Verzamelen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Schultz
Gebruiker
spacer line

Is er belangstelling om een rubriek te openen over alle soorten van verzamelen,zoals filatelie,munten,- maak niet uit wat,zodat collega-verzamelaars(verzamelaarsters) over hun verzameling/objecten kunnen bijpraten en informeren, tips geven etc.
Misschien tijd voor iets anders,iets positiefs. Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ik heb nog een hele verzameling stripboeken te koop voordat ik een enkeltje koop. Dus. Emoticon: Yes!

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Ja, dat lijkt mij ook heel interessant........Ik verzamel,spaar en als ik ze extra mag ontvangen om er ook andere verzamelaars die ik ken "gelukkig" te maken die ik ken dan het volgende:

* Bier viltjes
* Telefoonkaarten liefst uit Indonesie en omliggende gebieden.Uiteraard andere landen ook.
* Mooie stropdassen excl,.met of zonder logo.
* Mooie pennensets ( vulpennen + pennen) mag excl. zijn.
* Postzegels =voor anderen=
Dan pennen met opdruk voor de kinderen in onze Panti Asuhans.Die geven we mee als er mensen naar Bali - Java gaan.
Umberto.

Maar ik heb ook onhebbelijkheden en dat is lekkere Kretek=Sampoerna light=menthol. Djarum . Als maar een lekkere kuch na het eten.En dan die siageren. Emoticon: Very funny Ik geniet van alles wat ik krijg Emoticon: Bye bye De mensen die mij kennen weten dit.Zo verlang ik minder erg naar Indonesië te gaan.

Umberto

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ooit, toen ik een jaar of acht was, verzamelde ik van alles: postzegels, sigarenbandjes, speldjes, suikerzakjes, de plaatjes die je bij de bubble gum kreeg en sigarettenmerken.
Van die laatste had ik er op een gegeven moment zoveel dubbele exemplaren dat ik met mijn vriendjes samen op het idee kwam er een kaartspel van te maken. Om beurten moest er een ''kaart'' op de tafel worden gelegd van een goed geschud stapeltje sigarettenmerken, bijvoorbeeld: Ik leg een Chief Whipp en de ander gooit een Miss Blanche erbovenop, de mijne is een Golden Fiction, en als het vriendje dan toevallig ook een Golden Fiction erop legt heeft hij de pot. Het werd een beetje een rage bij ons op school en op het laatst had ik schoenendozen vol van die handel. Er moet wat afgepaft zijn in de jaren vijftig.
Dat ik mijn postzegels ben kwijtgeraakt betreur ik nog steeds, met een verhuizing moet er een doos zijn zoekgeraakt. Maar ik had een hele mooie verzameling van Nederlands Indië. Ik kon er uren naar kijken, want die zegels vertelden een verhaal. Eerst was alles nog vredig en zag je zegels met een hele jonge koningin Wilhelmina erop. Het papier, kan ik me herinneren, was van een slechtere kwaliteit dan de Nederlandse, maar dat zou kunnen zijn doordat ze te lang in de tropenzon hadden gelegen. Toen Wilhelmientje wat ouder werd op de zegels zaten er ook tussen met Japanse karakters opgedrukt, de oorlogsjaren rook je er zowat van af. Er was een tussenperiode met zegels waarvan allerlei opdrukken bekend zijn, maar opeens was er een overgang van cent naar rupiah en maakte onze vorstin plaats voor een bruine meneer met een zwarte pet. Ach, ik wist niet zoveel van de geschiedenis in die tijd.

Maar tijdens de reizen in mijn favoriete land is die verzamelwoede weer enigszins teruggekomen en betrapte ik mezelf op het apart houden van rekeningen (minta bon?), visitekaartjes, folders, toegangbewijzen en eigenlijk alle papierhandel die ik tijdens zo’n reis tegenkwam. Thuis voegde ik dat dan aan mijn dagboek toe en zo heb je dan weer iets voor ‘’later’'. Want wie wat bewaard heeft wat!

Goetjes, Jan.

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

van al m'n reizen door zo-azie gaat met name heel veel muziek mee.
rock uit burma, thaise pop,indiase bollywood,chinese techno enz...
uit indonesie heb ik nu zo’n 400 kaset...en ca. 120 cd’s
van traditionele sunda,degung,jegog enz enz tot aan peterpan,ada band en van dangdut tot aan een kaset met 60 min lang het geluid van cicaks...
als ik dat bandje opzet kijk ik maf genoeg automatisch naar boven haha...
maar geen cicak te zien op m’n plafond in a’dam zuid.
Emoticon: Nooo

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Wat moet ik over verzamelen zeggen, ik handel in verzamelwaardige zaken en dat zijn er teveel om op te noemen, allemaal uit Indonesia, maar ook goederen uit het Westen om in Indonesia te verkopen (ooit uit Indonesia gekomen) De hoofdmoot zijn munten en bankbiljeten, maar ook porcelein, goud, reclameborden, knopen, terrocotta, stenen en bronzen bijlen, allerlei papier van vroeger, je kunt het zo gek niet noemen of het is wel te koop/koper voor.

