Herbevestigen van een vlucht

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bunga mawar
Gebruiker
User icon of bunga mawar
spacer line

Over een paar weken ga ik voor het eerst naar Indonesie. Ik vlieg van Amsterdam naar Jakarta, reis dan op eigen gelegenheid naar Bali en vlieg van Denpassar terug naar Amsterdam.

Nu lees ik vaak dat het wordt aanbevolen om je terugvlucht te herbevestigen, maar hoe gaat dit precies in zijn werk? Kan ik dit al direct bij aankomst in Jakarta doen of moet ik dit in Denpassar doen? En waar precies?

Help! ik snap er niks van Emoticon: Confused

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Bunga,
Laat aub even een emailadres zien bij het userprofil.
Een vlucht herbevestigen is bij veel maatschappijen al niet meer nodig.
Is dat bij de maatschappij waar jij mee vliegt wel nodig ga dan naar een reisbureau en laat die dat even doen, geef die persoon wat geld en het is snel geregeld.
De duurdere hotels horen dat te doen als gratis service.
Succes,
Tuti & Jan

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

... of nog makkelijker...

Vraag het nummer van het hoofdkantoor op van de luchtvaartmaatschappij in het destbetreffende land/stad (of zoek deze via internet op)... dan kun je zelf bellen... voor veel maatschappijen is dit al niet meer nodig... maar ik neem altijd het zekere...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

bunga mawar
Gebruiker
User icon of bunga mawar
spacer line

ik vlieg met Singapore Airlines

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Volgens mij hoeft je de vlucht daar niet te (meer) herbevestigen, je reisbureau in Nederland dient die info te verstrekken.
Voor het geval dat het wel moet, het kantoor van Singapore Airlines ligt op de luchthaven in Bali, niet in het hoofdgebouw maar er precies tegenover op de tweede etage, onder in dat gebouw huist een of andere politie.
Succes,
Jan

bunga mawar
Gebruiker
User icon of bunga mawar
spacer line

Super, bedankt voor de informatie

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Singapore Airlines hoeft i.d.d. niet herbevestigd te worden. Wel wordt geadviseerd voor de retourvlucht de website te checken voor eventueel gewijzigde vertrektijden.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Ook bij Singapore airlines zou ik het zekeren voor het onzekeren nemen en ff langs gaan op de luchthaven op bali ! bij de ingang(vertrekhal) koffer douane mag jij doorlopen na je zakken te hebben geleegd !, loop dan recht vooruit dan kom je recht op het Singaporeburo uit ! laat even checken of alles oke is...kost niets ! Emoticon: Wink

M-Solo.

Live life to the max.......

Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

Bij Singapore airlines kun 72 uur van te voren via hun website inchecken.

johanw
Gebruiker
spacer line

Toen ik een week voor vertrek vanaf Yogyakarta Landde op Denpasar voor de laatste etappe van mijn vakantie in Mei ben ik meteen van de aankomsthal Domestic even doorgelopen naar de vertrekhal Internationaal. Dat is 5 minuten lopen. Een vriendelijke medewerker van Singapore Airlines heeft al mijn gegevens genoteerd, o.a. waar ik telefonisch te bereiken was, en het adres enz..
Ik kreeg meteen een telefoonnummer, zodat ik 72 uur van te voren kon bellen om een stoel te reserveren. En als klap op de vuurpijl Deze mederwerker sprak goed Nederlands.

Succes met het bevestigen van je vlucht.

papeda
Gebruiker
spacer line

ik ga straks met de klm naar jakarta
wie weet waar ik moet herbevestigd in jakarta

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 04-06-2008 21:43 papeda wrote:
ik ga straks met de klm naar jakarta
wie weet waar ik moet herbevestigd in jakarta

Vraag bij het inchecken op Schiphol of je herbevestigen moet, hoeft nl. niet altijd. Zo ja, vraag dan het adres of tel.nr. in Jakarta.
Zit je in een hotel dan is er vast wel een vriendelijke receptionist die even bellen wil.

