan voor een hele maand.?Met 200$(euro) moet hij 1 maand van leven in hollandia.

Gaat gewoon naar een losmen en als het echt niet kan zoek hij wel een Hotel Melati (Jasmijn).
Behalve als er een vriend hem kan matsen.( een ji - em v/e 5* hotel bijvoorbeeld )
Maar zulke vrienden heeft hij niet.
Dus dat word een losmen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Tukad Ganga,
Ik weet dat er waanzinnige bedragen gevraagd worden voor sommige villa's.
De vraagprijs mag dan wel zo hoog zijn maar de vraag is of er ook daadwerkelijk huurders zijn voor die tarieven.

Mijn standaardeisen zijn dat ik wil wonen in een wijk met Indonesiers in een normaal huis(je) zonder al te veel luxe, er mogen best wat buitenlanders wonen maar niet de overhand hebben.
Waar we nu wonen hebben we die mix, ook wat geloofsovertuiging betreft.
Op termijn willen wij in Java gaan wonen waar ik mij beter thuis voel als in het toeristische Bali.

Zolang wij in Bali wonen proberen wij waar mogelijk andere gedeeltes van Indonesie te bezoeken, voor dit jaar staat Lombok en West Sumatra op het programma en uiteraard een keer of drie op familiebezoek in Oost en Midden Jawa.
Tuti & Jan

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hey Jan, ik zie het, de link is aangepast. Werken met subdomeinen werkt toch makkelijker, niet? En de link is makkelijker te onthouden.
Zover ik heb begrepen is Bali toch ´booming´ qua grondprijzen. Deze stijgen elk jaar. Is veel over te lezen op Internet en ik hoor het van kenissen. Een relatie van me heeft een jaar geleden een stuk grond gekocht in Noord Bali, Lovina. Daar is het nog goedkoop, maar ja, wel erg stil. Nu is zijn vrouw het er eigenlijk niet mee eens, die zit regelmatig in Ubud en houd van de sfeer daar. Dus er was wat discrepantie in het gezin Emoticon: Wink
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Johan,
Bij tomaatnet heb ik geen andere keuze, spoedig zal onze site verschijnen op http://parpulo.nl/ waar we meer mogelijkheden hebben.

Mijn plannen om een huis of grond te kopen worden steeds minder, wij zien van dichtbij te vaak hoe het mis kan gaan.
Verder ben je gebonden als je iets koopt en uit economisch oogpunt kun je veel beter huren.
Groetjes,
Jan

kadir
Gebruiker
spacer line

onthoud deze naam: Sari Bali Resort.. het is in Tuban.. 5 minuten van het vliegveld, in een steeegje.. de eigenaar is een Nederlander... driekamerwoningen met douche, toilet (geen A.C) wel zwembad, schoonmaak, service etc.. oja, ook geen keuken... heb er een aantal maanden gewoond voor 120 dollar per maand... de eigenaar zal eerst meer vragen maar als het er rustig is kan je er voor minder in...

Tuban is trouwens een van de goedkopere buurten.. en in denpasar kan je helemaal goedkoop wonen.. dus..

hoop dat je er wat aan hebt..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,573,713 pageviews Een website van indahnesia.com