nieuwe verblijfsvisum bedragen...

Subforum Het visumgebeuren 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Ans H
Gebruiker
spacer line

Afgelopen jaar zijn er nieuwe verblijfs (samengaan) bedragen vast gesteld door de Nederlandse regering, is daar al iemand de dupe van geworden???
o.a. de 120 % minimum inkomen en de kosten van visum ongeveer 800% hoger.... Kon dit item niet terug vinden en dat verbaad me.

Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

kijk op onderstaande link:

http://forum.indonesiepagina.nl/topic/1712/

of kijk op ww.ind.nl voor de bedragen per 1/7/2005

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Ik heb er juist voordeel door...

Mijn vriendin heeft haar MVV al binnen dus hoeven wij niet veel te betalen hiervoor en ik profiteer door de goedkopere verblijfsvergunning tarieven per 1 July.

Lullig voor anderen maar mij hoor je niet klagen Emoticon: Shiny

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Check dit op www.ind.nl,daar staan de nieuwe tarieven vanaf 1 juli.Heeft ook in de krant gestaan.Voor de nieuwe gevallen sneu,want bij binnenkomst betaal je meer,maar dan betaal je minder als je hier eenmaal bent,dus eigenlijk financieel geen verschil,alleen een hogere drempel om ons land in te komen. Emoticon: Bye bye

Merdeka
Gebruiker
User icon of Merdeka
spacer line

Ans

Weinig reactie van de belandas maar het is niet vreemd zo zijn ze al eenmaal. Wel sjieken over 60 euris visa.
Schandalig gewoon maar de belandas willen toch de buitenlanders eruit alles wat allochtoon is.

Merdeka

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Merdeka,
Kijk een goed op dit forum en dan vind je precies wat Belandas vinden over deze absurde prijsverhogingen, dit onderwerp heeft ruim aandacht gehad.
Jan

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Merdeka, gewoon verder kijken dan je neus lang is werkt verhelderend in deze. Zie het andere topic wat door Roy aangehaald wordt. Emoticon: Smile

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

On 15-09-2005 01:24 Merdeka wrote:
Ans

Weinig reactie van de belandas maar het is niet vreemd zo zijn ze al eenmaal. Wel sjieken over 60 euris visa.
Schandalig gewoon maar de belandas willen toch de buitenlanders eruit alles wat allochtoon is.

Merdeka

Je hebt gelijk Merdeka... iedereen eruit zo snel mogelijk !!!! Als we nou eerst met jouw kortzichtige denkwijze beginnen dan knapt het al aardig op.
Over dit onderwerp zijn al verscheidene dingen gezegd en alle info staat op diverse verschafte sites die hier gelinkt zijn.
Wat is nu je probleem? Misschien gaan er wel meer mensen richting Indo dan dat er Indo's deze kant op komen. Zou dat verklaren dat er meer over het visum wordt gepraat dan over mvv/verbl.vergunning?

Even nadenken voordat je raar gaat lullen.... daar kunnen mensen vooroordelen van krijgen. Emoticon: Wink

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Ik denk dat Merdeka om de paar weken even een paar daagjes merdeka is, en daarna weer terugmoet. Dit gezien de regelmaat van zijn postings. Over de inhoud van zijn postings wil ik het niet hebben.

Begin de details te vergeten

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Afgelopen jaar zijn er nieuwe verblijfs (samengaan) bedragen vast gesteld door de Nederlandse regering, is daar al iemand de dupe van geworden???
o.a. de 120 % minimum inkomen en de kosten van visum ongeveer 800% hoger.... Kon dit item niet terug vinden en dat verbaad me.

Ik vraag me af hoe ze die 120% van 't minimum kunnen uitleggen? Blijkbaar vindt de regering voor een bijstands slachtoffer minder dan 100% genoeg om te leven, maar voor 't volk dat van ver komt is 120% 't minimum waar die van kunnen leven. Heel merkwaardig.

de belandas willen toch de buitenlanders eruit alles wat allochtoon is

Mijn indruk is dat dat toch iets genuanceerder ligt. Volgens mij willen ze vooral alle volgelingen van allah een enkele reis naar een ver buitenland kado doen. Wereldwijd is door een aantal idioten gedurende een paar jaar hard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen... Emoticon: Worship

Merdeka
Gebruiker
User icon of Merdeka
spacer line

Zo Robert je bent er ťťn van die belandas dit is duidelijk.
Wat betreft de topic gaat het mij niet om dat er ge link wordt ik heb over wat hier is geschreven. Uit de reactie is gebleken dat er meer belangstelling Ďhierí is voor het sjieken over 60 euris visa.
Je reactie is duidelijk omdat het niet in jou straatje past JohaN
Emoticon: I love it

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Je stelt je aan Merdeka, dit topic gaat niet over 'dat alle belandas de buitenlanders eruit willen'.

We gaan ontopic verder.