Gruces

Munten, bankbiljetten, postzegels en poststukken uit het v/m Ned. Nieuw Guinea

http://www.londoh.com/nng_posbank__biljNNG.htm

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hier een uiterst zeldzaam bankbiljet uit Nederlandsch Indie uitgegeven in 1832. Dit was vlak na de invoering van het cultuurstelsel toe er een groot tekort aan koperen pasmunt was ontstaan. De producten die van de petani werden gekocht moesten nl. in kleingeld voldaan worden, en dat was op dat moment niet voorhanden. In 1833 werd de munt van Soerabaija weer in werking gesteld om aan de gigantische vraag naar koperen munt te voldoen.

Het biljet is gedrukt bij Joh. Enschede te Haarlem, alleen zij waren in staat de speciale randen die op dit biljet te zien zijn te drukken. De tekst op het biljet is Nederlands, Maleis in Arabische letters en Javaans.

Degene die deze "tegoedbon" ontving moest nog een agio van 20% betalen,in Nederlands Indie gingen er 120 duiten in een gulden, op dit biljet is de gulden slechts 100 duiten waard.

Een zeer kostbaar biljet waarvan er in gebruikte staat slechts 3 van bekend zijn. Voor 8000 euro mag U zich eigenaar noemen. Een zeer verantwoorde investering, daar de prijzen van oud papiergeld, zeker in deze conditie de pan uit rijzen.

Gruces

jokebro
Gebruiker
spacer line

leuk idee Schulz, eens praten over je verzameling.
Ik vind de indisch plaat van gruces heel mooi om te zien.
zelf spaar ik maanstenen en dan alleen de blauwe.
In de jaren vijftig kwam het boek "moonstone" uit en ging men sieraden met blauwe maansten maken. Ik heb verschillende mooie stukken op de rommel en antiekmarkten gekocht. In de verzameling zie je ook de vijftiger jaren, de jugendsill en de later zestiger jaren. Toen raakte de steen weer in het slop.
Momenteel spaar ik camees, deze zijn veel waardevol;ler, omdat de kast vaak van goud is. Ik vind het leuk als ik weer iets tegenkom voor de verzameling.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Zilveren 8 realenstuk (Reaal van Achten) van de Amsterdamse Compagnie van Verre (1594 – 1602) geslagen in 1601 te Dordrecht.

Met het wapen van de provincie Holland omschrift
INSIGNIA – HOLLANDIAE
als waardeaanduiding 8 horizontale strepen.

Op de keerzijde het wapen van Amsterdam en
ET . CIVITATIS . AMSTELREDAMENSIS

De Amsterdamse Compagnie was een van de voorcompagnieën die in 1602 in de VOC opgingen. Zij organiseerde de eerste schipvaart van 1595-1597 die de mogelijkheid van de vaart op Azië had aangetoond,

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Oost-Java, Majapahit periode, terracotta-ornamenten die bij de huizenbouw werden gebruikt 12e - 15e eeuw. Dit soort objecten zijn afkomstig uit opgravingen. Ik heb 2 jaar geleden een verzameling van bijna 100 stuks aan een museum verpunterd.

De produktie van Terracotta was tijdens de Majapahit periode zeer geavanceerd, voor bepaalde items werden er zelfs mallen gebruikt voor
massaproductie. Echter als je dit soort zaken koopt moet je wel weten wat je aan het doen bent er is ontzettend veel imitatie op de markt. Er zijn altijd slimme jongens die iets in een museum gezien hebben en dan naar Oost-java trekken om dit te gaan kopen. Ik schat dat momenteel van de aangeboden stukken 80% imitasi is.

Waar ook ter wereld is men al eeuwen bezig met het vervaardigen van vals antiek. Als handelaar weet je dat je altijd een risico neemt. Gelukkig zijn Indonesiers niet echt goed in het maken van vervalsingen, met een beetje ervaring pik je het er bijna altijd uit. Er zijn veel mensen die na een reis met allerlei 'antiek' thuiskomen waar ze veel geld voor betaald hebben. Als het vals blijkt te zijn dan zijn ze zwaar teleurgesteld. Meestal eigen schuld, zij hebben zich laten leiden door hebzucht, en dat is een zeer slechte raadgever.

