Nederlandse beschoten in Atjeh

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Medan. In de Indonesische provincie Atjeh is een Nederlandse vrijwilligster beschoten. De 24 - jarige studente werd tweemaal in haar kuit geraakt.

De vrouw werd onder vuur genomen toen zij door Zuid - Atjeh reed. Dat gebied is door de tsunami voor een groot deel verwoest. Volgens de rebellen in Atjeh is de politie verantwoordelijk voor het schietincident. De politie wijst juist een beschuldigende vinger in de richting van de rebellen.

De Nederlandse regering heeft Indonesië om opheldering gevraagd. Het is de tweede keer in een maand tijd dat een vrijwilliger in Atjeh beschoten werd. (bron: Teletext)

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Wellicht te simpel gedacht, maar dat is het risico van het vak toch? Ze had ook op vakantie in London kunnen zijn gisteren. Emoticon: Talk to the hand

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ach, het heeft nooit zo gebotert tussen de Belanda's en de Atjehers. Denk aan de tijd van van Heutz, Teuku Umar en Cut Nyak Din. Emoticon: Nooo

RichardFvV
Gebruiker
User icon of RichardFvV
spacer line

Een ongewapend 24-jarig meisje dat zich, onbetaald, inzet om Atjeh te helpen opbouwen, iets dat Indonesiers zelf natuurlijk in duizend jaar niet voor elkaar krijgen, wordt door datzelfde hulpbehoevende volkje neergeschoten, echte helden zijn het die Indonesiers, hoe dieper kunnen ze nog zinken....

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 08-07-2005 13:48 RichardFvV wrote:
Een ongewapend 24-jarig meisje dat zich, onbetaald, inzet om Atjeh te helpen opbouwen, iets dat Indonesiers zelf natuurlijk in duizend jaar niet voor elkaar krijgen, wordt door datzelfde hulpbehoevende volkje neergeschoten, echte helden zijn het die Indonesiers, hoe dieper kunnen ze nog zinken....

Emoticon: Talk to the hand Gelukkig was je erbij en weet je precies wat er gebeurd is. Het kan net zo goed een ongeluk geweest zijn natuurlijk.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

De rest van het verhaal
De 24-jarige studente was met zeven activisten die zich inzetten voor de bescherming van kinderen, onderweg in Zuid-Atjeh toen ze in haar kuit werd getroffen door twee kogels, zei Azmiati Zuliati die bij haar was. Ze hoorde meer dan tien schoten. Vorige maand raakte in Atjeh ook al een hulpverleenster van het Rode Kruis gewond bij een schietpartij.

De auto met de activisten was een uur voor de schietpartij nog gestopt door de politie, zei Zuliati. Die vroegen of er een buitenlander in het gezelschap was. Politiechef Jumhur Ismail legde de schuld voor de aanval bij rebellen, maar een woordvoerder van de separatisten zei dat de eenheid Brimob van de paramilitaire politie op de wagen had geschoten.

Een schuldige is er dus nog niet en zal er wel niet komen ook

Stukje uit de Jakarta post

The woman, who was not immediately identified, was shot in the arm and leg Thursday night while traveling in an unmarked car from the city of Medan to Meulaboh on Aceh's west coast, said Reiko Niimi, acting deputy humanitarian coordinator in Aceh.

Neither the rebels nor the military would confirm the shooting.

Waar komt dan de kogel vandaan?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jantje
Gebruiker
spacer line

Nee, ik ben er ook niet bijgeweest. In Londen had dit slachtoffer niets te zoeken en zij was ook niet op vakantie. Zij was begaan met het lot van de mensen in Atjeh en besloot daarom zich in te zetten voor de bescherming van kinderen. De wereldbevolking was begaan met het lot van Atjeh toen het door de tsunami werd getroffen. Nederland heeft diep in de buidel getast .Zowel regering als bevolking. Daarom deel ik Richards verontwaardiging, ondanks dat er nog geen feiten bekend zijn. En als ik op de competentie van de Atjehse gouverneur af moet gaan, wordt er niet eens een onderzoek ingesteld. Wellicht had het slachtoffer de plaatselijke dress-code genegeerd. Het val mij nog mee dat ze niet gestenigd is! Emoticon: Angry

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Tjonge, jonge wat weten sommigen het Hollands (bet)weter(ig) beter en wat
Nederlands genuanceerd weer !!!
"Gebeurt dit soort incidenten elke dag ???"
Inderdaad Yerun: "Stonden wij erbij en keken wij ernaar .... ???"
Gelukkig is onze vliegende reporter Albert ter plaatse .....

Groeten ... dit bericht is zonder bijbedoeling(en), personen die toevalligerwijze genoemd worden bestaan uit eigen fantasie en verantwoording van de lezer(es).

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Wellicht had het slachtoffer de plaatselijke dress-code genegeerd.

