voorbeeld brief verlenging sociaal visum

Subforum Het visumgebeuren 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
philipwestra
Gebruiker
spacer line

Kan iemand mij vertellen wat er precies in de verlengingsbrief voor een sociaal visum moet staan? Is dit hetzelfde als toen ik voor de eerste keer in Nederland een sociaal visum moest aanvragen? Volgende week moet ik voor de eerste keer verlengen en het zou zeer welkom zijn als ik van te voren weet wat ik moet invullen. Een voorbeeld van de verlengingsbrief zou helemaal mooi zijn. Mijn huidige sociaal visum staat op naam van mijn vriendin (die heeft mij uitgenodigd). Ik heb ook geinformeerd bij Rami services maar die rekenen een tarief waar ik me rot van schrok (800.000 Rph). Gaarne jullie hulp. Alvast bedankt!!

Philip

ps: mochten jullie een digitaal voorbeeld hebben dan graag sturen naar: filipo1976Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 18-07-2005 12:58 philipwestra wrote:
Ik heb ook geinformeerd bij Rami services maar die rekenen een tarief waar ik me rot van schrok (800.000 Rph). Gaarne jullie hulp. Alvast bedankt!!

Philip

ps: mochten jullie een digitaal voorbeeld hebben dan graag sturen naar: filipo1976Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

Hi Philip,

Das fors, ik betaal 350.000 Rp en hoef alleen maar te tekenen. Ik weet niet wat voor brief je hebt, maar ik heb een brief met daarin geschreven dat er garant voor mij wordt gestaan. (Surat jaminan) De verlenging zelf wordt met een daarvoor bestemd formulier aangevraagd. Ik kan evt wel een voorbeeld sturen.

Gruces

Raffel
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ben ook op zoek naar dergelijke voorbeeld brief.
Kun je mij ook ťťn bezorgen.

Thanks,
Raffel
raffelEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.pandora.be

robbert
Gebruiker
spacer line

Hi,
Nog een toevoeging. Bij de eerste verlenging dienen er 2 formulieren ingevuld te worden, 1 door jou waarin je verzoekt tot verlenging (simpel formulier deels in het engels) en 1 die al grotendeels bedrukt is (de door Londoh genoemde Surat Jaminan) en door jouw sponsor voorzien moet worden van een zg. Materai (een spec. zegel) en dwars daar door heen zijn/haar handtekening.Meer is het niet, ik zie Rami staan dus waarsch. zit je in Jkt. Waarom niet even naar de Immigratie en wel naar het loket waar je een map moet kopen (Irp. 10.000) met daarin de eerder genoemde formulieren.(Ga je naar de Immigratie in Pusat dan is het loket op de 1e verdieping).Je hoeft toch niet gelijk alles in te vullen,neem de map mee en lees alles op je gemak en kom dan terug. De formele prijs per verlenging is momenteel Irp. 200.000. Maar waarsch. moet je in Jkt. toch wat meer betalen (de kinderen moeten naar school kunnen,bla,bla).
Rob

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik vrees dat ik e.e.a. een beetje te goed heb geregeld. Ik ontmoet de persoon in kwestie die op het kanim werkt maar zelden. Als mijn visum verlengd moet worden lever ik mijn paspoort in, met een aantal meterai, pasfotoos en teken wat formulieren, en stort een som gelds (Rp) dit kost me een half uurtje. Meestal laat ik het voor een paar maanden tegelijk doen, mijn paspoort blijft daaro en stuur ik tegen de tijd van de verlenging even een sms'je, als reminder. Ik zelf heb voor identificatie mijn STM van de politie met fotokopieen van mijn hele paspoort. Dat is "sah" voor identificatie. Heb ik trouwens nooit bij me. In de 15 jaar dat ik hier zit is er nog nooit om gevraagd.

