Pasar Malam International in augustus t/m september 2005

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
nona
Gebruiker
spacer line

wordt Pasar Malam International gehouden in 2 plaats i.e.: 1 augustus t/m 4 september 2005 in Nederlands Congres Centrum en 7 September t/m 11 September in Veemarkhal Utrecht.

nona
Gebruiker
spacer line

Nederlands Congres Centrum in Denhaag .

nona
Gebruiker
spacer line

ik ben vandaag naar bijeenkomst van International Business Forum Indonesia and International Pasar Malam in Indonesische Ambassade te Den haag geopend door Ambassador Indonesia voor Nederland Mr. Mohammad Yusuf.

Was heel interessant gesprek, dat deze keer heel apart en bijzonder evenementen van Indonesische regering.

Indonesische President en 10 minister heeft deze evenementen 100% achter , wordt 800 participants and 50 delegatie uit Indonesia zou deze bijzonder dag, plus gala diner met Indonesische Ambassador en Minister Trade uit Indonesia.

heel verbaasd geen enkele indonesische mensen vandaag gekomen, allemaal was Nederlandse zaken mensen.

Dus mensen die veel interessant om zaken doen , is een goed idea om deze International Pasar Malam om te bezoeken.

wordt apart gebouw gehouden tussen Indonesische business forum en International Pasar Malam.

is niet hetzelde zoals in Maliveld. Prisj 8.50 door de week en 10 euro in week end allen 4 dagen.

Robert-333
Gebruiker
spacer line

Zit er eten bij de prijs nona? Emoticon: Shiny

EdwinJ
Gebruiker
spacer line

Heb je voor het bezoeken van de Pasar een visum nodig dan? Emoticon: Puh!

Hitami
Gebruiker
spacer line

EDWIN, DAT IS EEN GOEI HA HA HA

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Correctie het is
31-8-07 t/m 04-09-07 in D-H
07-8-07 t/m 11-07-07 in Utrecht.

http://www.pasarmalaminternationaal.nl/ (Druk rechts op start)

Programma;
http://www.pasarmalaminternati(...)aal.nl/brochure5.htm

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Naar Utrecht dan maar binnenkort. Dat wil ik wel eens van dichtbij bekijken.

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

voor wie gaat? ga Glenn Fredly zien (27 aug),
januari jl in kemang bij concert geweest, was erg leuk. ik kan niet Emoticon: Nooo want ben over 3 weken weer 4 maanden in ibukota jakarta,wat een leed Emoticon: Shiny

Schultz
Gebruiker
spacer line

Hoe kan het toch,dat over zo'n groot evenement niets in de pers gezegd wordt?
Waar is meer informatie over de pasar malam te verkrijgen?
Wat vindt de pasar malam besar hiervan en doet ze ook mee?
Is paspoort vereist? Emoticon: Worship Emoticon: Cooool

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 18-07-2005 23:56 Schultz wrote:
Hoe kan het toch,dat over zon groot evenement niets in de pers gezegd wordt?
Waar is meer informatie over de pasar malam te verkrijgen?
Wat vindt de pasar malam besar hiervan en doet ze ook mee?

Wie zegt dat het een groot evenement is? Dat wordt door het aantal bezoekers bepaald, niet door de promosi. Overigens vraag ik me af wat het verband is tussen Pasar Malams en Indonesia. Twee jaar geleden was in op de PMB in Den Haag en voelde me geript (1,50 euri voor een plastic bekertje cendol) Afgelopen jaar in Nieuwegein in een of ander winkelcentrum, het was toch een partij koud en de regen kwam met bakken uit de lucht. Ik was overigens uitgenodigd, dus kom je maar opdraven, flesje Jonge van Wees in de binnenzak. Ik herken in ieder geval weinig Indonesia op deze evenementen, maar dat is geen graadmeter. Ik wil echter hiero stellen dat het voor vele mensen beter was om zich meer te verdiepen in de geschiedenis van Indonesia of het leerboek bahasa Indonesia er maar weer eens bij te nemen om de taal bij te spijkeren. Als ik hier op dit forum rondkijk is het met die kennis nogal droevig gesteld. In mijn ogen is de kennis van bahasa Indonesia voor iemand die regelmatig in Indonesia komt essentieel, de mensen stellen zich anders op als je de taal beheerst. Overigens vind ik ook dat dit forum weinig met Indonesia te maken heeft, meer met Nederland. Nou is het doorgeven van tips natuurlijk zeer welkom, maar dat veelvuldige gebruik van het woordje 'goedkoop' is in hoge mate ergerlijk. Indonesia is vele malen goedkoper dan Nederland (enkele uitzonderingen daar gelaten) als je je dan nog druk gaat maken dan ben je voor mij wel een mierenneukende kruidenier van het bovenste schap, neem me niet kwalijk. Je moet de mensen hiero ook wat gunnen, arm zoals ze het hebben. Van de week keek ik ook even in de nieuwsberichten hiero, nou hard weg gerend, niets anders dan ellende, je leeft maar een keer, waarom zou men zich eigenlijk op deze manier in het leven verdiepen, dood, ziekte en verderf. Ieder ze hobby zeg ik maar. U hoeft zich overigens niets van mij aan te trekken, ik ben nou eenmaal een notoire sijkert wat NL betreft, ik kan dat ook verantwoorden, want ben geen volbloed Nederlander dus kijk ik anders tegen dat polderwerkende volkje aan en door die afkomst heb ik het ook makkelijker om me in het buitenland aan te passen.

Gruces

Op de Pasar Malam (di siang bolong) di Nieuwegein (Humorbaru)

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

ZEG LON WEET JE OF ZE HIER KWEE BULUS HEBBEN? ENAK ZEG LEKKER ZOET ZEG BIJ KOPI LUWAK.