Ik heb de laatste 2 keren met Singapore airlines gevlogen, in Januari nog en hoefde niet te herbevestigen, heb voor de zekerheid laten bellen maar het was niet nodig, alleen als je vlucht om wat voor reden ook veranderd is.

Ook met Cathay Pacific heb ik 2 x gevlogen 2 jaar geleden en die terugvlucht hoefde ik ook niet te herbevestigen.

Succes en fijne vakantie Emoticon: Bye bye

Phone: To change your reservations, please call 021-252 6741
Email: e-service.idEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.klm.com
Internet: www.klm.co.id

City: Jakarta
Address: Summitmas II, 17th fl. Phone:021-2526740
Jl. Jend. Sudirman kav. 61-62 Fax:021-2526750

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Bij het inchecken vraag ik altijd of ik moet herbevestigen. Bij de meeste maatschappijen hoeft dat niet meer, zoals bij: Cathay, Malaysia, Singapore.

papeda
Gebruiker
spacer line

ik ga met klm moet ik herbevestigen

tha-man
Gebruiker
spacer line

hm ik zou het ook niet weten, ik ga 3 weken en op mijn accountpagina staat de heen en terugreis al bevestigd.

Misschien als je langer dan een maand gaat dat je dat moet doen, geen idee.

Ik ga ook met KLM by the weg..

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Herbevestigen is bij de meeste maatschappijen niet meer nodig.
Bij de meeste is het zelfs mogelijk 48 uur van te voren in te checken.

Ik werk toevallig in de reisbranche en wij kunnen ook vluchten bevestigen. Je kunt dus ook even naar je reisbureau bellen om te vragen of zij het kunnen doen. (Indien je twijfelt)

Bij sommige is het namelijk nog wel noodzakelijk en als je dit dan niet doet kunnen ze je zelfs weigeren voor een vlucht.
Ga er dus niet altijd van uit dat het niet hoeft!

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

ik herbevestig altijd, ongeacht de maatschappij
het is maar een telefoontje of een mailtje (mailadres of telefoonnummer vind je op hun website of in de inflightmagazine op de heenvlucht), kleine moeite, en ondertussen geef je ook je contactgegevens ter plaatse door, da's altijd handig voor de maatschappij als ze je willen verwittigen in geval van uurverrandering enz
sommige maatschappijen zijn echte overbookers en als je niet confirmed ben, kun je inderdaad geweigerd worden voor een vlucht (heb ik es meegemaakt met gulf air vanuit jakarta)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zeker als je wat langer in IndonesiŽ blijft is het beter om te herbevestigen.
Vorige week was mijn vlucht van Jakarta naar Kuala Lumpur gecancelled en ik vloog met een ander toestel ruim een uur en een kwartier eerder, ik was gelukkig ruim van te voren op het vliegveld, dus geen probleem.
Volgende maand ga ik voor 5 maanden met Lufthansa, ik neem het zekere voor het onzekere en vraag op het vliegveld aan de Lufthansabalie om het tel.nummer om te herbevestigen.

Deewee
Gebruiker
spacer line

Met een elektronische ticket bij Sing. Air. hoef je niet te bevestigen maar uit voorzorg neem ik toch een uitdraaitje mee. Dat geld voor vertrek van hier zowel al bij vertrek uit bali en ik heb daar nooit problemen ondervonden. Ook de gereserveerde zitplaatsen thuis geboekt voor heen en terugreis staan vast als je dat tenminste gelijk bij boeking vastlegt. Het maakt niet uit of je een week , maand of 2 maanden gaat . Je zit in de pc bij SA en dat is genoeg
Zal voor ons ook weer volgend jaar met Sin.Air. worden.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Malam
Ik wil je even laten weten, dat je in Frankfurt ver moet lopen, om je door tocht naar Jakarta te verkrijgen.
.Je hebt daar niet te veel overstap tijd
Als ik jou was zou ik voor je vrouw Poppy een begeleiding aan vragen, dan kan ze met jou samen naar de goede gate gebracht worden, je zeg maar dat ze moeilijk kan lopen, je dikt het maar een beetje aan.
Heb ook eens met Lufthansa, gevlogen.
Ik had de moeder van 84 jaar bij mij, en had dan ook die aan vraag gedaan, dat ging toen wel mis, want toen we daar aan kwamen lieten ze ons zitten.
Toen zijn we gaan lopen, je loop daar op die luchthaven je helemaal verloren.
Ik heb toen zo,n vrouw met die karretje daar reed aan geklamp, en haar uitgelegd.
Ze heeft ons naar een speciale kantoor gebracht, en daar konden ze zien dat die aanvraag er wel was, een en al excuses, we hadden nog maar 5 minuten, we zijn met een snelheid overal door geslopen ook bij de paspoortcontrole en dat was wel prettigÖÖÖ Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Herbevestigen, dat is toch iets uit de vorige eeuw, jaren '70 als ik me goed herinner Emoticon: Wink Toen vliegen nog voor de elite was en niet voor het plebs. Emoticon: Party!

