Advies voor werken in Jakarta

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

armand..wat je wil is mogelijk, ik ben rasoptimist hoor, ikzelf ga overigens medio feb 2006 permanent naar jakarta. ik werk er nu met eigen bedrijf semipermanent 50/50 jakarta en amsterdam. 020 wordt dus spoedig 021.
advies: positief blijven
jan. jl heeft een vriendin van me werk in ict gevonden in jakarta via deze site:
http://www.jobsdb.co.id/ID/EN/(...)Listing&JobAreasU=37|0
veel succes

armand77
Gebruiker
spacer line

On 14-07-2005 20:51 sayang wrote:
armand..wat je wil is mogelijk, ik ben rasoptimist hoor, ikzelf ga overigens medio feb 2006 permanent naar jakarta. ik werk er nu met eigen bedrijf semipermanent 50/50 jakarta en amsterdam. 020 wordt dus spoedig 021.
advies: positief blijven
jan. jl heeft een vriendin van me werk in ict gevonden in jakarta via deze site:
http://www.jobsdb.co.id/ID/EN/(...)Listing&JobAreasU=37|0
veel succes

Bedankt sayang. Jobsdb heb ik ook een abbonement op... genoeg functies voor mij.... heb nu mijn CV klaar en ben bezig met hem uit te sturen..... Maar wist alleen niet over salaris... en om dan al te beginnen met soliciteren.... succes met je baan... ik hoop dat het vruchtbaar word.
Ik geloof ook in het idee van willen en mogelijkheden...

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 14-07-2005 20:33 Albert wrote:
[...]
Had je ook niet zon leuke ervaring met je telefoonrekening welke een zij zou gaan betalen. Weg was zij en het $.

Het lijkt alsof ik hier van doen heb met iemand die mij kent Emoticon: Confused

Overigens komen met dit soort 'quotes' de verhaaltjes in de wereld, tilpon trotoar heet dat.
As jij je nou met jouw eigen zaken bemoeid, dan doen ik dat wel met de mijne.
OK-lah ?

Gruces

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 15-07-2005 11:22 Albert wrote:
[...]

=edit: flame verwijderd =

Denken ??? mmmm, mij blijkt geen aanwezigheid van enige werkzame hersenmassa na wat ik hierboven lees, het verspreiden van 'isu', iets voor zich vervelende huismeprautjes. En dat ik niet veranderd ben lijkt me logisch, ik vaar consequent mijn eigen koers en trek me van niemand iets aan. Dus gewoon een eikel, kan ik mee leven, hoewel ik nog steeds niet weet van wie dat komt. maakt me trouwens ook geen hout uit.

Gruces

E.Vliet
Gebruiker
spacer line

"sinds dat haar werk weg is geef ik 3 kwart van mijn kosten voor haar uit aan de telefoonrekening ter illustratie....en dat is mijn rekening... ik bel alleen daarheen.... andersom is te duur..... en dan heb ik het niet over duizenden maar veel minder.... "

Hey Armand,

Bel je haar rechtstreeks dan ben je een hoop geld kwijt...bel je met Teledump (www.teledump.nl) of zo'n andere aanbieder dan betaal je soms maar 3 ct p/m. Maar misschien doe je dat al natuurlijk.

En voor wat betreft je evt. verhuizing naar Indonesie...
Leek mij ook wel wat aangezien ik ook een Indonesische vriendin had (en heb) en graag bij haar wilde zijn. We hebben er toch voor gekozen om in Nederland te gaan wonen. Het had wat voeten in de aarde om haar hier te krijgen maar blij dat we nu hier zijn. Ze kreeg hier een inburgeringscursus en had er gelijk een baan bij. Nu werken we allebei full time en houden flink geld over. Nu zou zij een kind meebrengen maar daar staat dan ook weer kinderbijslag tegenover. Heeft ze niet gelijk werk dan kun je heffingskorting aanvragen. Ach, zoveel mogelijkheden.