Gruces

Jantje
Gebruiker
spacer line

Hi Londoh,

Ik mag aannemen dat je de kostbaarheden goed achter slot en grendel hebt en dat het antieke aardewerk goed hebt beschermd tegen een invasie van “Gaja Buta” die het aanzien voor oud puin of het ervan maken. Zoals je al zei: Nieuwsgierigheid alom. Men onderzoekt graag wat er achter die deurtjes zit en je ziet ze denken “kenapa tutup”??
Ik zit hier nog niet zo lang en ben nog niet veel gewend. Ik kreeg eens visite van iemand die ik voor de 2e keer zag. Toen hij binnen kwam liep hij zonder wat te vragen regelrecht naar de kulkas en haalde er 2 eieren uit. Ik was hem even kwijt en ik dacht dat ie op de wc zat. “Sedang apa Mas”? vroeg ik. Mau masak Pak, saya lapar dan belum makan pagi. Dit soort dingen snapte ik als westerling niet. Moet ik gewoon aan wennen of bijblijven. Emoticon: Smile

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 24-07-2005 16:36 Jantje wrote:
Dit soort dingen snapte ik als westerling niet. Moet ik gewoon aan wennen of bijblijven. Emoticon: Smile

Tja op zo'n manier ben je zo door je verzameling heen.

Geen probleem met bezoekers maar uit bepaalde kamers en kasten blijven ze uit. En dat zijn niet doormij opgemaakte regels maar door de vrouw des huises. Anders ben ik zo door mijn verzameling heen, welke ik (nog) niet heb in Ind. Emoticon: Laugh out loud

Jantje tot a.s. Zaterdag ene de eieren hoef je niet op te bergen. Emoticon: Yes! Emoticon: Clown

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Jantje,

Die ongekende vrijpostigheid waarmee de inlanders de Tuan Rumah dari Barat, op het enige terrein waar hij zichzelf mag wezen, tegemoet treed heeft mij altijd ten zeerste verbaasd. Erger nog het Inlandse handelen achter mijn eigen pintu depan deed mij in den beginne als vastgenageld aan mijn kursi, geheel verlamd en met ziel en zaligheid zeer gebiologeerd doen toekijken alsof mijn burgerlijke leventje ineens in een spookfilm veranderde, waarin ik zelf het betreurenswaardige slachtoffer speelde. Zo een aandoenlijke allochtoon die vol schroom, bedeesd aanklopt en bij het opendoen verlegen mededeelt dat ie even komt mampieren en voor je het weet zit ie al op een stoel en overal met ze takken aan. Je weet niet wat je ziet nog minder wat je hoort, ik heb zelfs bevelen gehad om even een whisky voor ze in te schenken. Niets is veilig voor ze, een enkel persoon veranderd voor je eige oge in een zwerm zeer steekgrage wespen. Voor mij ongehoord in een cultuur die zeer strikte regels kent voor wat betreft hetgeen wel en niet kan en mag, wat op de millimeter precies luistert. Van de TV hebben ze geleerd of verkeerd begrepen dat in het Westen alles mag en zullen ze zo een gelegenheid om dat persoonlijk te ondergaan en te genieten voor geen mas voorbij laten gaan. Bij mijn komen ze er al lang niet meer in, hoewel dit natuurlijk niet altijd te vermijden is. Een Inlander behoort buiten te wachten, aan de deur wordt absoluut niet gekocht. Ik heb de gewoonte om in me pendekkie achter mn computer te zitten, als er iemand aan de deur komt schiet ik snel een korte broek aan, vertrouw ik het niet doe ik de deur wijd open terwijl ik nog in mn onderbroekkie sta, moet je dat effect zien....Bingo, de Witte Wraak uit het Westen. Emoticon: Devil

Gruces

balangan
Gebruiker
spacer line

Hallo Londoh,

Er staat mij iets van bij dat u in een ander topic(lang geleden) ooit zij dat u in lompen en oud ijzer dee... Emoticon: Smile
Als ik zo de foto's bekijk hebben die spullen daar toch weing van weg... Emoticon: Wink

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

On 22-07-2005 15:25 sayang wrote:
van al mn reizen door zo-azie gaat met name heel veel muziek mee.
rock uit burma, thaise pop,indiase bollywood,chinese techno enz...
uit indonesie heb ik nu zo’n 400 kaset...en ca. 120 cd’s
van traditionele sunda,degung,jegog enz enz tot aan peterpan,ada band en van dangdut tot aan een kaset met 60 min lang het geluid van cicaks...
als ik dat bandje opzet kijk ik maf genoeg automatisch naar boven haha...
maar geen cicak te zien op m’n plafond in a’dam zuid.
Emoticon: Nooo

