Rituelen, feestdagen, speciale happenings...

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kwies
Gebruiker
User icon of Kwies
spacer line

Hello,

Wat ik mij afvraag is welke rituelen in indonesie (bali, lombok) de moeite waard zijn om bij te wonen. In hoeverre dit mogelijk is als 'Blanda'. Hoe dit aan te pakken en hoe te gedragen. B.v. lijkverbranding en trance-dansen.
Eigen ervaringen?

Weet iemand waar ik een goed overzicht kan vinden van de (religeuze)feestdagen: zoals wanneer is Balinees nieuwjaar? (Gelijk als ons westerse oud&nieuw of hebben ze een andere telling? Hindoe, Islam?)

Verder nog speciale happenings die de moeite waard of interessant zijn?

Grtz,
Kwies

Het mooie van reizen is het thuis komen

balangan
Gebruiker
spacer line

NYEPI op Bali, lekker de hele dag binnen zitten met de ramen geblindeerd en geen stroom gebruiken. Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn

bunga mawar
Gebruiker
User icon of bunga mawar
spacer line

Op de website van de indonesische ambassase staat een overzicht van tempelfeesten op Bali
Ga naar http://www.indonesia.nl/ klik in de grijze balk op events - in indonesia, dan krijg je een overzicht per maand

Kwies
Gebruiker
User icon of Kwies
spacer line

Goede tip de website van de indonesische ambassade. Naast 'events' ook een kijkje genomen op 'special days/festivals' op Bali. Erg usefull,
Weet nu ook wat NYEPI is. Op welke dag valt dat eigenlijk, volgens de 'Caka calender'? - Heb er nog nooit van gehoord.-
Heb jij dat mee mogen maken Balangan? Lijkt me bizar. Emoticon: Smile

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi Kwies,

De vraag Nyepi dag wanneer valt die, meestal eind maart begin april.
Een rare gewaarwording als je dit voor de eerste keer meemaakt. Het gaat vooraf met luid kabaal, poppen als grote reuzen worden verbrand op het strand
dan wordt het aarde donker geen licht, geen straat lantaarns aan, geen verkeer, geen taxi's geen luchtverkeer en je mag je de dag niet op het strand cq straat begeven alles is dood. Het personeel kan niet naar huis moet in het Hotel of bungalowpark verblijven en ja jij zit voor je bungalowtje en kan nergens heen en dat gedurende 30 uur een lange zit.

Kwies
Gebruiker
User icon of Kwies
spacer line

Hoi Hoi,

Als je voor je rust op vakantie gaat moet je dus tijdens Nyepi op Bali zijn. Emoticon: Wink
Lijkt me een hele gewaarwording om dat mee (te mogen) maken. Zowel de verbranding van de poppen als de stilte. Alhoewel 30 uur stilte wel een hele ruk is.

Lukt het de Balinesen nog steeds om dit ritueel te handhaven, ondanks het toerisme?

Groet,
Kwies

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,465 pageviews Een website van indahnesia.com