In al die keren dat ik gevlogen heb (een keer of 500 schat ik), heb ik nog NOOIT herbevestigd. Jawel trouwens, 1x, in Nepal (toen het nog een koninkrijk was). Ik kan me niet voorstellen dat het nu nog nodig is, misschien alleen nog de lokale vlucht tussen de stam X en stam Y in Papua of in Rwanda. Maar zeker niet Singapore Airlines, totaal overbodig.

Het blijft natuurlijk verstandig 24u van tevoren op de website van de airline of www.flightstats.com te kijken of het vliegtuig nog steeds op dezelfde tijd gepland staat. AirAsia stuurt trouwens smsjes als zij het vertrek "reschedulen". Handig, heeft me al eens een aantal uren wachten op CGK gescheeld.

Gracias. Sama sama

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja Kiwi, ik dacht ook dat herbevestigen tot het verleden behoorde, tot vorige week.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet op de website heb gekeken, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan, dus dat heb ik nu in mijn oren geknoopt.

Om Ziel, ik heb al eens met Lufthansa gevlogen en Frankfurt is inderdaad ook niet mijn favoriete luchthaven(al hoe wel Charles de Gaulle, Parijs nog erger is) nu vliegen we via Munchen, dat vliegveld is voor mij nieuw dus ik zie wel.
Ik moet wel zeggen dat na mijn ervaring een aantal jaren geleden in Parijs waar de hele meute achter een hardloopster(grondstewardess) aan zeulde met allerlei zaken ik de laatste jaren een trolleybag heb en Poppy een handtasje, geen andere spullen en tierelantijntjes anders sleep je je te pletter, in de trolleybag hou ik ruimte voor inkopen op het vliegveld en klaar is Kees.
Bedankt voor de tip.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Malam, Munchen is goed te doen, zeker vergeleken met Frankfurt(kl..t. vliegveld), ben 1 keer ook met Lufthansa via daar gevlogen en wellicht heb ik toen geluk gehad het toestel voor Jakarta via Bangkok stond 2 vliegtuiggates naast de gate waar ik uitstapte! Dus misschien heb je die mzzl, succes. Emoticon: Shiny

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Kiwi, op je opmerking 'Herbevestigen, dat is toch iets uit de vorige eeuw, jaren '70 als ik me goed herinner ' had ik een vinnig antwoord, maar ik houd me in Emoticon: Wink

Even voor de volledigheid: De meeste boekingssystemen zijn nu vergaande geautomatiseerd en via internet goed toegankelijk. Het herbevestigen van een vlucht is functionaliteit die in de nieuwste IT systemen niet meer wordt ingebouwd. (sorry, beetje IT minded neergezet).

Begin de details te vergeten

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Bunga Mawar,
Bij Singapore Airlines behoeft men niet meer te herbevestigen. Mocht u toch twijfels hebben dan zou ik het bij vertrek aan de grondstewardessen bij de incheckbalie vragen. Zij kunnen u ook adviseren. Maar mijn ervaring is dat je niet hoeft her te bevestigen.
Groet en een hele fijne vakantie,
Pamela

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,414,259 pageviews Een website van indahnesia.com