Merdeka
Gebruiker
User icon of Merdeka
spacer line

= edit: compleet offtopic =

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Merdeka ,

Je hebt wel gelijk dat er te veel gezeurd word over de 60 euri , en dat de Nld O zo veeel last hebben van de visa regelingen van indonesia.
Ik lach me kripoet(term gejat van si Tjarlie) als ik leest dat het ten koste gaan van de indonesische turisme , dat de arme balinezen Iindonesiers) daar door minder kunnen verdienen . Aan me hoela , wat een zelfverbeelding .
Zeg maar gerwoon dat je last heb , kost meer moeite en geld .

Vrienden,
Aan de andere kant ben ik eens met Meprouw Perdonk ( de regering) , Nederland heeft geen kneusjes nodig.De nieuwe Nederlander moet wel een goede aanvulling zijn voor de Nederlandse samenleving , met een toegevoegde waarde.
Zoals iedereen weet werd en word nog steeds misbruik gemaakt van de (sociale) voorzieningen. Van de zogenaamde vluchtelingen , hoeveel vluchtelingen zijn ECHT vluchteling volgens de bestaande Internationale Normen/ verdragen. Een uitzondering is het de welbekende kamerlid mevr A.H.A. (ex Pvd A , heden VVD) .Van een (nep?) vluchteling opgeklomen naar een Kamerlid .
Lijkt wel amerika , een land zonder grenzen .

Dus we hoeven elkaar geen mietje noemen.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Sid,

dat is zeker een gillert van de 1ste orde, effies gaan vertellen hoe die Indonesiers het zouden moeten doen. In de alinea's na deze wijze woorden staat er opelke regel het woordje "goekoop" "je moet tawarren" "niet in trappen"enz. Men zou zich ens moeten realiseren wat de mogelijkheden zijn om aan werk te komen in Indonesia, dat kost alleen maar, dus denkt men aan geld verdienen, ook Indonesiers moeten vreten. Nog even ter opfrissing van de selectieve hersenen 50% van de bevolking daar moet van 2 euro of minder per dag rondkomen. Lees je hiero is 3 (of was het 5 Emoticon: Nice ) rooitjes genoeg voor ze 2jen een maandje Indonesia.

NB spie, stuiver, dubbie, heitje, piek, daalder, knaak, joetje, geeltje, meier, rooitje = al kuno. Mense noemp ulkoar geen mietje tis de schult fant kapitoal

Gruces

Merdeka
Gebruiker
User icon of Merdeka
spacer line

Pak Sedia,

Misschien is je niet opgevallen, mijn posting is door de Moderator gecensureerd maar ik heb hem opnieuw geplaatst omdat ik geen antwoordt heeft ontvangen op mijn mail aan de Moderator.
Ik vind wel dat de Moderator selectief bezig is maar misschien moet hij mij niet omdat ik terus terang (zegt wat eropstaat).

Je meent het niet Sedia dat je eens bent met Verdonk. Gisteren op NOS journaal is zij op terug gekomen op haar beleid. http://www.nu.nl/news/593302/1(...)eten_inburgeren.html
Vast staat voor mij is dat sinds LPF/Pim Fortuin de topeng (masker) van de belanda eraf is zodat je weet met wie je te maken heeft. Overigens is het altijd al zo geweest dat de belandas de buitenlanders eruit willen hebben denk maar na de dekolonisatie toen de Indoís hier kwamen.
Verdok heeft eens gezegd dat de vluchtelingen de procedure te gebruiken met leugens maar zij vergeet dat liegen een recht is als daarmee jou leven kan verbeteren want de belandas hebben niets anders gedaan
Ik wil je herinneren dat vandaag Verdonk haar beleid heeft bijgesteld door dat haar beleid discrimineren is. Misschien weet je nog dat NL een waarschuwing heeft gekregen van de VN omdat de NL beleid mensonterend is.

Salam Pak Sedia,
Merdeka

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Je hebt wel email, ik heb ook een leven, egoist dat je bent. Emoticon: Talk to the hand En als je nu verdomme niet stopt met dat gekloot van je rot je maar fijn een eind op.

Merdeka
Gebruiker
User icon of Merdeka
spacer line

Pak Londoh,

Memang anda betul (u heeft gelijk) maar zijn de IndonesiŽrs afhankelijk alleen van de belandas? Nee toch aduh, er zijn meer toerristen dan alleen de belandas.

Tabť

Merdeka
Gebruiker
User icon of Merdeka
spacer line

On 17-09-2005 12:43 Jeroen wrote:
Je hebt wel email, ik heb ook een leven, egoist dat je bent. Emoticon: Talk to the hand En als je nu verdomme niet stopt met dat gekloot van je rot je maar fijn een eind op.

Sorry, ik was te voorbarig. Emoticon: Cry

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 17-09-2005 12:54 Merdeka wrote:
Pak Londoh,

Memang anda betul (u heeft gelijk) maar zijn de IndonesiŽrs afhankelijk alleen van de belandas? Nee toch aduh, er zijn meer toerristen dan alleen de belandas.