Hier even een voorbeeldje van een "meterai" te koop bij het postkantoor, zorg dat je er een paar in voorraad hebt, deze dingen heb je regelmatig nodig, zeker bij de imigrasi. Want je kan er donder op zeggen dat als je ze nodig hebt ze op het kantoor in kwestie niet aanwezig zijn (op een of andere manier lijkt het wel of ze die dingen niet mogen verkopen) als je naar het tokootje gaat waar je naar verwezen wordt krijg je "habis" te horen.

Meterai moet er eentje van 6000 Rp zijn, je hebt nl ook van 3000 Rp. Ik heb er ooit eens 2 van 3000 Rp meegenomen, dat schijnt niet goed te zijn. Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Indien je zelf je visum gaat regel betaal wat "servicekosten" aan de ambtenaar, dat scheelt je een hoop ergernis Emoticon: Shiny zo maak je ook 'vrienden' die de volgende keer weer van pas komen.

Gruces

philipwestra
Gebruiker
spacer line

Beste Londoh,

als je mij zo'n surat jaminan per email naar filipo1976Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com kunt sturen dan zou dat heel mooi zijn. Toen ik voor de eerste keer bij het consulaat een sociaal visum aanvroeg heb ik zo'n voorbeeld brief gebruikt die je ook op de website van www.visum.nl kunt vinden. Mijn vriendin heeft alles ingevuld en mij per fax alles opgestuurd, samen met een kopie van haar KTP. Ik had van te voren mijn gegevens al ingevuld. Voor de zekerheid heeft ze het origineel samen met de meterai ook nog via DHL opgestuurd, maar het consulaat in NL accepteert ook faxen/kopieen.

Wat ik mij afvraag is: verschilt de verlengingsbrief veel van de eerste aanvraagbrief? In de eerste aanvraagbrief vul je dus netjes de gegevens van de sponsor in en van de aanvrager; moet dit ook in de verlengingsbrief? En typ je gewoon weer dezelfde standaardzinnen in? Voldoet een kopie van de eerste aanvraagbrief ook? Ik ontvang nogal tegenstrijdige berichten over wat me te wachten staat bij het kantor emigrassi.

Heeft iemand ook ervaring bij het kantor emigrassi in Jakarta Selatan (jl. Warung Buncit Raya)?

robbert
Gebruiker
spacer line

Hi,
Het is natuurlijk zeer geschikt van Londoh dat hij een voorbeeld wilt sturen maar eigenlijk zouden de vragers zelf even de moeite moeten nemen om op het net te zoeken ! Een voorbeeldbrief vinden jullie dan op www.expat.or.id/info/suratpermintaan.
Greets Rob

robbert
Gebruiker
spacer line

Oeps,
te snel, beter www.expat.or.id/info/suratpermintaan.html
Rob

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

Philip, ik neem aan dat het je niet gelukt is om mijn contactpersoon te benaderen?

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

esgerrits
Gebruiker
spacer line

sorry, zelf verplaatst naar goede topic

philipwestra
Gebruiker
spacer line

Beste Sidik,

klopt ja. Ik heb jouw email per ongeluk gedeleted en ik kon jouw email adres niet meer achterhalen daar mijn internet browser weigert om het venster te openen met jouw gegevens. Zou je mij svp nog een keer het telefoonnummer kunnen geven van jouw contact persoon? Alvast bedankt!

Robbert, tja misschien heb je gelijk, maar dan moet je wel op de hoogte zijn van het bestaan van een dergelijke website. Gelukkig is er dit forum waar mensen altijd bereid zijn elkaar te helpen (te bekritiseren Emoticon: Wink ). Thanks anyway, ik zal gelijk een kijkje nemen.

philipwestra
Gebruiker
spacer line

Beste Susana,

welke bemiddelaar heb je? Rami services? Die zijn inderdaad duur!! Over het verlengen, ik heb gewoon gewacht tot nu, want in het begin had ik het al druk genoeg om me te settelen (zoeken naar kos etc.). Wat ik echter hoorde is dat je uiterlijk 10 dagen voor het verstrijken moet verlengen. Kijk evt op de website van Robbert. Zie hierboven.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,397,922 pageviews Een website van indahnesia.com