Wie weet, maar als ik sommige mensen in Yogya al zie, dan zal me dat niet eens verbazen.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Dit soort “incidenten” gebeurt dagelijks, aan de lopende band. De aanslagen in Atjeh en Londen hebben niets met elkaar te maken. Er is wel een overeenkomst. Vooruitlopend op het onderzoek durf ik rustig te stellen dat de daders afkomstig zijn van de religieuze stroming met de hoogste crime-rate.

eveline
Gebruiker
spacer line

Als men zich nou eens gewoon beperkt tot wat er aan feiten bekend is en niet meteen de grote duim erbij haalt en erop los fantaseert. Dat zou al errug schelen. Emoticon: Yeah right!

On 09-07-2005 04:15 Jantje wrote:
Dit soort “incidenten” gebeurt dagelijks, aan de lopende band. De aanslagen in Atjeh en Londen hebben niets met elkaar te maken. Er is wel een overeenkomst. Vooruitlopend op het onderzoek durf ik rustig te stellen dat de daders afkomstig zijn van de religieuze stroming met de hoogste crime-rate.

Jantje: ook moslims reizen net als ieder ander met de metro of de bus. Naar hun werk, naar school of om boodschappen te doen. Zij zijn net zo goed slachtoffers – of waren doelwit.
Bij Aldgate (Brick Lane is daar vlak bij) is een groot deel van de bevolking Moslim.
Zo....waar heb je het over???

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

On 08-07-2005 14:10 Albert wrote:
De rest van het verhaal
Thursday night while traveling in an unmarked car]

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

TERDAD
Gebruiker
spacer line

Assalau-Allaikum,
Ik durf dit bijna niet meer uit te spreken!
Dus dan maar VREDE is met U en over Ons.

Het is erg! Je vraagt het af waar het naar toe moet!
Ook onder Forum leden zie/lees ik haat en voor-oordelen!
Er gebeurd iets en meteen zijn het alle moslims die maar moeten oprotten!??
Aceh voelt zich onderdrukt door Java/RI - De ABRI&POLRI voelen zich bedreigd
en zijn net als de US soldaten in Iraq als de dood voor eigen lijfsbehoud!
Ook de GAM is niet heilig in doen en laten! De overheid heeft een wet voor het hele gebied afgekondigd,en buiten-landers,hulp verleners en eigen mensen
zijn dus op de hoogte van de gevaren van bijde zijden(RI en GAM)!
Dus beste INDAHNESIA vrienden laten wij ons beheersen en niet meteen oordelen en veroordelen! Ik ben nu ergens op Java en voel mij toch wel een stuk veiliger.
Dus ik verzoek U allen het goede voorbeeld te geven aan de RI en de Gam.
Aceh en Londen hebben niets met elkaar te maken!
De hulp verlening en de beschietingen enz.hebben niets met elkaar te maken!
Ik ben mij bewust dat er gevaar is in een gebied zoals Sumatra/Aceh!
De hulpverleners zijn dat ook!
De overheid is niet onpartijdig en de hulpverleners ook niet!! Dat is iets wat ik
zelf heb ondervonden!
Ook ik heb moeite om onpartijdig te zijn! IK BEN VOOR DE BEVOLKING!
De ABRI&POLRI hebben opdrachten uit te voeren! De hulpverleners hebben ook opdrachten uit te voeren! Dit is vaak KONFRONTASI!! Aduuuuh! Susah! sekali!
Dus DAMAI saja! En onze Presiden doet toch wel zijn best hoor!!

Ik ben even op bezoek bij Forum Indahnesia en laat even wat van mij horen!
Bole saja bukan??
Nu ga ik maar cari makan ergens in Kota seni asli!
Wassalam dari Terdad

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

Iris8
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Wellicht niet bekend bij jullie, maar Marije is ook een lid van dit forum. Ze had mij net twee weken geleden een presoonlijk mail gestuurd omdat zij in Medan gestationeerd zou zijn en wij daar ook binnenkort aankomen.

Ik wens Marije enorm veel sterkte toe. Ik kan me niet voorstellen hoe angstig dit avontuur moet zijn geweest als je amper drie weken in Indonesie aankomt, met alleen maar de beste bedoelingen.
Ik stuur je so wie so nog even een persoonlijk mail, Marije! En zoals we op zijn plat Hollands zeggen, laat sommige forum leden met hun niet mis te verstane en onnadenkende opmerkingen maar in hun eigen kortzichtige sop gaar koken Emoticon: Angry

Iris

Iris8
Gebruiker
spacer line

P.S. Overigens was op de foto in de krant van Medan (Analisadaily.com) te zien dat Marije zich keurig aan de dress-code hield.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Vooroordelen of niet, ik denk dat veel mensen met het volgende eens zijn;
Er is een Moslim wereld raad, wereld vertegenwoordiging. Hoor je of zie je hun met hun vuist op tafel slaan en zeggen wij tolleren dit niet langer dat een kleine groep de naam van ons geloof (lees Islam) te grabbel gooit.