Tabť

Merdeka yang belum mati Emoticon: Shiny

Voor het toerisme is Indonesia inderdaad niet afhankelijk van de Belanda's, Belanda is een relatief kleine markt waar vanuit vanzelf al veel toeristen komen die je niet hoeft aan te trekken. De grote markten liggen in de buurt, landen waar de mensen geld hebben om te besteden. Japan, Korea, Taiwan, Malaysia en natuurlijk voor de komende jaren het gigantische China. Die Chinezen beginnen reislustig te worden en Indonesia is een perfecte bestemming voor hun.

De volkeren in de regio zijn ook niet van het soort dat overal commentaar op heeft Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Gruces

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Bung Merdeka ,
Ik heb eigenlijk medelijden met Mevr.R.V. , want ze moest het kabinet beleid uitvoeren(het wil vd volk), en zo politiek correct mogelijk.
Voordat zij het weet krijg ze allerlei beschuldiging.

Ik denk dat ze 2 doelen nastreefd
1. Alleen acceptabele nieuwkomers toelaten.(ben mee eens)
Dit buiten de internationale verplichtingen : vluchtelingen , humanitaire gronden etc.
Bij een gewone emigranten moet het wel volgens de regels / afspraken.
2 . Indirect nieuwe werkgelegenheid scheppen.
(Maar ga eens onderzoeken hoeveel de vluchtelingenindustrie hebben verdiend op de ruggen van de vluchtelingen en de belasting betalers ).

Stel is voor Sidia werd verplicht om naar een inburgeringscursus te gaan. (vreemdelingen van 15-65 die niet aan de eisen voldoen)
Dat wordt lol trappen.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De volkeren in de regio zijn ook niet van het soort dat overal commentaar op heeft
Dat commentaar zal je een Japanner niet zien geven in Bali terwijl Japanners vaak gewoon straal voor de gek worden gehouden en op veel plaatsen in Bali gewoon veel hogere prijzen betalen.
Op een menukaart in het Japans is vaak niet alleen de taal verschillend maar ook de tarieven!
Hoewel een Japanner in Bali te allen tijde zal proberen om netjes te blijven zullen ze thuis echt wel verslag uitbrengen aan familie en vrienden, die mensen zijn niet achterlijk!!
Chinezen staan ook niet echt bekend om commentaar geven, als die eenmaal mogen gaan reizen kon IndonesiŽ als toeristisch land wel eens gouden tijden tegemoet gaan, het visa zal meer een probleem worden om te krijgen in eigen land dan in IndonesiŽ.

In de jaren dat ik in IndonesiŽ woon en ook voorheen toen ik best veel reisde heb ik nooit of zelden een vijandige houding naar de Nederlanders meegemaakt, hooguit naar de Orang Bule (westerling) in het algemeen.

Met het visa is het volgens mij gewoon een politiek spelletje wat er gespeeld word en is de vraag welk land de eerste stap zet.
Nederland heeft met IndonesiŽ altijd een speciale band gehad, net zo goed als met Suriname en de Antillen.
Jan

Merdeka
Gebruiker
User icon of Merdeka
spacer line

Jan,

Je bent naÔef, het is nooit goed geweest is meer malen al bewezen denk aan Mahendra, dit jaar Ben Bot en 1995 bezoek van Bea

Merdeka
Gebruiker
User icon of Merdeka
spacer line

Londoh,

Betul lagi (u hebt weer gelijk). Misschien zegt ik weer iets niet goed waar de ledn van dit forum weer aangesproken vullen.
De belandas zijn arrogant ze deken nog steeds in de neokoloniale tijd.
Ik heb vertrouwen in het ke majuan van Indonesia want 60 jaar is niet niets om een zoín grote land op een goede spoor te krijgen.
Als je mag vergelijken met de meest westerse ontwikkelde landen die honderden jaren heeft moeten doen en helaas met gestolen verworvenheden.

Salam

Merdeka
Gebruiker
User icon of Merdeka
spacer line

Sedia,

Ben niet helemaal met je eens. En mens is een mens, dus een ieder heeft recht voor een goed bestaand.

Als ik zoín inburgeringcursus papier krijgt dan hal ik alle NL media en verscheurt ik dit voor haar neus.
Wat ik in deze forum leest denk ik dat maar eerst bij de belandas moeten beginnen met een inburgeringcursus.
Kijk Sedia, als je hier de holocaust negeert bent je strafbaar ook een hakenkruis of een foto van Hitler hebt of draagt. Maar ijskoud doen de belandas met hun 350jaar verleden. 400 jaar VOC vieren ze waar de voltallige kabinet aanwezig was incl. het koningshuis en wat denk je met twee replicaís op Sail!

Salam aja deck,
Merdeka

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,728,799 pageviews Een website van indahnesia.com