Hoi Sayang.Waarschijnlijk heb ik voor je aangepaste kaset met indo-music.
Ik heb ook wel graag bandjes om te draaien( heen en weer automatisch).Maar een domme vraag van me: Emoticon: Talk to the hand Hou jij ook van country-music from the 60-70-íes? Emoticon: Confused

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Balangan,

Wat je ziet zijn de krenten in de pap, zaken die je 1x in je leven tegenkomt, hoewel je er dagelijks op zoek naar bent. De inkomsten moeten uit rotzooi komen, die je voor een prikkie koopt en voor 5 - 10 maal de inkoopsprijs weer doorverkoopt, meestal aan de handel, want per stuk uitventen is teveel werk, je kan geen groot- en kleinhandel tegelijk doen.

Hier een foto van oud ijzer, 62 kilogram chineze cashmunten uit een opgraving afkomstig. In het algemeen zijn dit munten van de Noordelijke Songdynastie (AD 960 - 1127), welke met miljoenen tegelijk geproduceerd zijn. In de Majapahit periode was dit het geld op Java, zegt wel alles over dat koninkrijk dat als voorbeeld van het huidige Indonesia wordt beschouwd, maar niet eens over eigen geld beschikte. Deze partij munten is waarschijnlijk uit een graf afkomstig. Tijdens het regenseizoen met banjirs en aardverschuivingen komt dit tevoorschijn. Zo een partij is ongeveer 16.000 munten. Hoogstens 2 - 4 munten op de 100 zijn interessant, maar dan moet je wel schoonmaken en zo. Als je geluk heb zit er 1 leuke "verdwaalde" tussen

Umberto en C & W.

Ik kan me die Umberto (nooit ontmoet) echt voorstellen, net heerlijk nasi Opor gegeten, zit voldaan achteruit in zijn ozo luie stoel, kretekje in de mondhoek en op de grammophoon draait een zwarte schijf, uit de hoorn klinkt de zoetgevooisde stem van Miss Emmylou Harris:

I hear the sound of sorrow in the wind
Blowing down from every mile I've ever been
Calling me out on some road that just won't end
Where the sweetheart rides the rodeo again

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Naast het sparen van bovengenoemde artikelen waar ik binnenkort mee mag pronken( ! ). Zocht ik ook naar : Emoticon: Frustrated Haaientanden voor mijn webmaster Emoticon: Cooool Tjonge wat zijn die er veel in het Zeeuwse.Maar wie o wie kan er wat meenemen uit Azië ? Emoticon: Yes!
Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! :
Overigens Ome Lon: Nasi Opor is mij zeer lekker bekend.je hebt toch niet stiekem bij mijn Ibu ge-informeerd?? Maar Emmylou Harris heeft me een beetje de stem van Janis Joplin: Oh Lord wan't You by me a Mercedes Benz.
Jakkie wat een stem ( oeps sorry andere liefhebbers)

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Om Umbo,

Ik heb niets gevraagd aan je Mami, maar nasi Opor is natuurlijk 1 van de hoogtepunten van de Javaanse keuken (als je er net over spreekt). Kan echter als beton op de maag leggen, die suas dan. Ik eet hiero wel eens vegetarische opor, heel lekker met tahu, tempe en een telor goreng, lichte opor saus dr over heen, daarbij ketimun. Opor ayam is het lekkerst met een ouwe soepkip met duizenden vlieguren. Ook voor nasi bandeng, nasi oseng-2 ben ik altijd te porren, allemaal Jowo Tenggah

Ik geloof dat Emmylou H. de zoetste stem is waar ik nog naar kan luisteren, dus de smaken op dit gebied verschillen.

Gruces

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 25-07-2005 13:59 hagen763 wrote:
Maar Emmylou Harris heeft me een beetje de stem van Janis Joplin: Oh Lord want You by me a Mercedes Benz.
Jakkie wat een stem ( oeps sorry andere liefhebbers)

Hi Umberto, Er zijn naar mijn smaak twee soorten Country and Western, de ''straighte' (nette vorm van) en de 'Freaky' soort. Die laatste groep musikanten is niet vies van een vette reever tijdens het musiceren en hieronder vallen b.v.:
The Byrds, The Flying Burrito Brothers, Jakson Browne en Country Joe and the Fish (Woodstock, yeah!)
Ik vermoed dat Umberto toch meer van de cleane of straighte vorm houdt zoals:
Jim Reeves, Buck Owens, Merle Haggard, Johnny Cash, Chet Atkins en Tammy Wynette.
Het is mij al eerder opgevallen dat veel Ind. mensen dol zijn op 'Gentleman' Jim Reeves. Ik ben zelf geen echte liefhebber, maar op zijn tijd mag ik er graag naar luisteren. Als ik mag kiezen: Flying Burrito Bros.
Groetjes, Jan.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 25-07-2005 16:17 dangdude03 wrote:
[...]