Of dat de Moslim gemeenschap in Nederland luid en duidelijk klief weten dat de moord op Theo van Gogh niet kan.

Doordat soort signalen niet duidelijk genoeg en vaak genoeg worden afgegeven trek het publiek zijn eigen mening. Waar is het comentaar van een eventuele NL moslim raad nu bekent is dat het zeker Moslim terroristen zijn. Direct of indirect verbonden aan Bin Laden en z'n zooitje.

Toen de Tsunamie Atjeh verwoeste hoorde je vanuit de Turkse of Marokkaanse gemeenschap iets? Niets op het marokkaanse forum dat er zoveel van hun broeders gestorven zijn. Het intresseert ze geen Flikker!

De Islam in Azie en Afrika/Midden oosten zijn zeer vershillend.
Mijn vrouw welke Islamitisch is, zit ook vaak genoeg te kankeren op de arabieren. Fanatiek tuig is het. Kijk maar eens wat ze met al die babu meisjes van Indonesie uitvoeren.

Zoalng de Moslim gemeenschap nationaal danwel internationaal niet een duidelijk signaal geven dat ze tegen dat fanatieke tuig is. Is het nog al logisch dat bijna de hele bevolking ze op een hoop gooit.

Wat is er bekend gemaakt in Indonesie m.b.t. London. Heeft Jakarta de aanslag veroordeeld of zijn mond gehouden. Bang dat het Saudi Arabie tegen zijn haren in streelt of andere fanatieke Moslims in Oost Java. Dat zijn ook weer signalen dat behalve het midden oosten of Afrika dat ook Indonesie het weinig kan schelen. Ze hebben andere belangen.

Nu ook b.v. er een nieuw rapport is verschenen over de Sebrenica gebeurtenis, merk je ook dat er in Nederland door de regering weinig of eerder niets aan aandacht aan wordt besteed. Men heeft andere belangen. Politiek is belangrijker dan slachtoffers (na bestaanden dan wel dode).

Met andere woorden de Molims doen te weinig tegen terroisme en in het westen doet men te weinig om feiten in andere smerige zaakjes boven de tafel te halen. Politieke belangen zijn voor beide partijen belangrijker.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jantje
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Mijn reactie op dit topic weerspiegelt in een vlaag van afschuw en verontwaardiging mijn betrokkenheid en medeleven met een jonge landgenote die de durf en determinatie heeft om zich geheel onbaatzuchtig in te zetten voor t.g.v. de tsunamiramp ontheemde, ouderloze kinderen.

Eveline, Eerder dit jaar schreef je dat je een project wilde starten in Atjeh voor de opvang van weeskinderen. Dat initiatief dwong respect af, heeft indruk op mij gemaakt en daarom ben ik dat niet vergeten. Toen ik dit topic las kwam dat boven borrelen en hoopte ik dat jou niets was overkomen. Gelukkig dat het goed met je gaat en ik mag hopen dat je ooit jouw doelstellingen mag waarmaken.
M.b.t. jouw reactie op “de religieuze stroming met de hoogste crime-rate”, valt mij op dat jij gelijk de moslim bevolking aankaart. In het geval van de “London Bombings” had het net zo goed de I.R.A. kunnen zijn. Maar je hebt natuurlijk gelijk!
Verder denk ik over het algemeen wel te weten waar ik het over heb en ik denk dat wat meer empathy van jouw kant geen kwaad kan.

Iris, Ik ben ervan overtuigd dat ik namens alle forumleden met jou, Marije veel sterkte en een spoedig herstel mag toewensen.
Goed dat je even de foto aanhaalt. Marije is keurig gekleed.
Wat betreft mijn opmerking “de plaatselijke dress-code genegeerd” bedoel ik natuurlijk niet dat zij zich aanstootgevend gekleed zou hebben. Wat ik bedoel is eigenlijk: heeft ze de plaatselijke dress-code genegeerd door geen Pardah, soefi, Niqaab of hoe die lorren ook heten moge, te dragen. En zich daarmede de toorn van een labiele schriftgeleerde op de hals hebben gehaald. Hetgeen de aanleiding zou kunnen zij geweest van dit incident.

groeten, Jantje

eveline
Gebruiker
spacer line

Beste Jantje,
hierbij mijn welgemende excuses, tuurlijk heb ik sympathy en empathy naar je toe. Dat klopt, het had net zo goed I.R.A. kunnen zijn, maar vanwege het theatrale van deze aanslag, denk ik dat het anderen zijn.
Het feit dat ik de moslim bevolking aankaarte heeft te maken met andere forums in NL(politiek forum o.a.) waar men met zoveel wijzende vingers naar de moslim doet..dat is wat ik juist niet mee eens ben.

Misschien is het je wel opgevallen, normaliter meng ik me niet in een oneens of conflict discussies. Heb ik ook geen zin an om tijd/energie er aan te besteden(knipoog).

Warme groeten, Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,956,668 pageviews Een website van indahnesia.com