300 juta p/jr in Indonesie...zet maar uit je hoofd. Laat je informeren over de kosten om je vriendin en haar kind naar NL te halen. En als jullie hier gesetteld zijn dan lekker in NL trouwen op dinsdagochtend (gratis)

Tja, kijk maar wat je met bovenstaande info wilt.

Erwin

RichardFvV
Gebruiker
User icon of RichardFvV
spacer line

Toen ik Teledump las, dacht ik aan iets geheel anders, ik nam het wellicht te letterlijk. Arme arme mensen toch.........

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Richard,

Wat heb je weer een enge avatar gekozen, wie is die miesgasser ? Doe es normaal man, ik wor dr helemaal griebes van.Van veel berichten hier wor ik al een beetje depri, as mensen dan nog met zukke plaatje komme ken ik straks wel de zieledokter gaan bellen.Ik weet niet eens of ik daar wel tegen (of is het voor ?) verzekerd ben.

Gegruces

RichardFvV
Gebruiker
User icon of RichardFvV
spacer line

Hallo Lon,

Het zou het gezicht kunnen zijn dat iemand trekt na de zoveelste veel te hoge telefoonrekening, (zie boven), maar neen het betreft een scene uit een filmklassieker, en de inzender van het goede antwoord maakt kans op een onderdanige, ongeletterde, veel te jonge "ayam kampung". Succes allemaal........

P.s. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Richard,

Nou die kop geeft mij het gevoel of aster iemand met een grote bijl staat te zwaaien Emoticon: Stupid K zal toch es met de dok overleggen.

Ayam kampung is toch synoniem met minta duit sebanyak mungkin. In Indonesia wordt de liefde, evenals in Polderland gewoon betaald. Alleen schijnen mannen bij de aanblik van een exoties gezichtje een lamme ritssluiting te krijgen. Houdt me ten goede, de rits van hun portemonnaie Emoticon: I love it "Tuan besar bertemu ayam kampung kecil", leuke titel voor een vervelende roman, waarin een Hij tegen hoge kosten een Zij beschermd tegen kwade invloeden m.a.w. boze slechte haantjes uit de Negri van de ayam. Aan het eind van het verhaal blijkt dat ons lieve kleine kippetje de boze geest was.

Gruces

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

hallo armand,

als je de persoonlijke mening vn een andere oude lul of heer , mag je mij een e mail sturen , ik kan " veel " dingen vertellen over jakarta , ondanks dat ik in amsterdam woont(nu zit ik in yogya., een vakantietje).
Ik ben ook een beetje huiverig zoals die londoh
grt.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

hmm, de mensen op dit forum kennen hun filmklassiekers niet. Lon, in de scene vooraf aan het door Richard gebruikte plaatje heeft de hoofdpersoon inderdaad (letterlijk) met een bijltje staan zwaaien......wie o wie geeft de volgende tip? Emoticon: Wink
Groet, Johan

Begin de details te vergeten

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

De hoofdrol wordt door mijn favoriete acteur gespeeld die ook ooit iets met een koekkoeksnest had. Terwijl hij met zijn bijl zwaait roept hij: ''Darling, I'm home''. Over ghost experience gesproken! De titel begint met een S.
Groetjes, Jan

Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

Jullie maken er wel een beetje een doolhof van.

Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

Kijk naar het filmpje op onderstaande site.
http://www.angryalien.com/0504/shiningbunnies.html

Deze personages zien er niet zo eng uit.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Dangdude, (alles goed?). Die gast vloog zeker over dat koekoeksnest heen? Emoticon: Wink
Verder is de settings van The Shining iets kouder dan van datgene waarover we op dit forum babbelen.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Johan,

Ja, alles goed hier, thnx, met jou ook? Ja, een koekkoek legt altijd een groot ei in een andermans nest en vliegt er dan over heen om de meestal kleinere pleegouders op te zadelen met een reusachtig jong.
Ja, op dit forum hebben we het zelden over salju. Daarbij is een slokje REDRUM wel op zijn plaats.
Groetjes, Jan.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

meesterlijke film van een meesterlijke regisseur!
cinemaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.vpro:
'Here's Johnny!' U weet wel. De fameuze woorden van Jack Nicholson nadat hij met een bijl de deur heeft doorklieft waarachter zijn hysterische vrouw zich heeft verschanst. De timmerlieden op de set van Kubricks meesterlijke psychomaniafilm moesten de deur extra verstevigen voor Nicholsons razernij. In The Shining, een vrije bewerking van het boek van Stephen King, past hij met zijn vrouw en zoontje op een afgelegen berghotel. Een bezielde plek waar de acteur met energieke finesse overgaat van een licht prikkelbare huisvader naar een bezeten maniak. In veel horrorfilms wordt het kwaad geabstraheerd tot een akelig monster maar in het scenario van Kubrick gaat het kwaad schuil achter de middelmaat. Geen campy effecten maar een film waarin de details (ingehouden spel, onoverzichtelijke setting, muziek etc.) samenspannen om te komen tot een ijzingwekkende en aanzwellende spanning. Net als in Kubricks andere werk blijft de synthese aan de aanschouwer. Of zoals Kubrick het zelf zei: 'In all things that are mysterious; never explain.'

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Helo Sayaaaaaaaaang, Emoticon: Blush

Heb je heel mooi geschreven, hoewel heavy off topic. Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right! Ineens zat ik knetterstoned in het Leidsepleintheater en hoorde "Born to be Wild" en "I wasn't born to follow". Begitulah di siang bolong di Solo - Jateng

Gruces

Robert70
Gebruiker
spacer line

Hallooooo
Bezint eer ge begint. Je vriendin heet toevallig niet Sissi. Dat is ook mijn vriendin. Ken haar 1,5 jaar, leeft op Bali maar komt uit Jakarta. Ze heeft ook een kleine. Lange wilde nachten zijn niet vreemd. Relativeer goed, want er zijn er vele in Kuta/ Legian.
Kijk ook op de volgende sites voor levensonderhoud
http://www.bali-information.com/expat_forum/
http://www.parpulo.com/indonesie/

Met een 10 juta Rp valt er goed te leven, het is maar net wat je wilt, Be happy or de rijke jongen uithangen, dat laatste zal je wel leren

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

heb ik niet geschreven maar de heren en dames van cinema.nl aka vpro!
heeeeeee easy rider
easy rider ging in premiere toen ik werd geboren (summer of '69)
ook een klassieker
http://www.cinema.nl/cinema/mo(...)42294&movies=6222474
how off topic can you go?

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

Richard,

Hoe zit dat eigenlijk met die "ayam kampung"? Emoticon: Blush

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Sidik :

ayam kampung word beschouwt als lekkerder en sappiger, want die eet alles.
Kijk maar naar eetgelegenheden die trots zijn met adverteren van ayam kampung, schijnt beter zijn als de dikke vette ayam negeri.
Ya smaak verschillend.

groetjes
malioboro juli 2005

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

RichardFvV
Gebruiker
User icon of RichardFvV
spacer line

Grappig deze Babylonische spraakverwarring, maar bij nader inzien zijn er eigenlijk meer overeenkomsten dan verschillen tussen een echte ayam kampung en een cewek uit een kampung, namelijk; worden beide dikwijls door vrijgezelle, veelal streng religieuze moslimmannen, meestal in het geniep, ergens op een afgelegen stil plekje, gebruikt om hun seksuele lusten op bot te vieren, verder geldt voor beiden, hoe jonger hoe sappiger, beide ongeschoold, en ze kakelen beide ongeveer even dom. Emoticon: Laugh out loud

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,714,861 pageviews Een website van indahnesia.com