Je begrijpt wel dat "Ome Lon" zich hier niet druk over maakt. en antwoordde:
Tjobbah als wij nou naar de Zeeuwse Riviera gaan,zal si Omberto er wel een paar voor ons bewaren. Emoticon: Shut up! ( overigens mooie foto). Emoticon: Devil

Jantje
Gebruiker
spacer line

Op de Pasar malam (di siang bolong) di Nieuwegein (Humorbaru)

....5 sterren prijzen voor zoín rot hap in een dito tent! Dat pikken we niet. Als ie straks hierheen komt met de rekening, laat jij een scheet en zeg ik dat het eten bedorven is.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-07-2005 09:53 Jantje wrote:
[...]

....5 sterren prijzen voor zoín rot hap in een dito tent!

Hi Jantje,

Ja zeg ik ga me daar een beetje Indonesisch eten in Belanda, 100.000 Rp voor een smerige nasi goreng uit de magnetron, ik ben dr achterlijk. Trouwens kijk es wat ik voor me heb staan (verdomme alweer leeg Emoticon: Nice ) nee ik weet wel wat er in NL lekker is Emoticon: Yeah right!

Gruces

Hitami
Gebruiker
spacer line

Het mooie van dit forum is, door positief en negatief (stille) geluiden te laten horen kan de lezer zelf zijn conclusie trekken en zijn / haar mening vormen. Dit noem ik een open dialoog en volwassenheid.

De krietiek van Londoh vond ik terecht, trouwens waar haal je 800 standhouders of participants uit Indonesie. Zelf de grote pasar malam zou never en te nimmer deze aantal halen. Met de economische crisis in Indonesie bedenk men 100 x om geld uit te geven voor een stand. Tickets etc. nog niet inbegrepen.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-07-2005 10:25 Jeroen wrote:
Goed, we gaan weer ontopic. Klagen doen we maar in een apart topic.

Schultz
Gebruiker
spacer line

Alle gekheid op een stokje,maar gaat die Pasar Malam nog door? Ik ken namelijk nog veel mensen van tempo dulu ,die vanwege de sfeer en de geuren graag over een pasar malam slenteren,hier een kopi daar een ngobrolletje,hier een kennis daar een oude sobat.
Waar is informatie te verkrijgen?Dat het duur zal zijn weet ik zo langzamerhand ook wel.Maar ik kan zelf bepalen of ik die prijs wil betalen of niet,toch?
OK,wie helpt mij?????? Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Tikus
Gebruiker
User icon of Tikus
spacer line

On 16-07-2005 21:04 sayang wrote:
voor wie gaat? ga Glenn Fredly zien (27 aug),
januari jl in kemang bij concert geweest, was erg leuk. ik kan niet Emoticon: Nooo want ben over 3 weken weer 4 maanden in ibukota jakarta,wat een leed Emoticon: Shiny

27 augustus Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Ik dacht dat de Pasar Malam pas op 31 augustus begon.

Bae sonde bae, tanah timor lebe bae

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Voor degene die zakelijk zijn geinteresseerd: ik heb het programma binnen gehad van het business forum en dat ziet er best interessant uit met diverse lezingen, onder andere van de minister van visserij. Wij gaan op 31 augustus en 1 september. 31 augustus is vooral lezingen en op 1 september is match making tussen bedrijven onderling.
Trouwens, dit programma format klopt niet: http://www.pasarmalaminternati(...)al.nl/brochure5.htm, maar deze wel: http://www.pasarmalaminternati(...)rogramma-DenHaag.htm
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Een aantal jaren geleden werd een soortgelijke businees-to-businessmarkt georganiseerd in Eindhoven, ben de naam van het event gelukkig alweer vergeten. Heb daar toendertijd enkele duizenden guldens neergeteld voor een stand, waar welgeteld 4 kruideniers langs zijn gelopen. Het programma was best wel goed, met veel artiesten asli Indonesia, maar de marketing bar en bar slecht. Ik mag hopen dat dat nu anders is georganiseerd. Anders staan er straks weer een tig-tal gedes-illusioneerde Indonesische gelukszoekers (ondernemers), sakit dompet, op Schiphol...

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hey Flip, lang niets van je gehoord op dit forum Emoticon: Wink
Klopt trouwens wat je zegt, marketing is niet door Indonesiers uitgevonden. Maar bij dit gebeuren is er een duidelijk onderscheidt tussen de pasar malam en het business forum. Deze zijn gescheiden en na elkaar. Ik vind het persoonlijk een erg slechte zet om deze twee onder 1 noemer te zetten, ze hebben in principe niets met elkaar te maken.
Maar iedereen die wel eens op de ambassade van Indonesia iets heeft bijgewoont, heeft ook een uitnodiging ontvangen voor het business forum.
Groetjes, Johan

Schultz
Gebruiker
spacer line

Hoop toch,dat vooral het business-gedeelte goed succes heeft,zodat misschien de handelsbetrekkingen tusen beide landen - die mij lief zijn- verbeterd worden. Wat weer ten goede komt aan beide landen,althans dat is te hopen. En dan in het bijzonder aan de mensen in die landen! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Ha Johan, druk met curator Emoticon: Cry geweest.
Nu toch weer in dezelfde business bezig. Meet and greet op donderdag wellicht?
Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hey Flip, ben je er donderdag ook bij in Den Haag? Leuk, dan zien we elkaar daar. Maar aangezien we elkaar nog nooit in face to face gesproken hebben, moeten we nog wat afspreken. Waarschijnlijk zullen we ook wel van die mooie naambordjes krijgen.....
Curators zijn vaak ook nog erg lelijk. Een schrale troost... Emoticon: Wink
Johan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,414,280 pageviews Een website van indahnesia.com