The Byrds, The Flying Burrito Brothers, Jakson Browne en Country Joe and the Fish (Woodstock, yeah!)
Groetjes, Jan.

Wow Jan, je weet precies wat Ome Lon leuk vind. Zeker Jackson Browne als ie met die David Lindley samen speelt.

Ik ga meteen ter plekke mn ouwelullenarchief in:

Looking through some photographs I found inside a drawer
I was taken by a photograph of you
There were one or two I know that you would have liked a little more
But they didn't show your spirit quite as true

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Lon, je bent dus ook een ouwe freak, leuk dat we toch ergens raakvlakken hebben. Als je Jackson gevonden hebt, komt er dan nog een joint langs of ben je daarmee gekapt, of mag ik dat niet vragen? Maar veel luisterplezier. Jan.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Moest ik smakelijk om lachen dat "ouwe freak" maar het is wel zo.
Echter in Indonesia nooit, en in NL nauwelijks behoefte, maar ja dan kom ik bij van die andere ouwe freaks waarvan er al een paar van over de 60 zijn en dan gaat het blootje weer rond en danweiger ik echt niet. alleen om de smaak al. Meestal zeg ik 1 trekje, maar ben de maat al snel kwijt (Doorgeve!!)ja dat zijn weer van die dingen waar ik hevig naar uitkijk.Het is onlosmakelijk verbonden met de herinnering. Was jij het niet die vertelde dat jij geboren werd toen 'Easy Rider' in premiere ging? Te gek dat je dan van de muziek uit die jaren houdt.

Lowell George, Dave Edmunds, Otis Redding, Jefferson Airplane, ik luister alleen maar naar muziek die ik toen ook goed vond. Gewoon opzoeken op het internet als je iets te binnen valt. Wat dat betreft is Ome Lon blijven hangen in de sixties: Love Peace and Happiness... Emoticon: Shiny

Gruces

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Lon,

Ik snap het, niet in Indonesia, maar wel als je hier bij je ouwe makkers bent. Same with me. Don't Boogard that j***nt my friend. Nee, dan ktijg ik toch wel een beter beeld van je. Wel leuk.
Nee, dat was ik niet die geboren werd toen Easy Rider draaide. Ik heb hem toen ook gezien, ik geloof de eerste keer dat ik Jack Nickholson op het witte doek zag. Ik ben slechts een paar jaartjes jonger dan jij.
Oh yeah, Litle Feet, te gek! Dave en Otis ook.
Wat dacht je van: Steve Miller Band, Jimmy Hendrix, Lovi'n Spoonfull, Frank Zappa, The Who, James Brown en alle Tamla Motown music. Ik zal ook wel een ouwe Hip zijn. Peace! Emoticon: Shiny
Jan.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Oops, er ging even iets fout.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Ik moet er niet aan denken om in Indonesia gepakt te worden met 1 jointje en geen geld op zak. Ik heb een vriend die dat is overkomen en het is zeer slecht met hem afgelopen, Dat verhaal vertel ik maar niet. Ik denk er gewoon niet aan hiero, veels te opgefokt. Waarschijnlijk zal elke generatie op een gegeven moment wel terugvallen op hun jeugd, hoewel onze generatie met die ouders die altijd over en met die oorlog bezig waren en Vietnam een goede zaak vonden. Wat er toen gebeurde heeft hele goede vibes gegeven die nog nawerken. Ik zie momenteel een zelfde ontwikkeling in Indonesia, de jongere generasi die het allemaal meer dan zat is. Die zich uit in muziek en ongeoorloofde vrijheden, zoals een blowtje en seks zonder getrouwd te zijn. Juist daardoor denk ik vaak terug.

Nou al die muziek die je noemt is hier aanwezig, kan ik echt geen fout woord over zeggen. Echter ik denk dat er veel ontwikkelingen op dat gebied in de sixties zijn begonnen, maar dat in de seventies ze de echt goede muziek maakten, djiezses dat ging far out. Bij mij zijn de Small Faces nog steeds erg populair, die heb ik vroeger onderschat en de Supremes natuurlijk en van later Brian Eno, King Crimson en Talking Heads en Tom Petty and his Heartbreakers natuurlijk.

Damai dari Solo,

Lon

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,781 pageviews Een website van indahnesia.com